abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217154609
Het verbaast mij vooral dat staatsmedia publieke media als NOS het woord propaganda gebruikt in een context buiten China en Rusland. Het woord is negatief beladen geworden na 1945. Pre-1945 was het een hartstikke normaal woord. Ik had altijd verwacht dat ze een eufemisme als PR of marketing zouden gebruiken om dit soort activiteiten te beschrijven en propaganda exclusief behouden voor schrijfsels over China en Rusland. Een stagiaire in de redactie die een scheve schaats heeft gevierd en een redacteur die heeft liggen slapen? Hoogstwaarschijnlijk is dit exclusieve fenomeen van NOS een uitzondering op de regel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peppert op 23-03-2025 15:33:33 ]
  zondag 23 maart 2025 @ 15:30:12 #27
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154636
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het beeld van Hamas als een soort zielige knuffelterroristen wordt nogal zorgvuldig gecultiveerd. Ik begrijp inderdaad wel dat Israël daar iets tegen wil doen.
Het is de schuld van Hamas dat deze regering de rechtstaat wilt afschaffen, minderheidsgroepen verder wilt uitkleden van hun rechten en aan genocide doet. :s
  zondag 23 maart 2025 @ 15:31:53 #28
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154645
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het was toch echt Hamas die op 7 oktober aanviel.
Gelukkig is deze oorlog begonnen op 7 oktober. Palestina en Israel leefden in vrede samen maar alles veranderde toen Hamas aanviel.
pi_217154648
Het is het primaire wapen van Hamas; propaganda. Kan me dus wel voorstellen dat Israël hetzelfde wil gaan doen, maar ze zijn er rijkelijk laat mee.

Aan de andere kant, wie had gedacht dat mensen de gruwelen van 7 oktober 2023 zo snel zouden vergeten?
Intolerant voor intolerantie
  zondag 23 maart 2025 @ 15:32:57 #30
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154650
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
Voordat Israël bestond
Voordat Israel bestond waren er zionistische terreurgroeperingen die de Britten, VN gezanten en Palestijnen verjaagden met soms brute aanslagen.

Daarom zal een zionistische Israelier nooit Hamas verwijten dat ze een eigen land willen. Nee die zal Hamas verwijten dat ze geen Israel willen
pi_217154654
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:32 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Voordat Israel bestond waren er zionistische terreurgroeperingen die de Britten, VN gezanten en Palestijnen verjaagden met soms brute aanslagen.
Voordat Israel bestond waren er dinosaurussen. Wat is je punt?
  zondag 23 maart 2025 @ 15:34:52 #32
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154663
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:32 schreef Cuendillar het volgende:
wie had gedacht dat mensen de gruwelen van 7 oktober 2023 zo snel zouden vergeten?
Ik ben van mening dat we net zoals 9/11 elk jaar een minuut stilte houden, meerdere docu's op een avond uitzenden en nooit vergeten wat er op die dag gebeurde zoals het verkrachten van baby's.
pi_217154673
Ze zouden kunnen beginnen met het steunen van Oekraïne in plaats van Rusland
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:36:23 #34
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154674
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:33 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Voordat Israel bestond waren er dinosaurussen. Wat is je punt?
Mijn punt is dat Israel gesticht is op bloed. Of dat net zo terecht is zoals de VS is gesticht op de eerste burgeroorlog is de vraag.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:40:44 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217154704
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:32 schreef Cuendillar het volgende:
Het is het primaire wapen van Hamas; propaganda. Kan me dus wel voorstellen dat Israël hetzelfde wil gaan doen, maar ze zijn er rijkelijk laat mee.

Aan de andere kant, wie had gedacht dat mensen de gruwelen van 7 oktober 2023 zo snel zouden vergeten?
Je vergeet dat sommigen zelfs op 7 oktober al feestend in de straten stonden na aanleiding van deze aanslagen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:32 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Daarom zal een zionistische Israelier nooit Hamas verwijten dat ze een eigen land willen. Nee die zal Hamas verwijten dat ze geen Israel willen
Nee, dat klopt niet.

En de Joodse groeperingen waar je het over hebt zijn nota bene ontstaan uit Haganah, wat een militante linkse groepering was met als doel de zelfverdediging van de Joodse gemeenschappen na aanvallen van Arabieren.
Zie bijvoorbeeld:
quote:
The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function.

This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role.

Bron
En:
quote:
On October 7, 2023, a pogrom took place in Israel for the first time since the creation of the Jewish state. According to the French Press Agency (AFP), the anti-Semitic massacre perpetrated by the terrorist organization Hamas claimed 1,160 victims, mostly civilians, men, women, old people and children all of whom died in atrocious conditions often after being raped and tortured.

The terrorists took approximately 250 people hostage, some of whom were released in exchange for prisoners, while others died in captivity, although the number of deaths was unknown at the time of publication.

This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.

However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Bron
Jij draait deze situatie vervolgens om en probeert van daders (Arabieren) slachtoffers te maken.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat Israel gesticht is op bloed. Of dat net zo terecht is zoals de VS is gesticht op de eerste burgeroorlog is de vraag.
Dat is zeker waar. Israël is helaas gesticht op bloed, Joods bloed dat te veel heeft moeten vloeien vanwege de barbaarse antisemitische cultuur onder Arabische moslims, die het niet konden laten om de Joodse gemeenschappen in de regio aan te vallen.

De oprichting van Israël moest mede een einde brengen aan dit bloedvergieten door een plek van veiligheid te bieden voor Joden. Zowel Joden die te leiden hadden onder het geweld van de Arabieren als Joden die moesten vluchten voor vervolging en genocide in Europa.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 23 maart 2025 @ 15:56:07 #36
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154824
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
En de Joodse groeperingen waar je het over hebt zijn nota bene ontstaan uit Haganah, wat een militante linkse groepering was met als doel de zelfverdediging van de Joodse gemeenschappen na aanvallen van Arabieren.
Zie bijvoorbeeld:
Ik lees dat Haganah werd opgericht vanwege het beschermen van "settlements" niet tegen aanvallen.

Tenzij die settlements legaal waren?

Anderzijds. De Britten vermoorden en VN gezanten hebben niks met de Arabieren te maken. De Israeliers wouden heel graag hun eigen land/het beloofde land.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:57:49 #37
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217154846
Het zou ook wel een beetje raar zijn als ik het parkje verderop ga claimen en iedereen die mij dwarsboomt uitmoord.
  zondag 23 maart 2025 @ 16:05:57 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217154939
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:56 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik lees dat Haganah werd opgericht vanwege het beschermen van "settlements" niet tegen aanvallen.

Tenzij die settlements legaal waren?

Anderzijds. De Britten vermoorden en VN gezanten hebben niks met de Arabieren te maken. De Israeliers wouden heel graag hun eigen land/het beloofde land.
Het staat er toch echt duidelijk:
quote:
The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217155070
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 14:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het beeld van Hamas als een soort zielige knuffelterroristen wordt nogal zorgvuldig gecultiveerd. Ik begrijp inderdaad wel dat Israël daar iets tegen wil doen.
Knuffelterroristen is nog een understatement. Ze worden gezien als 'verzetsstrijders'.

zondag 23 maart 2025 @ 16:36:24 #40
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217155213
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:17 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Knuffelterroristen is nog een understatement. Ze worden gezien als 'verzetsstrijders'.

[ afbeelding ]
Zolang de staat Israel weigert het Oslo akkoord weer te erkennen en een genocide pleegt zijn ze dat ook.

Maar goed mochten de Duitsers of Russen Nederland ooit binnenvallen dan weet ik dat sommige op dit forum geheid zich aansluiten bij de bezetters, zoverre ze niet worden weggestuurd.
pi_217155502
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:57 schreef Origami94 het volgende:
Het zou ook wel een beetje raar zijn als ik het parkje verderop ga claimen en iedereen die mij dwarsboomt uitmoord.
Dan moeten die ‘Palestijnen’ daar dan mee stoppen. Het zijn immers neparabieren. Waarom gaan ze niet terug naar waar ze vandaan komen?
pi_217155850
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 17:04 schreef Homey het volgende:

[..]
Dan moeten die ‘Palestijnen’ daar dan mee stoppen. Het zijn immers neparabieren. Waarom gaan ze niet terug naar waar ze vandaan komen?
Misschien ben jij een nakomeling van de Saksen, of de Franken, of de Friezen. Zou jij en je familie na 1.500 jaar in Nederland gewoond te hebben terug moeten naar waar je vandaan komt?
pi_217155875
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat Israel gesticht is op bloed.
Dramatische uitspraak.

Ons eigen land is gesticht op bloed.

Zo'n beetje alle landen in de wereld zijn gesticht op bloed.

Mag jij mij vertellen waarom je dat in het geval van Israël erg vindt.
pi_217155882
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat we net zoals 9/11 elk jaar een minuut stilte houden, meerdere docu's op een avond uitzenden en nooit vergeten wat er op die dag gebeurde zoals het verkrachten van baby's.
Mag ik vragen waarom je hier de draak mee steekt?
pi_217155884
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Noorwegen gedraagt zich normaal, dus is propaganda niet nodig. Maar Israël is niet het enige land dat dit doet, de bedragen zijn nog vrij bescheiden ten opzichte van wat de VS, EU, Rusland of China aan dit besteden
Precies. De Gaza genocide is op dit continent maar door een paar landen afgekeurd en dat zijn even snel uit mijn hoofd Spanje, Ierland en Noorwegen. Ik mis misschien een of twee landen maar dat is het dan ook. Het ergste is volgens mij de UK die samen met de Amerikanen de Israëliërs gretig steunen in hun genocidale beleid richting de Gazanen. De EU propaganda zal wel samengeklusterd zijn onder het kopje communicatie in de jaarbegroting.
pi_217155963
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Zolang de staat Israel weigert het Oslo akkoord weer te erkennen en een genocide pleegt zijn ze dat ook. O-)
Ach, 7 oktober 2023 was een daad van verzet!

Ik dacht dat het terreur was. Silly me. 8)7
pi_217155970
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 17:42 schreef Peppert het volgende:

[..]
Precies. De Gaza genocide is op dit continent maar door een paar landen afgekeurd en dat zijn even snel uit mijn hoofd Spanje, Ierland en Noorwegen.
Gaza genocide? :? Waar heb je het over? Er is geen genocide gaande in Gaza. Tenzij je de uitroeiing van Hamas als genocide wil bestempelen natuurlijk.
pi_217156602
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 17:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien ben jij een nakomeling van de Saksen, of de Franken, of de Friezen. Zou jij en je familie na 1.500 jaar in Nederland gewoond te hebben terug moeten naar waar je vandaan komt?
Palestijnen wonen daar maar een paar generaties. Die kunnen prima terug. Het recht om te wonen hebben ze wel verloren gezien hun reputatie als uiterst slechte buren. Als jij de buurt terroriseert zal de woningbouwvereniging jou ook uitzetten en elders plaatsen.
  zondag 23 maart 2025 @ 18:53:08 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217156633
Voor een luttele 100.000 Euro zal ik online jullie grootste fan zijn. Hit me up Benjamin
Graag op anoniem
pi_217156925
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:49 schreef Homey het volgende:

[..]
Palestijnen wonen daar maar een paar generaties. Die kunnen prima terug. Het recht om te wonen hebben ze wel verloren gezien hun reputatie als uiterst slechte buren. Als jij de buurt terroriseert zal de woningbouwvereniging jou ook uitzetten en elders plaatsen.
Als je het die moslims daar voor 1948 vroeg dan zullen zij waarschijnlijk ook zeggen dat 'die nieuwkomers' hun buurt terroriseren. Dat lijkt me toch niet leidend.

Die Palestijnen hebben er altijd al gewoond en anders zeker in grote aantallen vanaf het jaar 634. Dat is bijna 1.500 jaar geleden. Als je van mening bent dat je Nederlandse Saksen of Franken na 1.500 jaar niet meer kan wegsturen is dat hier toch ook een beetje zo. 500 jaar geleden woonde daar 300.000 mensen waarbij de meeste moslim waren (geworden), dat is een stuk langer dan 'een paar generaties' zoals jij claimt.

Het maakt niet uit. De HR's van deze wereld betwisten dat ook niet, die vinden dat zij alleenrecht hebben omdat zij er 1.600 jaar eerder waren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')