quote:Op donderdag 3 april 2025 10:21 schreef Knipoogje het volgende:
Was hun reden voor geen tarieven voor Rusland niet dat de handel daar momenteel toch 0 is?
Maar er zijn ook zat landen met 0 handel op de 10% lijst. En zelfs een land dat enorm veel meer afneemt van de de USA dan andersom krijgt 10% aan zijn broek
De bullshit leugens blijven maar over je heen stromen. Daarom mogen de MAGA fans hier ook weg blijven, want die gaan ook maar door en door met liegen. Met hun 'Trump is wars van nepotisme'
quote:US total goods trade with Russia were an estimated $3.5 billion in 2024
Trump is gek,quote:Op donderdag 3 april 2025 10:21 schreef Knipoogje het volgende:
Was hun reden voor geen tarieven voor Rusland niet dat de handel daar momenteel toch 0 is?
Maar er zijn ook zat landen met 0 handel op de 10% lijst. En zelfs een land dat enorm veel meer afneemt van de de USA dan andersom krijgt 10% aan zijn broek
De bullshit leugens blijven maar over je heen stromen. Daarom mogen de MAGA fans hier ook weg blijven, want die gaan ook maar door en door met liegen. Met hun 'Trump is wars van nepotisme'
Dat zal ze lerenquote:Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mooi dat de pinguïns op de Heard en McDonaldeilanden ook een tariff krijgen.
Die pinguins zijn gevaarlijker dan Ruslandquote:Op donderdag 3 april 2025 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mooi dat de pinguïns op de Heard en McDonaldeilanden ook een tariff krijgen.
quote:Het afgelegen eilandje Norfolk, een Australische territorium in de Stille Ocean met 2000 inwoners, is er verbaasd over dat het genoemd wordt in Trumps heffingenlijst. "Volgens mij exporteren we helemaal niets naar de VS", reageert George Plant, de vertegenwoordiger van de Australische regering op het eiland tegen persbureau AP.
Norfolk leeft voornamelijk van toerisme en de importheffingen die Trump zegt te willen bestrijden bestaan er helemaal niet. "We tellen helemaal nergens een heffing bij op. Ik kan me ook geen enkele handelsbeperking bedenken, dus we staan versteld."
Ik snap wat je bedoeld maar waarom noemen ze het eiland dan apart? De meesten hadden tot gisteravond niet eens gehoord van de pinguineilanden.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk eerder dat het gewoon 10% op alles was, dus die onbewoonde eilanden worden dan automatisch meegenomen. Tsja waarom je ze op de lijst zet... geen idee.
We've got the biggest list...quote:Op donderdag 3 april 2025 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk eerder dat het gewoon 10% op alles was, dus die onbewoonde eilanden worden dan automatisch meegenomen. Tsja waarom je ze op de lijst zet... geen idee.
Ze hebben de CIA landenlijst gepakt, en importheffingen aangemaakt op basis van het handelsoverschot van die landen, met als minimum 10%.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland niet, pinguïns wèl.quote:De Amerikaanse president Donald Trump kwam woensdag met een lijst van 180 landen en gebieden die importheffingen opgelegd krijgen, maar Rusland staat er niet tussen. Oekraïne staat wél op de 'straflijst', net als enkele onbewoonde eilanden waar vooral pinguïns wonen
Fortune - The true genius of Elon Musk is his ‘subsidy harvesting strategy,’ political science professor saysquote:Op woensdag 2 april 2025 17:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Het wordt steeds duidelijker waarom Musk zo geobsedeerd is met de ruimte. Hij heeft zich persona non grata gemaakt over de hele wereld. Kan, als Amerika zonder MAGA straks weer een beetje normaal is, zich ook in dat land niet langer vertonen zonder een zware celstraf te riskeren. Dus waar verstopt een mens zich dan? Tussen de sterren, ver hierboven.
Penguin Lives Matter!quote:Op donderdag 3 april 2025 11:48 schreef Momo het volgende:
Fijn dat Donald pinguïns eindelijk als mensen ziet
quote:De berekening van de hoogte van de handelstarieven roept veel vraagtekens op. De Amerikaanse overheid heeft weliswaar een uitleg gegeven, maar sommige bloggers zijn ervan overtuigd dat president Trump het heeft laten bepalen door kunstmatige intelligentie.
Economen van Rabobank hebben dat gevoel ook. Ze spreken in een analyse van "absurde resultaten", die lijken bedacht door ChatGPT. "Zoals een tarief van 31 procent op vrijhandelsnatie Zwitserland en slechts 10 procent op het protectionistische Argentinië. Of een tarief van 17 procent op grote vriend Israël en 10 procent op vijand Iran." Rusland wordt overigens helemaal niet genoemd in de tarievenlijst van Trump.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |