De meeste rechten zijn gewoon op de markt, maar de VRT (en nu kennelijk de NOS ook) is al jaren bezig met beknibbelen op wielerrechten en sportrechten in het algemeen. Dan moet je bij klachten toch echt dáár zijn en niet bij de commerciëlen die én een (letterlijk) veelvoud van koersen uitzenden ten opzichte van de publieke zenders én daarbij hun eigen broek ophouden in plaats van dat met publiek geld te bekostigen. Waarbij de NOS ook nog een hoop rechten aankoopt om daar vervolgens niets (niets, als in ook geen stream) mee te doen of daar summier gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar er zijn ook mensen die niet het geld hebben om allerlei betaalabonnementen af te sluiten. Daar vind ik het sneu voor.
De VRT kan gewoon de rechten voor de Giro kopen bij Eurosport, alleen hebben ze er de centjes niet voor over.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:08 schreef Remco het volgende:
[..]
Alle Italiaanse koersen zitten al minimaal 5 jaar exclusief bij Eurosport dacht ik. Dan heb je die de jaren hiervoor ook gemist.
Die reed in etappe 3 ook al uitstekend, totdat de genieën bij zijn ploeg het een goed idee vonden om hem helemaal op te offeren in een poging Vine (die al op 6 minuten stond) terug te halen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Nordhagen rijdt een uitstekende wedstrijd. Stel je voor als hij voor een capabele ploeg had gereden.
Klopt, te weinig idd. Was te druk afgelopen tijd helaasquote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar, sorry dat ik het zeg, dan volg je het wielrennen ook niet.
Ik heb geen klacht tegen de publieke omroep, relaxquote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
De meeste rechten zijn gewoon op de markt, maar de VRT (en nu kennelijk de NOS ook) is al jaren bezig met beknibbelen op wielerrechten en sportrechten in het algemeen. Dan moet je bij klachten toch echt dáár zijn en niet bij de commerciëlen die én een (letterlijk) veelvoud van koersen uitzenden ten opzichte van de publieke zenders én daarbij hun eigen broek ophouden in plaats van dat met publiek geld te bekostigen. Waarbij de NOS ook nog een hoop rechten aankoopt om daar vervolgens niets (niets, als in ook geen stream) mee te doen of daar summier gebruik van te maken.
Buiten dit alles zijn de koersen die je noemt ook gewoon voor iedereen te bekijken op Eurosport en niet alleen voor mensen die daar een paar stuivers per maand voor over hebben.
Wat is het punt dan? De publieke omroepen in Nederland en België zijn er verantwoordelijk voor dat er steeds minder koersen uitgezonden worden daar, niet de commerciëlen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb geen klacht tegen de publieke omroep, relaxIk vind het jammer voor mensen die het niet kun betalen
De vorige keer won hij de etappequote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:45 schreef Pistolero het volgende:
Vine in een natte afdaling, een grotere horror ga je niet krijgen.
Inmiddels al 28; je kunt hem dus ook niet echt een talentje noemen.quote:Op zondag 30 maart 2025 18:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Easy. Toch wel heel erg goed geworden.
Ik denk dat hij een groot probleem heeft tegen Moschetti. Scheelt dat er verder weinig concurrentie is. Of Gleb mag eindelijk een keer voor eigen kans gaan. Wellicht Mareczko nog.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
Daar zou Groenewegen ook weer eens moeten kunnen winnen.
Dat zou je zeggen. Of we krijgen weer zo'n aflevering als BikeExchange in de Ronde van Estland destijds.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
Daar zou Groenewegen ook weer eens moeten kunnen winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |