abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2025 @ 07:12:13 #1
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217270916
twitter

quote:
Kabinet: fors verlagen eigen risico jaagt zorgpremie met 199 euro per jaar omhoog

DEN HAAG - De zorgpremie gaat in 2027 met 199 euro per persoon per jaar omhoog door de plannen om het eigen risico meer dan te halveren. Het kabinet voorspelt deze stijging naar aanleiding van het wetsvoorstel van zorgminister Fleur Agema (PVV) dat die verlaging moet vastleggen. Het plan wordt binnenkort in de ministerraad besproken, vertellen Haagse bronnen aan De Telegraaf.
Dit had absoluut niemand verwacht
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217270923
Gelukkig duurt het nog lang en zal er waarschijnlijk een ander kabinet zitten
pi_217270942
Het eigen risico is 385 euro… de helft daarvan is dus 192.50…

Aan het einde van de dag betaald iedereen dus meer. Ook als je je eigen risico sowieso al betaald.
pi_217270948
Jeetje, wat onverwacht zeg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 3 april 2025 @ 07:22:02 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217270965
En hoe gaat het met Cindy? Nog steeds geen spijt van haar stem op de PVV? Ze had het geld toch NU nodig?
Cindy die in armoede leeft, spreekt zich uit in debat: 'Ik kan wel janken'

Cindy heeft geen spijt van stem op Wilders: 'Omtzigt is de stoorzender'
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 3 april 2025 @ 07:25:04 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217270980
Dan toch maar meer naar de dokter en het ziekenhuis om nog iets voor je betaalde premie terug te krijgen…

:wtf:
pi_217270984
stel dat zou zo ingevoerd worden, wat als vele hun premie dan niet meer kunnen betalen?
onverzekerd mag je ook niet zijn,en de winst om je eigen risico te verhogen zal niet die 199 euro per maand zijn

ik bedoel das best een realisitisch scenario aangezien al genoeg mensen de huidige basisverzekering al nauwelijks kunnen ophoesten
pi_217270985
Cindy is nu huilie huilie want die 385 kan ze nergens terugkrijgen. Die 199 verhoging komt grotendeels weer terug via de zorgtoeslag. Kan ze mooi weer een pakje peuken per maand van halen.
pi_217271036
quote:
16s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:22 schreef Starhopper het volgende:
En hoe gaat het met Cindy? Nog steeds geen spijt van haar stem op de PVV? Ze had het geld toch NU nodig?
[ afbeelding ]

De kosten voor de ziektekosten vallen in het niet bij de kosten voor oekraine. En aan de ziektekosten heb je nog iets.
pi_217271118
Dus als je chronisch ziek bent betaal je nu de basispremie + 385 euro eigen risico, en straks betaal je de basispremie + 199 extra premie + 165 euro eigen risico = 364 euro, oftewel een korting van 21 euro in totaal op jaarbasis!?!?!

Maar om die 21 euro te compenseren gaan álle andere Nederlanders die hun eigen risisco niet of nauwelijks gebruiken óók 199 euro extra premie betalen???

PVV, tyf asjeblieft op, enorme tyfusprutsers :r :r :r :r :r
PWBF
  donderdag 3 april 2025 @ 07:45:36 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217271141
Lekker extra betalen voor die zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft.
pi_217271146
Laat maar
  donderdag 3 april 2025 @ 07:47:15 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217271148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Lekker extra betalen voor die zielige mevrouw die dat geld NU NU NU nodig heeft.
Voor haar gooien ze vermoedelijk de zorgtoeslag weer omhoog

De gezonde HARDWERKENDE Nederlander moet weer dokken van dit kabinet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217271151
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:35 schreef niggeplease het volgende:

[..]
De kosten voor de ziektekosten vallen in het niet bij de kosten voor oekraine. En aan de ziektekosten heb je nog iets.
Uhmmm let's do the match:

Totale steun Nederland aan Oekraïne over 3 jaar is 5,88 miljard. Gemiddeld 2 miljard euro per jaar (ik ben genereus en rond af naar boven).

Totale uitgaves van de regering aan ziektekosten: 114,6 miljard euro per jaar

Dus jij hebt op school geleerd dat 114,6 miljard in het niet valt bij 2 miljard?
PWBF
pi_217271164
Tja, hier maakt men zich niet populair mee natuurlijk. Aan de andere kant zullen de kosten voor de zorg voorlopig wel blijven stijgen. Helaas zal geen kabinet dat voorlopig gaan verminderen. De vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen in combinatie met de vergrijzing zorgt voor veel extra druk op de zorg.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef mschol het volgende:
stel dat zou zo ingevoerd worden, wat als vele hun premie dan niet meer kunnen betalen?
onverzekerd mag je ook niet zijn,en de winst om je eigen risico te verhogen zal niet die 199 euro per maand zijn

ik bedoel das best een realisitisch scenario aangezien al genoeg mensen de huidige basisverzekering al nauwelijks kunnen ophoesten
Voor die groep zal de zorgtoeslag zal dan ook wel flink omhoog gaan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217271208
quote:
6s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uhmmm let's do the match:

Totale steun Nederland aan Oekraïne over 3 jaar is 5,88 miljard. Gemiddeld 2 miljard euro per jaar (ik ben genereus en rond af naar boven).

Totale uitgaves van de regering aan ziektekosten: 114,6 miljard euro per jaar

Dus jij hebt op school geleerd dat 114,6 miljard in het niet valt bij 2 miljard?
Die 800 miljard van de EU ben je zeker vergeten.
  donderdag 3 april 2025 @ 07:56:53 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217271210
16 en een halve euro per maand, dat overleven we wel.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217271485
Schaf het het eigen risico dan helemaal af. Hier heeft niemand iets aan.
  donderdag 3 april 2025 @ 08:14:33 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217271488
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:50 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, hier maakt men zich niet populair mee natuurlijk. Aan de andere kant zullen de kosten voor de zorg voorlopig wel blijven stijgen. Helaas zal geen kabinet dat voorlopig gaan verminderen. De vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen in combinatie met de vergrijzing zorgt voor veel extra druk op de zorg.
[..]
Voor die groep zal de zorgtoeslag zal dan ook wel flink omhoog gaan.
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?
Huilen dan.
pi_217271570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:56 schreef niggeplease het volgende:

[..]
Die 800 miljard van de EU ben je zeker vergeten.
Dat is de EU.
Dat is vooral ter herbewapening van onszelf.
Wat zullen de ziektekosten zijn van de hele EU samen per jaar.
Die 800 miljard is niet per jaar overigens.

Nigge, please.
pi_217271687
quote:
16s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:22 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]

Frame gelukt :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217271738
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:25 schreef mschol het volgende:

Dat gebeurt nu natuurlijk al. Voor veel mensen is het niet meer te betalen.

Je blijft altijd verzekerd voor de basisverzekering, of je nu betaalt of niet.

Indien je zes maandpremies niet hebt betaald, word je aangemeld bij het CAK als wanbetaler. Je zorgtoeslag wordt dan ingehouden of ze schrijven je werkgever aan die verplicht premie moet gaan inhouden op het salaris.

Ook als het CAK niets kan inhouden blijf je toch altijd verzekerd voor de basisverzekering.
pi_217271826
Iedereen moet nou eenmaal in leven gehouden worden. Je doet het voor een ander.
pi_217271832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 08:44 schreef Nober het volgende:
Iedereen moet nou eenmaal in leven gehouden worden. Je doet het voor een ander.
Behalve als je kanonnenvoer in Oekraïne bent.
pi_217271855
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2025 08:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En hoe groot is de invloed van die "vermeend prachtige culturele verrijking die we hier blijven binnenhalen" dan op de zorgkosten?
Ze houden de kosten voor schoonmaak van zorginstellingen relatief laag. Dat is dus een plus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')