Ja, dat lijken wel meer mannen hier er graag van te maken.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat het een beschrijving des avonds was.
Dat heeft de rechtbank al gedaan.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het probleem is uit te zoeken wie er wie verkracht heeft.
Volgens Forbry
[..]
Hij is reeds veroordeeld.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als meneer ook katjelam was kan natuurlijk hetzelfde gezegd worden over de vrouw. De vrouw had dan seks met iemand die geen toestemming kon geven.
Ik ben niet zo vertrouwd met de Belgische rechtspleging, maar als je een opsomming maakt van 'met name' en die dus niet limitatief is, dan zal die opsomming doorgaans wel een richtsnoer zijn voor wat met 'zonder toestemming' bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dwang impliceert zonder toestemming, maar zonder toestemming impliceert niet automatisch dwang. Zoals jij dus ook aangeeft, KAN het om dwang gaan, maar is 'zonder toestemming' breder dan dat...
In Nederland is de wet recentelijk gewijzigd of wordt die binnenkort gewijzigd.quote:Mijn punt was dan ook vooral dat, naar ik op grond hiervan aanneem, men in het algemeen in BE sneller/makkelijker oordeelt dat er sprake van verkrachting is dan hier in NL.
Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen en geen straf zonder voorafgaande strafbepaling. Dus in die zin heb ik er moeite mee dat de rechter dat achteraf gaat bepalen op basis van diens waarnemening van veranderde maatschappelijke inzichten, iets waar rechters helemaal niet voor opgeleid zijn.quote:Maar ik weet verder niet hoe dit in de praktijk uitpakt en ik weet ook niet hoe eng of juist breed 'dwang' wordt uitgelegd in de NL jurisprudentie....
Het is een hypothetisch scenario in deze. Als beide katjelam zijn kan er volgens de definitie enkel sprake van wederzijdse verkrachting zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft de rechtbank al gedaan.
[..]
Hij is reeds veroordeeld.
Nou, obv wat ik zo gelezen heb, heb ik vooralsnog de indruk dat 'meneer' niet zo overduidelijk ver heen was als dat zij was...quote:Op vrijdag 4 april 2025 17:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als meneer ook katjelam was kan natuurlijk hetzelfde gezegd worden over de vrouw. De vrouw had dan seks met iemand die geen toestemming kon geven.
De post van de beste man is zeker niet sarcastisch, deze gast heeft er een handje van om eens in de zoveel tijd totaal absurde kak uit te kramenquote:
Nee hoorquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan zou het beter zijn daar een nieuwe term voor te gebruiken, verkrachten betekent letterlijk om "kracht", geweld tegen iemand te gebruiken.
Dat heeft hij niet. Helaas.quote:
Ik vind m geen vervelende user voor de rest dus dit antwoord verbaasde mij behoorlijkquote:
Ja? Ten kwade geweld gebruiken jegens, dat is de oorspronkelijke betekenis. Het had ook een vorm van intensivering kunnen zijn maar dat is hier niet van toepassing.quote:
Dit kan toch ook niet?quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:39 schreef Hyperdude het volgende:
Zeker en vast lid van die club die die neger iets te grondig ontgroenden en daarmee ook wegkwamen.
De persoon in kwestie had gewoon een naam Sanda Dia.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Als de beoogde persoon geen neger is, kan dat idd echt niet
Moet dit nou?quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De persoon in kwestie had gewoon een naam Sanda Dia.
Volgens het OMquote:Op vrijdag 4 april 2025 17:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja? Ten kwade geweld gebruiken jegens, dat is de oorspronkelijke betekenis. Het had ook een vorm van intensivering kunnen zijn maar dat is hier niet van toepassing.
quote:Als seksuele handelingen zijn afgedwongen door geweld of dreiging met geweld, dan spreken we van aanranding of verkrachting. Ook bij zware psychische druk of misbruik van een afhankelijkheidsrelatie kan sprake zijn van aanranding of verkrachting, net als wanneer de dader het slachtoffer eerst weerloos heeft gemaakt met alcohol of drugs.
Wat? Het slachtoffer in die zaak had toch ook gewoon een naam?quote:
Heb ik zelf niet eerder gelezen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat? Het slachtoffer in die zaak had toch ook gewoon een naam?
Ik heb ook een naam. Toch mag je me hier kamelenteen noemen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De persoon in kwestie had gewoon een naam Sanda Dia.
De naam vh slachtoffer niet?! Die is algemeen bekend hoor.quote:
Ik ga af op de woordbetekenis, het OM is geen taalinstelling. Een groot probleem met juridische terminologie is dat het afstapt van oorspronkelijke betekenissen van woorden en nieuwe definities aan woorden geeft die niet in lijn zijn met het normale woordgebruik. Hierdoor wordt een onnoodzakelijke kloof tussen juridische en normale woordenboeken gecreeërd waardoor enkel vaagheid ontstaat.quote:
Oordeel zelf: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Sanda_Diaquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:45 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik heb ook een naam. Toch mag je me hier kamelenteen noemen.
Maar was Sanda Dia nou een neger?
Iemand met een kaukasisch uiterlijk, mag je die van jou nog een blanke meer noemen?
Wat mij betreft ben je dan dubbel slachtoffer: én verkracht én tot lange tijd met naam hieraan verbonden.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De naam vh slachtoffer niet?! Die is algemeen bekend hoor.
Men heeft in die zaak geprobeerd de naam vd verdachten (inmiddels veroordeelden) uit de media te houden. Niet de naam vh slachtoffer.
Sanda Dia is overleden, de naam van het slachtoffer in deze zaak is naar mijn weten niet openbaar.quote:Op vrijdag 4 april 2025 18:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat mij betreft ben je dan dubbel slachtoffer: én verkracht én tot lange tijd met naam hieraan verbonden.
Ik vind dit géén goed idee.
Halfnegerquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oordeel zelf: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Sanda_Dia
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |