Special onderwijs?quote:Op maandag 31 maart 2025 16:24 schreef StevenHyde het volgende:
Wat zouden ze bij het station gedaan hebben. Want zijn 2 kinderen die op de basisschool zitten. Neem aan dat kinderen niet alleen dan op de trein stappen naar een basisschool in een andere stad/dorp?
Ik zie ook geen lichte ogen.quote:Op maandag 31 maart 2025 14:47 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, maar op de foto zie ik alleen maar hele donkerbruine ogen. Geen lichte.
Burgernet heeft het over "om en nabij het station" (en niet "op het station") en expliciet over de "Stationsweg":quote:Op maandag 31 maart 2025 16:24 schreef StevenHyde het volgende:
Wat zouden ze bij het station gedaan hebben. Want zijn 2 kinderen die op de basisschool zitten. Neem aan dat kinderen niet alleen dan op de trein stappen naar een basisschool in een andere stad/dorp?
Dat werd meteen al gecommuniceerd in de Amber Alert. Normaal staat er vermissing.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
De politie spreekt nu definitief van ontvoering volgens het AD.
quote:Op maandag 31 maart 2025 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Laatste keer : ophouden met het gedram over de namen afkomst of wat dan ook.
Ah oke dat heb ik dan gemist.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat werd meteen al gecommuniceerd in de Amber Alert. Normaal staat er vermissing.
Nog even afwachten maar ik hoop toch niet dat we nu Amber Alerts voor 'relatief ongevaarlijke' ouderontvoeringen gaan gebruiken.quote:De ontvoering van de broer en zus waar een amber alert voor is uitgegeven, is gebeurd in de relationele sfeer, laat een politiewoordvoerder aan de NOS weten.
Hoezo niet?quote:Op maandag 31 maart 2025 16:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog even afwachten maar ik hoop toch niet dat we nu Amber Alerts voor ouderontvoeringen gaan gebruiken.
En als ze meegenomen zijn om naar een vliegveld te rijden om 8 uur in de ochtend zitten ze nu misschien al lang en breed in dat vliegtuig.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:53 schreef Momo het volgende:
Wat betreft ontvoering door iemand. Met de auto ben je ongeveer binnen 45 minuten in Duitsland vanaf daar. Als ze eenmaal in het buitenland zouden zijn, zou het lastiger worden.
Was inderdaad wel erg toevallig dat er 2 willekeurige kinderen ontvoerd worden met allebei een apostrof in de voornaam.quote:
Omdat dat er enkele honderden per jaar zijn en dat de kracht van het amber alert teniet zou doen.quote:
Dat is niet zo, een amber alert wordt uitgegeven als een kind mogelijk in levensgevaar is. Dat kan ook tijdens een ontvoering zijn.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog even afwachten maar ik hoop toch niet dat we nu Amber Alerts voor 'relatief ongevaarlijke' ouderontvoeringen gaan gebruiken.
(Bijna) elke dag een ontvoering van kinderen door een ouder, ja? Politie geeft niet voor niets een amber alert af, ze weten dus allang meer over (waarschijnlijk) de moeder of vader en of die ouder kwade intenties heeft met de kinderen.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat dat er enkele honderden per jaar zijn en dat de kracht van het amber alert teniet zou doen.
260 in 2023.quote:Op maandag 31 maart 2025 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
(Bijna) elke dag een ontvoering van kinderen door een ouder, ja? Politie geeft niet voor niets een amber alert af, ze weten dus allang meer over (waarschijnlijk) de moeder of vader en of die ouder kwade intenties heeft met de kinderen.
Daar heeft hij wel gelijk in:quote:Op maandag 31 maart 2025 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
(Bijna) elke dag een ontvoering van kinderen door een ouder, ja? Politie geeft niet voor niets een amber alert af, ze weten dus allang meer over (waarschijnlijk) de moeder of vader en of die ouder kwade intenties heeft met de kinderen.
Oké, maar ik neem aan dat de politie een Amber Alert afweegt qua mate van levensgevaar, óok als dat dus om een ouder gaat.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel gelijk in:
https://nos.nl/artikel/25(...)-afname-in-vier-jaar
Bijna 1 per dag gemiddeld...
"Meestal door de moeder", dat wist ik dan weer niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar heeft hij wel gelijk in:
https://nos.nl/artikel/25(...)-afname-in-vier-jaar
Bijna 1 per dag gemiddeld...
Ja, vaak zullen die ouders hun kind gewoon goed behandelen los van dat het ontvoeren een misdaad is. Er zullen dingen spelen bij deze zaak die wij niet weten en de politie wel.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oké, maar ik neem aan dat de politie een Amber Alert afweegt qua mate van levensgevaar, óok als dat dus om een ouder gaat.
quote:De politie heeft een Amber Alert uitgegeven voor twee vermiste kinderen in Dalfsen. Het gaat om Leya’nyssa (11) en haar broertje M’qaydian (6). Na hun ontvoering is er ook een inval in Enschede geweest. Een Amber Alert wordt alleen uitgegeven in levensbedreigende situaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |