Ja hoor, vuurwerk is gratis en levert geen enkele ondernemer een cent op.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Voetbal levert vooral miljarden op, dat is met vuurwerk een tandje minder.
Asociaal zijn de mensen die de vuurwerkbranche verdedigen en steunen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het boeit mij echt geen hol als iemand wakker wordt gehouden met oud en nieuw.
Koop je maar oordoppen. Of cry me a river.
Een schijntje vergeleken met voetbal.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja hoor, vuurwerk is gratis en levert geen enkele ondernemer een cent op.
Kom op man
Ik maak me geen illusies.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit topic staat anders bol van de stumpers die denken dat er nu echt een einde gaat komen aan hun ellende.
Menig (volks)buurt ziet er met oud en nieuw uit als een oorlogsgebied en dan maar denken dat de boa's en de politie met hun bonnenboekje komen handhaven.........
Als je papieren gehaald hebt mag je na 3 jaar weer de cursus opnieuw doen. Maar dan moet je wel 6 shows kunnen overleggen. Dus als je 3 shows gedaan hebt met de jaarwisselingen dan wordt het vechten voor andere shows. Of gaat de gemeente 2 shows per jaar laten schieten? De mensen die echt geld verdienen als pyrotechnicus doen dat vooral met theater vuurwerk en vuurwerk bij optredens maar dat is weer een andere vergunning dan grootvuurwerk wat je nodig hebt om een show te schieten. Dus ja wordt nog leuk.quote:
Het wordt niet afgeschaft omdat er wat zuurpruimen en burgerlullen niet kunnen slapen, hè.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Asociaal zijn de mensen die de vuurwerkbranche verdedigen en steunen.
En dat een vuurwerkverbod weinig zin heeft, dan gaan ze wel weer auto's of agenten in de fik zetten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat heeft dit met een vuurwerkverbod te maken? Het toont alleen maar aan dat tering debielen van alle tijden zijn en alles aanpakken om te rellen.
tokkies rijden gewoon naar Duitsland, België of één of andere illegale handel voor hun vuurwerk.quote:
Die afgeknalde handjes kwamen door reeds illegaal vuurwerk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:27 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En dat een vuurwerkverbod weinig zin heeft, dan gaan ze wel weer auto's of agenten in de fik zetten.
Alhoewel het misschien wel een paar afgeknalde handjes van kinderen zal schelen.Alle beetjes helpen!
Afvoerbuis, sterretjes, niet geïmpregneerde watjes en een vuurtje.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Of kinderen gaan zelf spul maken. Weet nog wel dat mensen uit mijn omgeving pijpbommen maakten van sterretjeskruid en een koperen of stalen pijp. Oja, jerrycans benzine opblazen. Veel rookbommen.
Hier ben ik het wel mee eens. Als kind ook gek op vuurwerk en ik koop jaarlijks nog wel de nodige potjes. Maar de weegschaal slaat inmiddels wel door naar het negatieve. De maatschappelijke kosten zijn te hoog.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:59 schreef Raw85 het volgende:
Ondanks dat ik meer argumenten kan bedenken tegen vuurwerk dan voor vuurwerk vind ik het toch wel echt jammer als het zou verdwijnen. Het was voor mijn als klein jongetje altijd de dag van het jaar. Spijtig dat zoiets verboden wordt omdat een deel zich niet kan gedragen.
Mwa, het is een proces. De overheid investeert de komende jaren iets meer in handhaving, steeds meer generaties zullen opgroeien met het vuurwerkverbod en dan dooft de vuurwerktraditie langzaam uit. Behoefte aan illegale knallers is er dan veel minderquote:Op dinsdag 1 april 2025 20:31 schreef michiel_merk het volgende:
Ik vrees dat het weinig gaat uitmaken. Er zal meer verkoop in de illegaliteit plaatsvinden en het is typisch Nederlands om gewoon te doen wat je zelf wilt en je niet te laten tegenhouden door verboden. Alles bij elkaar wordt het op die manier waarschijnlijk alleen nog maar gevaarlijker.
Dat vraag ik me sterk af. Ik denk dat er wel eens een illegale vuurwerkcultuur kan ontstaan die ook voor nieuwe generaties aantrekkelijk blijft.quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mwa, het is een proces. De overheid investeert de komende jaren iets meer in handhaving, steeds meer generaties zullen opgroeien met het vuurwerkverbod en dan dooft de vuurwerktraditie langzaam uit. Behoefte aan illegale knallers is er dan veel minder
Huh je denkt dat het nu al illegaal vuurwerk niet meer afgestoken gaat worden omdat het normale vuurwerk illegaal gaat worden?quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mwa, het is een proces. De overheid investeert de komende jaren iets meer in handhaving, steeds meer generaties zullen opgroeien met het vuurwerkverbod en dan dooft de vuurwerktraditie langzaam uit. Behoefte aan illegale knallers is er dan veel minder
Op langere termijn wel ja. Maar we gaan het zienquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:05 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Huh je denkt dat het nu al illegaal vuurwerk niet meer afgestoken gaat worden omdat het normale vuurwerk illegaal gaat worden?
Ja, flauw hè van die artsen, dat ze minder afgerukte handen en ontplofte ogen willen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Trieste dag, de artsenlobby heeft met steun van zeikend Nederland weer eens gewonnen.
Zo kunnen we nog wel heel wat dingen gaan verbieden die artsen werk zouden kunnen besparenquote:Op dinsdag 1 april 2025 21:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, flauw hè van die artsen, dat ze minder afgerukte handen en ontplofte ogen willen?
Dat komt van vuurwerk wat AL illegaal is.quote:Op dinsdag 1 april 2025 21:23 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, flauw hè van die artsen, dat ze minder afgerukte handen en ontplofte ogen willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |