Denk een meisje en jongenquote:Op maandag 31 maart 2025 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens de lokale nieuwssite gaat het om twee meisjes.
ADquote:De kinderen zijn voor het laatst gezien bij het station van de Overijsselse plaats. Het Amber Alert en het politiebericht over de vermissing melden niet of de twee familie van elkaar zijn.
Leek mij ook al, paar nieuws sites zijn abuis denk ik.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk een meisje en jongen
Hoezo zouden die uitgesloten zijn? Als vader of moeder ze meegenomen hebben zonder het recht daartoe te hebben, kan er nog best een Amber-alert uitgaan. Alleen zou ik dan wel verwachten dat diegene ook vermeld wordt.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:09 schreef Momo het volgende:
Ontvoerd, maar ze weten dus niet door wie? Neem aan dat ze dan eventuele moeder, vader of grootouders al hebben uitgesloten? Mocht daar drama zijn.
Dat bedoel ik ook, dan zou er bij staan "vermoedelijk meegenomen door X". En tegenwoordig zouden die persoon waarschijnlijk snel op de hielen zitten met alle technologie, camera's, GPS etc.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoezo zouden die uitgesloten zijn? Als vader of moeder ze meegenomen hebben zonder het recht daartoe te hebben, kan er nog best een Amber-alert uitgaan. Alleen zou ik dan wel verwachten dat diegene ook vermeld wordt.
Ik vind zes uur na de ontvoering behoorlijk langzaam tot de amber alert.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:03 schreef heywoodu het volgende:
Vanochtend voor het laatst gezien en nu al een Amber Alert, dat klinkt alvast niet best...
Hopelijk kan de OP snel weer leeg worden gemaakt.
Bij (in elk geval) NOS staat er expliciet bij vermeld dat die details op het moment niet bekend zijn. Zal ongetwijfeld aangevuld gaan worden, wie weet wat precies de situatie was vanmorgen.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat een vaag opsporingsbericht. Je vertelt niet of het bijvoorbeeld broer en zus zijn, je meldt niet wat voor kleding ze dragen ondanks dat ze "voor het laatst bij het station zijn gezien" waarbij ze naar ik aanneem gewoon kleren droegen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ote-zorgen~a58e36b5/quote:Niet bekend is op welke school de kinderen zitten. Basisscholen Het Avontuur en De Vuursteen zeggen van niks te weten. CBS De Spiegel geeft aan 'geen commentaar te geven'.
Hier niet: https://www.telegraaf.nl/(...)kt-zich-grote-zorgenquote:Op maandag 31 maart 2025 14:31 schreef spickel het volgende:
Waarom is een Amber Alert bericht op telegraaf.nl een premium bericht? Dat kan toch niet waar zijn.
Ja, maar op de foto zie ik alleen maar hele donkerbruine ogen. Geen lichte.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja wat ?
Nooit van creolen gehoord?
quote:Op maandag 31 maart 2025 14:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jezus gast als je in zo'n post het sarcamse nog niet kan proeven....Omdat sarcasme op internet wat minder goed overkomt heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Inderdaad, het zijn bruine ogen. Bij lichte ogen denk ik aan blauw of lichtbruin. Dit is gewoon bruin.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, maar op de foto zie ik alleen maar hele donkerbruine ogen. Geen lichte.
Op YouTube krijg je soms voor videos over levensreddende handelingen eerst 2 non-skippable reclames.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:31 schreef spickel het volgende:
Waarom is een Amber Alert bericht op telegraaf.nl een premium bericht? Dat kan toch niet waar zijn.
Wat moeten we dan, het is niet alsof we nu naar buiten gaan om te zoeken.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:47 schreef proud_mami het volgende:
Jezus er worden 2 kinderen vermist en er wordt hier bijna alleen maar over hun namen gezeurd? Doe eens even normaal!
Er is sowieso vrijwel niks bekend.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:51 schreef Gia het volgende:
Waarom staat in dat Amber alert Ontvoerd? Dat is toch helemaal niet bekend?
Er zal wel meer aan de hand zijn ben ik bang. Er worden vaker kinderen ontvoerd en dan wordt er geen amber alert uitgegeven. Dat is alleen zo als een kind in levensgevaar is.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:09 schreef Momo het volgende:
Ontvoerd, maar ze weten dus niet door wie? Neem aan dat ze dan eventuele moeder, vader of grootouders al hebben uitgesloten? Mocht daar drama zijn.
Volgens mij hebben we wat andere grotere issues dan namen in Nederland.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In Marokko heb je een lijst van namen waaruit je kunt kiezen, misschien moeten we zoiets hier ook maar invoeren om de wildgroei aan Di'Shyanhenna's tegen te gaan.
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken ja, ontvoering naar het buitenland door pa.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:21 schreef LaDaDiDa het volgende:
Ze lijken wel op elkaar (nee niet alleen omdat ze dezelfde huidskleur hebben). Broertje en zusje, dan zou het wellicht een ontvoering zijn door de buitenlandse vader?
Dat gebeurd vaker en daar worden geen amber alerts voor gegeven.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken ja, ontvoering naar het buitenland door pa.
Laatste Amber Alert is al weer van 2022. Ongeveer 260 kinderen worden per jaar ontvoerd door een ouder.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zal wel meer aan de hand zijn ben ik bang. Er worden vaker kinderen ontvoerd en dan wordt er geen amber alert uitgegeven. Dat is alleen zo als een kind in levensgevaar is.
Ik vrees het ook, zoals een tijdje terug met die Amerikaanse man, die dat meisje had gegroomed op chats.quote:Op maandag 31 maart 2025 15:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gebeurd vaker en daar worden geen amber alerts voor gegeven.
Ik denk eerder aan ontvoering door een verwarde/ gevaarlijke ouder of andere persoon.
Doe je het eerder dan ga je veel meer 'valse' meldingen krijgen en neemt niemand dat ding meer serieus.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:15 schreef spickel het volgende:
[..]
Ik vind zes uur na de ontvoering behoorlijk langzaam tot de amber alert.
Er staat in de krant dat er niet bekend is welke kleding de kinderen dragen. Als ze beeldmateriaal hebben van de twee, dan zou er toch een kledingsignalement zijn?quote:Op maandag 31 maart 2025 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me dat de politie beelden heeft van de kinderen in of rond het station en wie er als volwassene dus eventueel bij was?
Kan ook dat de politie nog niet meteen alles prijs wil geven.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er staat in de krant dat er niet bekend is welke kleding de kinderen dragen. Als ze beeldmateriaal hebben van de twee, dan zou er toch een kledingsignalement zijn?
Broer en zus.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:55 schreef Papabear het volgende:
[..]
Er is sowieso vrijwel niks bekend.
Ze weten niet of ze familie van elkaar zijn, geen idee welke kleren ze aan hebben en ook niet op welke basisschool ze zitten.
En één school (De Spiegel) zegt: 'Geen commentaar'.
Waarom zou de politie wel de kleur van de ogen of hun leeftijd prijsgeven maar niet de kleur van de jassen?quote:Op maandag 31 maart 2025 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan ook dat de politie nog niet meteen alles prijs wil geven.
Station Dalfsen is niet bepaald rijkelijk voorzien van camera's, voor zover ik weet.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me dat de politie beelden heeft van de kinderen in of rond het station en wie er als volwassene dus eventueel bij was?
Waarschijnlijk omdat het ene wel bekend is en het andere niet?quote:Op maandag 31 maart 2025 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom zou de politie wel de kleur van de ogen of hun leeftijd prijsgeven maar niet de kleur van de jassen?
Dat maakt het toch juist makkelijker voor mensen om ze te herkennen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |