abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8631493
Officiele releasedatum 13 Maart 2003, maar de komende week door heel Nederland te zien in de sneak preview.

Het verhaal:
David Gale (Kevin Spacey), een toegewijde vader, geliefde professor en gerespecteerd tegenstander van de doodstraf, komt door een bizarre speling van het lot zelf terecht in "Death Row" voor de verkrachting en moord op collega activiste Constance Hallaway (Laura Linney). Slechts drie dagen voor de executie besluit hij een exclusief interview te geven aan journaliste Bitsey Bloom (Kate Winslet). Bitsey realiseert zich al snel dat het hele verhaal groter is dan het lijkt en dat zij David's lot enorm kan beïnvloeden. Zij zet zelfs haar eigen veiligheid op het spel.

Lijkt me wel een aardige film, al ben ik wel bang voor wat clichés. Maar ja, Kevin Spacey heeft meestal wel goede films, dus ik ben benieuwd.

Trailer:
http://www.movie-list.net/mlst2k2/lifeofdavidgale.mpg

"When you have insomnia, you're never really asleep, and you're never really awake."
pi_8631741
Ik heb hem gisteren in de Sneak gezien in Heerlen. Het is een zeer goede film en heeft zeker geen cliches.

Een aanrader!

vrijdag 21 februari 2003 @ 16:30:50 #3
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_8632814
De trailer ziet er tenminste goed uit.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_8634095
Is hij een beetje als zijn andere films? Zelfde genre? Ik wil er dan namelijk niets van lezen, en me laten verrassen
pi_8634173
Ben erg benieuwd, Spacey als bad guy was al eerder erg goed
''Going mental on the Wabbu''
  maandag 24 februari 2003 @ 19:40:20 #6
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_8692169
Goeie film !!!
Zag 'm afgelopen donderdag in de Sneak.
Absolute aanrader.
Every Not Is Truething
pi_8692834
Ik heb deze film afgelopen donderdag ook al in de sneak gezien en het is echt een aanrader deze film!!
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 12:23:33 #8
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_8705993
Heb 'm zaterdag in New York gezien. Zeer goeie film. Maar ben dan ook wel een Spacey-fan. Alleen vind ik de titel nu weer niet zo trekken. Niet iets waarvan je direct denkt: die moet ik zien.
Maar dat moet je wel...vind ik.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 12:25:22 #9
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_8706030
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 17:34 schreef Together-Alone het volgende:
Ben erg benieuwd, Spacey als bad guy was al eerder erg goed
Ga de film zien en je weet waarom bovenstaand niet klopt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_8713504
Zag m gisteren in de Sneak, ernstig goede film hoor!!!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:02:07 #11
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8725457
Volgende week woensdag: Alan Parker (regisseur van o.a. Midnight Express, Fame, Pink Floyd The Wall, Mississippi Burning, The Commitments, Evita en Angela's Ashes) en Laura Linney (Oscarnominatie voor You Can Count On Me, maar ook bekend van Peter Weirs The Truman Show en Primal Fear met Richard Gere) interviewen !
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8728098
Ook hier was hij gisteren in de sneak te zien, en ook ik vind het een aanrader!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:44:47 #13
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8740397
Ben ik dan de enige die het een maar een vervelende opeenhoping van clichés vond, met een allerminst overtuigende Spacey?
  woensdag 26 februari 2003 @ 22:47:51 #14
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_8740505
Verhaal ziet er wel veelbelovend uit, maar wel een beetje jammer van die Spacey.
Kevin Spacey is een beroerd acteur!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 26 februari 2003 @ 23:04:57 #15
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_8741087
Leuke film, beetje voorspelbaar alleen.. geen meesterwerk, maar zeker de moeite van het huren waard.
pi_8842091
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 17:29 schreef Neejoh het volgende:
Is hij een beetje als zijn andere films? Zelfde genre? Ik wil er dan namelijk niets van lezen, en me laten verrassen
Kevin Spacey heeft altijd veel uiteenlopende rollen, dus ook deze niet te vergelijken met zijn vorige rollen, vind ik.
"When you have insomnia, you're never really asleep, and you're never really awake."
pi_8845378
Morgen is de premiere van de film in Amsterdam en ik mag er naar toe!!
Alan Parker en Laura Linney zijn er bij! Nou is t errug jammer dat Kate Winslet er niet bij is, had ik wel heeel erg leuk gevonden!
  dinsdag 4 maart 2003 @ 17:46:04 #18
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_8864135
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:05 schreef Max_imum het volgende:
Morgen is de premiere van de film in Amsterdam en ik mag er naar toe!!
Alan Parker en Laura Linney zijn er bij! Nou is t errug jammer dat Kate Winslet er niet bij is, had ik wel heeel erg leuk gevonden!
Waar? Arena of Tuschinski? Weet je misschien of 't ook op tv komt (Grolsch master premiere of zo)?
Klinkt leuk!
The short weekend begins with longing...
pi_8901177
Net gekeken, wat een film... ben er stil van

aanrader!!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 7 maart 2003 @ 01:26:25 #20
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_8925628
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 12:25 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ga de film zien en je weet waarom bovenstaand niet klopt.

Jep idd.
Every Not Is Truething
pi_9107770
Ik heb deze film net gezien in de bioscoop. Het is naar mijn mening een absolute aanrader. Zeer onvoorspelbaar en boeiend.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 01:09:03 #22
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_9108314
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 00:40 schreef dax het volgende:
Ik heb deze film net gezien in de bioscoop. Het is naar mijn mening een absolute aanrader. Zeer onvoorspelbaar en boeiend.
Binnenkort dus naar de Bioscoop.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_9108631
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 01:09 schreef gijsje79 het volgende:

[..]

Binnenkort dus naar de Bioscoop.

Je zult niet teleurgesteld zijn, en dat zeg ik niet zo snel
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_9115988
ik wil morgen ook gaan. Op de imdb had ie maar een 6,6. Veel kritiek tegen het anti-doodstraf verhaal. Maar ik denk dat dat tyopisch amerikaans is en dat ie europees veel hoger scoort. Ga hem dus wel even zien.
  zondag 16 maart 2003 @ 21:17:04 #25
16931 Threepwood
Hoogwelgeboren.
pi_9164331
Ik vond Spacey weer op dreef. Winslet daarentegen speelde niet echt sterk. En de rol van die stagair van haar sloeg al helemaal nergens op. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze iemand nodig had om tegen aan te praten.

Goed einde trouwens, allerminst een cliche.

zondag 16 maart 2003 @ 21:54:16 #26
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_9165488
Gisteren eindelijk gezien en ik moet zeggen dat ik hem niet tegen vond vallen. Niet echt een topverhaal maar Kevin Spacey had weer een rol die op zijn lijf geschreven stond.
Speculeren is andere koek dan speculaas.
  maandag 17 maart 2003 @ 20:15:35 #27
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_9188515
Errug goede film in mijn nederige opinie. Spacey acteerde gewoon heel sterk, die Winslet viel niet tegen, en die Stagair was wel een beetje onnodig, maar deed geen afbreuk aan het verhaal.
pi_9241152
Gisteren dan eindelijk gezien.

The life of David Gale is een hele goede film.
Dat het zo'n boeiende film was heeft me aangenaam verrast. Mede door de weinige reclame en de wat lage beoordeling die de film heeft gehad in Amerika, had er niet al te veel van verwacht.

Het plot is ontzettend origineel en onvoorspelbaar. Kevin Spacey speelt opnieuw de sterren van de hemel.
Echt een film die aan het denken zet, en misschien zelfs je mening over de doodstraf beïnvloed.

Ik kan iedereen deze film aanbevelen. een dikke 8

pi_9241210
gisteren heb ik de film gezien met mijn leuke vriend. echt een goede film!! een van de mooiste films die ik de laatste tijd heb gezien.
mijn cijfer: 7,8
  Redactie Frontpage donderdag 20 maart 2003 @ 18:33:42 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9264591
Gisteren gezien, mooie film, maar wel wat minpuntjes hoor. Spacey acteert wat op de automatische piloot, Winslet's rol is wat mager en de spannend bedoelde intermetzo's met Winslet zijn wat aan de afgezaagde kant.

Het plot daarentegen is weer goed en de uitwerking ervan ook. Erg intrigerend.

De film in zijn totaal had wel beter gekund.

Toch een 8.

donderdag 20 maart 2003 @ 18:40:26 #31
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9264732
Was niet van plan om deze film in de bios te zien, maar na het lezen van de eerste reacties in dit topic ben ik toch maar even wezen kijken.
En ik heb er geen spijt van gehad!
Een goede manier om je vrijdagavond mee te besteden.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9367106
Ik ga vanavond naar deze film en laat morgen wel even weten wat ik ervan vond.
Surreal
  dinsdag 25 maart 2003 @ 18:44:43 #33
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_9368680
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 17:28 schreef Lau2003 het volgende:
Ik ga vanavond naar deze film en laat morgen wel even weten wat ik ervan vond.
Spannend, we wachten af!
pi_9390601
Ben gisteren dus naar deze film gegaan en ik vond hem echt heel goed.
Zeer goed acteerwerk en een goed plot.
Surreal
  woensdag 26 maart 2003 @ 18:17:20 #35
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_9392866
Ik vond het ook een goede film alleen kwam het einde niet als een verassing voor me misschien heb ik teveel films van KS gezien en houd ik gewoon rekening met een apart einde.

SPOILER!!!!!
"Toen zijn vriendin leukemie kreeg wist meteen het einde"

Liefde, leven , geven!!!!
  woensdag 26 maart 2003 @ 22:08:25 #36
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_9398798
Ben gisteren geweest. Was echt onder de indruk. Ga maar niet spoilen, dus verder kan ik eigenlijk niets zeggen dan: zien.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_9403383
Ik weet niet van wat voor achterlijke planeet jullie allemaal komen, maar The Life is David Gale is de meest waardeloze film van het jaar.

Ten eerste is de film als hybride drama-thriller volkomen ongeloofwaardig. Het probeert een plausibel voorbeeld voor te schotelen hoe een 'onschuldige' ter dood veroordeeld kan worden. Zodat iedereen die tegen de doodstraf is, in kan zien hoe onmenselijk het is.

Echter wordt daarvoor de meest onzinnige scenario constructie bedacht. (terwijl met deze titel veel mensen zelfs dachten dat het om een waargebeurd verhaal ging) Gepaard met bombastische overdreven muziek, Hollywood-propaganda stijlmiddelen (zoals de parallel-montage tussen de opsomming dodelijke chemicalien en Spacey's laatste maaltijd) en voorspelbaar einde.

[Dit bericht is gewijzigd door Patvs op 27-03-2003 01:55]

pi_9403765
Om maar weer even een positieve post te geven: Erg goeie film. Kevin Spacey films zijn zoiezo meestel beter dan gemiddeld. Vond het eind wel even een klein beetje schokkend
''Going mental on the Wabbu''
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2003 @ 09:04:56 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9404423
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Het probleem is dat Gale de hele flashback bij elkaar verzint, van de verkrachting van Paris tot en met het neuken uit vriendschap met die vrouw. Dus het is niet te achterhalen wat wel echt is gebeurd.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
pi_9405217
spoilermode...hmm

[Dit bericht is gewijzigd door K-Billy op 27-03-2003 10:08]

Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2003 @ 10:06:27 #41
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9405373
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 09:56 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Niet het einde voorspellen! Is een nieuwe film, niet iedereen heeft hem gezien.

Daarom doe ik het ook in spoilermode. Moet je MIJ niet gaan quoten
pi_9447559
Onderhoudende, gelikte Hollywoodfilm. En het einde van de film heeft weliswaar een paar 'onverwachte' wendingen in petto, maar... (spoiler alert!)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...de laatste daarvan verpest naar mijn idee alles. Er zit een soort 'happy end' aan de film (alsof de kijker het anders niet aankan): de bezorging van de videoband die Winslet gerust moet stellen. Tegelijkertijd zou het uitlekken van die band echter elk effect van de gebeurtenissen voor de anti-doodstraflobby teniet doen; de staat zou zich immers gemakkelijk kunnen verdedigen tegen een 'onterechte' terdoodveroordeling van iemand die zijn schuld zelf in scène heeft gezet. Voor een club die tot in het graf wil strijden voor de goede zaak vind ik het totaal ongeloofwaardig dat ze dat risico zou nemen, alleen om de arme journaliste op haar gemak te stellen. Eén onverwachte draai aan het scenario teveel, dus, als je het mij vraagt.
  dinsdag 1 april 2003 @ 00:02:02 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_9499936
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 20:24 schreef Swordfish het volgende:
Echt een film die aan het denken zet, en misschien zelfs je mening over de doodstraf beïnvloed.
Persoonlijk vind ik op dat vlak "Dead man walking" veel indrukwekkender. Achteraf bedenk ik me dat ik eigenlijk geen moment in de piepzak heb gezeten voor de al dan niet goede afloop voor meneer Gale, maar meer of mijn idee van de plot zou kloppen.

Een 7.

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:00:18 #44
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_9505381
* Smots vond moojfilm goed spannend Haah
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 30 mei 2003 @ 19:41:04 #45
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_10777886
Ik ga deze film vanavond bekijken, ik ben benieuwd.

Ik verwacht er wel wat van, maar zoals bij veel Hollywood titels word ik altijd teleurgesteld (The Pianist als groot voorbeeld).

vrijdag 30 mei 2003 @ 20:16:53 #46
56370 -LynX-
"Trapped In A BoX"
pi_10778607

Eff naar de datum van het topic kijken -LynX-
Fighting For Peace, Is Like F*cking For Virginity!
pi_12003810
quote:
Op donderdag 27 maart 2003 09:04 schreef SunChaser het volgende:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Het probleem is dat Gale de hele flashback bij elkaar verzint, van de verkrachting van Paris tot en met het neuken uit vriendschap met die vrouw. Dus het is niet te achterhalen wat wel echt is gebeurd.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik heb hem gister gezien, en hij is geweldig.

Alleen wat Sunchaser hier zegt klopt volgens mij niet, want hoe verklaar je dan die kaart die bij het geld zat op het einde van Berlin (en niet parish)???

pi_13343399
/spoilertag!?

Ik heb hier nu The Life of David Gale liggen.. & Lantana!

Ik ging net naar het Filmhuis voor Lantana.. nokt het geluid ermee.. Tegoedbon..

Ik naar de videotheek.. ligt hij daar..

zondag 16 november 2003 @ 11:15:46 #49
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14672013
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 18:33 schreef SunChaser het volgende:
Gisteren gezien, mooie film, maar wel wat minpuntjes hoor. Spacey acteert wat op de automatische piloot, Winslet's rol is wat mager en de spannend bedoelde intermetzo's met Winslet zijn wat aan de afgezaagde kant.

Het plot daarentegen is weer goed en de uitwerking ervan ook. Erg intrigerend.

De film in zijn totaal had wel beter gekund.

Toch een 8.

Ja, daar ben ik 't mee eens. Goeie film ondanks de slechte kritieken waar ik van gehoord had. Spacey vond ik gewoon zoals gewoonlijk weer goed spelen (als jij dat op de automatische piloot zetten noemt, okay .), Winslet was soms gewoonweg irritant maar toch een goed verhaal en verassend einde.

8,5 van mij .

Het feit dat ik deze film zo interessant vind kan ook komen doordat ik opzich al heel geinteresseerd ben in het onderwerp doodstraf.

pi_23866345
Ik heb het einde van deze film moeten missen. Ben daarom nog benieuwd naar het einde. Het al even lopen googlen.. maar 't wordt nergens verklapt. (schijnt overigens nog al verassend te zijn )
Ik heb gezien tot het stuk dat stagierre de "cowboy" achtervolgd en hem kwijtraakt door een passerende trein.

b.v.d.
Alles wat ik post is toch wel leuk
  zaterdag 7 januari 2006 @ 11:12:57 #51
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33792804
quote:
Je hebt het einde niet gezien en waarschijnlijk de clue echt gigantisch gemist ?

Nee.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_33793077
Mooie film. Af en toe vrij aangrijpend voor me, omdat ik met een terdoodveroordeelde in Texas schrijf en dus veel dingen herkende. Ze hebben het ook opgenomen op de 'echte' plekken, heb daar zelf ook rondgelopen.
pi_33793090
Wel vind ik Dead Man Walking een (nog) betere film over dit onderwerp, omdat die film het morele oordeel aan de kijker laat.
pi_33793144
Uit mn gesloten topic:

Gegroet!

Ik heb laatst ( onder dwang ) met mn vriendinnetje ( onder het motto: 'je vindt hem vast leuk, ik weet het zeker! ) deze film gekeken en ik moet zeggen dat het ondanks de belabberde filmkeuze van mn vriendin me erg mee viel. Ik vond het best een vermakelijke film. Toch had ik er zo mn twijfels over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie o wie heeft de film gezien en denkt hier ook zo over, of juist niet. Ik wil hier geen discussie over het voor of tegen de doodstraf zijn maar puur over de film. Zie ook: http://www.imdb.com/title/tt0289992/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2006 11:35:59 ]
pi_33793182
SuperFruitig, maak even gebruik van spoilertags. Plaats je spoiler tussen

[ spoiler ]...[ /spoiler ] (zonder de spaties)

Dan verpest je het niet voor mensen die de film nog niet gezien hebben, want dan komt je tekst er zo uit te zien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En moet je hem selecteren om 'm te kunnen zien.
pi_33793235
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
SuperFruitig, maak even gebruik van spoilertags. Plaats je spoiler tussen

[ spoiler ]...[ /spoiler ] (zonder de spaties)

Dan verpest je het niet voor mensen die de film nog niet gezien hebben, want dan komt je tekst er zo uit te zien:
SPOILER
En moet je hem selecteren om 'm te kunnen zien.
Done.
pi_33793291
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:36 schreef SuperFruitig het volgende:
Done.
Bedankt!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 11:45:33 #58
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33793427
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:30 schreef SuperFruitig het volgende:
Wie o wie heeft de film gezien en denkt hier ook zo over, of juist niet. Ik wil hier geen discussie over het voor of tegen de doodstraf zijn maar puur over de film. Zie ook: http://www.imdb.com/title/tt0289992/

SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:43:50 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33802454
Zo dacht ik er ook over, SuperFruitig
vond t een hele goede film
pi_33802492
Ik vond hem erg verwarrend, maar wel goed.
Kevin Spacey is gewoon tof, en de rol die hij heeft ook
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33802592
Goede film
Kevin Spacey is natuurlijk en vooral ook
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 6 december 2007 @ 22:57:00 #62
32015 suus21
Andre rocks!
pi_55089901
wat was het einde alweer van deze film? Wordt spacey wel of niet veroordeeld?
fijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')