abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2025 @ 15:37:29 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217264121
Vanuit de NSC weer een radicaal plan

quote:
https://www.nu.nl/media/6(...)jf-omroephuizen.html
Eppo Bruins gaat de publieke omroep flink op de schop nemen. De minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wil de eis van minimaal 100.000 leden afschaffen en van elf omroepen naar vier of vijf 'omroephuizen', bevestigt ANP woensdag na berichtgeving door het AD.
Het AD had een brief in handen over de plannen, die eigenlijk pas vrijdag gepresenteerd zouden worden. Bruins moet zijn plannen nog wel verdedigen in de ministerraad. Maar in een voorbereidende vergadering zou de brief al zijn goedgekeurd.

Bruins wil in het hervormde bestel geen nieuwe omroepen meer toelaten. Hij wil af van het zogeheten ledencriterium, waarbij iedere vijf jaar wordt gekeken of een omroep minimaal 100.000 leden heeft. "Enerzijds omdat steeds minder mensen lid zijn van een vereniging. Duurzame verbindingen uit het verleden zijn minder hecht geworden en loyaliteiten worden steeds sneller ingewisseld", schrijft de minister in zijn brief.

Anderzijds is er volgens Bruins in de huidige vorm iedere vijf jaar veel onrust bij de omroepen. "Ze zijn meer bezig met het werven van nieuwe leden dan met het maken van nieuwe programma's. Dat is ongewenst."

Omroepen met een nieuw geluid zijn in het hervormde bestel niet meer nodig: omroephuizen moeten samen bekijken of ze de volledige samenleving nog wel bedienen. Als dat niet zo is, moeten ze hun beleid bijsturen.

Omroepen vormen samen 'omroephuizen'
De vijf 'omroephuizen' worden gevormd door samenwerkingen tussen bestaande omroepen. "De omroepen werken hierin organisatorisch meer samen. Dat zorgt voor een reductie van de kosten voor zaken als marketing, hr en fondsenwerving", zegt Bruins.

De publieke omroep moet in totaal 156 miljoen euro bezuinigen. Volgens Bruins wordt dat bedrag niet bereikt met zijn nieuwe plannen. Hij stelt dat het "onvermijdelijk" is dat het programma-aanbod van de omroepen ook geraakt zal worden.
Ik vind het echt een dom plan. Het mooie van ons systeem met ledenomroepen is dat men vanuit de samenleving ruimte kan claimen bij de NPO. En dus de behoefte van stromingen aan ruimte elk vijf jaar wordt herverdeeld. Dat is bottom up en democratisch.

Omroephuizen lijken me bureaucratische molochs waar een paar bestuurders bepalen en wat men te zien krijgt, en die geen enkele prikkel hebben om heel veel te bewegen. De zendtijd is immers toch wel gegarandeerd.

Ik hoop dus dat ook dit plan gaat stranden.
  woensdag 2 april 2025 @ 15:47:54 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217264287
Heel fijn dat ook NSC zich nu eindelijk bezighoudt met bestaanszekerheid.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 16:08:32 #3
375570 crew  Cyan9
pi_217264574
Het eerste waar ik (al dan niet terecht) aan moest denken in een soort nieuwe verzuiling.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217264583
Ik zou het veel radicaler doen. Omroepen afschaffen, alles onder de NPO. Terug naar 2 netten. Alleen nieuws, programma's over het nieuws (praatprogramma's, nieuwsuur, 1vandaag), sport, documentaires en leerzame programma's voor de jeugd uitzenden. Geen vermaak meer. Heb je ook al die omroepen niet nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 april 2025 @ 16:08:45 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217264584
Dit kabinet lost echt hele grote problemen op zeg. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217264605
Mag sowieso niet van de rechter.
  woensdag 2 april 2025 @ 16:47:26 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217265046
Ik vind het wel een goed idee.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217265424
quote:
89s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:08 schreef Cyan9 het volgende:
Het eerste waar ik (al dan niet terecht) aan moest denken in een soort nieuwe verzuiling.
Ik ook. En toch is dat volgens mij beter dan wat ze nu voorstellen.
Ik weet nog goed dan mijn opa naar huis werd gestuurd (ontslag kreeg dus) omdat hij naar de verkeerde zenders luisterde.

Dat zal vandaag de dag niet zo meer belangrijk zijn.
Maar je kunt alleen maar een goedlopende multicul maatschappij opbouwen door alle verschillen zo te laten.
pi_217265598
Beter is om de hele publieke omroep af te schaffen. Als je zo nodig lineaire tv wil kijken schakel je maar over naar rtl of sbs.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217265974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 17:38 schreef mackinac het volgende:
Beter is om de hele publieke omroep af te schaffen. Als je zo nodig lineaire tv wil kijken schakel je maar over naar rtl of sbs.
Dat is een heel slecht plan. Een publieke omroep met goede nieuwsuitzendingen en duiding van het nieuws is heel waardevol.

En wat mij betreft is het ook waardevol als bepaalde sport (dan denk ik met name aan de OS) voor iedereen beschikbaar is, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.

Boer zoekt vrouw, Heel Holland Bakt, detectives en nog wel meer wat ze uitzenden is, hoe leuk het ook kan zijn, wat mij betreft geen overheidstaak en hoort dus niet bij de NPO.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 april 2025 @ 18:46:54 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217266324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:08 schreef Hanca het volgende:
Ik zou het veel radicaler doen. Omroepen afschaffen, alles onder de NPO. Terug naar 2 netten. Alleen nieuws, programma's over het nieuws (praatprogramma's, nieuwsuur, 1vandaag), sport, documentaires en leerzame programma's voor de jeugd uitzenden. Geen vermaak meer. Heb je ook al die omroepen niet nodig.
Maar dan krijg je dus ongekozen ambtenaren die gaan bepalen welke programma's er komen. Waardoor je meer eenheidsworst krijgt en minder mensen bediend worden.

Ik vind het mooie aan het stelsel dat het vrij open is en groepen daar dus bottom-up zendtijd kunnen claimen. Bovendien ook veel minder beinvloedbaar door de zittende regering.
pi_217266395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dan krijg je dus ongekozen ambtenaren die gaan bepalen welke programma's er komen. Waardoor je meer eenheidsworst krijgt en minder mensen bediend worden.

Ik vind het mooie aan het stelsel dat het vrij open is en groepen daar dus bottom-up zendtijd kunnen claimen. Bovendien ook veel minder beinvloedbaar door de zittende regering.
BbC, VRT... volgens mij werken ze allemaal zo.
pi_217266455
Ach, moet Eppo weer eens wat slopen om het slopen?

14.gif
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217266709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een heel slecht plan. Een publieke omroep met goede nieuwsuitzendingen en duiding van het nieuws is heel waardevol.
Er zijn al nieuwsuitzendingen bij de commerciële zenders. En programma's als Radar en Nieuwsuur hebben hoge kijkcijfers wat betekend dat ze ook commercieel interessant zijn. En met internet is de drempel nog een stuk lager om dit soort programma's te maken.
quote:
En wat mij betreft is het ook waardevol als bepaalde sport (dan denk ik met name aan de OS) voor iedereen beschikbaar is, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.
Je kunt natuurlijk met wetgeving vastleggen dan (grote) sportevenementen voor iedereen beschikbaar moeten zijn en niet achter een betaalmuur verdwijnen. Daar heb je geen publieke omroep voor nodig.

Publieke omroep hervormen is trekken aan een dood paard.
pi_217266737
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:21 schreef mackinac het volgende:

[..]
Er zijn al nieuwsuitzendingen bij de commerciële zenders. En programma's als Radar en Nieuwsuur hebben hoge kijkcijfers wat betekend dat ze ook commercieel interessant zijn. En met internet is de drempel nog een stuk lager om dit soort programma's te maken.
[..]
Je kunt natuurlijk met wetgeving vastleggen dan (grote) sportevenementen voor iedereen beschikbaar moeten zijn en niet achter een betaalmuur verdwijnen. Daar heb je geen publieke omroep voor nodig.

Publieke omroep hervormen is trekken aan een dood paard.
RTL of SBS is eigenlijk al een betaalmuur. NPO kun je gratis kijken, de rest niet.
  woensdag 2 april 2025 @ 19:23:21 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217266738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
BbC, VRT... volgens mij werken ze allemaal zo.
Uiteraard kan dat ook. Maar ik vind ons systeem juist beter daardoor.
pi_217267480
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
RTL of SBS is eigenlijk al een betaalmuur. NPO kun je gratis kijken, de rest niet.
Nee, de zenders van RTL en SBS staan niet achter een betaalmuur.
pi_217267558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:08 schreef mackinac het volgende:

[..]
Nee, de zenders van RTL en SBS staan niet achter een betaalmuur.
Je moet er voor betalen om ze te zien. Of via een provider, of via NLZiet, Videoland of Kijk. Als je geen pakket hebt, kun je ze niet zien. NPO Start is gratis en NPO 1, 2 en 3 zijn gratis via een (in bijna alle tv's ingebouwde) DVB-T2 ontvanger.
pi_217267767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je moet er voor betalen om ze te zien. Of via een provider, of via NLZiet, Videoland of Kijk. Als je geen pakket hebt, kun je ze niet zien. NPO Start is gratis en NPO 1, 2 en 3 zijn gratis via een (in bijna alle tv's ingebouwde) DVB-T2 ontvanger.
We betalen ook 1 miljard om naar NPO 1, 2 en 3 te kijken. Zo kun je alles wel een betaalmuur noemen. En Kijk is trouwens gratis.
pi_217267793
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:28 schreef mackinac het volgende:

[..]
We betalen ook 1 miljard om naar NPO 1, 2 en 3 te kijken. Zo kun je alles wel een betaalmuur noemen. En Kijk is trouwens gratis.
Het is gewoon zo dat iedereen met een tv of internet NPO 1, 2 en 3 kan zien en dat gaat niet op voor RTL en SBS. Kun jij niet leuk vinden, maar het is een feit.
pi_217267903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is gewoon zo dat iedereen met een tv of internet NPO 1, 2 en 3 kan zien en dat gaat niet op voor RTL en SBS. Kun jij niet leuk vinden, maar het is een feit.
Nee jij verzint een idiote definitie van een betaalmuur en noemt dat een feit maar zo werkt het niet. De publieke omroep kost ongeveer 150 euro per huishouden terwijl een abonnement bij NLZiet al veel goedkoper is. Dat zijn de feiten.
pi_217267950
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:37 schreef mackinac het volgende:

[..]
Nee jij verzint een idiote definitie van een betaalmuur en noemt dat een feit maar zo werkt het niet. De publieke omroep kost ongeveer 150 euro per huishouden terwijl een abonnement bij NLZiet al veel goedkoper is. Dat zijn de feiten.
Een betaalmuur is gewoon "je moet betalen om er bij te kunnen". Zie kranten, zie diverse websites. En RTL en SBS voldoen aan die definitie.
pi_217267980
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een betaalmuur is gewoon "je moet betalen om er bij te kunnen". Zie kranten, zie diverse websites. En RTL en SBS voldoen aan die definitie.
Nee, dit is de definitie:
"Een betaalmuur is een mechanisme dat door een website of online platform wordt gebruikt om toegang te beperken tot bepaalde inhoud, zodat gebruikers moeten betalen om deze te kunnen bekijken. Dit wordt vaak toegepast op nieuwswebsites, tijdschriften, en andere soorten media die premium-inhoud bieden."
pi_217268017
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:41 schreef mackinac het volgende:

[..]
Nee, dit is de definitie:
"Een betaalmuur is een mechanisme dat door een website of online platform wordt gebruikt om toegang te beperken tot bepaalde inhoud, zodat gebruikers moeten betalen om deze te kunnen bekijken. Dit wordt vaak toegepast op nieuwswebsites, tijdschriften, en andere soorten media die premium-inhoud bieden."
Jij je zin. Dan pas ik het aan in: NPO 1, 2 en 3 zijn voor iedereen zonder abonnement gratis te bekijken, alle andere zenders niet.

En daarom moet er nieuwsvoorziening via die route bereikbaar blijven.
pi_217268187
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij je zin. Dan pas ik het aan in: NPO 1, 2 en 3 zijn voor iedereen zonder abonnement gratis te bekijken, alle andere zenders niet.

En daarom moet er nieuwsvoorziening via die route bereikbaar blijven.
Dat klinkt al heel anders.

Ik ben van mening dat dit geen rol meer voor de overheid is aangezien iedereen internet heeft en op die manier het nieuws kan volgen. Wil je het nieuws via de tv tot je nemen dan moet je inderdaad wat bij betalen. Maar we besparen dan ook met z'n allen meer dan 1 miljard euro.
  woensdag 2 april 2025 @ 20:56:52 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217268253
De NPO is een van de belangrijke middelen om de grote hoeveelheid domheid op internet tegen te spreken. Dus heel goed als dat blijft bestaan.
pi_217268557
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:08 schreef Harvest89 het volgende:
Dit kabinet lost echt hele grote problemen op zeg. :')
Ze buigen zich inderdaad over de grote vragen der dingen. En lintjes. Wat dat betreft petje af van deze jongen. :)

Het vertrouwen in de politiek wordt in zeer snel tempo hersteld. ^O^

Maar serieus: wat een stel onbekwamen zitten daar. Hopeloos en radeloos.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217268596
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Hexagon het volgende:
De NPO is een van de belangrijke middelen om de grote hoeveelheid domheid op internet tegen te spreken. Dus heel goed als dat blijft bestaan.
In vele ogen zijn zij extreem links dus dat moet sowieso weg. Terwijl het m.i. nog het enige anker is van een beetje onafhankelijke visie. Dat moet weg natuurlijk. Zodat de Musken van deze wereld het doel en het beleid kunnen bepalen.

Het lijkt oprecht heel veel op 1984 zoals George Orwell dat al voorzag. :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217268878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:56 schreef Hexagon het volgende:
ze zijn verre van neutraal, maar goed het hangt niet naar ON! dus jouw soort volk vind het prachtig
en ja ik heb een npo abbo.
  woensdag 2 april 2025 @ 21:43:29 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217268919
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
ze zijn verre van neutraal, maar goed het hangt niet naar ON! dus jouw soort volk vind het prachtig
en ja ik heb een npo abbo.
Nee, maar ieder geluid heeft zijn eigen plek daar. En verder is het in ieder geval professionele media in plaats van filmpjes die iedere idioot kan maken.
pi_217268969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 21:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, maar ieder geluid heeft zijn eigen plek daar. En verder is het in ieder geval professionele media in plaats van filmpjes die iedere idioot kan maken.
BNNVARA heeft leuke dingen maar heeft ok wel zn andere kanten
pi_217269828
Ik kom min of meer toevallig het onderstaande bericht tegen:

NOS geeft ruim 100 miljoen euro per jaar uit aan sport: 'Oneerlijke concurrentie'
https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)o-jaar-uit-aan-sport

Een groot deel van het geld dat de NOS aan sport besteedt, gaat op aan uitzendrechten. Als de NOS hier nu gewoon mee stopt en het aan de markt overlaat, dan is het grootste deel van de beoogde bezuiniging op de publieke omroep al binnen.
  donderdag 3 april 2025 @ 07:43:31 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217271121
Ik ben benieuwd wanneer dat "aan de markt overlaten" er toe leidt dat het bij een dure streamingdienst komt, men dan zo blij is.
pi_217271328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer dat "aan de markt overlaten" er toe leidt dat het bij een dure streamingdienst komt, men dan zo blij is.
Van de streamingsdiensten is NLZiet niet bepaald de goedkoopste, mensen met nog een tv-abonnement bij hun provider sterven langzaam uit (mensen van onder de 40 die het nog hebben, hebben het vooral voor Ziggo-sport dat je niet op een andere manier kan afsluiten). Nou kun je voor NPO natuurlijk ook NPO-plus nemen, maar NLZiet is populairder.
  donderdag 3 april 2025 @ 08:22:24 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217271623
Oke dat overzicht heb ik niet zo.

Maar ik denk niet dat we het belang van het voetbal dat op de NPO komt moeten onderschatten waar het aankomt op verbinding in de samenleving. Grote groepen die naar Oranje wedstrijden kijken. En ook mensen bij de koffieautomaat maandag na Studio Sport. Dat brengt connectie tussen mensen.
pi_217272664
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 07:43 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat dat wel zal meevallen. De KNVB kan natuurlijk ook allerlei eisen stellen aan de wijze waarop de partij die de uitzendrechten in de wacht sleept, die gaan exploiteren.

Ik heb echter wel een vermoeden wat er zal gebeuren als de NOS stopt met bieden op uitzendrechten. Dan gaan de commerciële omroepen RTL en SBS het gewoon met elkaar op een akkoordje gooien en met elkaar afspreken welke omroep welke uitzendrechten gaat verwerven en hoeveel ze daarop gaan bieden. Het zal er dan uiteindelijk in resulteren dat ze die dan bijna gratis krijgen.
pi_217272682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 08:22 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik denk niet dat we het belang van het voetbal dat op de NPO komt moeten onderschatten waar het aankomt op verbinding in de samenleving. Grote groepen die naar Oranje wedstrijden kijken. En ook mensen bij de koffieautomaat maandag na Studio Sport. Dat brengt connectie tussen mensen.
Het brengt connectie tussen mensen die van voetbal houden. Voor mensen die niet van voetbal houden brengt het niets.
  donderdag 3 april 2025 @ 10:19:41 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217272829
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het brengt connectie tussen mensen die van voetbal houden. Voor mensen die niet van voetbal houden brengt het niets.
Er houden nogal veel mensen wel van voetbal. En dat door allerlei religies, opleidingsniveau's, inkomensgroepen en andere dingen heen. Dat heeft dus waarde.
pi_217273219
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 10:19 schreef Hexagon het volgende:
Er houden nogal veel mensen wel van voetbal. En dat door allerlei religies, opleidingsniveau's, inkomensgroepen en andere dingen heen. Dat heeft dus waarde.
Dat mag dan wel zo zijn, maar waarom moet de overheid daar dan via de publieke omroep zoveel geld aan uitgeven zodat mensen op de publieke omroep voetbal kunnen kijken? De publieke omroep is bedoeld om programma's te maken en uit te zenden waar de markt niet in voorziet. Voetbal valt daar niet onder. Er is bij de commerciële omroepen ook belangstelling om voetbal uit te zenden.

De overheid besteedt al veel te veel geld aan het voetbal. Bijna iedere zondag is het weer raak rondom een aantal grote voetbalstadions en moet de Mobiele Eenheid opgeroepen worden om de orde te handhaven. Dat kost de overheid ook handen vol geld.
pi_217282750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toch vind ik de huidige wijze van leden werven geen goed plan. Kijk naar FvD. Stel dat ze er een omroep bij willen. Gerichte campagnes voor dat soort populistische crap en ze hebben ineens meer leden dan welke omroep. Want niemand wordt anno 2025 meer lid van de VARA of de TROS. Ja, als je 70+ wellicht. Mijn moeder heeft nog een abbo op de VARA gids.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 april 2025 @ 17:23:47 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217286556
De NTR die gaat verdwijnen, dat is de omroep zonder leden die moest zendtijd geven aan Biodiversiteit,, LGTBH , Cultuur en minderheden, Islam en Boedhisme en kunst
Er was geen omroep die deze club erbij kon gebruiken in hun oproephuis

quote:
NTR verdwijnt uit stelsel na hervorming publieke omroep
Dianne Bleeker en Pepijn van den Brink

Aangepast: 5 min geleden58 min geledenin TV

Den Haag - De NTR verdwijnt uit het omroepbestel. Dat staat in de hervormingsplannen van minister Eppo Bruins (NSC, Media).
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. NTR is een zogenoemde taakomroep zonder leden, net als de NOS.
De NTR heeft als taakomschrijving aandacht te besteden aan kunst en cultuur, jeugd en educatie en diversiteit en minderheden.

Daarbij heeft de NTR specifieke aandacht voor de islam en het hindoeïsme.
Het is de bedoeling van Bruins om de taken die de NTR heeft onder te verdelen bij de vier of vijf omroephuizen. Daarin gaan de huidige elf ledenomroepen vanaf 2029 same

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2025 17:30:17 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 4 april 2025 @ 17:25:00 #42
323876 michaelmoore
pi_217286568
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 09:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Toch vind ik de huidige wijze van leden werven geen goed plan. Kijk naar FvD. Stel dat ze er een omroep bij willen. Gerichte campagnes voor dat soort populistische crap en ze hebben ineens meer leden dan welke omroep. Want niemand wordt anno 2025 meer lid van de VARA of de TROS. Ja, als je 70+ wellicht. Mijn moeder heeft nog een abbo op de VARA gids.
vroeger was ik bij de Tros , later bij Veronica , dat was voor jonge moderne mensen, ik heb nooit enig verschil kunnen ontdekken

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2025 17:31:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 4 april 2025 @ 17:26:32 #43
323876 michaelmoore
pi_217286577
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 08:22 schreef Hexagon het volgende:
Oke dat overzicht heb ik niet zo.

voetbal uitzenden kost eeen enorme bak geld
dat hoort op internet bij een betaalde dienst, wie daar lid van wil worden die doet maar

quote:
De grootste voetbalcompetities van Europa kijk je live op Ziggo Sport.
Je volgt de Spaanse LaLiga, Italiaanse Serie A en uiteraard de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Conference League allemaal op kanaal 14.
pi_217286590
pi_217286595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 09:45 schreef Knipoogje het volgende:
Kijk naar FvD. Stel dat ze er een omroep bij willen.
Het ziet er naar uit dat ze die al hebben: Ongehoord Nederland.
  vrijdag 4 april 2025 @ 17:32:32 #46
323876 michaelmoore
pi_217286634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 17:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het ziet er naar uit dat ze die al hebben: Ongehoord Nederland.
moet een knop komen dat die kunt blocken
pi_217286649
Maar met 100.000 leden kun je in principe onbeperkt omroepen momenteel. Zo lang die 100.000 maar lid worden van al die omroepen.

Het huidige systeem moet in elk geval op de schop, want meer eisen dan alleen die 100.000 leden zijn er eigenlijk niet en omroepen kunnen praktisch alles doen waar ze zin in hebben, verwijderen gaat ook niet.
  vrijdag 4 april 2025 @ 18:17:06 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217286934
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 17:34 schreef Hanca het volgende:
Maar met 100.000 leden kun je in principe onbeperkt omroepen momenteel. Zo lang die 100.000 maar lid worden van al die omroepen.

Het huidige systeem moet in elk geval op de schop, want meer eisen dan alleen die 100.000 leden zijn er eigenlijk niet en omroepen kunnen praktisch alles doen waar ze zin in hebben, verwijderen gaat ook niet.
Dat is natuurlijk niet zo. Uiteindelijk is er de politiek die toetreding moet goedkeuren en dus niet integere clubs eruit kan houden. Dus als ON een ON2 opricht, en al hun leden betalen, dan kan de minister daar gewoon een streep doorheen zetten.
pi_217287049
quote:
Klopt. Er is ook geen wettelijk verbod om lid te worden van meerdere omroepen en voor zover ik weet verbieden de omroepen het ook niet in hun statuten en huishoudelijke reglementen.
quote:
De eis van 100.000 leden is in ieder geval wel de enige eis die periodiek getoetst wordt.

Bij toetreding tot het omroepbestel is ooit de eis gesteld dat een omroep een godsdienstige, maatschappelijke of geestelijke stroming moet vertegenwoordigen. Misschien wordt het tijd om aan de hand van de uitzendingen periodiek te toetsen in hoeverre een omroep nog aan deze eis voldoet.
pi_217287053
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 18:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet zo. Uiteindelijk is er de politiek die toetreding moet goedkeuren en dus niet integere clubs eruit kan houden. Dus als ON een ON2 opricht, en al hun leden betalen, dan kan de minister daar gewoon een streep doorheen zetten.
Nee, zie Slob. Die had geen poot om op te staan, terwijl hij Zwart en ON wilde weigeren. Maar hij zou 100% door de rechter zijn teruggefloten, omdat ze aan de enige eis voldeden.

Ministers zijn in dit geval een stempelmachine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')