Ik heb ook een kettlebell van 12KG, ik doe relatief veel armen en schouders met die gewichtjes.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:07 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Matje is sowieso een van de beste investeringen.
Wat voor oefeningen zijn dat met de kleine gewichtjes? Ik kan mij voorstellen dat het voor specifieke oefeningen prima is, maar squatten met 5kg heeft niet zo veel zin (naar mijn mening). Wat ik heb begrepen doen hardlopers er juist goed aan om relatief zwaar te krachttrainen. Cardio doen ze al genoeg.
Train ook vaak met video’s omdat dan de tijd sneller gaat en je continue doorgaat.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:00 schreef Gimmick het volgende:
Mijn thuisgym bestaat nu uit twee kettlebells van 16kg, ab wheel, matje en wat elastieken.
Favoriet is een kettlebell complex (amour building complex) met de twee bells:
- twee cleans
- een press
- drie front squats
Every minute on the minute voor 20 minuten. Traint vrijwel alle belangrijke spiergroepen.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is hoe het ding heet wat je moet hebbenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor vage taal?
Hier vind je alles wat je nodig hebt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor vage taal?
Goed kijken of die wel goed afgesteld staat, als je knieën te hoog komen krijg je dit snel meen ik.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:24 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen 2 maanden bureaufietsen, dat gaat heel goed. Wel last van m'n knieën dus opbouwen in intensiteit zit er even niet in, en ik moet nog eens heel goed kijken naar het ergonomische aspect van de fiets.
Klopt..quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Goed kijken of die wel goed afgesteld staat, als je knieën te hoog komen krijg je dit snel meen ik.
Zet met 1 been je voet op de trapper op het laagste punt. Zorg dat de trapper in het midden van je voet rust.quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:24 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen 2 maanden bureaufietsen, dat gaat heel goed. Wel last van m'n knieën dus opbouwen in intensiteit zit er even niet in, en ik moet nog eens heel goed kijken naar het ergonomische aspect van de fiets.
Je kan toch gewoon in de pauze half uurtje stevig doorwandelen buiten? Zeker nu de lente begint en weertje weer lekker wordt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:54 schreef Seven. het volgende:
Paar weken verder met de bureaufiets. Ik heb het opgebouwd naar een uur dus begin elke dag een uurtje op de fiets. Ik kom er in de regel erg bezweet vanaf dus daarna even douchen.
Tot zover gaat dit heel erg goed. Ik ben nu de intensiteit een beetje aan het opbouwen. Maar ik zie niet in hoe mensen dit op kantoor doen met zo'n rooie kop en het zweten. En op dagen dat ik zelf op kantoor ben, baal ik wel dat ik dus geen beweging heb.
Thanks! Ik heb 'm net vandaag weer bijgesteld, even kijken of dat afdoende is.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Zet met 1 been je voet op de trapper op het laagste punt. Zorg dat de trapper in het midden van je voet rust.
Je knie moet nu een hele lichte knik hebben. Staat je been helemaal strak? Zadel naar beneden. Is je knie te veel gebogen? Zadel omhoog.
Mijn persoonlijke ervaring is dat 0,5 cm al een wereld van verschil kan maken.
Succes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |