https://www.telegraaf.nl/(...)tikstof-en-stroomnetquote:
quote:Ook miljardenplan voor ASML en Eindhoven botst op problemen rond stikstof en stroomnet
In stilte werkte het vorige kabinet aan de 'operatie Beethoven', een investeringsplan om ASML voor Nederland te behouden.
Robbert Ophorst en Martin Visser bespreken in Kwestie van Centen met Vian Schouten hoe het staat met de ambities om voor ¤2,5 miljard de economische regio rond Eindhoven te versterken.
,,Ik ging er onbevangen in, maar werd somber van wat ik hoorde van de hoofdrolspelers."
Ondanks alle goede bedoelingen kampt 'Beethoven' met landelijke problemen rond stikstof en netcongestie.
De meeste bedrijven produceren slechts voor mensen schadelijke producten en nemen daar veel terrein voor in beslag. Terrein dat beter gebruikt kan worden voor ruime vrijstaande woningen voor de jongere generaties.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:08 schreef halfway het volgende:
Europa is een vergaarbak van alle kanslozen in de wereld geworden, dat is de agenda de rest van de succesvolle mensen jagen ze weg.
Dat vind ik met alle respect een wat "aparte" redenatie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee het doet pijn, dus mogen zij ook zeggen wat pijn doet.
Hoe je dan nog zo kan zeuren. Ongelofelijk.quote:Het salaris van Fouquet is ¤ 1.042.000 exclusief een bonus van ¤ 4.279.000.
Gewoon teveel. Het is altijd teveel. Idealiter krijgen ze volledig de vrije hand om te doen wat ze willen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:30 schreef borisz het volgende:
Welke regels zitten dan in de weg?
Iedereen die weg wil roept dat de regels in de weg zitten,maar welke dan? Het wordt nooit concreet.
Ja maar deze is beter zegt de TS.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dubbeltopic toch? NWS / ASML-topman dreigt richting politici met vertrek uit Nederland én EU
hoe de werknemers naar hun werk gaan met een benzine auto of met diesel of met een EV of met OVquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:30 schreef borisz het volgende:
Iedereen die weg wil roept dat de regels in de weg zitten,maar welke dan? Het wordt nooit concreet.
Ja dat zal de core business behoorlijk afremmen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
hoe de werknemers naar hun werk gaan met een benzine auto of met diesel of met een EV of met OV
dat moet je uitzoeken
Met deze linkse gedachtes maak je nou juist de EU kapot. Hij zou 5 miljard moeten verdienen en het honderdvoudige rendement moeten maken per jaar , wil je mee met de VS en Chinaquote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik met alle respect een wat "aparte" redenatie.
De rest vind ik ook flauwekul. Ze worden al zwaar ondersteund door de belastingbetaler cq de overheid maar het is nooit eens genoeg. Alles voor de aandeelhouder zodat je het als een geldstroom van arm naar rijk kunt zien. Dat principe hebben ze zeer goed door.
[..]
Hoe je dan nog zo kan zeuren. Ongelofelijk.
Verder willen deze bedrijven "oneindig" groeien ten koste van alles van waarde voor de rest. Dat kan niet. Maar wat hun betreft is het nooit genoeg. Schadelijke attitude.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Met deze linkse gedachtes maak je nou juist de EU kapot.
Nou ja jij niet maar al die linkse woke figuren.quote:
Ben benieuwd. Waarom heb jij daar zo'n belang bij trouwens? Pure interesse. Altijd die lans breken voor de "haves" en trappen naar beneden. Dat valt op. Maar waarom is dat zo?quote:
Nou ik adviseer bedrijven met de regelgeving waaraan ze moeten voldoen. Meestal EU regelgeving. In mijn geval puur op technisch gebouw en industrie gebied.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:30 schreef borisz het volgende:
Ah ja "adviseert" maar ondertussen vind je het allemaal maar onzin. Goed bezig. Lijkt leuk werk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar ondertussen concurreer je met Asie en de VS waar veel minder dwang is:
Als ze niet vrijwillig gaan dan gooien we ze eruit. Voor straf naar China.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Ze gaan helemaal niet weg uit Europa. Misleidende titel.
Nou? Is dat niet wat Rutte wilde? Terug naar de VOC die ook een staat in een staat was?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon teveel. Het is altijd teveel. Idealiter krijgen ze volledig de vrije hand om te doen wat ze willen.
Zodat je een staat in een staat krijgt. Waar het bedrijf de baas is.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als ze niet vrijwillig gaan dan gooien we ze eruit. Voor straf naar China.
Als je maar eens wist hoe bezopen die regels tegenwoordig zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ah ja "adviseert" maar ondertussen vind je het allemaal maar onzin. Goed bezig. Lijkt leuk werk.![]()
En hoe kan je nou serieus denken dat "we" met hele werelddelen kunnen concurreren? Is dat niet wat hoog gegrepen.
Maar minder minder minder regels dus. Vrije hand voor de vrije jongens. Zal een mooie losgeslagen bende worden.
Dus je doet het wel, je "job" maar eigenlijk vind je het heel gek wat je doet. Lijkt wat tegenstrijdig. Je doet het maar je staat er niet achter. Kun je dan niet beter wat anders gaan doen? Iets wat maatschappelijk wel van belang is?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik maak begrotingen om aan die regelgeving te voldoen. Daar komen belachelijke bedragen uit.
Ja dat zou mooi zijn inderdaad. Het kapitaal bepaalt de regels en het speelveld. Lijkt een ideaal van TS.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou? Is dat niet wat Rutte wilde? Terug naar de VOC die ook een staat in een staat was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |