Bij de meeste uitvaarten zijn ze heel streng op meegebrachte consumpties.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:21 schreef Fok-it het volgende:
Eigen eten en drinken meenemen
Wij zaten op 13k voor mn pa. Achja je kan het moeilijk zelf allemaal doen he
Ja iedereen een voor een een frikandellenbroodje de magnetron in is ook zo watquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bij de meeste uitvaarten zijn ze heel streng op meegebrachte consumpties.
Niet je pa op een brandend vlot laten afdrijven in de zuid-Willemsvaartquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:21 schreef Fok-it het volgende:
Eigen eten en drinken meenemen
Wij zaten op 13k voor mn pa. Achja je kan het moeilijk zelf allemaal doen he
Probeer dit eens op het Leidseplein voor deze prijs te krijgenquote:Kopje koffie of thee met een plakje cake 6,95
Worstenbroodje: 4,95
2de kopje koffie of thee 3,45
Belegd broodje 8,95 (2pp)
Goed idee Rob Starkquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Niet je pa op een brandend vlot laten afdrijven in de zuid-Willemsvaart
Moet je daar ook betalen om te mogen zitten als je daar voor 40 euro de man uitgeeft?quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Probeer dit eens op het Leidseplein voor deze prijs te krijgen
En dan is ¤ 8.000 nog goedkoop.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gecondoleerd
En inderdaad duur. Ik heb bij een begrafenis meegemaakt dat er een geldpotje stond omdat de begrafenis te duur was.
Dan ben je waarschijnlijk duurder uit als je alle premies bij elkaar optelt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:39 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Daarom uitvaartzekering.
En RIP verder...
Niet iedereen heeft die dingen he? Genoeg mensen met enkel een huurhuis, geen dikke auto en spaarrekening.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk duurder uit als je alle premies bij elkaar optelt.
En lekker belangrijk als je dood bent verder. En als je het wel belangrijk vindt dan zijn je bank en beleggingsrekeningen en je huis en auto bij elkaar veel meer waard dan die 8k.
Echt dikke flauwekul zo'n verzekering.
Men zou dit denken ja.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:17 schreef DrekPaart het volgende:
We hebben onlangs mijn lieve moeder cremeren, en nu krijgen wij daar de rekening voor
Kopje koffie of thee met een plakje cake 6,95
Je wil niet gierig zijn op die dag en je gunt haar toch een mooi afscheid zeggen ze dan als ze met dat boek bij je komen waar je on the spot moet beslissen wat je allemaal wil
45 man: Bijna 1600 euro voor ander half uur daar zitten, en dan moet de zaal ook nog betaald worden a 595 euro, de kist, de oven, het opbaren, opmaken, aankleden en weet ik nog wat, fucking 8000 euro verder voor die dag. Trouwen is goedkoper en dat doe ik ook nooit meer.
Volgende keer vraag ik entree
Als het een crematiecentrum is, dan hebben ze meestal ook wel een grote oven staan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja iedereen een voor een een frikandellenbroodje de magnetron in is ook zo wat
Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:17 schreef DrekPaart het volgende:
We hebben onlangs mijn lieve moeder cremeren, en nu krijgen wij daar de rekening voor
Je wil niet gierig zijn op die dag en je gunt haar toch een mooi afscheid zeggen ze dan als ze met dat boek bij je komen waar je on the spot moet beslissen wat je allemaal wil
45 man: Bijna 1600 euro voor ander half uur daar zitten, en dan moet de zaal ook nog betaald worden a 595 euro, de kist, de oven, het opbaren, opmaken, aankleden en weet ik nog wat, fucking 8000 euro verder voor die dag. Trouwen is goedkoper en dat doe ik ook nooit meer.
Volgende keer vraag ik entree
Beetje overdreven. Tot ¤25.000,- is geen belasting voor kinderen en kleinkinderen, daarboven tot ¤150.000,- is 10% belasting en daarboven is het 20% belasting voor de partner of kinderen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:17 schreef Jahr00n het volgende:
Dan denk je een lekkere erfenis te pakken en rooft eerst de staat 50% weg en vervolgens moet je nog 10 ruggen aftikken voor een aftands zaaltje met vieze filterkoffie en droge cake.
Wat een tyfusland is het toch ook. Dank Geert en Mark.
Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je er maar wat aan doen. Je zou bijvoorbeeld aangifte kunnen doen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Beetje overdreven. Tot ¤25.000,- is geen belasting voor kinderen en kleinkinderen, daarboven tot ¤150.000,- is 10% belasting en daarboven is het 20% belasting voor de partner of kinderen.
Wat wel smerig is, is dat de echt rijke mensen hun vermogen in stichtingen stoppen, en dat op die manier de rijkste 1% geen cent belasting betaalt bij het “erven”, omdat ze enkel de stichting erven…
Je verzint eerst de verkeerde volgorde en vervolgens nog wat percentages die helemaal nergens op slaan?quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:17 schreef Jahr00n het volgende:
Dan denk je een lekkere erfenis te pakken en rooft eerst de staat 50% weg en vervolgens moet je nog 10 ruggen aftikken voor een aftands zaaltje met vieze filterkoffie en droge cake.
Wat een tyfusland is het toch ook. Dank Geert en Mark.
Situatie in OP bewijst dat het wel zinvol is.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk duurder uit als je alle premies bij elkaar optelt.
En lekker belangrijk als je dood bent verder. En als je het wel belangrijk vindt dan zijn je bank en beleggingsrekeningen en je huis en auto bij elkaar veel meer waard dan die 8k.
Echt dikke flauwekul zo'n verzekering.
Aangifte gaat niet werken, want het is in principe legaal. Je kan helaas geen aangifte doen omdat iets moreel verwerpelijk is.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je er maar wat aan doen. Je zou bijvoorbeeld aangifte kunnen doen.
Het is geen verzekering, maar een spaarpot. Risico’s verzeker je, dit is een 100% zekere uitgave, dus daar spaar je voor.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:59 schreef Seeburg54 het volgende:
Blij dat we hier gewoon een verzekering hebben. Ik wil het mijn nabestaanden niet aandoen. Ik wist dat mijn moeder geen verzekering had, dus er was rekening mee gehouden. Mijn moeder zei altijd, verkoop het huis dan is er genoeg. Maar de rekening komt eerder dan dat het huis klaar is voor verkoop. Het is een hele smak geld zo'n crematie, maar volgens mij is een begrafenis nog duurder.
Als je winst zou maken op zo'n verzekering, dan zouden die verzekeringen niet bestaan, dus grote kans dat zo'n verzekering meer geld kost dan het oplevert. Oftewel hou gewoon zelf 10.000 achter de hand, voor deze verplichte doodgaanbelasting.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:37 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het is geen verzekering, maar een spaarpot. Risico’s verzeker je, dit is een 100% zekere uitgave, dus daar spaar je voor.
Daarom is zo’n verzekering ook onnozel. Doodgaan is geen risico, maar een zekerheid.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je winst zou maken op zo'n verzekering, dan zouden die verzekeringen niet bestaan, dus grote kans dat zo'n verzekering meer geld kost dan het oplevert. Oftewel hou gewoon zelf 10.000 achter de hand, voor deze verplichte doodgaanbelasting.
Opzich niet, je moet alleen niet te laat dood gaan, want dan leg je meer in dan dat ze je nabestaande uitbetalen.quote:Op zondag 6 april 2025 07:44 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Daarom is zo’n verzekering ook onnozel. Doodgaan is geen risico, maar een zekerheid.
die shit kan je toch zelf voorzien vriendquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:17 schreef DrekPaart het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |