Is vandaag rechtgezet, ik sta nu zwaar negatief op Collins 'rekening courant'. Een soort van erg goedkope lening.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:07 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Overigens bijzonder foutje van OPP/Collin. Afgelopen maandag probeerde ik een investering te annuleren maar dat ging niet helemaal goed. Iets met "could not connect, try again later". Dus nog eens geprobeerd en nu zie ik dat die ene investering twee keer in de rekening courant teruggestort is. Ze zullen het binnenkort wel corrigeren neem ik aan maar tot die tijd deze meevaller maar in de manege gestoken.
Daar zijn ze snel achter, goede backoffice checks dan.quote:Op vrijdag 11 april 2025 19:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Is vandaag rechtgezet, ik sta nu zwaar negatief op Collins 'rekening courant'. Een soort van erg goedkope lening.
Ik werd wel keurig gebeld om me te waarschuwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan mijn ozlem financiering niet meer terugtrekken. Ik vond de investering nog wel verantwoord LTV +-80%quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik zie vandaag de aflossing van Ozlem Koprulu in mijn CCF account terwijl de herfinanciering (Ozlem Yigit) nog niet voorbij de bedenktijd is. Ben benieuwd of dit nog wordt teruggedraaid maandag…
Dat is zo, terugtrekken kan niet meer. Ik zit ook in de herfinanciering, maar doorgaans wordt pas afgelost nadat je een mail hebt gehad van de nieuwe lening dat die wordt uitgeboekt. Dat is gewoonlijk na een week of twee. Nu heb ik nog geen mail ontvangen dat de nieuwe lening is uitgeboekt, en het is wel heel kort nadat de herfinancieringslening is volgeschreven (8 april).quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:06 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik kan mijn ozlem financiering niet meer terugtrekken. Ik vond de investering nog wel verantwoord LTV +-80%
Krap bij Kas.quote:Op zondag 13 april 2025 17:22 schreef quepos het volgende:
Vandaag mijn mail gehad over de verzamelbetaling bij gve.
Ook hier ontbreekt een betaling van : Kas Kleinnijxnhuis, net zoals bij sig van 2 projecten, waarvan de rente nog niet betaald is.
Er zijn er meer die (te) krap bij kas zitten:quote:
Ik heb even geinformeerd bij HCN. Nadat de betalingen gedaan door HCN, zijn deze door de bekende ondernemer gestorneerd. Het probleem ligt bij de ondernemer. HCN is not amused. "Het leek twee maanden goed te gaan". Ondernemer werkt aan een oplossing.quote:Op maandag 14 april 2025 12:23 schreef tnhb het volgende:
Wat is er bij HCN gaande, het lijkt wel of ze de admin niet meer helemaal onder controle hebben? Vorige week werd er een verkeerd project genoemd bij een achterstallige betaling, en nu krijg ik een melding over een achterstallige betaling (D&D) die ik volgens mij gewoon afgelopen vrijdag ontvangen heb? Voelt niet goed.
Dat vind ik dan wel een hele aparte reactie van HCN. Zakelijke incasso's kunnen namelijk helemaal niet gestorneerd worden. Dat zou alleen kunnen als HCN gewone (consumenten) incasso's uitstuurt richting geldnemers, maar dat vind ik dan ook wel weer nieuwswaardig.quote:Op maandag 14 april 2025 12:33 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb even geinformeerd bij HCN. Nadat de betalingen gedaan door HCN, zijn deze door de bekende ondernemer gestorneerd. Het probleem ligt bij de ondernemer. HCN is not amused. "Het leek twee maanden goed te gaan". Ondernemer werkt aan een oplossing.
Nuance: zakelijke incasso's kunnen niet door de rekeninghouder gestorneerd worden.quote:Op maandag 14 april 2025 13:02 schreef JP01 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel een hele aparte reactie van HCN. Zakelijke incasso's kunnen namelijk helemaal niet gestorneerd worden. Dat zou alleen kunnen als HCN gewone (consumenten) incasso's uitstuurt richting geldnemers, maar dat vind ik dan ook wel weer nieuwswaardig.
Staat nu open.quote:Op maandag 14 april 2025 10:11 schreef Fredericm het volgende:
Als iemand een linkje heeft van Ariel bij CCF dan welkom, wel horeca maar een lage LTV 2e hypotheek op eigen woonhuis
Nu open, gaat snelquote:Op maandag 14 april 2025 10:11 schreef Fredericm het volgende:
Als iemand een linkje heeft van Ariel bij CCF dan welkom, wel horeca maar een lage LTV 2e hypotheek op eigen woonhuis
Die discussie is hier in het verleden als eens vaker gevoerd, een sepa-incasso bedrijven kan na de dag van incasso inderdaad niet meer gestorneerd worden conform de regels (en incasso's zouden door banken niet uitgevoerd mogen worden bij onvoldoende saldo!). Echter, in de praktijk wordt er van die incasso variant schijnbaar zeer weinig gebruikt gemaakt, een reden hiervoor ken ik niet. De incasso's waar ik zelf zakelijk mee te maken heb kan ik achteraf storneren, tot op heden geen enkele uitgezonderd. Dus het is op zich niet bijzonder dat ook de financieringsplatformen deze vorm van incasso schijnbaar niet gebruiken. Bij CCF is bij de discussie over het terugdraaien van uitbetalingen al eens aangegeven dat de geldnemers een bepaalde periode hebben om de incasso's te storneren en dat CCF o.a. om die reden het recht tot terugdraaien van een uitbetaling voorbehoud, dus ook daar wordt de zakelijke variant blijkbaar niet gebruikt.quote:Op maandag 14 april 2025 13:02 schreef JP01 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel een hele aparte reactie van HCN. Zakelijke incasso's kunnen namelijk helemaal niet gestorneerd worden. Dat zou alleen kunnen als HCN gewone (consumenten) incasso's uitstuurt richting geldnemers, maar dat vind ik dan ook wel weer nieuwswaardig.
Zelf fors meegenomen, heel net huisje dus dat komt wel goed. Hij moet er wel veel vertrouwen in hebben dat hij zijn goedlopende BigBread wegdoet en met dit avontuur begint.quote:Op maandag 14 april 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat nu open.
Voor mijn basis bedrag meegenomen.
Zeker niet risicoloos en mede door de best flinke investeringen de eerste jaren klaarblijkelijk moeilijk rond te rekenen. Wel een ondernemer met ervaring maar eigenlijk ook weer een beetje een starter aangezien het een nieuw concept betreft.
Vooral op basis van de zekerheden meegenomen.
Ik sla hem over, weinig dekking en ondernemer met medische problemenquote:Op maandag 14 april 2025 14:59 schreef 1942pru het volgende:
Heeft iemand een linkje van Dency Nederland bv 3
Gezien de kosten die gemaakt zijn is dat medisch best wel hevig geweest. Ik doe niet mee.quote:Op maandag 14 april 2025 15:39 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik sla hem over, weinig dekking en ondernemer met medische problemen
Aangezien de financieringsbehoefte is voor zowel inventaris als goodwill, neem ik aan dat er eerst een andere tent zat en dat daar alles van is overgenomen en dat daardoor een gedeelte van de koopsom schuldig wordt gebeleven.quote:Op maandag 14 april 2025 14:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zelf fors meegenomen, heel net huisje dus dat komt wel goed. Hij moet er wel veel vertrouwen in hebben dat hij zijn goedlopende BigBread wegdoet en met dit avontuur begint.
Wat ik niet snap trouwens: er is een lening verkoper van 250K. Verkoper van wat, denk ik dan. Zou dat een kapitaalinjectie vanuit de franchise zijn?
Dat zou goed kunnen idd. Het is dan wel een beetje vreemd dat ze goodwill betalen, terwijl ze een heel nieuwe formule in NL opstarten, die moet zich nog bewijzen. Maar misschien is het voor de mooie locatie.quote:Op dinsdag 15 april 2025 10:44 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Aangezien de financieringsbehoefte is voor zowel inventaris als goodwill, neem ik aan dat er eerst een andere tent zat en dat daar alles van is overgenomen en dat daardoor een gedeelte van de koopsom schuldig wordt gebeleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |