quote:Op donderdag 3 april 2025 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Lekker extra betalen voor die zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft.
Dit jaquote:Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Nielsch het volgende:
Dus als je chronisch ziek bent betaal je nu de basispremie + 385 euro eigen risico, en straks betaal je de basispremie + 199 extra premie + 165 euro eigen risico = 364 euro, oftewel een korting van 21 euro in totaal op jaarbasis!?!?!
Maar om die 21 euro te compenseren gaan álle andere Nederlanders die hun eigen risisco niet of nauwelijks gebruiken óók 199 euro extra premie betalen???
PVV, tyf asjeblieft op, enorme tyfusprutsers![]()
![]()
![]()
![]()
Dat stijgt het ieder jaar..quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
16 en een halve euro per maand, dat overleven we wel.
Kom je wel es bij de groenteman? Vraag es naar het verschil tussen appels en peren.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef niggeplease het volgende:
[..]
Die 800 miljard van de EU ben je zeker vergeten.
De meeste mensen met gegarandeerd verlies van eigen risico, zoals ik trouwens, hebben aanvullende zorgverzekeringen, dus nee dan betaal je echt wel wat meer.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Nielsch het volgende:
Dus als je chronisch ziek bent betaal je nu de basispremie + 385 euro eigen risico, en straks betaal je de basispremie + 199 extra premie + 165 euro eigen risico = 364 euro, oftewel een korting van 21 euro in totaal op jaarbasis!?!?!
Maar om die 21 euro te compenseren gaan álle andere Nederlanders die hun eigen risisco niet of nauwelijks gebruiken óók 199 euro extra premie betalen???
PVV, tyf asjeblieft op, enorme tyfusprutsers![]()
![]()
![]()
![]()
Reken maar een stuk groter, net als op andere sociale premies. Je kunt dat overigens ook gewoon opzoeken toch als je daarin geïnteresseerd bent? Dan zal je misschien je standpunt nog eens wijzigen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?
Dat was eerder omdat er Hamas aanhangers door de straten liepen na 7 oktober.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja![]()
En op dit onderwerp heeft ie ook nog de verkiezingen gewonnen he
Dat was ook niet heel moeilijkquote:
Ik ben niet diegene die iets claimt. Waarom zou ik dat dan moeten gaan uitzoeken?quote:Op donderdag 3 april 2025 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Reken maar een stuk groter, net als op andere sociale premies. Je kunt dat overigens ook gewoon opzoeken toch als je daarin geïnteresseerd bent? Dan zal je misschien je standpunt nog eens wijzigen.
Mijn hemel. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel economisch onbenul in 1 zin gelezen.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:35 schreef niggeplease het volgende:
[..]
De kosten voor de ziektekosten vallen in het niet bij de kosten voor oekraine. En aan de ziektekosten heb je nog iets.
Los daarvan kunnen we niet oneindig veel geld in de bodemloze zorgput blijven kieperen.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:58 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Mijn hemel. Ik heb werkelijk nog nooit zoveel economisch onbenul in 1 zin gelezen.
De zorgkosten zijn veel, veel hoger. En anders dan de uitgaven aan Oekraïne waar de oorlog na een paar jaar zal eindigen zijn ze niet incidenteel maar structureel.
Lees voor de grap de rijksbegroting eens door, heb je gevoel voor ordes van grote. Dan snap je plots ook waarom niet alles betaald kan worden uit die paar miljard van ontwikkelingssamenwerking bijvoorbeeld.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)llen-van-autochtonenquote:Op donderdag 3 april 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben niet diegene die iets claimt. Waarom zou ik dat dan moeten gaan uitzoeken?
quote:Op donderdag 3 april 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?
En dit is natuurlijk ook geen geheim. Het is algemeen bekend dat onder deze groepen aandoeningen zoals obesitas, diabetes en een tal van andere aandoeningen vaker voorkomen dan bij autochtonen of andere Westerse migranten.quote:De gezondheid van personen met een Nederlandse achtergrond is doorgaans beter dan die van personen met een niet-westerse migratieachtergrond. Personen met een niet-westerse achtergrond hebben hogere zorgkosten en ervaren hun eigen gezondheid minder vaak als (zeer) goed.
Bron
Dat wist hij best. Mensen met progressieve inslag op Fok! vragen altijd eindeloos door om dingen die gewoon feiten zijn maar hen niet zo goed uitkomen.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
En dit is natuurlijk ook geen geheim. Het is algemeen bekend dat onder deze groepen aandoeningen zoals obesitas, diabetes en een tal van andere aandoeningen vaker voorkomen dan bij autochtonen of andere Westerse migranten.
En je zult vast ook nog wel weten dat het de Covid-19 pandemie merkbaar was dat de mensen op ICs disproportioneel vaak een migratieachtergrond hadden, iets dat eerst nog krampachtig werd verzwegen. Want dat zou dan zogenaamd racisme zijn of zo. Maar ook dit is niet zonder reden.
Kortom, door het structureel binnenhalen en ook binnenlaten van zulke migranten wordt dus ook de druk op de zorg vergroot. Maar dit is helaas nu eenmaal wat men in sommige kringen graag wil. Eenzelfde trend zien we natuurlijk met criminaliteit, een laag opleidingsniveau of bijstandsafhankelijkheid. Allemaal dingen die een land er niet beter op zullen maken.
Recentere cijfers: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81826NEDquote:Op donderdag 3 april 2025 11:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)llen-van-autochtonen
Daarnaast moeten de zorgkosten zoals voor elke asielzoeker gewoon door iedereen betaald worden, daar zij het niet zelf betalen.
Tja, feiten worden in die kringen inderdaad nog wel eens genegeerd als het niet past binnen het eigen politieke wereldbeeld. Wat toch wel bijzonder is, want men stelt hartstikke slim te zijn en de feiten juist te omarmen, waar de politieke tegenstanders maar 'dom' zouden zijn. Geregeld blijkt echter het tegendeel waar te zijn.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat wist hij best. Mensen met progressieve inslag op Fok! vragen altijd eindeloos door om dingen die gewoon feiten zijn maar hen niet zo goed uitkomen.
Met dank aan de rechtse NPO en het extreem rechtse SBS6.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja![]()
En op dit onderwerp heeft ie ook nog de verkiezingen gewonnen he
Een + van 20-25% van een groep op de grootste kostenpost van het land tikt enorm hard aan.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Recentere cijfers: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81826NED
Ik vind de verschillen niet eens heel groot. Vooral Turkije en Suriname springen eruit, maar de 'culturele verrijking' waarover gepraat wordt valt onder 'overige niet-westerse migratieachtergond' en daarmee zijn de verschillen niet gigantisch.
Maakt niks uit, Frans en Femke krijgen toch de schuld.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:14 schreef Cupfighter het volgende:
Gelukkig duurt het nog lang en zal er waarschijnlijk een ander kabinet zitten
Die worden echter volledig vergoed en niet betaald zolang ze nog in afwachting zijn van een verblijfsvergunning en daarna belandt een hoger percentage in de uitkering en wordt het dus wederom volledig vergoed.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Recentere cijfers: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81826NED
Ik vind de verschillen niet eens heel groot. Vooral Turkije en Suriname springen eruit, maar de 'culturele verrijking' waarover gepraat wordt valt onder 'overige niet-westerse migratieachtergond' en daarmee zijn de verschillen marginaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |