Oh ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 20:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
5 maanden wintertijd en 7 maanden zomertijd hè.
Dat was vroeger.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 14:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verrek. Dit hoort in de reeks 'wat weet je nú pas' oid
Dacht 6 om 6
Noem eens wat van die 'rare gevolgen' dan.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan, maar de gevolgen zijn veel raarder dan wat we nu hebben. Denk dat mensen gauw terug willen.
De mensen reizen toch al in het donker naar hun werk en beginnen in gebouwen met kunstlicht. Of het dan na een half of na anderhalf uur buiten licht wordt, het zal wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan, maar de gevolgen zijn veel raarder dan wat we nu hebben. Denk dat mensen gauw terug willen.
Hahaha, volgens mij had je 25 jaar geleden bij Kopspijkers ook zo'n item elk jaar weer of de klok nu voor- of achteruit gaat. Toen was dat nog redelijk grappig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:31 schreef jcdragon het volgende:
![]()
Wintertijd: gaat de klok een uurtje voor- of achteruit? https://www.omroepwest.nl(...)campaign=sharedVideo #omroepwest
Officieel moet het eigenlijk om 3 uur 's nachts.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:51 schreef TLC het volgende:
Ik heb mijn klokje van de keuken maar naar achter in de woonkamer gezet, gedoe ieder jaar ook![]()
Het blijft helemaal niet langer licht, de klok staat een uur vooruit. Als je de naald van je kilometerteller verbuigt rij je ook niet snellerquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk, vannacht een uurtje extra en dan blijft het morgen op een of andere manier de hele dag vroeg.
En in maart een uurtje vooruit is dan ook altijd wel te hebben omdat je ondanks het uurtje korter het vooruitzicht hebt dat het 's avonds lekker lang licht is en het naar de lente en zomer gaat.
Van mij mag het zo blijven, twee keer per jaar verzetten.
Ik ben geboren in zomertijd en heb het merendeel van mijn leven in zomertijd geleefd. Vanuit mijn perspectief is dat de originele tijd en zijn wintertijd fans boosaardig.quote:Op zondag 26 oktober 2025 11:09 schreef Thorelf het volgende:
gewoon lekker deze tijd aanhouden! dit is de originele tijd.
Natuurlijk blijft het langer in de avond licht want als het eerst donker werd om 19:00 wordt het dan donker om 20:00. Aangezien we nog steeds met elkaar afspreken dat de avond begint om 18:00 heb je dus een uur langer daglicht in de avond. Het begrip avond verandert niet.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het blijft helemaal niet langer licht, de klok staat een uur vooruit. Als je de naald van je kilometerteller verbuigt rij je ook niet sneller
Nee, de klok staat een uur vooruit.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:14 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft het langer in de avond licht want als het eerst donker werd om 19:00 wordt het dan donker om 20:00. Aangezien we nog steeds met elkaar afspreken dat de avond begint om 18:00 heb je dus een uur langer daglicht in de avond. Het begrip avond verandert niet.
Zware klok.quote:Op zondag 26 oktober 2025 11:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag meer dan een uur nodig voor herstel...
Ja dat klopt. Maar wat vaststaat:quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, de klok staat een uur vooruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |