Hell just froze over. Ik ben het 100% eens met Mikeytt…quote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Haten op kaas!!! Dan heb je het echt niet begrepen.
Even gemist dat methaan meer CO2 eq krijgt toebedeeld dan dezelfde atomen in CO2 vorm?quote:Op zondag 23 maart 2025 00:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kaasmaker nieuwerwets maakt kaas van melk van eigen koeien die in wei staan en is volgens hun eigen website CO2 neutraal
Heb je een kelder oid? Je wilt enigszins een lage temp?quote:Op zondag 23 maart 2025 09:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ken ik niet maar klinkt goed![]()
Ik heb vorig jaar zelf 3 Beemster kazen ingekocht die nu inmiddels al een jaar liggen te rijpen om zo zelf mijn eigen oude kazen te 'maken'
En dit jaar koop ik er wss weer drie![]()
GFFYSquote:Op zondag 23 maart 2025 10:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Even gemist dat methaan meer CO2 eq krijgt toebedeeld dan dezelfde atomen in CO2 vorm?
Even gemist hoe het landbouwkapitaal wordt opgebouwd? Liters diesel?
Op de markt verkopen, of in een kaaswinkel. Je gaat natuurlijk geen ton kaas gappen als je het niet kwijt kan.quote:
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:42 schreef Mikeytt het volgende:
Misschien dat de dieven er daarom brood in zagen.
Ja, ik heb een kelderbox, maar dat is in een gemeenschappelijke ruimte waar ook bromfietsen staan. En ik ben dus bang dat die benzinelucht en meer van allerlei vieze (rookquote:Op zondag 23 maart 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:
Heb je een kelder oid? Je wilt enigszins een lage temp?
Nee, vanuit het toerisme heb ik een en ander met kaas te maken, maar dat is het.quote:Op zondag 23 maart 2025 09:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, en ze liggen op een papiertje ipv een plankje en in de koelkast want ik heb geen geschikte andere ruimte ervoor.
Ze moeten namelijk altijd koel (en niet te droog?) liggen werd mij gezegd.
Heb je nog tips anders?
In je hottub en dan lekker kaasfonduen.quote:
Briljant.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:19 schreef knoopie het volgende:
[..]
In je hottub en dan lekker kaasfonduen.
Breng ze nou niet op een ideequote:Op zondag 23 maart 2025 13:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Briljant.
Maar, dan heb je ook een flink aantal flessen wijn nodig.
quote:Op zondag 23 maart 2025 12:27 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nee, vanuit het toerisme heb ik een en ander met kaas te maken, maar dat is het.
ouwe kaaas met portquote:
quote:Kaas bestaat voor het grootste gedeelte uit melk.
Voor 1 kilo kaas is maar liefst 10 liter melk nodig.
Een koe in de wei eet per dag circa 80 kilogram gras en kan tot wel 150 liter water per dag drinken.
Sorry maar dat klinkt erg cheesy.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:19 schreef knoopie het volgende:
[..]
In je hottub en dan lekker kaasfonduen.
Zo je tanden er in zetten.quote:Op maandag 24 maart 2025 08:24 schreef junkiesietze het volgende:
Ik wil ook wel eens een heel wiel kaas, en dan gewoon los opeten
Dat gaat volgens mij puur over de co2 uitstoot van de productie, niet over de co2 uitstoot (equivalent) van de koeien.quote:Op zondag 23 maart 2025 00:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kaasmaker nieuwerwets maakt kaas van melk van eigen koeien die in wei staan en is volgens hun eigen website CO2 neutraal
En dat is wat jij en ik betalen.quote:Op zondag 23 maart 2025 00:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nieuwerwets kost tussen de ¤ 8,00.
¤ 9,25 tot ¤ 27,50 ·
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |