abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219847268
Er is ook een nare door andere grootmachten gesteunde 5e colonne in de vorm van radicaal (extreem?) rechts dat overal woekert en de EU van binnenuit kapot probeert te maken.

Ik denk dat mensen niet helemaal goed begrijpen dat de overlast die ze hebben van die slecht geïntegreerde immigrant in het niet valt bij de decimering van de Europese economie en extreme corruptie (en de normalisering daarvan, zoals je kunt zien in de VS) die gepaard gaat met partijen als van LePen en FVD/AFD met daadwerkelijke macht om de EU definitief de das om te doen.

Letterlijk de enige macht die we hebben tegen andere grootmachten *is* een hele sterke EU.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 16 januari 2026 @ 10:46:16 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219847549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:09 schreef Knipoogje het volgende:
Er is ook een nare door andere grootmachten gesteunde 5e colonne in de vorm van radicaal (extreem?) rechts dat overal woekert en de EU van binnenuit kapot probeert te maken.

Ik denk dat mensen niet helemaal goed begrijpen dat de overlast die ze hebben van die slecht geïntegreerde immigrant in het niet valt bij de decimering van de Europese economie en extreme corruptie (en de normalisering daarvan, zoals je kunt zien in de VS) die gepaard gaat met partijen als van LePen en FVD/AFD met daadwerkelijke macht om de EU definitief de das om te doen.

Letterlijk de enige macht die we hebben tegen andere grootmachten *is* een hele sterke EU.
Die discussie moet urgent en openlijk gevoerd worden, wat mij betreft. We (Europa als geheel en Europese landen individueel) liggen in de houdgreep van meerdere crises aangewakkerd door ons vijandige actoren en aanmodderen is geen optie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219879932
Dit klinkt als een onhoudbare situatie, de Franse regering gaat de begroting zonder goedkeuring van het parlement er door drukken:
https://www.volkskrant.nl(...)-parlement~bf745288/
  maandag 19 januari 2026 @ 21:49:57 #104
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219879959
Tenzij hij achter de schermen steun heeft van de socialisten die een motie van wantrouwen dan niet steunen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 16:14:41 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219884582
Trump veroorzaakt een opvallende omkering. Europese radicaal-rechtse partijen, die jarenlang tegen Europa waren, beginnen zich nu als verdedigers van Europa te gedragen. Wat ooit werd gezien als een last, wordt ineens een schild.

Door druk uit te oefenen, te dreigen en machtspolitiek te bedrijven, maakt Trump duidelijk wat er op het spel staat. Hij laat deze partijen beseffen dat afzonderlijke landen kwetsbaar zijn en dat alleen een sterk en zelfstandig Europa onze belangen kan beschermen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 22 januari 2026 @ 23:16:27 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219903298
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:15:13 #107
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219906129
Twee moties van wantrouwen zijn overleefd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:42:11 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219906318
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 16:14 schreef Perrin het volgende:
Trump veroorzaakt een opvallende omkering. Europese radicaal-rechtse partijen, die jarenlang tegen Europa waren, beginnen zich nu als verdedigers van Europa te gedragen. Wat ooit werd gezien als een last, wordt ineens een schild.

Door druk uit te oefenen, te dreigen en machtspolitiek te bedrijven, maakt Trump duidelijk wat er op het spel staat. Hij laat deze partijen beseffen dat afzonderlijke landen kwetsbaar zijn en dat alleen een sterk en zelfstandig Europa onze belangen kan beschermen.

[ x ]
Het zijn en blijven populisten
  vrijdag 23 januari 2026 @ 12:43:22 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219906327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het zijn en blijven populisten
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:42:14 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220006708
Dit account van de Franse overheid is wel interessant:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220065122
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 9 maart 2026 @ 19:48:27 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220302595
Macron op bezoek.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220601425
Frankrijk stopt met alle emissiezones.

https://www.autoweek.nl/a(...)ps://www.google.com/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220601471
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:53 schreef nostra het volgende:
Frankrijk stopt met alle emissiezones.

https://www.autoweek.nl/a(...)ps://www.google.com/
In Frankrijk is véél meer werk gemaakt van terugdringen uitlaatgassen dan Nederland

https://ourworldindata.org/explorers/air-pollution?time=earliest..2022&country=NLD~FRA&hideControls=true&Pollutant=Nitrogen+oxides&Sector=All+sectors+%28total%29&Per+capita=false

Ook als je dit helemaal af schaft (niet verstandig) met de botte bijl, dan nog blijft Frankrijk ver voor Nederland.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2026 20:04:39 ]
pi_220601561
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:53 schreef nostra het volgende:
Frankrijk stopt met alle emissiezones.

https://www.autoweek.nl/a(...)ps://www.google.com/
Dat was al een tijdje bekend, inderdaad.

https://www.anwb.nl/vakan(...)ilieuzones-frankrijk

Uiteindelijk moet alles over op elektrisch, dan maakt het dus alleen voor de komende tijd uit. Ik vind het onverstandig, maar op het gebied van het vervangen van met name vervuilende bestelbussen heeft het al wel veel werk gedaan.
pi_220710455
https://nos.nl/artikel/26(...)ezingen-volgend-jaar

Mélenchon volgend jaar weer kandidaat, is dan 75. Waarom denken al die bejaarden toch dat ze zo onmisbaar zijn? Hij heeft 3 verkiezingen verloren, tijd om een fris jong iemand op te laten staan die misschien wel kan winnen zou ik zeggen. Zeker als je zelf nogal omstreden bent door antisemitische en pro-Russische uitspraken.
pi_220710480
Maar goed, de Franse politiek is nauwelijks te volgen als je het maar eens in de zoveel tijd het volgt. Mee doen aan de presidentsverkiezingen zullen waarschijnlijk:

- LFI, opgericht in 2016
- Horizons, opgericht door een premier onder Macron in 2021 met als doel Macron te steunen
- Place Publique, opgericht in 2018
- LR, opgericht in 2015
- Renaissance, opgericht in 2016 en sindsdien al 2 keer van naam veranderd
- Resistons, opgericht in 2016
- Debout!, opgericht in 2019 en van naam veranderd in 2025
- La France humaniste, opgericht in 2025

De enige 4 partijen die ouder zijn dan 2015 lijken
- Les Ecologistes, opgericht in 2010
- Parti socialiste, opgericht in 1969
- PCF (de communisten, uit 1920)
- RN, eerder Front national, opgericht in 1972

En de kandidaten zijn over het algemeen lid geweest van minstens 4 partijen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 06:44:18 ]
  maandag 4 mei 2026 @ 08:08:40 #118
13309 nostra
ask why
pi_220710704
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 06:43 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de Franse politiek is nauwelijks te volgen als je het maar eens in de zoveel tijd het volgt. Mee doen aan de presidentsverkiezingen zullen waarschijnlijk:

- LFI, opgericht in 2016
- Horizons, opgericht door een premier onder Macron in 2021 met als doel Macron te steunen
- Place Publique, opgericht in 2018
- LR, opgericht in 2015
- Renaissance, opgericht in 2016 en sindsdien al 2 keer van naam veranderd
- Resistons, opgericht in 2016
- Debout!, opgericht in 2019 en van naam veranderd in 2025
- La France humaniste, opgericht in 2025

De enige 4 partijen die ouder zijn dan 2015 lijken
- Les Ecologistes, opgericht in 2010
- Parti socialiste, opgericht in 1969
- PCF (de communisten, uit 1920)
- RN, eerder Front national, opgericht in 1972

En de kandidaten zijn over het algemeen lid geweest van minstens 4 partijen.
Dan valt het hier nog best mee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220710844
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 06:15 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ezingen-volgend-jaar

Mélenchon volgend jaar weer kandidaat, is dan 75. Waarom denken al die bejaarden toch dat ze zo onmisbaar zijn? Hij heeft 3 verkiezingen verloren, tijd om een fris jong iemand op te laten staan die misschien wel kan winnen zou ik zeggen. Zeker als je zelf nogal omstreden bent door antisemitische en pro-Russische uitspraken.
Dit is op zich gunstig want maakt de kans groter dat een ('centrum') kandidaat de tweede ronde haalt die Bardella/LePen kan verslaan.

LFI is met recht radicaal-links te noemen (itt alle linkse partijen hier in NL m.u.v. Bij1)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2026 08:45:57 ]
pi_220710905
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is op zich gunstig want maakt de kans groter dat een ('centrum') kandidaat de tweede ronde haalt die Bardella/LePen kan verslaan.

LFI is met recht radicaal-links te noemen (itt alle linkse partijen hier in NL m.u.v. Bij1)
In de huidige polls maakt Édouard Philippe van Horizons wel een kans. Die was premier van 2017-2020. Attal lijkt het te gaan doen voor Renaissance, maar die was maar 8 maanden premier. Philippe won als premier ook nog de verkiezingen van 2017, Attal verloor die van 2024.

Maar goed, de verkiezingen zijn pas over een jaar.
pi_220711003
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 09:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de huidige polls maakt Édouard Philippe van Horizons wel een kans. Die was premier van 2017-2020. Attal lijkt het te gaan doen voor Renaissance, maar die was maar 8 maanden premier. Philippe won als premier ook nog de verkiezingen van 2017, Attal verloor die van 2024.

Maar goed, de verkiezingen zijn pas over een jaar.
Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen deed uiterst rechts het niet zo heel goed in Frankrijk (veel minder dan de media aandacht suggereerde - een beetje als de EP verkiezingen hier in 2019 en 2024)

https://www.lemonde.fr/le(...)6673807_4355771.html

Juist waar links een verbond aan ging met LFI pakte dat niet goed uit en won de centrumrechtse kandidaat.
pi_220831110
twitter


Radicaal-rechtse oligarchen slopen de vrijheid van meningsuiting.
  maandag 18 mei 2026 @ 13:03:27 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220831325
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 12:43 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Radicaal-rechtse oligarchen slopen de vrijheid van meningsuiting.
De ultrarijken weten boosrechts mooi te bespelen voor eigen gewin.

Als de rest zich niet verenigt, worden ze geplet door dat geweld.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220837462
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2026 13:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
De ultrarijken weten boosrechts mooi te bespelen voor eigen gewin.

Als de rest zich niet verenigt, worden ze geplet door dat geweld.

[ afbeelding ]
Zie ook een veelzeggend en lezenswaardig artikel als dit. Over de internationale koepel van werkgevers en het stakingsrecht.

https://www.trouw.nl/duur(...)kingsrecht~b5bfc7b0/

Men heeft het vaak over 'polarisatie in de samenleving' maar er is vooral polarisatie tussen de elites. Waarbij de ene elite de andere elite voorgoed wil elimineren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')