Ze gebruiken het zo een beetje voor alles.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:25 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Iets van "hoer" toch?
Wordt ook wel gebruikt als uitroep bij schrik. Komt volgens mij in meerdere Oost-Europese talen voor.
Gewoon zoiets als klootzak dacht ik.quote:
De diversiteit in de wereld neemt dus af.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:22 schreef Remco het volgende:
[..]
Lijkt me niets anders dan andere hoofdsteden in de wereld.
Of een door Vlad gestuurde Tsjetjeen?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wel een Slavische kop zou je zeggen.
Kan ook een Vulcan zijn.
Inderdaad, leg mij maar een uit wat er gister gebeurde, die gozer zit alleen in een aftands hotel met meerdere messen. Die kwam niet om de duiven te voeren op de Dam.quote:
Ik vond dit inderdaad:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:25 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Iets van "hoer" toch?
Wordt ook wel gebruikt als uitroep bij schrik. Komt volgens mij in meerdere Oost-Europese talen voor.
https://www.dbnl.org/teks(...)kent%20letterlijk%20'Wat%20voor,uitgelokt%20wordt%20door%20de%20situatie.quote:Verder betekent kurwa inderdaad ‘hoer’, maar het is ook een algemeen scheldwoord, dat uitgelokt wordt door de situatie. Een Nederlands equivalent is hier misschien godver! Als een vrouw ‘kurwa’ toegevoegd wordt, vermengen de twee betekenissen zich, maar als het tegen een man gezegd wordt, is de betekenis ‘hoer’ eigenlijk uitgesloten.
Dus móet het wel in opdracht van de Russen zijn?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, leg mij maar een uit wat er gister gebeurde, die gozer zit alleen in een aftands hotel met meerdere messen. Die kwam niet om de duiven te voeren op de Dam.
Dan zou het wel wat professioneler aangepakt worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus móet het wel in opdracht van de Russen zijn?
Het was een vraag hè.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus móet het wel in opdracht van de Russen zijn?
Bron?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:43 schreef Tengano het volgende:
Dus het blijft niet meer alleen bij russische hacks blijkbaar.
Daar ben je mooi klaar mee dan!
Als je hierboven goed leest dan gaat het toch duidelijk die kant op.quote:
Zou wel een beetje een meh-actie zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Of een door Vlad gestuurde Tsjetjeen?
Nee ik vroeg het me af. Zeker ook door de actie van Karatekid Joe, die hem ff professioneel in de knoop legt. Lijkt wel een vage actiefilm.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je hierboven goed leest dan gaat het toch duidelijk die kant op.
En als het een moslim was dan was die aanslag al opgeeist.
Dat klinkt dan weer niet als een spontane actie. De meeste mensen hebben niet toevallig net hun andere identiteiten die ze bij een pakje boter hebben gekregen bij zich op vakantie.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:00 schreef Stupidisco het volgende:
Update van Politie
[..]
vanwege een verscheidenheid aan documenten
Bron: Politie.nl
Met beste inschatting is dat die gast gewoon echt in de war is. Tikje psychotisch zou best kunnen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee ik vroeg het me af. Zeker ook door de actie van Karatekid Joe, die hem ff professioneel in de knoop legt. Lijkt wel een vage actiefilm.
Deze held, die de dader uitschakelde, verdient wel de Nederlandse nationaliteit vind ik.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of iemand die in zijn vrije tijd graag Krav Maga of een andere martial art beoefent. Of anders een soldaat uit Israel die even een weekje verlof had, we weten het niet.
En ik heb ook het vermoeden dat hij die steker eerst een doodschop heeft gegeven tegen zijn been om hem gruwelijk uit te schakelen voordat hij hem overmeesterde. De verdachte was immers zodanig gewond aan zijn been dat hij op een brancard moest worden afgevoerd.
Die willen we heel graag hier houden inderdaadquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:52 schreef Plots het volgende:
Deze persoon verdient wel de Nederlandse nationaliteit vind ik.
Want het is natuurlijk onmogelijk dat het gewoon een geflipte mafklapper is met een zieke geest?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:43 schreef Tengano het volgende:
Dus het blijft niet meer alleen bij russische hacks blijkbaar.
Daar ben je mooi klaar mee dan!
Ik gok op een gevalletje Thijs H.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
Want het is natuurlijk onmogelijk dat het gewoon een geflipte mafklapper is met een zieke geest?
Het is geen islamitische terreuraanval, dús moeten de Ruzzen erachter zitten
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:55 schreef QAnonn het volgende:
Van #standwithukraine naar #stabforukraine 😢
Het is waarschijnlijk een Poolquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:55 schreef QAnonn het volgende:
Van #standwithukraine naar #stekenforukraine 😢
multipersoonlijkheidsstoornisquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:03 schreef Bofjijff het volgende:
Had meerdere identiteiten op zak, ook apart
Noord of Zuidpool?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk een Pool
Was in 2018 ook al op CS met Jawed S., twee willekeurige slachtoffers bleken Amerikaans.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:01 schreef CarbonC het volgende:
Dus: doe je een willekeurige steekproef in Amsterdam dan zit daar maar 1 Nederlander bij.
Zegt ook wel iets.
Jason Bournequote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:03 schreef Bofjijff het volgende:
Had meerdere identiteiten op zak, ook apart
quote:’Steekpartij Amsterdam lijkt eenmansactie van Oost-Europeaan met valse identiteit’
De steekpartij rondom de Dam in Amsterdam, waarbij donderdagmiddag vijf gewonden zijn gevallen, lijkt een eenmansactie van iemand met een valse identiteit. De man komt vermoedelijk uit Oost-Europa. Dat blijkt uit informatie waarover De Telegraaf beschikt.
Volgens bronnen van De Telegraaf betreft de meest voor de hand liggende identiteit die van een Oost-Europeaan van begin veertig, maar er bestaan twijfels over zijn ware personalia. Hij checkte op woensdag 26 maart in bij een hotel in Amsterdam, vermoedelijk een logement aan het Damrak. Dit is ook de locatie waar de Dienst Speciale Interventies (DSI) donderdagavond een inval deed.
Wat de man bezielde om donderdagmiddag een bloedbad aan te richten in de omgeving van de drukke Dam, is nog een groot raadsel. Wel zou hij inmiddels bekend hebben dat hij degene is die rond half vier donderdagmiddag uit het niets wild om zich heen begon te steken, zo vertellen bronnen.
In eerste instantie hielden mensen er rekening mee dat de vermoedelijke Oost-Europeaan drugs zou hebben gebruikt, en dat hij daardoor flipte. Maar inmiddels wordt daar ernstig aan getwijfeld, zo zeggen betrokkenen.
De man zou, zo vertelt de politie, bij de steekpartij meerdere messen hebben gebruikt. De politie houdt rekening met verschillende scenario’s, waaronder terrorisme.
https://www.telegraaf.nl/(...)met-valse-identiteit
Laat alleen maar zien wat een onwijze flapdrol die Van Weel is.quote:
quote:Van Weel staat in contact met de autoriteiten in Amsterdam. De minister sprak zijn waardering uit voor het snelle ingrijpen door de politie. "Die waren er ontzettend snel bij en hebben heel adequaat gereageerd. Die deden fantastisch werk."
Nee, alleen een hardnekkige roddel op X. Daarom zei ik ook dat het nog niet bevestigd is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn er aanwijzingen dat het een Oekraïner is?
Dat was 1 tweet toch, die stelde dat hij uit Odessa zou komen?
Beetje voorbarig denk ik, als de politie het nog niet weet.
Begrijpelijke reacties na zo'n ingrijpende gebeurtenis, zij het van tijdelijke aard!quote:Het is de dag na het verschrikkelijke steekincident in de buurt van de Dam in Amsterdam. Er zijn nog veel vragen en de grootste vraag is: waarom heeft de dader dit gedaan? Verslaggever Charlotte Sun spreekt burgemeester Femke Halsema en Amsterdammers bij de plek waar de dader is aangehouden.
Komt wel heel dicht bij Haarlem zoquote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:03 schreef Scjvb het volgende:
Begrijpelijke reacties na zo'n ingrijpende gebeurtenis, zij het van tijdelijke aard!
Zit gemiddeld 19 km tussen.quote:
Ik ook. Van der Linde ijsquote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef Scjvb het volgende:
Zit gemiddeld 19 km tussen.![]()
Heb wel veel met Amsterdam te maken en ken de omgeving daar uiteraard ook goed!
quote:
Verstandige ouders houden hun kind sowieso ver van Amsterdam.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:03 schreef Scjvb het volgende:
The day after: Angst voelbaar na Damsteker: 'Ouders houden kinderen thuis':
https://www.telegraaf.nl/(...)ouden-kinderen-thuis
[..]
Begrijpelijke reacties na zo'n ingrijpende gebeurtenis, zij het van tijdelijke aard!
Weer een buitenlander, weer zij. Weer hullie, altijd. Open border anarchy.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:46 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |