https://www.bnr.nl/nieuws(...)ering-straf-onbekendquote:Rechter sluit Marine Le Pen uit van verkiezingen wegens fraude
Auteur: BNR Webredactie | 31-3-2025
De radicaal-rechtse politica Marine Le Pen is uitgesloten van deelname aan de presidentsverkiezingen in Frankrijk. De rechter heeft dat besloten nadat Le Pen schuldig was bevonden aan het verduisteren van miljoenen euro’s aan Europees geld.
In Frankrijk is de angst groot dat massaprotesten zullen volgen na de veroordeling van Le Pen.
De aanklager eiste een gevangenisstraf van vijf jaar, waarvan er drie voorwaardelijk zouden zijn. Daarbovenop werd ook een boete van 1 miljoen euro geist en de uitsluiting bij verkiezingen de komende vijf jaar.
Verduistering
Le Pen stond terecht voor het verduisteren van Europees overheidsgeld tussen 2004 en 2016. Als Europarlementarir had ze geld dat bedoeld was om assistenten in Brussel te betalen, gebruikt voor de betaling van partijmedewerkers in Frankrijk. Le Pen heeft altijd ontkend.
Het lijkt wel alsof als je crimineel gedrag vertoont, je wordt aangepakt en als je dat niet doet, doen ze niks!quote:Op maandag 31 maart 2025 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel, blijf lekker in je achterwerk leven.
Lees het stuk van Bart Nijman over selectieve vervolging.
Lees die twitter comment over selectieve vervolging.
Zie handhaving Corona demonstratie, zie handhaving BLM protest. Zie hoe er wordt omgegaan met XR "rebellen" zie hoe er wordt omgegaan met antisemitistische drek van de hamas protesten.
Zie David Icke
Zie islamisten die de toegang tot het land niet mogen worden geweigerd.
Zie de vogelvrije varkensboer met "activisten" in de stal die wegkomen met de meest absurde redenaties van de rechter.
PVV staatssecretaris waarbij de scriptie is teruggetrokken!
BNW / Propaganda en ideologische waanzin.
Zie het bovenstaande topic.
Het is dagelijks dat we wereldvreemde hypocriete bullshit om de oren krijgen. De rode draad is "links progressief" gedachtegoed.
quote:Op maandag 31 maart 2025 18:17 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof als je crimineel gedrag vertoont, je wordt aangepakt en als je dat niet doet, doen ze niks!HET IS MET TWEE MATEN METEN!
Zoals boerenquote:Op maandag 31 maart 2025 18:19 schreef ludovico het volgende:
[..]manmanman...
Absurd in welke mate mensen op een andere planeet leven.
Hele opsomming over selectiviteit met 10 voorbeelden en je mist de clou nog steeds volledig.
Want de tegenpolen in de opsomming waren allemaal legaal in jouw hoofd, ofzo, was het niet.
Het is niet legaal om op een snelweg te protesteren, maar men komt er doch mee weg in dit land, tot frustratie van de politie en hordes mensen die niet radicaal links zijn.
Toet toet met de trekker! Selectief geheugen is wat je hebt.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:19 schreef ludovico het volgende:
[..]manmanman...
Absurd in welke mate mensen op een andere planeet leven.
Hele opsomming over selectiviteit met 10 voorbeelden en je mist de clou nog steeds volledig.
Want de tegenpolen in de opsomming waren allemaal legaal in jouw hoofd, ofzo, was het niet.
Het is niet legaal om op een snelweg te protesteren, maar men komt er doch mee weg in dit land, tot frustratie van de politie en hordes mensen die niet radicaal links zijn.
wat die snelwegplakkers worden niet beboet of gearresteerd?quote:Op maandag 31 maart 2025 18:29 schreef ludovico het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)ring-omtrent-gedrag/
Toettoet op de bon met de trekker?
Klopt ja, die worden opgepakt en lopen vervolgens zonder vervolging weg. Bewuste keuze van het OM, tot ergernis van de politie.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat die snelwegplakkers worden niet beboet of gearresteerd?
Niet liegen Hans.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt ja, die worden opgepakt en lopen vervolgens zonder vervolging weg. Bewuste keuze van het OM, tot ergernis van de politie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.denhaagcentra(...)n-demonstranten-a12/quote:
Feiten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
quote:Op maandag 31 maart 2025 19:02 schreef ludovico het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
https://www.denhaagcentra(...)n-demonstranten-a12/
Feiten.Er zijn dus wel mensen vervolgd. Dat het er niet voldoende zijn is wat anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Feiten.Demonstranten Extinction Rebellion veroordeeld voor acties bij ING NijmegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boetes voor XR-demonstranten vanwege klimaatprotest op A10
Feiten.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Niet voor het vergrijp snelweg blokkeren.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn dus wel mensen vervolgd. Dat het er niet voldoende zijn is wat anders.
Precies jaquote:Op maandag 31 maart 2025 18:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat die snelwegplakkers worden niet beboet of gearresteerd?
6+7, lol.quote:
Nee, het ging om miljoenenfraude.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Het was gewoon een politiek proces om rechts niet aan de macht te laten komen.
Ik hoop dat Trump Frankrijk hier op aanspreekt, schandelijk.
De geest van onze fans van extreemrechts is vaak nogal flexibel in hun verontwaardiging.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:09 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ineens zijn we aanbeland bij snelwegblokkades en XR. Ik hallucineer geloof ik.
Nogal wat volk stapt zonder problemen over de miljoenenfraude heen. Zorgwekkend.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:11 schreef rutger05 het volgende:
De rechtelijke macht kan beter zeer terughoudend kan zijn met het ontnemen van politieke rechten, zoals het actief en passief kiesrecht, dit i.v.m. de scheiding der machten. In Nederland is men daar wel terughoudend mee, dit om het democratische proces niet te verstoren.
Ik vermoed dat dit door velen zal worden gezien als een politieke veroordeling met als doel om een grote kanshebber voor het presidentschap politiek uit te schakelen.
Je wordt vanzelf flexibel als je elke dag 5 kilometer loopt om alleen al de doelpalen van de discussie te verplaatsen.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De geest van onze fans van extreemrechts is vaak nogal flexibel in hun verontwaardiging.
Nou ja, dit gedonder speelt al bijna 10 jaar. Het is niet bepaald alsof men over n nacht ijs is gegaan…quote:Op maandag 31 maart 2025 19:11 schreef rutger05 het volgende:
De rechtelijke macht kan beter zeer terughoudend kan zijn met het ontnemen van politieke rechten, zoals het actief en passief kiesrecht, dit i.v.m. de scheiding der machten. In Nederland is men daar wel terughoudend mee, dit om het democratische proces niet te verstoren.
Ik vermoed dat dit door velen zal worden gezien als een politieke veroordeling met als doel om een grote kanshebber voor het presidentschap politiek uit te schakelen.
Terecht natuurlijk dat zij daarvoor is veroordeeld en daarvoor een forse straf krijgt, maar het passief kiesrecht had de rechter haar beter niet kunnen ontnemen.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nogal wat volk stapt zonder problemen over de miljoenenfraude heen. Zorgwekkend.
Feiten.zucht, en hoeveel trekker rijders op de snel weg kregen een boete doorvoor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
plus kregen 40 man wel een vervolging, echt het zal in jou hoofd allemaal wel bewijs zijn waarom le penn onterecht wordt veroordeeld, alleen ik zie het niet.
En wat heeft dat allemaal te maken met het aanpakken van de criminele organisatie die onder leiding van Le Pen gedurende een periode van 12 jaar willens en wetens fraudeert met publiek geld?quote:Op maandag 31 maart 2025 17:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel, blijf lekker in je achterwerk leven.
Lees het stuk van Bart Nijman over selectieve vervolging.
Lees die twitter comment over selectieve vervolging.
Zie handhaving Corona demonstratie, zie handhaving BLM protest. Zie hoe er wordt omgegaan met XR "rebellen" zie hoe er wordt omgegaan met antisemitistische drek van de hamas protesten.
Zie David Icke
Zie islamisten die de toegang tot het land niet mogen worden geweigerd.
Zie de vogelvrije varkensboer met "activisten" in de stal die wegkomen met de meest absurde redenaties van de rechter.
PVV staatssecretaris waarbij de scriptie is teruggetrokken!
BNW / Propaganda en ideologische waanzin.
Zie het bovenstaande topic.
Het is dagelijks dat we wereldvreemde hypocriete bullshit om de oren krijgen. De rode draad is "links progressief" gedachtegoed.
We hadden het over vervolgens toch? Nu vind ik de snelweg blokkeren sowieso een achterlijk middel hoor. Maar er zat zeker een verschil tussen de boeren en xrquote:Op maandag 31 maart 2025 19:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet voor het vergrijp snelweg blokkeren.
Het kan best zijn dat er met trekkers bij de grootschalige protestacties ook mild is opgetreden.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zucht, en hoeveel trekker rijders op de snel weg kregen een boete doorvoor?
plus kregen 40 man wel een vervolging, echt het zal in jou hoofd allemaal wel bewijs zijn waarom le penn onterecht wordt veroordeeld, alleen ik zie het niet.
Dat is nog maar de vraag.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat heeft dat allemaal te maken met het aanpakken van de criminele organisatie die onder leiding van Le Pen gedurende een periode van 12 jaar willens en wetens fraudeert met publiek geld?
Ze zullen het beide niet moeten doen, simpel zat, maar het structurele karakter van XR gaat buiten alle proporties.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hadden het over vervolgens toch? Nu vind ik de snelweg blokkeren sowieso een achterlijk middel hoor. Maar er zat zeker een verschil tussen de boeren en xr
quote:Op maandag 31 maart 2025 19:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag.
De selectiviteit in vervolging en de strafmaat ook, ruikt naar bias.
Ik kan wel een andere user quoten:quote:
quote:Op maandag 31 maart 2025 19:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk dat zij daarvoor is veroordeeld en daarvoor een forse straf krijgt, maar het passief kiesrecht had de rechter haar beter niet kunnen ontnemen.
Dat dat niet opkomt bij een rechter, hoe zwaar zoiets weegt en hoe dat in verhouding staat tot trias politica..... Danwel hij/zij nog steeds tot zo een oordeel komt, dan ben je in mijn optiek niet nuchter.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:11 schreef rutger05 het volgende:
De bochten waarin jij je wringt om extreemrechtse figuren vrij te pleiten worden ook steeds bizarderquote:Op maandag 31 maart 2025 20:14 schreef LXIV het volgende:
Als je kijkt waarvoor Lagarde veroordeeld is, maar niet gestraft:
https://www.bbc.com/news/world-europe-38369822.amp
Bij 1/5 EP-ers zijn onregelmatigheden bij inhuur personeel aangetroffen:
https://nos.nl/artikel/24(...)m_source=chatgpt.com
Bij EP Maria Arena werden letterlijk koffers vol cash in haar appartement aangetroffen. Geen straf gehad, mocht in het EP blijven:
https://www.politico.eu/e(...)ion-scandal-updates/
Maar bij Marianne, wat sowieso eerder boekhoudkundig is en niet voor eigen gewin, wordt er meteen 5 jaar opgelegd!! Het is bizar en een teken dat we onze democratische tijd wel gehad hebben in de EU.
Nee het was een fraudeonderzoek die tien jaar heeft geduurd. Geen PoLiTieK pRoCeS. Rechts is trouwens aan de macht in Frankrijk. Van Trump zullen ze in Frankrijk niet onder de indruk zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
En Sarkozy heeft wel celstraf gekregen en wacht mogelijk nog 7 jaar celquote:Op maandag 31 maart 2025 20:14 schreef LXIV het volgende:
Bij EP Maria Arena werden letterlijk koffers vol cash in haar appartement aangetroffen. Geen straf gehad, mocht in het EP blijven:
Maar bij Marianne, wat sowieso eerder boekhoudkundig is en niet voor eigen gewin, wordt er meteen 5 jaar opgelegd!! Het is bizar en een teken dat we onze democratische tijd wel gehad hebben in de EU.
Dat was na zijn presidentschap.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En Sarkozy heeft wel celstraf gekregen en wacht mogelijk nog 7 jaar cel
https://www.lemonde.fr/en(...)ident_6739578_7.html
Wat is je punt?
N zijn politieke carriere, dat maakt toch wat verschil...quote:Op maandag 31 maart 2025 20:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)ident_6739578_7.html
Wat is je punt?
Alleen maar na zijn carrire omdat het pas toen aan het licht kwam. Waarom zou er rekening moeten worden gehouden met tijdens of na iemands carrire?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
N zijn politieke carriere, dat maakt toch wat verschil...
Ja, alleen loop je dan wel het risico op Turkse toestanden als de rechtstaat toch al niet zo donderend functioneert. Niet dat daar hier nu sprake van zou zijn lijkt me.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
Veroordeelde criminelen niet laten meedoen aan verkiezingen.
Op zich wel een verfrissend idee.
De EU is de goedheid zelve, dat gebeurt hier niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, alleen loop je dan wel het risico op Turkse toestanden als de rechtstaat toch al niet zo donderend functioneert.
Shell zaak.......quote:Gejuich in de zaal: Richard de Mos in hoger beroep vrijgesproken voor omkoping, tik op vingers voor 'lekken'
Omdat je hiermee hard ingrijpt in het democratisch proces. Vergeet niet: Le Pen is de gedoodverfde opvolger van Macron als president. De rechter zou zr terughoudend moeten zijn met zo'n verstrekkende beslissing, en al helemaal als het om zo'n klein bier zaak gaat (geoormerkt geld niet zuiver inzetten). Het is aan de kiezer om te bepalen of ze dit Le Pen aanrekenen, niet de rechter.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alleen maar na zijn carrire omdat het pas toen aan het licht kwam. Waarom zou er rekening moeten worden gehouden met tijdens of na iemands carrire?
Wat heeft de EU met de uitspraak te maken? Dit was een Franse rechtbank.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
De EU is de goedheid zelve, dat gebeurt hier niet.
Allemaal D'66.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft de EU met de uitspraak te maken? Dit was een Franse rechtbank.
Klein bier zaak? Mevrouw krijgt 4 jaar straf waarvan 2 voorwaardelijk, waar er 5 geeist waren. Tientallen anderen waren ook betrokken bij de fraude.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Omdat je hiermee hard ingrijpt in het democratisch proces. Vergeet niet: Le Pen is de gedoodverfde opvolger van Macron als president. De rechter zou zr terughoudend moeten zijn met zo'n verstrekkende beslissing, en al helemaal als het om zo'n klein bier zaak gaat (geoormerkt geld niet zuiver inzetten). Het is aan de kiezer om te bepalen of ze dit Le Pen aanrekenen, niet de rechter.
Ik heb het over de EU dat hier geen corruptie plaatsvindt en wetten dus niet corrupt kunnen worden toegepast.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft de EU met de uitspraak te maken? Dit was een Franse rechtbank.
Maar het was duidelijk dat je dat sarcastisch bedoelde. Lees anders je hele ouevre even terug. Gaat het wel lekker?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb het over de EU dat hier geen corruptie plaatsvindt en wetten dus niet corrupt kunnen worden toegepast.
Lees anders ook even het bericht waar ik op reageerde?
Mijn hemel die kwam van jezelf, gaat het lekker?
Ja, waarom zou je denken dat wetgeving niet gebruikt kan worden binnen de EU zoals in Turkije?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het was duidelijk dat je dat sarcastisch bedoelde. Lees anders je hele ouevre even terug. Gaat het wel lekker?
Wie zegt dat ik denk dat dat niet kan? Ik hou me hart vast voor types als Orban. Maar geen idee waarom je over de EU begint, het betreft hier een Frans rechter en Frans recht.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je denken dat wetgeving niet gebruikt kan worden binnen de EU zoals in Turkije?
Ik weet nou nog niet wat Orban misdaan heeft.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik denk dat dat niet kan? Ik hou me hart vast voor types als Orban.
Ik beperk me niet tot Frankrijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar geen idee waarom je over de EU begint, het betreft hier een Frans rechter en Frans recht.
In een kleinbier zaak wordt geen jaren celstraf opgelegd. Dan kwam ze wel weg met een taakstraf. Het is wat mij betreft niet meer dan terecht dan een corrupte politicus zijn/haar passieve kiesrecht verliest.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Omdat je hiermee hard ingrijpt in het democratisch proces. Vergeet niet: Le Pen is de gedoodverfde opvolger van Macron als president. De rechter zou zr terughoudend moeten zijn met zo'n verstrekkende beslissing, en al helemaal als het om zo'n klein bier zaak gaat (geoormerkt geld niet zuiver inzetten). Het is aan de kiezer om te bepalen of ze dit Le Pen aanrekenen, niet de rechter.
kolderquote:Op maandag 31 maart 2025 20:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee het was een fraudeonderzoek die tien jaar heeft geduurd. Geen PoLiTieK pRoCeS. Rechts is trouwens aan de macht in Frankrijk. Van Trump zullen ze in Frankrijk niet onder de indruk zijn.
Het gaat er m.i. hierom hoe integer men is in het algemeen. Het was WEL geoormerkt geld zover ik weet.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Feitenquote:
https://www.nu.nl/buitenl(...)se-verkiezingen.htmlquote:Onderzoek naar Le Pen en RN loopt al tien jaar
Het onderzoek naar Le Pen, haar partij en meer dan twintig anderen begon in maart 2015. Het Europees Parlement meldde destijds dat het mogelijke onregelmatigheden had geconstateerd bij de salarissen van parlementaire medewerkers.
De 56-jarige Le Pen werd in juni 2017 aangeklaagd voor "schending van vertrouwen" en "medeplichtigheid", beschuldigingen die later werden veranderd in "verduistering van openbare middelen". Ze zat van 2004 tot 2017 in het Europees Parlement.
Is gewoon waar prutser. Dit natuurlijk met alle respect. Je weet waarschijnlijk helemaal niks van deze zaak en wil dit ook niet weten en gaat zomaar wat roepen zonder enig benul. Verdiep je eens een keer. Ook al is het maar 1 keer. Kun je wat van leren dat het wat zielig is om tegen alles wat je niet kent kolder te roepen. Doe dat nou eens.quote:
onzinquote:Op maandag 31 maart 2025 21:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is gewoon waar prutser. Dit natuurlijk met alle respect. Je weet waarschijnlijk helemaal niks van deze zaak en wil dit ook niet weten en gaat zomaar wat roepen zonder enig benul. Verdiep je eens een keer. Ook al is het maar 1 keer. Kun je wat van leren dat het wat zielig is om tegen alles wat je niet kent kolder te roepen. Doe dat nou eens.
Kun je ook inhoudelijk reageren in plaats van alle one liners te posten? Daar kan toch niemand wat mee?quote:
Neem je nog wel even je pilletje?quote:Op maandag 31 maart 2025 17:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hey... Rechts is degene die wil vechten. Dan moet je niet gaan lopen zeiken wanneer je dat gevecht dan krijgt.
Je kan ook door het leven zonder de hele tijd anderen overal de schuld van te geven. Maar je kiest er voor om altijd anderen de schuld te geven en altijd naar een ander te wijzen om de problemen op te lossen. Zo lang je zelf maar geen actie hoeft te ondernemen.
En er is iets serieus mis met je als je denkt dat niemand op die klaploperij zal reageren. Kom eens uit je droomwereld.
Oh, je dacht in je droomwereld zeker dat links woke mietjes waren die toch niet terug vechten...
Ja zo komen we natuurlijk niet tot een prima dialoog mogelijk leidend tot consensus.quote:
Het zijn behoorlijke bijdrages die je doet in 7 post's.quote:Precies ja
kolder
onzin
ja
geen spel tussen te krijgen
Boeren worden beschoten door de politie, die ene zestienjarige jongen mag blij zijn dat hij het kan navertellen. De kogel sloeg gelukkig in op het raamstijl van zijn cabine.quote:
Dat is toch de corebusiness van de meerderheid van de EU parlementariers en bijna alle EU ambtenaren; zo veel mogelijk geld naar je toe harken.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, het ging om miljoenenfraude.
jaquote:Op maandag 31 maart 2025 21:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren in plaats van alle one liners te posten? Daar kan toch niemand wat mee?
geen speld tussen te krijgenquote:Op maandag 31 maart 2025 21:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja zo komen we natuurlijk niet tot een prima dialoog mogelijk leidend tot consensus.
Er is een heel klein stemmetje in mij wat roept: dat wil deze user ook helemaal niet.
Maar ja dan niet. Ik weet niet of je eerder al iets inhoudelijks hebt gezegd. Dat ga ik even bekijken.
De verwachting is wat laag maar je weet maar nooit.
[..]
Zou van mij hier ook zo mogen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
Veroordeelde criminelen niet laten meedoen aan verkiezingen.
Op zich wel een verfrissend idee.
Waarom zou de rechter aan klassenjustitie moeten gaan doen?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dan is het toch juist goed dat de Franse justitie die aanpakt?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is toch de corebusiness van de meerderheid van de EU parlementariers en bijna alle EU ambtenaren; zo veel mogelijk geld naar je toe harken.
https://www.publicsenat.f(...)ent-de-fonds-publicsquote:Toen Marine Le Pen opriep tot "levenslange uitsluiting" van gekozen functionarissen die veroordeeld waren voor "verduistering van overheidsgelden"
Terwijl Marine Le Pen onlangs is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf en vijf jaar onverkiesbaarheid wegens verduistering van overheidsgelden, waardoor ze zich niet kandidaat kan stellen voor de verkiezingen van 2027, verdedigde dezelfde Marine Le Pen enkele jaren geleden nog haar grootste vastberadenheid tegenover veroordeelde gekozen functionarissen. "Wanneer gaan we levenslange uitsluiting van kiesrecht invoeren voor iedereen die is veroordeeld voor misdaden die zijn gepleegd tijdens zijn ambtsperiode?" vroeg Marine Le Pen zich in 2013 af in de Openbare Senaat.
Of deze dan:quote:"Als ik ethiek en moraal eis, pas ik dat op mezelf toe."
quote:Ik hoorde de president zeggen dat mensen die veroordeeld zijn voor corruptie en belastingfraude levenslang uitgesloten moeten worden. Tot dan toe was ik het daar helemaal mee eens, het maakte deel uit van mijn presidentile plan. Maar waarom de rest niet? Waarom niet voor favoritisme? Waarom niet voor verduistering van overheidsgelden? Waarom niet voor fictieve banen?
Marine Le Pen, 5 april 2013.
Wat een gelul.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is gewoon waar prutser. Dit natuurlijk met alle respect. Je weet waarschijnlijk helemaal niks van deze zaak en wil dit ook niet weten en gaat zomaar wat roepen zonder enig benul. Verdiep je eens een keer. Ook al is het maar 1 keer. Kun je wat van leren dat het wat zielig is om tegen alles wat je niet kent kolder te roepen. Doe dat nou eens.
Ik moet me hier een beetje bij weg houden, ik ken de details niet, maar... Als je twee banen tegelijk vervult is het voor een accountant zonder een urenregistratie en allicht een planning nauwelijks vast te stellen hoeveel % er wordt gewerkt op X en op Y. Gaat het daar nou om? Wat is nou echt de kern van het vonnis? Heeft iemand een link / vertaling?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:48 schreef capricia het volgende:
Krijg hier toch wel een schadenfreude gevoel bij.
[..]
https://www.publicsenat.f(...)ent-de-fonds-publics
Hele mooie uitspraken van haar in dat artikel:
[..]
Of deze dan:
[..]
Of in Turkije bij de burgemeester van Constantinopel.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou van mij hier ook zo mogen.
Bijv bij een veroordeling voor een misdrijf.
Het is alleen de eis h, de rechter moet nog uitspraak doen.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om. De rechter heeft toegegeven dat er van zelfverrijking geen sprake was. Dat was wel het geval bij bijv Qatar gate. Maar dat is dan weer niet vervolgd. Het is zo krom als een hoepel.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik moet me hier een beetje bij weg houden, ik ken de details niet, maar... Als je twee banen tegelijk vervult is het voor een accountant zonder een urenregistratie en allicht een planning nauwelijks vast te stellen hoeveel % er wordt gewerkt op X en op Y. Gaat het daar nou om? Wat is nou echt de kern van het vonnis? Heeft iemand een link / vertaling?
Maar is wat jou betreft wel terecht dat Le Pen is vervolgd en veroordeeld wegens fraude?quote:Op maandag 31 maart 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om. De rechter heeft toegegeven dat er van zelfverrijking geen sprake was. Dat was wel het geval bij bijv Qatar gate. Maar dat is dan weer niet vervolgd. Het is zo krom als een hoepel.
Met Trump hebben ze ook met rare getuigenissen veroordeeld en nu is hij president. Het kan ook helemaal de andere kant op werken.
Muntje opgooien is goedkoper... Zou je denken.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om. De rechter heeft toegegeven dat er van zelfverrijking geen sprake was. Dat was wel het geval bij bijv Qatar gate. Maar dat is dan weer niet vervolgd. Het is zo krom als een hoepel.
Met Trump hebben ze ook met rare getuigenissen veroordeeld en nu is hij president. Het kan ook helemaal de andere kant op werken.
Nog steeds fraude. En die Qatar gate loopt nog.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat gesundes volkempfinden helemaal hot is bij de maga klan en aanverwante Russische vijfde kolonne partijen.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou de rechter aan klassenjustitie moeten gaan doen?
Natuurlijk. Maar er is ook nog een gelijkheidsbeginsel. Die EP er met die koffers vol geld kon gewoon blijven zitten.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nog steeds fraude. En die Qatar gate loopt nog.
Ook fraude en misallocatie van eu gelden.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik weet nou nog niet wat Orban misdaan heeft.
Dat waren die Grieken toch? Die zijn gewoon opgepakt. Overigens zat Le pen ook niet vast tijdens de rechtzaak.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar er is ook nog een gelijkheidsbeginsel. Die EP er met die koffers vol geld kon gewoon blijven zitten.
Ik vind het evident dat het primaire doel van deze rechtszaak is het voorkomen dat bv Le Pen president wordt. En dat is de rechtbank niet voor bedoeld.
Goh, en steeds weer worden de doelpalen door je verzet. En dat allemaal om je extreemrechtse helden vrij te pleiten van hun misdadenquote:Op maandag 31 maart 2025 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar er is ook nog een gelijkheidsbeginsel. Die EP er met die koffers vol geld kon gewoon blijven zitten.
Ik vind het evident dat het primaire doel van deze rechtszaak is het voorkomen dat bv Le Pen president wordt. En dat is de rechtbank niet voor bedoeld.
Overigens pleitte ik in beide gevallen voor het wegknuppelen van die mafkezen. Dat je 1x zo'n statement in den haag maakt is nog daar aan toe. Maar dat week in week uit doen verdient gewoon klappen.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toet toet met de trekker! Selectief geheugen is wat je hebt.
Dat is het natuurlijk ook.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het evident dat het primaire doel van deze rechtszaak is het voorkomen dat bv Le Pen president wordt.
Ze heeft een heel sterke runner up. Een nummer twee.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Overigens pleitte ik in beide gevallen voor het wegknuppelen van die mafkezen. Dat je 1x zo'n statement in den haag maakt is nog daar aan toe. Maar dat week in week uit doen verdient gewoon klappen.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toet toet met de trekker! Selectief geheugen is wat je hebt.
Je eigen bronnen geven je ongelijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:14 schreef LXIV het volgende:
Inderdaad. Ze sjoemelen bewust omdat ze weten dat men er toch niet tegen durft op treden normaal gesproken. Want ze worden politiek beschermd. Maar dit keer deden ze het op zo'n ernstige wijze dat ze er zowaar een keertje niet mee wegkomen. Meestal worden dat soort hoge politici gevrijwaard van enige consequenties. Kijk naar Trump & co.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
Zonder meer goed dus dit. Mevrouw sjoemelt BEWUST en moet daarvoor boeten.
Wat je bijna zeker weet: ze hebben altijd een hautaine fuck de democratie attitude. Regels zijn voor het voetvolk maar niet voor ons. Goed dat daar eens aan de noodrem wordt getrokken.
Wordt ze niet gewoon gecanceld?quote:Op maandag 31 maart 2025 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft een heel sterke runner up. Een nummer twee.
De partij is zeker niet kansloos.
En het lijkt me ook niet goed voor een partij om maar met 1 persoon ten strijde te trekken. Deze zaak, en de veroordelingen in deze verduistering, loopt al jren. Sinds 2017 minimaal las ik toen ik vandaag wat nieuwsberichten opzocht.
Gaat het om de partij en haar ideen of gaat het om de familie Le Pen?
LePen heeft ook een lange geschiedenis van extreem rechts en fascisme. Dus ach.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wordt ze niet gewoon gecanceld?
Daar heeft Fr een lange geschiedenis van.
Als je geen misdaden begaat, hoef je hier ook niet voor te vrezen.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wordt ze niet gewoon gecanceld?
Daar heeft Fr een lange geschiedenis van.
Ik denk de partij. Maar die kan nog heel anders uitpakken dan verhooptquote:Op maandag 31 maart 2025 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze heeft een heel sterke runner up. Een nummer twee.
De partij is zeker niet kansloos.
En het lijkt me ook niet goed voor een partij om maar met 1 persoon ten strijde te trekken. Deze zaak, en de veroordelingen in deze verduistering, loopt al jren. Sinds 2017 minimaal las ik toen ik vandaag wat nieuwsberichten opzocht.
Gaat het om de partij en haar ideen of gaat het om de familie Le Pen?
Beste manier om dat soort partijen te nekken is hun stemmers verdelen. Zoals nu bij Oekraine en Rusland.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze sjoemelen bewust omdat ze weten dat men er toch niet tegen durft op treden normaal gesproken. Want ze worden politiek beschermd. Maar dit keer deden ze het op zo'n ernstige wijze dat ze er zowaar een keertje niet mee wegkomen. Meestal worden dat soort hoge politici gevrijwaard van enige consequenties. Kijk naar Trump & co.
Ook nu zie je weer meteen "laat het volk bepalen". Ja dag. Stemmers op mevrouw zijn van het type: alles is geoorloofd zolang mijn leider ideologisch op 1 lijn staat. Aanhangers van Trump zijn zo, aanhangers van Erdogan etc etc.
Mevrouw is crimineel. Mevrouw moet bloeden. Zo werkt het in een onafhankelijke rechtsstaat. Godzijdank is Frankrijk de VS (nog) niet.
Zeker.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk de partij. Maar die kan nog heel anders uitpakken dan verhoopt
Ik denk dat le pen zelf nog niet uitgespeeld is.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Jordan Bardella doet het absoluut niet slecht.
In welk opzicht denk je dat?quote:Op maandag 31 maart 2025 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat le pen zelf nog niet uitgespeeld is.
Ik vraag mij ook af hoe in Frankrijk hier tegen aan gekeken wordt. Alleen zijn de aanhangers van bv le pen natuurlijk geen beroepsdemonstrantenquote:Op maandag 31 maart 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er trouwens al protesten? Met of zonder gele hesjes.
Of gaat men in Frankrijk niet meer zo snel de straat op?
2027 is nog een eind weg.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af hoe in Frankrijk hier tegen aan gekeken wordt. Alleen zijn de aanhangers van bv le pen natuurlijk geen beroepsdemonstranten
Ik ken de details niet, zou best kunnenquote:Op maandag 31 maart 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
2027 is nog een eind weg.
Jordan Bardella, het proteg, kan prima klaargestoomd worden. Genoeg tijd.
En vooralsnog zie ik geen protesten. Misschien snappen veel Fransen ook wel dat driemaal veroordeeld scheepsrecht is?
Frankrijk is natuurlijk ook het land waar de trias politica uitgevonden is. En wellicht heeft men daar minder last van nep- of D66-rechters.
Sarkozy, president van Frankrijk t/m 2012, werd ook gewoon veroordeeld toen er fraudezaken aan het licht kwamen.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ken de details niet, zou best kunnen
Dat klinkt als een wervingscampagne.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:38 schreef Hexagon het volgende:
Geef liever dan een flinke werkstraf ipv een enkelband. Enkele maanden met een oranje hesje aan papier prikken op straat is voor dat soort ego's een zwaardere straf.
De straf is heel zwaar, maar dat wil niet zeggen dat de zaak zelf ook heel zwaar is. Het verwijt is dat geoormerkt geld (enige tonnen, waar hebben we over gezien de totale budgetten) verkeerd gealloceerd is. Er is geen sprake van zelfverrijking; niet betwist wordt dat het geld voor parlements/partij aangelegenheden is ingezet (wat in principe de bedoeling is van dergelijke gelden). Dat mag niet, maar je kunt je afvragen of daar een celstraf van meerdere jaren passend is, en al helemaal of een opschorten van passief kiesrecht gepast is. Dat des te meer nu Le Pen de belangrijkste kandidaat is voor het presidentschap in Frankrijk. Dat komt de zittende macht wel erg goed uit. en riekt naar dubieuze praktijken. Want laten we wel wezen, het uitsluiten van politieke tegenstanders bij verkiezingen is toch een kenmerk van dictaturen. In landen als Rusland en Turkije is dat goed gebruik. Wil Frankrijk/de EU in dat rijtje zitten?quote:Op maandag 31 maart 2025 20:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klein bier zaak? Mevrouw krijgt 4 jaar straf waarvan 2 voorwaardelijk, waar er 5 geeist waren. Tientallen anderen waren ook betrokken bij de fraude.
Nee we willen niet in dat rijtje zitten, daarom is het goed dat criminelen als Le Pen bij de macht vandaan blijven.quote:Op maandag 31 maart 2025 23:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De straf is heel zwaar, maar dat wil niet zeggen dat de zaak zelf ook heel zwaar is. Het verwijt is dat geoormerkt geld (enige tonnen, waar hebben we over gezien de totale budgetten) verkeerd gealloceerd is. Er is geen sprake van zelfverrijking; niet betwist wordt dat het geld voor parlements/partij aangelegenheden is ingezet (wat in principe de bedoeling is van dergelijke gelden). Dat mag niet, maar je kunt je afvragen of daar een celstraf van meerdere jaren passend is, en al helemaal of een opschorten van passief kiesrecht gepast is. Dat des te meer nu Le Pen de belangrijkste kandidaat is voor het presidentschap in Frankrijk. Dat komt de zittende macht wel erg goed uit. en riekt naar dubieuze praktijken. Want laten we wel wezen, het uitsluiten van politieke tegenstanders bij verkiezingen is toch een kenmerk van dictaturen. In landen als Rusland en Turkije is dat goed gebruik. Wil Frankrijk/de EU in dat rijtje zitten?
De zaak speelt al zoveel jaren. Wat is het, 8 jaar of zo?quote:Op maandag 31 maart 2025 23:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
De straf is heel zwaar, maar dat wil niet zeggen dat de zaak zelf ook heel zwaar is. Het verwijt is dat geoormerkt geld (enige tonnen, waar hebben we over gezien de totale budgetten) verkeerd gealloceerd is. Er is geen sprake van zelfverrijking; niet betwist wordt dat het geld voor parlements/partij aangelegenheden is ingezet (wat in principe de bedoeling is van dergelijke gelden). Dat mag niet, maar je kunt je afvragen of daar een celstraf van meerdere jaren passend is, en al helemaal of een opschorten van passief kiesrecht gepast is. Dat des te meer nu Le Pen de belangrijkste kandidaat is voor het presidentschap in Frankrijk. Dat komt de zittende macht wel erg goed uit. en riekt naar dubieuze praktijken. Want laten we wel wezen, het uitsluiten van politieke tegenstanders bij verkiezingen is toch een kenmerk van dictaturen. In landen als Rusland en Turkije is dat goed gebruik. Wil Frankrijk/de EU in dat rijtje zitten?
Prima dat je Le Pen verdedigt, maar waarom noem je het enkele tonnen als het om meerdere miljoenen gaat?quote:Op maandag 31 maart 2025 23:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het was niet voor eigen gewin. Ze betaalde partijmedewerkers uit het verkeerde potje. Doet letterlijk 20% van de parlementarirsquote:Op dinsdag 1 april 2025 00:36 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Ze misbruikte Europees geld voor eigen gewin. Geld van mij en u.
Ja van mij had ER ook wel wat harder aangepakt mogen worden. Lijkt mij ook frustrerend als agent om daar de hele dag mee bezig te zijn om die gasten een paar uur later weer buiten te hebben. Zeker als ze tegen een ING protesteren bij een hoofdkwartier waar ze al jaren niet meer zitten.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens pleitte ik in beide gevallen voor het wegknuppelen van die mafkezen. Dat je 1x zo'n statement in den haag maakt is nog daar aan toe. Maar dat week in week uit doen verdient gewoon klappen.
Bron?quote:Op dinsdag 1 april 2025 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was niet voor eigen gewin. Ze betaalde partijmedewerkers uit het verkeerde potje. Doet letterlijk 20% van de parlementarirs
Je vergelijkt nu appels met peren. Frankrijk en Duitsland hebben namelijk niet hetzelfde strafrecht systeem.quote:Op dinsdag 1 april 2025 04:49 schreef ludovico het volgende:
https://www.tichyseinblic(...)-marine-le-pen?amp=1
Gelijke monniken ongelijke kappen?
hoe de rechtstaat omgaat met XR rebelion in Nederland is een mede argument waarom er sprake is van corruptie in de rechtspraak [in frankrijk] richting Le Pennquote:Op dinsdag 1 april 2025 06:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu appels met peren. Frankrijk en Duitsland hebben namelijk niet hetzelfde strafrecht systeem.
Bron?quote:Op dinsdag 1 april 2025 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was niet voor eigen gewin. Ze betaalde partijmedewerkers uit het verkeerde potje. Doet letterlijk 20% van de parlementarirs
Dat deed ze niet zelf toch?quote:Op dinsdag 1 april 2025 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laten we het omdraaien. Waarom zou het een goed idee zijn om iemand die structureel fraudeert daar gewoon mee weg te laten komen?quote:Op maandag 31 maart 2025 23:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Als ik in jouw postgeschiedenis ga kijken, kom ik dan iets positiefs tegen over DOGE?quote:Op dinsdag 1 april 2025 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
*Pppppfroest*quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:06 schreef Perrin het volgende:
Marine Le Pen, 2004: De Fransen zijn het zat om te zien hoe gekozen functionarissen geld verduisteren.
[ x ]
Marine Le Pen, 2013: Le Pen eiste levenslange uitsluitingen voor politici die met de financin knoeien
[ x ]
Marine Le Pen 2025: hEt Is EeN pOLiTiEk ProCeS!1!!
Waar kunnen we deze uitspraak verifiren?quote:Op dinsdag 1 april 2025 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Brussel" heeft Le Pen gedwongen om jarenlang willens en wetens te frauderen met publiek geld?quote:
En Libs of tiktok. En die gekke Maleisir.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:49 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Gaan we nu RadioGenoa opvoeren als bron?
Klopt maar gaat dit niet over EU gelden?quote:Op dinsdag 1 april 2025 06:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu appels met peren. Frankrijk en Duitsland hebben namelijk niet hetzelfde strafrecht systeem.
Goed gevonden. Totaal voorspelbaar ook.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:06 schreef Perrin het volgende:
Marine Le Pen, 2004: De Fransen zijn het zat om te zien hoe gekozen functionarissen geld verduisteren.
[ x ]
Marine Le Pen, 2013: Le Pen eiste levenslange uitsluitingen voor politici die met de financin knoeien
[ x ]
Marine Le Pen 2025: hEt Is EeN pOLiTiEk ProCeS!1!!
Wat vindt je van het filmpje van Marine zelf waarin ze zegt dat mensen zoals haar uitgesloten dienen te worden?quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt maar gaat dit niet over EU gelden?
En het wel of niet vervolgen is nog een subjectief dingetje.
En de uitspraak zelf is ook nooit 100% neutraal een rechter is ook een mens.
Hoe politieker de uitkomst hoe meer een rechter zich in het vaarwater van de wetgevende macht komt..
Met een kansrijke kandidaat... Vrij impact volle uitkomst.
Eentje die gelijk naar aantasting van de rechtsstaat stinkt vanwege precies dat wat ik net beschrijf.
Aantasting van de rechtsstaat door corrupte politici bedoel je?quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:53 schreef ludovico het volgende:
Eentje die gelijk naar aantasting van de rechtsstaat stinkt vanwege precies dat wat ik net beschrijf.
Wat een BS.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe politieker de uitkomst hoe meer een rechter zich in het vaarwater van de wetgevende macht komt..
Maakt geen verschil. Verschillende landen en verschillende rechtssystemen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nalatigheid is wat anders dan de veroordeling van Le Pen en dus is de straf anders. Maar laat je vooral niet stoppen door de realiteit.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:59 schreef QAnonn het volgende:
Wat we hier zien is George Orwell's Animal Farm in de praktijk. Christine Lagarde werd ook veroordeeld voor fraude. Desondanks bleef ze directeur van het IMF en is ze tegenwoordig voorzitter van de ECB.
Laten we de feiten onder ogen zien: de democratie in Europa is morsdood.
[ afbeelding ]
Wel enkel processen tegen corrupte linkse- of centrumpolitici natuurlijk. Want als je corrupte politici aan de rechterkant aanpakt wordt er meteen gehuild over "politieke processen".quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:08 schreef thedeedster het volgende:
Ik hoop dat dit proces tegen Le Pen de voorbode is voor veel meer processen tegen (corrupte) politici.
Graag even quoten, ik denk dat ik er overheen kijk. En dan met name de bewering dat letterlijk 20% van de parlementarirs dat doet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:23 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
[..]
Het staat letterlijk in de OP. Tot zo ver jullie interesse in de zaak.
Ikzelf ben ronduit cynisch over politiek. Het vervelende van macht is dat het juist de mensen aantrekt die je er zo ver mogelijk vandaan moet houden.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel enkel processen tegen corrupte linkse- of centrumpolitici natuurlijk. Want als je corrupte politici aan de rechterkant aanpakt wordt er meteen gehuild over "politieke processen".
Waar verdedig ik iemand?quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nalatigheid is wat anders dan de veroordeling van Le Pen en dus is de straf anders. Maar laat je vooral niet stoppen door de realiteit.
Waarom verdedig je trouwens iemand die zelf mensen wilde uitsluiten van verkiezingen als ze fraude hadden gepleegd?
In principe werkt het gewoon zo. Je moet in de maat lopen. Ik vertrouw geen enkel figuur in Brussel. Von der Leyen in de tijd dat minister van defensie was, werd ook snel afgeserveerd wegens verdenking van lucratieve deals. Afgevoerd naar Brussel maar wel een mooi baantje.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een BS.
Volgens jouw redenatie kunnen politici maken wat ze willen en kunnen ze vervolgens niet vervolgd worden want anders bedrijft de rechter politiek.
Of zo.
je hebt weer een klap van de windmolen gehad zie ik.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou die post waarin je de realiteit verdraaid.
Je zult niet de enige zijn. Er zullen veel meer mensen zijn die graag strafzaken willen zien tegen "corrupte" politici. Denk hier bijvoorbeeld aan Wilders, Weidel, Orban, Abascal en misschien Farage of zo.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:08 schreef thedeedster het volgende:
Ik hoop dat dit proces tegen Le Pen de voorbode is voor veel meer processen tegen (corrupte) politici.
Maar Le Pen loopt al decennialang niet in de maat, en heeft desondanks gedurende een periode van 12 jaar met Europees geld kunnen frauderen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
In principe werkt het gewoon zo. Je moet in de maat lopen.
Ja, prima.quote:Ik vertrouw geen enkel figuur in Brussel. Von der Leyen in de tijd dat minister van defensie was, werd ook snel afgeserveerd wegens verdenking van lucratieve deals. Afgevoerd naar Brussel maar wel een mooi baantje.
Het is prima dat het aangepakt word maar graag geheel Brussel even doorlichten.
Hij vindt het inderdaad prima dat criminelen worden verkozen tot regeringshoofd. Zit zelfs in een regering met een crimineel.quote:
De beste man is een meervoudig veroordeelde crimineel, omdat hij niet van vrouwen af kon blijven. Nog niet heel lang geleden was dat na kinderen aanraken en moord het ergste wat je als man kon doen volgens conservatief rechts.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je zult niet de enige zijn. Er zullen veel meer mensen zijn die graag strafzaken willen zien tegen "corrupte" politici. Denk hier bijvoorbeeld aan Wilders, Weidel, Orban, Abascal en misschien Farage of zo.
Dat zou in bepaalde kringen voor erg veel opluchting zorgen. In de VS is Trump de dans ontsprongen, wat nog altijd tot veel frustratie en woede weet te leiden, maar men zal het blijven proberen.
Donnie zou Donnie niet zijn als hij zich daarin ook de grootste vindt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij vindt het inderdaad prima dat criminelen worden verkozen tot regeringshoofd. Zit zelfs in een regering met een crimineel.
Ik begrijp de woede heel goed.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De beste man is een veroordeelde crimineel, omdat hij niet van vrouwen af kon blijven. Nog niet heel lang geleden was dat na kinderen aanraken en moord het ergste wat je als man kon doen volgens conservatief rechts.
Totaal niet verbazingwekkend dat juist jij de woede niet begrijpt.
I am the greatest criminal. Sleepy Biden could not do it. The extreme left press could not do it. Did you know that? No they can't. Crazy left press cannot be the greatest criminal ever. Crooked Hillary maybe, but I am here and she is nowhere.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Donnie zou Donnie niet zijn als hij zich daarin ook de grootste vindt.
Of beide. Je zegt iedere keer zo pro-Oekrane te zijn, wat vond jij van het vernederingsritueel met Zelensky? Hij had niet eens een pak aan!quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik begrijp de woede heel goed.
Het heeft alleen niets te maken met zijn verleden met vrouwen, maar wl met zijn politieke standpunten.
quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
I am the greatest criminal. Sleepy Biden could not do it. The extreme left press could not do it. Did you know that? No they can't. Crazy left press cannot be the greatest criminal ever. Crooked Hillary maybe, but I am here and she is nowhere.
Op welk woonwagenkamp is deze foto genomen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of beide. Je zegt iedere keer zo pro-Oekrane te zijn, wat vond jij van het vernederingsritueel met Zelensky? Hij had niet eens een pak aan!
[ afbeelding ]
Stukje circus.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Of beide. Je zegt iedere keer zo pro-Oekrane te zijn, wat vond jij van het vernederingsritueel met Zelensky? Hij had niet eens een pak aan!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom vraag je mij dit? Ik heb mijn mening over die situatie hier al meermaals gegeven.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet waar. Je bent er alweer ingetrapt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De beste man is een meervoudig veroordeelde crimineel, omdat hij niet van vrouwen af kon blijven.
Nou, ik kan me zo voorstellen dat ook op links en in het centrum fraude te vinden is als er met dezelfde inzet naar gezocht wordt. Dat dit niet gebeurt hint wel in de richting van een politieke vooringenomenheid van het opsporingsapparaat. Dus in die zin snap ik die opvatting wel.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel enkel processen tegen corrupte linkse- of centrumpolitici natuurlijk. Want als je corrupte politici aan de rechterkant aanpakt wordt er meteen gehuild over "politieke processen".
Dit is niks meer dan een wilde aanname die je niet hard kan maken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, ik kan me zo voorstellen dat ook op links en in het centrum fraude te vinden is als er met dezelfde inzet naar gezocht wordt. Dat dit niet gebeurt hint wel in de richting van een politieke vooringenomenheid van het opsporingsapparaat. Dus in die zin snap ik die opvatting wel.
Neemt niet weg dat het oliedom is van LePen, juist omdat ze weet dat ze opereert in een vijandig politiek klimaat.
Het is een observatie. Iets dat ook in Nederland speelt. Van PVV'ers wordt (terecht) het gehele doopceel gelicht, tot afstudeerscripties aan toe.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is niks meer dan een wilde aanname die je niet hard kan maken.
Dat er minder gevonden wordt kan twee dingen betekenen: 1) er is minder om te vinden, of 2) er wordt minder gezocht.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is een observatie. Iets dat ook in Nederland speelt. Van PVV'ers wordt (terecht) het gehele doopceel gelicht, tot afstudeerscripties aan toe.
Die onderzoeksdrift zie je niet als het D66, GL of PvdA betreft bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, het is een observatie die niet hard te maken is.
Je bent nogal stellig in je overtuiging heb je het vonnis gelezen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Brussel" heeft Le Pen gedwongen om jarenlang willens en wetens te frauderen met publiek geld?
Koekoek.
Groot gelijk normaliter, de problemen komen pas als de rechterlijke macht niet neutraal meer wordt uitgevoerd... Wat is de tegenmacht?quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat vindt je van het filmpje van Marine zelf waarin ze zegt dat mensen zoals haar uitgesloten dienen te worden?
Want welke Franse politici worden niet vervolgd voor hun fraude?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je bent nogal stellig in je overtuiging heb je het vonnis gelezen?
Kans dat zo een opinie van een rechter door een hogere rechter wordt omgedraaid is uiteraard meer dan 0.
Nee, waar het om draait is de selectieve vervolging. Dat is icm een kansrijke oppositielid nogal een red flag.
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een BS.
Volgens jouw redenatie kunnen politici maken wat ze willen en kunnen ze vervolgens niet vervolgd worden want anders bedrijft de rechter politiek.
Of zo.
Alsof de politieke invloed vanuit de EU nul is op een eventuele vervolging.quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maakt geen verschil. Verschillende landen en verschillende rechtssystemen.
Wie weet ik heb de vonnissen niet gelezen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Want welke Franse politici worden niet vervolgd voor hun fraude?
Mag ik je herinneren dat Sarkozy ttweemaal veroordeeld is voor fraude die niet eens heel verschillend van hetgeen Le Pen nu voor veroordeeld is.
Minimaal erg lastig inderdaad.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is een observatie. Iets dat ook in Nederland speelt. Van PVV'ers wordt (terecht) het gehele doopceel gelicht, tot afstudeerscripties aan toe.
Maar inderdaad, het is een observatie die niet hard te maken is.
Dat zou impliceren dat er niemand naar zoekt. Geloof je dat zelf?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:15 schreef Schanulleke het volgende:
Echt hoe fucking triest moet een persoon zijn om moeite te stoppen in anderen naar beneden halen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:40 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat er niemand naar zoekt. Geloof je dat zelf?
Of zou er PVV'r in Nederland te vinden zijn die slim genoeg is om daar naar te zoeken?
Ah, dus je weet van niks. Maar toch weerhoudt jou dat er niet van om een grote mond op te zetten over vermeende selectieve vervolging.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie weet ik heb de vonnissen niet gelezen.
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:40 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat er niemand naar zoekt. Geloof je dat zelf?
Of zou er PVV'r in Nederland te vinden zijn die slim genoeg is om daar naar te zoeken?
Demoniseren en persoonlijk aanvallen, dat zou extreemrechts nooooit doen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Echt hoe fucking triest moet een persoon zijn om moeite te stoppen in anderen naar beneden halen?
Dat soort schade willen doen aan anderen zie je echt alleen op links.
"Cancel culture" wat je nu ziet bij Tesla... Met verf spuiten op kantoren.. bekladden van gebouwen (zelfs de universiteiten moeten het ontgelden).
Zit geen rechts persoon tussen noch persoon met een normaal paar hersens.
Dat is toch wel een beetje het handelskenmerk van de anti asiel beweging. Vooral mensen niet als mensen zien.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:41 schreef ludovico het volgende:
Echt hoe fucking triest moet een persoon zijn om moeite te stoppen in anderen naar beneden halen?
Alle meldpunten en lastercampagnes die FvD en daarmee geassocieerde wappies in het leven geroepen hebben vergeten?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Cancel culture" wat je nu ziet bij Tesla... Met verf spuiten op kantoren.. bekladden van gebouwen (zelfs de universiteiten moeten het ontgelden).
Zit geen rechts persoon tussen noch persoon met een normaal paar hersens.
Kaag, Halsema, Timmermans, moslims, iedereen met een kleurtje, iedereen die niet hetero is, iedereen die extreem-links (lees: niet extreem-rechts) is.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alle meldpunten en lastercampagnes die FvD en daarmee geassocieerde wappies in het leven geroepen hebben vergeten?
Waar is jouw bewijs voor deze stevige beschuldigingen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof de politieke invloed vanuit de EU nul is op een eventuele vervolging.
BNR is dan ook wel echt bij uitstek een vieslinks medium ja.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij is nog niet veroordeeld voor Epsteins minderjarigen hoor. Daarom zijn die documenten ook nog steeds geheim.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet waar. Je bent er alweer ingetrapt.
Ah de neutraliteit cope.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Groot gelijk normaliter, de problemen komen pas als de rechterlijke macht niet neutraal meer wordt uitgevoerd... Wat is de tegenmacht?
Hij is uberhaupt niet veroordeeld. Als je nadat hij de politiek in ging aankomt met een gekopieerd verhaal dat meer dan 20 jaar geleden zou hebben plaatsgevonden in een pashokje dan zou dat geen standhouden in een fatsoenlijk strafproces, dus dan maar het doorheen sneaken in civilie procedure zodat alle media spreekbuizen hun aanrander stempeltje eindeloos kunnen herhalen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij is nog niet veroordeeld voor Epsteins minderjarigen hoor. Daarom zijn die documenten ook nog steeds geheim.
Jij hebt wel gelezen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, dus je weet van niks. Maar toch weerhoudt jou dat er niet van om een grote mond op te zetten over vermeende selectieve vervolging.
Vertel.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Demoniseren en persoonlijk aanvallen, dat zou extreemrechts nooooit doen.
Oh, want?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:45 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat is toch wel een beetje het handelskenmerk van de anti asiel beweging. Vooral mensen niet als mensen zien.
Wat zegt dat marginale groepje?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alle meldpunten en lastercampagnes die FvD en daarmee geassocieerde wappies in het leven geroepen hebben vergeten?
Stevige beschuldiging?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar is jouw bewijs voor deze stevige beschuldigingen?
Nee, wel indicaties.quote:
Politicus fraudeert 12 jaar lang met publiek geld en wordt aangepakt, en jij schiet in de "SELECTIEVE VERVOLGINGquote:Op dinsdag 1 april 2025 15:07 schreef ludovico het volgende:
Wat een doodnormale gezonde response is.
In de wereld waarbij politiek gelijk staat aan een wedstrijd tussen mensen hun voetbalcluppies en alle fouten die jouw cluppie maakt die moeten meteen gebagatelliseerd, ontkend of goedgepraat.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Politicus fraudeert 12 jaar lang met publiek geld en wordt aangepakt, en jij schiet in de "SELECTIEVE VERVOLGING![]()
![]()
!!!"-reflex.
In welke wappiewereld is dat een doodnormale gezonde respons?
quote:Op dinsdag 1 april 2025 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar Le Pen loopt al decennialang niet in de maat, en heeft desondanks gedurende een periode van 12 jaar met Europees geld kunnen frauderen.
Frauderende of corrupte politici keihard aanpakken.
Een groot gedeelte van het EP loopt niet in de maat, en nagenoeg niemand is vervolgd.quote:Ruim honderd Europarlementarirs moesten toelagen terugbetalen vanwege verkeerd gebruik, zo blijkt uit nieuwe cijfers die Follow the Money verkreeg. Tussen 2019 en 2022 hebben 108 leden van het Europees Parlement in totaal meer dan 2 miljoen euro aan vergoedingen teruggestort die ze verkeerd hadden besteed; 31 anderen hebben de vergoedingen (nog) niet terugbetaald. Toch is slechts een klein aantal gevallen doorgegeven aan de openbaar aanklager, wat serieuze vragen oproept over hoe het Parlement deze praktijk aanpakt.
https://www.ftm.nl/artike(...)WzbpYu9EGjEi5Cgv8%3D
En betrek nu de Franse wet en de schaal van de fraude in je opstel, dan krijg je misschien een voldoende.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:20 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Een groot gedeelte van het EP loopt niet in de maat, en nagenoeg niemand is vervolgd.
Dat blijft beperkt tot het terugstorten van de vergoeding.
Er zitten nogal wat grijstinten tussen 'verkeerd gebruik' en een hele organisatie inclusief niet-bestaande functies optuigen met het doel structureel misbruik te maken van publiek geld.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:20 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Een groot gedeelte van het EP loopt niet in de maat, en nagenoeg niemand is vervolgd.
Dat ben ik met je eens maar in veel gevallen is het verkeerd gebruik hetzelfde als fraude.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zitten nogal wat grijstinten tussen 'verkeerd gebruik' en een hele organisatie inclusief niet-bestaande functies optuigen met het doel structureel misbruik te maken van publiek geld.
Waarmee ik het eerste ook absoluut niet goedpraat.
Dat is gewoon fraude.quote:Een algemeen bekende manier om het systeem te bedotten, is dat Europarlementarirs hun assistenten een hoog salaris betalen maar hen vervolgens vragen een deel daarvan in contanten terug te betalen, zeiden zowel Aiossa, een parlementair assistent als een Europarlementarir
Is het niet 12 jaar geleden ipv 12 jaar lang?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Politicus fraudeert 12 jaar lang met publiek geld en wordt aangepakt, en jij schiet in de "SELECTIEVE VERVOLGING![]()
![]()
!!!"-reflex.
Ja, eens hoor. Maar Le Pen is ook niet de enige die in Frankrijk voor dit soort fraude is veroordeeld: een aantal leden van regeringspartij Mouvement dmocrate, waaronder een voormalig minister, werd vorig jaar bestraft in een zaak die hier heel erg op lijkt. Dus met die "SELECTIEVE VERVOLGING EN POLITIEK PROCESquote:Op dinsdag 1 april 2025 16:02 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar in veel gevallen is het verkeerd gebruik hetzelfde als fraude.
Er worden ook voorbeelden genoemd in het artikel
[..]
Dat is gewoon fraude.
Het probleem is dat in veel gevallen het onderzoek stopt na constatering/terugbetaling en het onderzoek of er frauduleus gehandeld is achterwege blijft.
Periode 2004-2016.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Is het niet 12 jaar geleden ipv 12 jaar lang?
Die zaak loopt nog, Openbaar Ministerie had 30 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf, een boete van 70.000 euro en drie jaar voorwaardelijke uitsluiting van verkiesbaarheid geist maar is vrijgesproken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 16:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, eens hoor. Maar Le Pen is ook niet de enige die in Frankrijk voor dit soort fraude is veroordeeld: een aantal leden van regeringspartij Mouvement dmocrate, waaronder een voormalig minister, werd vorig jaar bestraft in een zaak die hier heel erg op lijkt. Dus met die "SELECTIEVE VERVOLGING EN POLITIEK PROCES![]()
![]()
!!!" waarover in dit topic gesproken wordt zal het wel meevallen.
Ja allemaal onderbuik die voorbeelden.quote:
Waar zij - nogmaals - bepaald niet uniek in is. Wat is er niet selectief aan als alln Le Pen wordt aangepakt?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
!!!"-reflex.
Ja, echt heel leuk dat je verzonnen hebt dat alln Le Pen wordt aangepakt maar dat is dus helemaal niet het geval.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar zij - nogmaals - bepaald niet uniek in is. Wat is er niet selectief aan als alln Le Pen wordt aangepakt?
quote:En het lijkt niet dat ze er zelf van overtuigd is dat ze fout zat, dat houdt toch een optie open dat het allemaal niet zo zwart wit is.
Ok.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, echt heel leuk dat je verzonnen hebt dat alln Le Pen wordt aangepakt maar dat is dus helemaal niet het geval.
Heb jij het vonnis gelezen?quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, echt heel leuk dat je verzonnen hebt dat alln Le Pen wordt aangepakt maar dat is dus helemaal niet het geval.
Sarkozy loopt nog steeds met een enkelband en ook leden van Mouvement dmocrate zijn vervolgd voor een vergelijkbare zaak.
[..]hou op
Uit correspondentie blijkt dat ze prima wist waar ze mee bezig was. Nu de vermoorde onschuld spelen en tranen met tuiten huilen over politieke processen, en jij trapt er met open ogen in.
Dat je die vergelijking ok vindt zegt meer over jezelf.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:57 schreef Isdatzo het volgende:
Bin Laden leek er zelf ook niet van overtuigd dat 'ie fout zat.
Het zegt vooral iets over de kwaliteit (ofwel het gebrek daaraan) van jouw 'argument'.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat je die vergelijking ok vindt zegt meer over jezelf.
Het zegt wat over jouw gebrek aan een gezond brein. Met je bin laden vergelijking.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het zegt vooral iets over de kwaliteit (ofwel het gebrek daaraan) van jouw 'argument'.
Dat is toch geen antwoord, ben je politicus ofzo?quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Accepteer je nu als feit dat het niet "alln Le Pen" wordt aangepakt?
Aldus diegene die met de doelpalen aan het slepen isquote:Op dinsdag 1 april 2025 17:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is toch geen antwoord, ben je politicus ofzo?
Hoe fucking moeilijk is het om een antwoord te geven op een vraag?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aldus diegene die met de doelpalen aan het slepen is.
Die 108 leden hebben samen nog niet de helft verkeerd uitgegeven van wat Le Pen in haar eentje heeft gedaan. Bovendien is verkeerd uitgeven niet meteen fraude.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:20 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Antwoorden is niet zo moeilijk hoor, kun je wel een tantrum krijgen... Je kunt ook gewoon antwoord geven en op een normale manier communiceren.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:01 schreef Isdatzo het volgende:
Ludovico: HUHHH ALLEEN LE PEN WORDT AANGEPAKS!!!
Isdatzo: <voorbeelden van andere franse politici die voor vergelijkbare zaken vervolgd worden>
Ludovico: HEB JE HET VONNIS GELEZEN?!??!!?!?
Juist.
En in welke landen bemoeit de rechtspraak zich niet met frauderende of corrupte politici? Heb je daar ook zo'n mooi lijstje van?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:01 schreef ludovico het volgende:
De rechter bemoeit zich met belangrijke kandidaten in presidentsverkiezingen in........
Roemeni,
Turkije...
Amerika...
Brazili....
Ik hoop het. Het zou tot schitterende beelden leiden als de een veroordeelde crimineel meent zich te moeten bemoeien met de rechtsgang van de andere veroordeelde crimineel.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zie hier geen enkel bewijs van Europese invloed op een vervolging. Wel dat de EU landen aanpakt die zich niet aan de regels houdt, zoals Hongarije en eerder Polen. Geen goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja allemaal onderbuik die voorbeelden.
Giorgia Meloni, leader of the Brothers of Italy party, is widely expected to become prime minister at the head of a right-wing coalition. At an event in Princeton University, Ursula Von der Leyen, the EU president, said she is watching. ‘If things go in a difficult direction, I’ve spoken about Hungary and Poland, we have tools,’ she said.
So the unelected Ms Von der Leyen is talking about what she might do if confronted by Meloni being elected and getting ‘difficult’. The ‘tools’ she refers to are those used to withhold funds from Hungary and Poland for alleged violations of what the European Court of Justice has termed the EU’s ‘common values such as the rule of law and solidarity’, mainly in respect of the judiciary and media.
https://www.spectator.co.(...)r-italian-democracy/
Ach haar hele voorkomen is naar en negatief, het hele zooitje voelt zo corrupt en ondemocratisch aan.
"vanuit de onderbuik" nee er zijn gewoon mega veel voorbeelden dat het allemaal niet zo democratisch loopt daar.
Voor de Amerikanen natuurlijk een gigantische cultuurshock dat niet iedereen hun frauderende politici maar hun gang laat gaan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik hoop het. Het zou tot schitterende beelden leiden als de een veroordeelde crimineel meent zich te moeten bemoeien met de rechtsgang van de andere veroordeelde crimineel.
Tja, er zal natuurlijk van alles meespelen. Wat is het statuur van de politicus in kwestie? Vormt iemand een vermeend gevaar voor de gevestigde orde? Wat is de politiek affiliatie?quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:20 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Eens.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:14 schreef LXIV het volgende:
Het is niet niks? Slecht teken, of dat terecht zou zijn vanwege foute politici....... die terecht worden berecht, of vanwege corruptie.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En in welke landen bemoeit de rechtspraak zich niet met frauderende of corrupte politici? Heb je daar ook zo'n mooi lijstje van?
#durftevragen
Je zit steeds maar weer met je bewijs.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie hier geen enkel bewijs van Europese invloed op een vervolging. Wel dat de EU landen aanpakt die zich niet aan de regels houdt, zoals Hongarije en eerder Polen. Geen goed voorbeeld.
Het zal bij mij wel "onderbuik" zijn maar die is natuurlijk ook gegroeid op dit soort feiten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens.
Maar de gemiddelde tv-kijker met een bord macaronie op de bank die ziet dit niet. Die denkt dat Le pen dat voor eigen gewin deed.
Dit is wel het einde van de democratie inderdaad.
Er zijn 23 mensen veroordeeld voor de verduistering van 4,5 miljoen, niet alleen Le Pen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die 108 leden hebben samen nog niet de helft verkeerd uitgegeven van wat Le Pen in haar eentje heeft gedaan. Bovendien is verkeerd uitgeven niet meteen fraude.
Als je al ergens verbaasd over bent dan zou het moeten zijn over twee jaar verplicht verblijf in een villa voor 4,5 miljoen aan fraude.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zal bij mij wel "onderbuik" zijn maar die is natuurlijk ook gegroeid op dit soort feiten.
Teveel bullcrap waarbij selectief wordt scheefgesproken.
Ze heeft geld verduisterd. De vrouw is crimineel en dit heeft niks met politiek te maken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, er zal natuurlijk van alles meespelen. Wat is het statuur van de politicus in kwestie? Vormt iemand een vermeend gevaar voor de gevestigde orde? Wat is de politiek affiliatie?
Het werkt voor Le Pen in haar nadeel dat zij een behoorlijk grote naam is, als een groot gevaar voor de gevestigde orde wordt gezien en radicaal rechts in politieke signatuur is waar velen in de bepalende instituten centrumrechts of linksig liberaal zijn.
Dat maakt dit natuurlijk d kans om haar onschadelijk te maken en dat is dan ook gelukt. Mocht Reform in het VK echt groot worden, ga je ook een heksenjacht krijgen jegens Farage & co.
Kan je dit iets nader duiden?quote:Op woensdag 2 april 2025 09:00 schreef niggeplease het volgende:
Frankrijk heeft goed opgelet hoe ze dat in Turkije doen.
Altijd beter dan uit het raam gegooid wordenquote:Op donderdag 3 april 2025 08:15 schreef QAnonn het volgende:
Putin is a dictator?
Meanwhile in Europe:
France 🇫🇷: Marine Le Pen sentenced and barred from running in the elections.
Romania 🇷🇴: Elections canceled, winning candidate arrested and imprisoned.
Germany 🇩🇪: Preparations for a similar scenario against the AfD party.
Slovakia 🇸🇰: Assassination attempt against anti-war Prime Minister Robert Fico.
Hungary 🇭🇺: Continued attacks against Orbn and pressure to exclude Hungary from EU decisions.
Estonia 🇪🇪: 25% of Russians barred from voting in the elections.
https://x.com/SprinterObserve/status/1906810588518285533
Als we op dezelfde voet doorgaan dan komt dat hier ookquote:Op donderdag 3 april 2025 08:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Altijd beter dan uit het raam gegooid worden
En dat is niet het geval wanneer we corrupte en frauderende politici vrolijk hun gang laten gaan zonder ze een strobreed in de weg te leggen?quote:Op donderdag 3 april 2025 08:21 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als we op dezelfde voet doorgaan dan komt dat hier ook
Dat valt toch vies tegen met andere politici die er wel mee wegkomen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is niet het geval wanneer we corrupte en frauderende politici vrolijk hun gang laten gaan zonder ze een strobreed in de weg te leggen?
Welke Franse politici zijn waarmee weggekomen?quote:Op donderdag 3 april 2025 10:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat valt toch vies tegen met andere politici die er wel mee wegkomen.
Het middels een daartoe opgezette constructie met niet-bestaande functies verduisteren van Europees geld dat niet voor de betaling van assistenten van Europarlementarirs werd gebruikt maar voor vergoedingen voor partijmedewerkers in Frankrijk.quote:En waar ging het nou precies om jij had het vonnis gelezen?
Ik heb het niet over Frans.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke Franse politici zijn waarmee weggekomen?
[..]
Het middels een daartoe opgezette constructie met niet-bestaande functies verduisteren van Europees geld dat niet voor de betaling van assistenten van Europarlementarirs werd gebruikt maar voor vergoedingen voor partijmedewerkers in Frankrijk.
Verder mag je je huiswerk zelf doen.
Niet bestaande functies? Of werd dat wl verricht of mogelijk verricht door partijmedewerkers in Frankrijk?quote:Op donderdag 3 april 2025 10:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke Franse politici zijn waarmee weggekomen?
[..]
Het middels een daartoe opgezette constructie met niet-bestaande functies verduisteren van Europees geld dat niet voor de betaling van assistenten van Europarlementarirs werd gebruikt maar voor vergoedingen voor partijmedewerkers in Frankrijk.
Verder mag je je huiswerk zelf doen.
Het lijkt me niet zo handig om het Franse rechtssysteem te vergelijken met het Bulgaarse.quote:
Klinkt alsof het op drijfzand is gebaseerd. Zoals ik al eerder heb laten zien zijn in Frankrijk voor vergelijkbare kwesties ook politici vervolgd die tot de zogenaamde politieke elite behoren.quote:Daarnaast is de insinuatie dat er gestuurd zou kunnen worden vanuit de EU, niet op drijfzand gebaseerd, dat groepje intoleranten heeft een hele grote hekel aan rechts en uit zich ook op die manier.
Doe er wat aan. Daar heb je mij niet voor nodig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |