Koekkoek, de totale omzet van de vuurwerkbranche was afgelopen jaar 118 miljoen euroquote:Vuurwerkbranche wil 895 miljoen euro compensatie bij vuurwerkverbod
Deel dit artikel
De vuurwerkbranche eist een forse compensatie van de overheid als de politiek met een algeheel vuurwerkverbod komt. Vuurwerkimporteur Leo Groeneveld zegt namens de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland dat de sector vraagt om een compensatie van 895 miljoen euro.
Verkopers lijkt me, fabrikanten kunnen het op andere markten kwijt.quote:Op zondag 30 maart 2025 00:37 schreef summer2bird het volgende:
Zou het geld ook naar de ondernemers gaan die het vuurwerk verkopen of meer alleen naar de zakken van de fabrikanten?
Het is verkloot door volidioten die zich niet normaal kunnen gedragen.quote:Op zondag 30 maart 2025 01:26 schreef Chivaz het volgende:
Dat ik nog moet meemaken dat er überhaupt een vuurwerk verbod komt…..
Erg jammer dat ook dit weer verkloot word door de overheid die elk aspect van het leven wil reguleren.
Probeer eens iets intelligents en een beetje meer woorden te gebruiken. Je begint op te vallen met je éénwoordposts en een smilie erachteraan.quote:
Het verbod wordt op zo'n walgelijk slechte manier verdedigd dat het voor iedereen wel duidelijk is dat het gewoon een persoonlijke afkeer is.quote:Op zondag 30 maart 2025 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verkopers lijkt me, fabrikanten kunnen het op andere markten kwijt.
Wat zo'n verbod ook meteen kansloos maakt. Het is overal te verkrijgen. Net zoals dat het nu niet te handhaven valt, valt een totaalverbod dat ook niet.
Dat heeft inderdaad een rol gespeeld, maar om het dan maar te verbieden voor iedereen vind ik ontzettend jammer. Het was een mooie traditie dat nu definitief de nek om is gedraaid.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:13 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is verkloot door volidioten die zich niet normaal kunnen gedragen.
Triest, maar waar.
De grap is dat de meeste overlast komt van buiten 21 december afsteken en illegaal vuurwerk. En dan 99% van de keer een combinatie.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heeft inderdaad een rol gespeeld, maar om het dan maar te verbieden voor iedereen vind ik ontzettend jammer. Het was een mooie traditie dat nu definitief de nek om is gedraaid.
Ik koop zelf al jaren geen vuurwerk meer, maar ik heb vrienden die er voor sparen om vervolgens een mooie show te geven tijdens de jaarwisseling.
Dat zijn mannen die verantwoord met vuurwerk omgaan en die worden nu gestraft.
Tja, zo gaat het vaker. In dit land spreken we elkaar dan ook niet meer aan op andermans gedrag. Je kijkt wel uit tegenwoordig.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heeft inderdaad een rol gespeeld, maar om het dan maar te verbieden voor iedereen vind ik ontzettend jammer. Het was een mooie traditie dat nu definitief de nek om is gedraaid.
Ik koop zelf al jaren geen vuurwerk meer, maar ik heb vrienden die er voor sparen om vervolgens een mooie show te geven tijdens de jaarwisseling.
Dat zijn mannen die verantwoord met vuurwerk omgaan en die worden nu gestraft.
Kwestie van vraag en aanbod. Over een jaar lopen er ineens een stuk meer 'professionals' rond.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:37 schreef AchJa het volgende:
Mag ik straks ook kiezen of ik al dan niet meebetaal aan zo'n show? Die overigens in nog niet een kwart van de gemeentes georganiseerd kan worden...![]()
167 Pyrotechnici en 342 gemeentes...
https://www.omroepbrabant(...)weinig-professionals
Dan worden het dure showtjes.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:43 schreef Poefbank het volgende:
Kwestie van vraag en aanbod. Over een jaar lopen er ineens een stuk meer 'professionals' rond.
De VVD had geloof ik wel wat meer eisen zoals overal een vuurwekshow ter compensatie maar dat gaat ook nooit gebeuren.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:45 schreef Twiitch het volgende:
Er gaat toch geen verbod komen. VVD speelt een politiek spelletje. Zodra puntje bij paaltje komt gaan ze een verbod niet steunen onder het mom van te weinig compensatie voor de branche want de andere partijen gaan natuurlijk geen half miljard of meer geven.
Tja, je betaalde ook ongevraagd mee aan de inzet van hulpdiensten en het opruimen van de bende.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:37 schreef AchJa het volgende:
Mag ik straks ook kiezen of ik al dan niet meebetaal aan zo'n show? Die overigens in nog niet een kwart van de gemeentes georganiseerd kan worden...![]()
167 Pyrotechnici en 342 gemeentes...
https://www.omroepbrabant(...)weinig-professionals
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |