Tegenwoordig niet meer dan?quote:Op maandag 31 maart 2025 09:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja meisjes werden alleen in het verleden ongesteld.
Dit zou wel een mooie zijn jaquote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat de rechter uitspreekt dat Civitas Christiana een advertentie moet kopen op de voorpagina van alle grote kranten en nieuwssites waarbij ze toegeven onwaardheden te verspreiden en hun excuses aanbieden.
Jazeker wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Lentekriebels is zeker zinvol in het tegengaan van seksueel misbruik bij kinderen. Ze leren namelijk precies wat wel normaal is en wat niet.quote:Op zondag 30 maart 2025 14:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het is prima om te weten hoe geslachtsorganen werken en hoe dat leidt tot kinderen. Maar het heeft mij totaal niet gevormd in de zij van dat ik seksuele grenzen heb leren herkennen bij mezelf of anderen. Ik heb er geen zak aan gehad. En in dat opzicht vraag ik me ook wel af hoe zinvol Lentekriebels is. Draagt het bij aan homo-acceptatie?
Kanjertraining vind ik wel echt iets waar kleinere kinderen effectief iets mee kunnen. Stop, hou op, ik vind het niet leuk zegt mijn zoontje van 4 al.
Dan hoop ik dat Lentekriebels inhoudelijk veel beter is dan de sensuele voorlichting die ikzelf heb gehad.quote:Op maandag 31 maart 2025 18:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Lentekriebels is zeker zinvol in het tegengaan van seksueel misbruik bij kinderen. Ze leren namelijk precies wat wel normaal is en wat niet.
Claimen dat het seksueel misbruik uitlokt is alleen daarom al bizar en absurd.
Begin met het oprichten van een stichting, zorg daarna dat je geld ontvangt van allerlei ultra-conservatieve clubs uit het buitenland (zie Zembla), begin daarmee een media-campagne waarin je onzin, halve waarheden en uit z'n verband gerukte conclusies gaat lopen verkopen.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)rlichting~afe114bfd/
46% van de scholen ervaart inmiddels gedoe. In 2022 was dit nog 19%. Het aantal scholen dat meedoet is gedaald van 43 naar 36% vergeleken met 2022.
Redenen gedoe:
[..]
Goh zeg, welke berichtgeving zou dit zijn?
Sensuele?quote:Op maandag 31 maart 2025 21:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat Lentekriebels inhoudelijk veel beter is dan de sensuele voorlichting die ikzelf heb gehad.
Dit is natuurlijk de kans om pedofiele gedichtjes salonfähig te maken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:38 schreef Hexagon het volgende:
Ook Pim Lammers sleept ze voor de rechter
https://www.nu.nl/cultuur(...)tieve-stichting.html
Niks salonfähigs aan dat verhaal van hem.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de kans om pedofiele gedichtjes salonfähig te maken.
Dat zal niet gebeuren want dat is niet gevorderd in kort geding.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat de rechter uitspreekt dat Civitas Christiana een advertentie moet kopen op de voorpagina van alle grote kranten en nieuwssites waarbij ze toegeven onwaardheden te verspreiden en hun excuses aanbieden.
Tjah echt "eigen onderzoek" is vaak alleen de berichten op Facebook en ninefornews lezen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 22:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niks salonfähigs aan dat verhaal van hem.
Nu kan je zo ombouwen tot geslacht X. Rutgers heeft zijn eigen contra-NGO gefinancierd. Via Belgische rekeningen.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja meisjes werden alleen in het verleden ongesteld.
Stichting moet van rechter stoppen met valse informatie over Lentekriebelsquote:Stichting moet van rechter stoppen met verspreiden valse informatie over Lentekriebels
Rutgers heeft een kort geding tegen de ultraconservatieve katholieke stichting Civitas Christiana gewonnen. Die stichting moet per direct stoppen met de verspreiding van het Zwartboek Lentekriebels dat in aanloop naar de Week van de Lentekriebels werd verspreid en waarin Rutgers in verband wordt gebracht met pedofilie.
Ook moet de katholieke stichting stoppen met "onrechtmatige uitingen" over Rutgers, de Week van de Lentekriebels en het lespakket Kriebels in je Buik. Berichten die al zijn gepubliceerd, moeten worden verwijderd. Civitas Christiana moet ook een rectificatie plaatsen.
Rutgers werd ervan beschuldigd dat ze kinderen seksualiseert met het lesprogramma dat ze op bassischolen verspreiden.
Gisteren werd bekend dat Civitas Christiana alle lasterlijke beschuldigingen richting kinderboekenschrijver Pim Lammers gaat verwijderen. Dat is de stichting overeengekomen met Singel Uitgeverijen en Lammers die naar de rechter waren gestapt.
Rutgers noemt de uitspraak "een belangrijke stap in het tegengaan van desinformatie, het verspreiden van leugens en online haat".
"En bovenal een opsteker voor ouders, leerkrachten en scholen, die allemaal willen dat kinderen gezond en veilig op kunnen groeien en de informatie krijgen die zij nodig hebben om te kunnen bepalen wat wel en niet oké is", zegt adjunct-directeur Luc Lauwers.
Heel mooi nieuws. Dat er maar vele zaken en uitspraken mogen volgen over dit soort praktijkenquote:Op donderdag 17 april 2025 15:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Stichting moet van rechter stoppen met valse informatie over Lentekriebels
Nee.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:08 schreef Hexagon het volgende:
Zitten er ook nog financiële consequenties aan?
Maar iig fijn dat ze eens niet zomaar wegkomen met hun leugens.
Strijders voor Jezus!quote:Op donderdag 17 april 2025 20:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ze weten zelf ook wel dat ze vals bezig zijn. Wat zullen ze het moeilijk hebben op hun sterfbed.
quote:Opvallend aan de dynamiek was dat de desinformatie zich vanaf de extremistische flanken snel naar het midden verspreidde. Zo kon het gebeuren dat in talkshows en programma’s als RTL Boulevard ook ineens de vraag klonk of seksuele voorlichting niet ‘te ver’ ging. En dat niet alleen partijen als Forum voor Democratie en Denk de strijd aangingen met Rutgers, maar dat zelfs het kabinet-Schoof in het coalitieakkoord opnam dat relationele en seksuele vorming ‘neutraal’ moest zijn.
In het debat over het regeerprogramma legde BBB-leider Caroline van der Plas uit wat de coalitiepartijen daar volgens haar mee bedoelden: ‘Al die gekkigheid die over kinderen wordt uitgestort als ze 5 of 6 jaar oud zijn’, zei ze. ‘Dat ze leren hoe ze bepaalde seksuele handelingen moeten verrichten aan de onderkant van het lichaam van een andere persoon – laat ik het zo zeggen. Dat is toch niet normaal?’
Het gevaar is nog lang niet geweken, Hugo Bos laat niet af.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:51 schreef Qarrad het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-veranderd~be594d9f/
Hier meer achtergrond over het georganiseerde karakter van de ophef en het gevaar ervan als het doorlekt naar de mainstream:
[..]
Ik help het je hopen, maar ben ook bang dat wat ze zegt in het artikel klopt: er is iets omgeslagen en deze beweging gaat niet terug de fles in. Het is eng hoe snel dit soort onzin voet aan de grond heeft gekregen in een land waar we altijd voorop liepen wat betreft dit soort zaken.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gevaar is nog lang niet geweken, Hugo Bos laat niet af.
Hij heeft vorige week woensdag opnieuw een (beknopter) zwartboek uitgebracht, met dezelfde strekking en inhoud, en aan de verkiezingscommissies van alle politieke partijen gestuurd.
Ook staat de petitie, waar dezelfde leugens over Rutgers wordt geproclameerd, staat weer prominent op de homepage van hun website.
Kortom: dit gaat nog wel een staartje krijgen. Want ik neem aan dat Rutgers zich dit niet laat welgevallen, zeker niet met het vernietigende vonnis in de hand.
Doordat tegengas ontbrak.Twee jaar lang.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar ben ook bang dat wat ze zegt in het artikel klopt: er is iets omgeslagen en deze beweging gaat niet terug de fles in. Het is eng hoe snel dit soort onzin voet aan de grond heeft gekregen in een land waar we altijd voorop liepen wat betreft dit soort zaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |