Van de audioboeken-functie heb ik nooit gebruik gemaakt, dus m'n abonnement is inmiddels omgezet naar Basic.quote:Muziekdienst Spotify heeft de prijzen van het Premium-abonnement verhoogd. De prijswijzigingen lopen op tot vier euro extra per maand.
Spotify heeft klanten in een e-mail op de hoogte gesteld van de prijswijzigingen, die ook op de abonnementspagina van Spotify te zien zijn. Ze gelden per direct voor nieuwe abonnees. Voor bestaande klanten veranderen de prijzen vanaf mei.
De prijs van het individuele Premium-abonnement, dat geldt voor één account, stijgt met twee euro per maand: van 11 naar 13 euro. Voor een Duo-abonnement, geldig voor twee accounts, moet voortaan 18 euro worden betaald, terwijl dat eerst nog 15 euro was. Het Family-abonnement, bedoeld voor maximaal zes accounts, wordt 22 euro per maand. Dat is een prijsstijging van 4 euro.
Huidige klanten kunnen deze drie abonnementen echter ook omzetten in een Basic-variant. Basic Individual, Basic Duo en Basic Family kosten net zoveel als de eerdere tarieven van de reguliere abonnementen, alleen ontbreekt hierbij de mogelijkheid om audioboeken te beluisteren.
Tot slot moeten universitaire studenten met een Student-abonnement ook meer betalen: van 6 euro in de maand naar 7 euro. Dit abonnement biedt standaard al geen toegang tot audioboeken. Het muziekplatform zegt in de e-mail dat de prijzen worden verhoogd "zodat we kunnen blijven vernieuwen en het aanbod van ons platform en onze functies kunnen blijven verbeteren".
De vorige prijsverhoging was in juli 2023. Het was toen de eerste keer dat Spotify de prijzen in Nederland verhoogde sinds Premium in 2010 werd geïntroduceerd. Overigens blijft Spotify ook gratis te gebruiken, met beperkte functies en reclameonderbrekingen.
Het is nieuws, wat dat betreft lijkt het me in het juiste subforum te staan.quote:
ik kom morgen bij jou wonenquote:Op woensdag 2 april 2025 19:04 schreef Haags het volgende:
Gewoon met een X aantal mensen family account delen. Dan valt de prijs reuze mee.
Is dat daadwerkelijk het enige verschil? Ik kan het zo 1,2,3 niet zo snel vinden. Bij Premium staat ook goede geluidskwaliteit, maar dat staat er bij Basic niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:12 schreef heywoodu het volgende:
Dat van die Basic is wel een goede tip, het enige wat je mist zijn dan audioboeken (dus podcasts enzo vallen daar niet onder)? Die gebruik ik ook nooit nee.
Gaan ze daar geen eind aan maken zoals netflix?quote:Op woensdag 2 april 2025 19:04 schreef Haags het volgende:
Gewoon met een X aantal mensen family account delen. Dan valt de prijs reuze mee.
Dan kunnen we wel aan de gang blijven...quote:Op woensdag 2 april 2025 19:08 schreef Gunner het volgende:
Ik vind het niet direct nieuws. Je ziet hier nooit topics over de talloze andere prijsverhogingen van andere bedrijven.
Alleen als je elke twee maanden een cd zou hebben gekocht (jaja, inflatie etc, maar je snapt het punt denk ik wel).quote:Op woensdag 2 april 2025 21:25 schreef Harmankardon het volgende:
Spotify kan in prijs verdrievoudigen en dan is het nog steeds een topdeal. Weten we nog toen een enkele cd 45 gulden kostte? #ouwelul.
Amerikaanse troepquote:Op woensdag 2 april 2025 21:25 schreef CoExist het volgende:
Daarom Music.
Betere audio en ook nog Klassiek erbij.
Of je combineert het.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:28 schreef mschol het volgende:
gewoon radio aanzetten
betalen voor spotify crap![]()
Moet je het wel kunnen vinden. Overigens zelf geen email ontvangen over een prijsverhoging.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:12 schreef heywoodu het volgende:
Dat van die Basic is wel een goede tip, het enige wat je mist zijn dan audioboeken (dus podcasts enzo vallen daar niet onder)? Die gebruik ik ook nooit nee.
Ga maar eens op een fatsoenlijke manier via youtube een podcast luisteren met de telefoon in je zak, succesquote:Op donderdag 3 april 2025 11:35 schreef onlogisch het volgende:
Spotify
Betalen voor muziek met een beperkt aanbod.
Youtube heeft alles dat Spotify heeft + veel meer.
@:Gurneyisbestoke , @:aTypisch , @:Saind en @:Caland zijn het dan weer niet met mij eens. Maar die gaan maar lekker meer betalen dan
En in de auto dan? Geen spotify?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:35 schreef onlogisch het volgende:
Spotify
Betalen voor muziek met een beperkt aanbod.
Youtube heeft alles dat Spotify heeft + veel meer.
@:Gurneyisbestoke , @:aTypisch , @:Saind en @:Caland zijn het dan weer niet met mij eens. Maar die gaan maar lekker meer betalen dan
Ik luister best veel vage shit, en er staat inderdaad best wat niet op Spotify.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:06 schreef heywoodu het volgende:
Wat voor obscure shit luister je allemaal als het aanbod van Spotify voor jou zo beperkt is?
Mogelijkheden genoeg.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:23 schreef Kamelenteen het volgende:
Hier zijn toch vast ook wel routes voor? Net als dat je Netflix goedkoepr kan afsluiten als je dat via Turkije laat lopen?
Hier een mix die gaat van 'miljoenen keren beluisterd' tot 'door een handjevol mensen beluisterd', maar ook ik heb een aardig lijstje van dingen die van een usb-stick gedraaid worden omdat ze niet op Spotify staan.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:29 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ik luister best veel vage shit, en er staat inderdaad best wat niet op Spotify.
Maar desondanks heb ik nog steeds best 22 euro per maand over voor een family-abonnement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |