Precies. Dat bedoel ik. Je begrijpt er niets van en bent gewoon bang dat jij meer belasting moet betalen om die rijke stinkerds nog rijker te maken. En op zich is dat helemaal niet gek, wat dat doen onze regeringen al 30 jaar. Maar in dit geval werkt het anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:58 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Jij moet wel een medewerker van ASML zijn.De voordelen die zij krijgen op letterlijk alle vlakken kan het gemiddelde Nederlandse bedrijf nog niet eens van dromen. Het is gewoon achterlijk hoeveel publiek geld er besteed wordt om het een commercieel naar de zin te maken. Vrije markt economie is leuk, maar er zit wel een grens aan.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Precies. Dat bedoel ik dus. Je hebt geen flauw idee en roept maar wat.
Nou, ga lekker demonstreren om ze op te laten rotten, zou ik zeggen. Niet over nadenken, gewoon doen. Vooral als je in of rond Eindhoven woont.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:05 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]hoeveel woningen werden er ook alweer gebouwd voor medewerkers van ASML? En hoeveel infrastructuur werd er nog maar aangelegd puur voor ASML? Juist ja. Publiek geld wat gebruikt wordt om een commercieel bedrijf te pamperen zodat ze niet gaan dreigen om "weg te gaan" jarenlang geprofiteerd van onze geweldige digitale infrastructuur, hoog opgeleide beroepsbevolking (nee, er werken echt niet alleen expats bij ASML), goede handelspositie. En dan gaan chanteren??? Te walgelijk voor woorden is het. En dan ga jij het nu specifiek over de Chinadeal hebben, maar dat is bullshit ASML heeft in het verleden al veel vaker gedreigd met vertrekken als een kleine kleuter die zijn zin niet krijgt.
Met een PVV minister op EKZ hoef je geen geniale inzichten of visie te verwachten.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
Terzijde: daar er geen politici in ons kabinet zitten die begrijpen hoe het werkt, hebben jullie allemaal gelijk en zien ze het allemaal als een vraag om meer subsidie. Het is heel droevig gesteld als je aan de VVD moet gaan vragen wat er aan de hand is.
Waarom moet ik gaan demonstreren? Ik vind het een walgelijk bedrijf. Maar om daar mijn tijd aan te gaan besteden. Neuh... wel weer typisch trouwens ik geef aan waarom het een walgelijk chanterend bedrijf is (en geef aan dat je Chinadeal gewoon de zoveelste aanleiding is voor dat kutbedrijf om te gaan janken als een kleuter) maar daar heb je geen weerwoord op. En ipv een inhoudelijke reactie ga je op de man spelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, ga lekker demonstreren om ze op te laten rotten, zou ik zeggen. Niet over nadenken, gewoon doen. Vooral als je in of rond Eindhoven woont.
Ah, ja, ik vergat dat dit het afzeik topic is en ik al die argumenten in het andere topic heb gemaakt. Maar laat je daardoor niet weerhouden om hier lekker in groot detail je gevoel te luchten over een bedrijf waar je verder niets van af weetquote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:40 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waarom moet ik gaan demonstreren? Ik vind het een walgelijk bedrijf. Maar om daar mijn tijd aan te gaan besteden. Neuh... wel weer typisch trouwens ik geef aan waarom het een walgelijk chanterend bedrijf is (en geef aan dat je Chinadeal gewoon de zoveelste aanleiding is voor dat kutbedrijf om te gaan janken als een kleuter) maar daar heb je geen weerwoord op. En ipv een inhoudelijke reactie ga je op de man spelen.
Zoals ik al zei jij bent zeker een ASML medewerker dat jij alwetend bent. Mijn neef werkt bij ASML. Ik weet echt wel wat meer van dat bedrijf dan de gemiddelde Nederlander. Maar ow grote symbolic deel vooral uwe alwetendheid met ons.. verlicht ons en laat ons ons belastinggeld naar een commercieel bedrijf gooien, want ze hebben het al zo zwaar.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ja, ik vergat dat dit het afzeik topic is en ik al die argumenten in het andere topic heb gemaakt. Maar laat je daardoor niet weerhouden om hier lekker in groot detail je gevoel te luchten over een bedrijf waar je verder niets van af weet![]()
Dat doet de rest ook, dus je bent in goed gezelschap
Vraag het nou gewoon aan je neef, die zal je in detail uitleggen wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:57 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Zoals ik al zei jij bent zeker een ASML medewerker dat jij alwetend bent. Mijn neef werkt bij ASML. Ik weet echt wel wat meer van dat bedrijf dan de gemiddelde Nederlander. Maar ow grote symbolic deel vooral uwe alwetendheid met ons.. verlicht ons en laat ons ons belastinggeld naar een commercieel bedrijf gooien, want ze hebben het al zo zwaar.
Mijn neef zit in tegenstelling tot jou niet tot zijn elleboog in de reet van het management/directie en ziet ondanks dat hij een deel van zijn loon in aandelen krijgt ook de nare kantjes van ASML. Hij vindt zijn werk erg leuk, maar beseft ook weldegelijk dat ASML zeker niet zaligmakend is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vraag het nou gewoon aan je neef, die zal je in detail uitleggen wat er aan de hand is.
Ik zit in de bijstand. Ik heb in het verleden wel ruim een jaar gewerkt aan hun applicatie om de defecten te traceren. Waarmee ze continu hun machines verbeteren. Maar ik verdien er dus geen cent meer of minder mee. Dus graag wat minder projectie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 23:05 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mijn neef zit in tegenstelling tot jou niet tot zijn elleboog in de reet van het management/directie en ziet ondanks dat hij een deel van zijn loon in aandelen krijgt ook de nare kantjes van ASML. Hij vindt zijn werk erg leuk, maar beseft ook weldegelijk dat ASML zeker niet zaligmakend is.
Gooi dan gewoon dichtquote:Op zaterdag 29 maart 2025 03:54 schreef Jippie het volgende:
Dubbel in NWS - > NWS / ASML-topman dreigt richting politici met vertrek uit Nederland én EU
Mag verder in VER, succes
Klaagt hij over zijn salaris?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik met alle respect een wat "aparte" redenatie.
De rest vind ik ook flauwekul. Ze worden al zwaar ondersteund door de belastingbetaler cq de overheid maar het is nooit eens genoeg. Alles voor de aandeelhouder zodat je het als een geldstroom van arm naar rijk kunt zien. Dat principe hebben ze zeer goed door.
[..]
Hoe je dan nog zo kan zeuren. Ongelofelijk.
Verder willen deze bedrijven "oneindig" groeien ten koste van alles van waarde voor de rest. Dat kan niet. Maar wat hun betreft is het nooit genoeg. Schadelijke attitude.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |