abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217209695
Slotje, nep titel
  vrijdag 28 maart 2025 @ 17:21:48 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217209706
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Slotje, nep titel
https://www.telegraaf.nl/(...)tikstof-en-stroomnet
Huizenbouw gaat ook daar niet door dus
quote:
Ook miljardenplan voor ASML en Eindhoven botst op problemen rond stikstof en stroomnet

In stilte werkte het vorige kabinet aan de 'operatie Beethoven', een investeringsplan om ASML voor Nederland te behouden.
Robbert Ophorst en Martin Visser bespreken in Kwestie van Centen met Vian Schouten hoe het staat met de ambities om voor ¤2,5 miljard de economische regio rond Eindhoven te versterken.

,,Ik ging er onbevangen in, maar werd somber van wat ik hoorde van de hoofdrolspelers."

Ondanks alle goede bedoelingen kampt 'Beethoven' met landelijke problemen rond stikstof en netcongestie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217209722
Nog meer parkeerplaatsen voor PSV.
pi_217209755
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:08 schreef halfway het volgende:
Europa is een vergaarbak van alle kanslozen in de wereld geworden, dat is de agenda de rest van de succesvolle mensen jagen ze weg.
De meeste bedrijven produceren slechts voor mensen schadelijke producten en nemen daar veel terrein voor in beslag. Terrein dat beter gebruikt kan worden voor ruime vrijstaande woningen voor de jongere generaties.
Het is dus een zegen voor een land als men de bedrijven verjaagd uit het land.
pi_217209772
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee het doet pijn, dus mogen zij ook zeggen wat pijn doet.
Dat vind ik met alle respect een wat "aparte" redenatie.

De rest vind ik ook flauwekul. Ze worden al zwaar ondersteund door de belastingbetaler cq de overheid maar het is nooit eens genoeg. Alles voor de aandeelhouder zodat je het als een geldstroom van arm naar rijk kunt zien. Dat principe hebben ze zeer goed door.

quote:
Het salaris van Fouquet is ¤ 1.042.000 exclusief een bonus van ¤ 4.279.000.
Hoe je dan nog zo kan zeuren. Ongelofelijk.

Verder willen deze bedrijven "oneindig" groeien ten koste van alles van waarde voor de rest. Dat kan niet. Maar wat hun betreft is het nooit genoeg. Schadelijke attitude.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 maart 2025 @ 17:30:05 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217209819
Welke regels zitten dan in de weg?
Iedereen die weg wil roept dat de regels in de weg zitten,maar welke dan? Het wordt nooit concreet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217209843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:30 schreef borisz het volgende:
Iedereen die weg wil roept dat de regels in de weg zitten,maar welke dan? Het wordt nooit concreet.
Gewoon teveel. Het is altijd teveel. Idealiter krijgen ze volledig de vrije hand om te doen wat ze willen.
Zodat je een staat in een staat krijgt. Waar het bedrijf de baas is.
pi_217209844
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217209861
quote:
Ja maar deze is beter zegt de TS.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 17:32:58 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217209863
quote:
hoe de werknemers naar hun werk gaan met een benzine auto of met diesel of met een EV of met OV
dat moet je uitzoeken
en honderduizend soorten verlofregelingen links graag wil

en inclusiviteit en diversiteit en vertrouwenspersonen en
ga maar eens praten met je PZ afd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217209880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
hoe de werknemers naar hun werk gaan met een benzine auto of met diesel of met een EV of met OV
dat moet je uitzoeken
Ja dat zal de core business behoorlijk afremmen. :) Ik vermoed dat je dat met 1 of 2 man in een week in kaart kunt brengen...
pi_217209912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat vind ik met alle respect een wat "aparte" redenatie.

De rest vind ik ook flauwekul. Ze worden al zwaar ondersteund door de belastingbetaler cq de overheid maar het is nooit eens genoeg. Alles voor de aandeelhouder zodat je het als een geldstroom van arm naar rijk kunt zien. Dat principe hebben ze zeer goed door.
[..]
Hoe je dan nog zo kan zeuren. Ongelofelijk.

Verder willen deze bedrijven "oneindig" groeien ten koste van alles van waarde voor de rest. Dat kan niet. Maar wat hun betreft is het nooit genoeg. Schadelijke attitude.
Met deze linkse gedachtes maak je nou juist de EU kapot. Hij zou 5 miljard moeten verdienen en het honderdvoudige rendement moeten maken per jaar , wil je mee met de VS en China
Vakman pur sang
pi_217209968
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Met deze linkse gedachtes maak je nou juist de EU kapot.
:z
pi_217209989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
:z
Nou ja jij niet maar al die linkse woke figuren.
Het tij gaat keren en straks hebben jullie niks meer te vertellen en zal je alleen nog je woede online kwijt kunnen. :)
Vakman pur sang
pi_217210025
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Het tij gaat keren
Ben benieuwd. Waarom heb jij daar zo'n belang bij trouwens? Pure interesse. Altijd die lans breken voor de "haves" en trappen naar beneden. Dat valt op. Maar waarom is dat zo?
pi_217210155
quote:
Nou ik adviseer bedrijven met de regelgeving waaraan ze moeten voldoen. Meestal EU regelgeving. In mijn geval puur op technisch gebouw en industrie gebied.
Ik maak begrotingen om aan die regelgeving te voldoen. Daar komen belachelijke bedragen uit. En als je denkt dat je er bent dan is er over 2 jaar een nieuwe mega investering die niks opbrengt.

Bv een gebouw/ industrie proces, moeten voor 2025 alle elektra motoren vervangen worden, dat loopt in de miljoenen bij een beetje bedrijf. En 2026 moet dat naar een nog hogere klasse.
Gasloos en PV panelen is inmiddels gewoon verplicht, en het is zakelijk dat het juist geld kost ipv dat het wat opbrengt (salderen bestaat niet)

Er moeten laadpalen staan op elke parkeerplaats. Alle verlichting moet LED. Allerlei dure methodes op apparatuur waardoor je soms binnen 3 jaar moet herinvesteren. Enz enz.
Maar dat moet je dan jaarlijks of 5 jaarlijks ook allemaal aantonen dat je eraan voldoet, wat ook veel geld of FTE kost.

Dan heb je nog MVO, je moet minimaal 10% Mongolen of gehandicapten aannemen en mensen uit de bijstand (vanaf bepaalde grote) wil je mee willen doen met EU aanbestedingen.
Ook moet veruit je hele wagenpark elektrisch zijn, maar ook je vrachtwagens, bouwkranen enz.

Maar om dat te kunnen doen is veel meer stroom nodig dus een zwaardere aansluiting…en die krijg je niet. Dus betaal je dwangsommen.

Dan zijn er nog allerlei gesubsidieerde millieu organisaties die rechtszaken tegen je beginnen die miljoenen kosten en weer veel FTE.

En zo kan je nog wel eens neen tijdje doorgaan.

Maar ondertussen concurreer je met Azië en de VS waar veel minder dwang is:
Vakman pur sang
  vrijdag 28 maart 2025 @ 18:01:24 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217210175
Ze gaan helemaal niet weg uit Europa. Misleidende titel.
pi_217210184
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar ondertussen concurreer je met Asie en de VS waar veel minder dwang is:
Ah ja "adviseert" maar ondertussen vind je het allemaal maar onzin. Goed bezig. Lijkt leuk werk. :)

En hoe kan je nou serieus denken dat "we" met hele werelddelen kunnen concurreren? Is dat niet wat hoog gegrepen.

Maar minder minder minder regels dus. Vrije hand voor de vrije jongens. Zal een mooie losgeslagen bende worden.
pi_217210189
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
Ze gaan helemaal niet weg uit Europa. Misleidende titel.
Als ze niet vrijwillig gaan dan gooien we ze eruit. Voor straf naar China.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 18:05:20 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217210206
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Gewoon teveel. Het is altijd teveel. Idealiter krijgen ze volledig de vrije hand om te doen wat ze willen.
Zodat je een staat in een staat krijgt. Waar het bedrijf de baas is.
Nou? Is dat niet wat Rutte wilde? Terug naar de VOC die ook een staat in een staat was?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 28 maart 2025 @ 18:05:28 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217210207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als ze niet vrijwillig gaan dan gooien we ze eruit. Voor straf naar China.
:D Sambal bij?
pi_217210214
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ah ja "adviseert" maar ondertussen vind je het allemaal maar onzin. Goed bezig. Lijkt leuk werk. :)

En hoe kan je nou serieus denken dat "we" met hele werelddelen kunnen concurreren? Is dat niet wat hoog gegrepen.

Maar minder minder minder regels dus. Vrije hand voor de vrije jongens. Zal een mooie losgeslagen bende worden.
Als je maar eens wist hoe bezopen die regels tegenwoordig zijn.
Ik wens je een tijd als eigenaar van een bedrijf met een omzet van +/- 50 miljoen per jaar en wil je dan nog wel eens spreken.

Ik vind het geen onzin en ben goed in mijn werk, maar zie bedrijven eraan kapot gaan en dan is er bus minder geld voor iedereen beschikbaar.
Het is een neerwaardse spiraal die niet om te keren is zonder grote verandering.
Vakman pur sang
pi_217210223
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik maak begrotingen om aan die regelgeving te voldoen. Daar komen belachelijke bedragen uit.
Dus je doet het wel, je "job" maar eigenlijk vind je het heel gek wat je doet. Lijkt wat tegenstrijdig. Je doet het maar je staat er niet achter. Kun je dan niet beter wat anders gaan doen? Iets wat maatschappelijk wel van belang is?
pi_217210232
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou? Is dat niet wat Rutte wilde? Terug naar de VOC die ook een staat in een staat was?
Ja dat zou mooi zijn inderdaad. Het kapitaal bepaalt de regels en het speelveld. Lijkt een ideaal van TS.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 18:08:50 #50
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217210235
Wie? Oké, doei! 👋😐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')