abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219818932
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:22 schreef Faraday01 het volgende:
gemengd team skeleton heeft dacht ik nog een kansje op plaatsing.
Lijkt Bos geen fuck om te geven, vorige 2 mixed world cups geskipt en alleen in Cortina meegedaan (waarschijnlijk enkel om wat extra beurten omlaag te kunnen voor de spelen). Daarnaast met de huidige vorm van Bos in plaatsing ook een moeilijk verhaal, want voor een top-8 klassering heb je wel een Bos op 1 nodig.
pi_219822236
quote:
Amerikaanse kunstschaatser die gezicht werd van zware vliegtuigcrash in Washington plaatst zich een jaar later voor Olympische Winterspelen

Maxim Naumov wordt volgende maand één van de atleten met het strafste verhaal op de Olympische Winterspelen. De 24-jarige Amerikaanse kunstschaatser kwalificeerde zich afgelopen weekend voor Milaan, een jaar nadat zijn ouders het leven lieten in een dramatische vliegtuigcrash.

Maxim Naumov mag naar de Winterspelen van Milaan. Dat nieuws kreeg de 24-jarige Amerikaanse kunstschaatser zondag te horen van Team USA. Daarmee lost hij een belofte in aan zijn ouders, vlak voor zij vorig jaar omkwamen in een vliegtuigongeluk. “We did it”, vertelde Naumov toen hem werd gevraagd wat zijn ouders zouden zeggen als ze hem afgelopen weekend op het Amerikaans kunstschaatskampioenschap zouden gezien hebben. Even daarvoor had Naumov in de kiss-and-cry zone voor de camera een foto getoond van hoe hij als kind zijn eerste stapjes op het ijs zette aan de hand van zijn ouders.

Die ouders zijn Vadim Naumov en Evgenia Shishkova, wereldkampioenen paarrijden in 1994 voor Rusland. Nadien verhuisden ze naar de VS om te gaan coachen in de Skating Club of Boston. Naumov en Shishkova waren 2 van de 67 slachtoffers van een botsing tussen een passagiersvliegtuig en een militaire helikopter boven Washington eind januari van vorig jaar. Niemand overleefde de crash. Aan boord van de vlucht van American Airlines zaten vooral atleten, coaches en ouders van de Amerikaanse kunstschaatsgemeenschap. In de weken na de tragedie werd de jonge Naumov zo het gezicht van de tragedie. Hij trad op tijdens een benefietgala in Washington dat meer dan 1,2 miljoen dollar ophaalde voor de families van de slachtoffers, en hij maakte grote indruk op het publiek tijdens een demonstratiegala op het WK in Boston – georganiseerd door zijn eigen Skating Club of Boston.

Een jaar na de crash dwong Naumov uitgerekend op het Amerikaans kampioenschap, de plek waar zijn ouders hem een laatste keer zagen schaatsen, zijn olympisch ticket af. “Ik dacht meteen aan hen”, vertelde hij achteraf. “Ik wou dat ze hier konden zijn om het met me mee te maken, maar ik voel hun aanwezigheid en ze zijn bij me. Dit draait allemaal om veerkracht. Ik merk dat je in tijden van echt zware emotionele stress jezelf net iets meer kunt pushen en bijna kunt denken: ‘Wat als? Wat als ik het wél kan? Wat als ik, ondanks alles wat me is overkomen, het toch kan doen?’”
pi_219877029
quote:
Freestyle-snowboardster Romy van Vreden heeft aan de kwalificatie-eisen voldaan voor de Olympische Spelen in Milaan van volgende maand. Dat hebben NOC*NSF en de Nederlandse Ski Vereniging (NSkiV) bevestigd aan het ANP.

De 20-jarige Van Vreden is op de geschoonde ranglijst van de internationale skibond FIS op de twintigste plaats geëindigd, en voldoet daarmee nipt aan zowel de internationale als de nationale eis voor kwalificatie.

De NSkiV moet haar nog wel officieel voordragen bij NOC*NSF. De sportkoepel maakt dinsdag de definitieve ploeg voor Milaan bekend op basis van de voordrachten.

Van Vreden is actief op de onderdelen slopestyle en big air, de kwalificatie voor die onderdelen is gebundeld.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 13:28:41 #56
284411 crew  heywoodu
pi_219883051
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 15:26 schreef franklop het volgende:

[..]

Nederland heeft inmiddels beide startbewijzen geaccepteerd. Twee van de twee startbewijzen in het alpineskiën geweigerd, de ene op de noordse combinatie ook.
pi_219883068
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nederland heeft inmiddels beide startbewijzen geaccepteerd. Twee van de twee startbewijzen in het alpineskiën geweigerd, de ene op de noordse combinatie ook.
Hadden we iemand in de NoKo?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 13:31:52 #58
284411 crew  heywoodu
pi_219883089
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:30 schreef franklop het volgende:

[..]
Hadden we iemand in de NoKo?
Sean Steenbakkers, die afgelopen weekeinde zijn World Cup-debuut maakte (eerste ooit voor Nederland wellicht, weet ik niet zeker) heeft zich volgens de internationale eisen geplaatst ja. Ik denk via het WK junioren, zoiets, maar weet het niet precies. Helaas nog niet iemand die in de buurt van de top-10 zou kunnen eindigen, dus ik denk ook niet dat hij echt in de buurt van de Nederlandse eisen is gekomen.
pi_219883137
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:31 schreef heywoodu het volgende:
Sean Steenbakkers
https://cdn.nocnsf.nl/med(...)v2-november-2025.pdf

Net niet!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 13:39:21 #60
284411 crew  heywoodu
pi_219883149
quote:
Eenmaal top-8 in de World Cup, man man man, flikker toch op NOC*NSF _O-

Dat is gewoon bewust proberen sporten waar ze geen zin in hebben klein te houden.
pi_219884609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eenmaal top-8 in de World Cup, man man man, flikker toch op NOC*NSF _O-

Dat is gewoon bewust proberen sporten waar ze geen zin in hebben klein te houden.
Ze luisteren. Glenn de Bois mag alsnog naar de OS
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 16:34:55 #62
284411 crew  heywoodu
pi_219884703
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 16:21 schreef franklop het volgende:

[..]
Ze luisteren. Glenn de Bois mag alsnog naar de OS
Oh, dat was nog een twijfelpunt? :o

Ik had vanmorgen gekeken en zag dat het startbewijs bij snowboardcross gewoon geaccepteerd was, geen idee dat daar twijfel over was (ook nog echt niks van gezien dit seizoen) :P
pi_219884711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 13:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Sean Steenbakkers, die afgelopen weekeinde zijn World Cup-debuut maakte (eerste ooit voor Nederland wellicht, weet ik niet zeker) heeft zich volgens de internationale eisen geplaatst ja. Ik denk via het WK junioren, zoiets, maar weet het niet precies. Helaas nog niet iemand die in de buurt van de top-10 zou kunnen eindigen, dus ik denk ook niet dat hij echt in de buurt van de Nederlandse eisen is gekomen.
Van de week nog een artikel in het NRC over/met hem (premium maar via omwegen te lezen).
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 januari 2026 @ 16:38:36 #64
284411 crew  heywoodu
pi_219884740
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 16:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Van de week nog een artikel in het NRC over/met hem (premium maar via omwegen te lezen).
Straks eens kijken, wel de titel gezien. Tja, ik ben van mening dat je zo iemand gewoon moet sturen, want geplaatst, maar er is wel iets minder sprake van discussie in zijn geval....hij heeft afgelopen weekeinde gedebuteerd in de World Cup (en dat is supertof!), maar het is nou niet zo dat je mag verwachten dat hij op de Spelen bij de top-20 in de buurt kan komen, wat voor De Blois zeker wel een reeële optie is.

Maar goed, als het aan mij had gelegen hadden we gewoon een Kombinierer op de Spelen gehad want dat zou gaaf zijn, ook al is de top-20 niet realistisch. Helaas.
pi_219884765
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 16:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh, dat was nog een twijfelpunt? :o

Ik had vanmorgen gekeken en zag dat het startbewijs bij snowboardcross gewoon geaccepteerd was, geen idee dat daar twijfel over was (ook nog echt niks van gezien dit seizoen) :P
De Blois haalde de eisen niet. Maar is op basis van (blessure) verleden alsnog aangewezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')