abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217167831
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is ook geen gekke insteek. Ik vind Tesla's ook overrated, als je puur naar de kwaliteit van de auto's kijkt. Qua batterijtechnologie, connectivity en laadinfrastructuur lopen of liepen ze mijns inziens wel ver voor op de concurrentie.

Maar het punt was dat bepaalde mensen (ik bedoel jou niet) het succes van Tesla simpelweg niet willen toeschrijven aan het beleid van Musk, omdat ze het een klootzak vinden. En dat houdt in dat de man zo neergezet moet worden dat hii geen enkele kwaliteit of visie heeft. Dat hij het slechts gekocht heeft en er verder niet zoveel mee te maken heeft. En dat vinden mensen (waaronder ik) niet terecht en buiten elke realiteit.
De kwaliteit van Tesla’s is flink omhoog gegaan. Ja, de eerste Model S (en de opvolgende in het vorige decennium ook wel) had best wat kuren.

De Model 3 was al beter, maar de eerste versie had ook wel kuren. De eerste refresh (eind 2021) was zonder meer goed. De MY uit Berlijn was echt goed. 0 fehler auto. Mijn eerste ooit. Zelfs de Porsches hadden wel eens wat.

Maar goed, zo’n reputatie raak je niet makkelijk kwijt.

Waar Tesla in achterblijft is een bepaalde mate van afwerking. Het is niet zoals bij Audi en Porsche dat men echt de inzittenden wil verwennen. Het is veel meer no nonsense. Niet in het minst omdat verwennerij extra gewicht betekent. Ik mis het dan ook niet.

Daar staat tegenover dat ik geen auto gereden heb met zoveel gezeik als een Audi. Indertijd had ik er twee gekocht. Mijn hemel. Die stonden bwvs vaker bij de dealer dan in mijn garage.
pi_217168370
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gek dat iemand die er wel verstand van heeft, zoals Munro, daar wezenlijk anders over denkt dan ene Vliegbaard van Fok!

En ook de Chinezen denken er wezenlijk anders over. Cijfers over de populariteit van de nieuwe Model Y:

https://x.com/daltybrewer(...)len.17180%2Fpage-674
Ja leuk, heel erg knap. In de week van lancering.

Zegt me nog steeds geen reet. Maar goed geprobeerd wel.
pi_217169662
Wanneer verwachten we de kwartaalcijfers van Tesla?
Love is in the air!
pi_217169720
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Landgeld het volgende:
Wanneer verwachten we de kwartaalcijfers van Tesla?
Zal wel rond de derde week van april zijn.
pi_217169840
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja leuk, heel erg knap. In de week van lancering.

Zegt me nog steeds geen reet. Maar goed geprobeerd wel.
Lagere cijfers die worden verklaard doordat mensen wachten op de nieuwe model Y zijn een bewijs van dat Tesla door het putje gaat, zeer hoge cijfers van de nieuwe model Y komen doordat mensen hebben gewacht op de nieuwe model Y en zijn dus niet relevant.

Is dat jouw stelling?
pi_217169972
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lagere cijfers die worden verklaard doordat mensen wachten op de nieuwe model Y zijn een bewijs van dat Tesla door het putje gaat, zeer hoge cijfers van de nieuwe model Y komen doordat mensen hebben gewacht op de nieuwe model Y en zijn dus niet relevant.

Is dat jouw stelling?
Het is wel heel zwartwit: het dalen of stijgen van de autoverkoop verbinden aan 1 oorzaak.
pi_217170037
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 17:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is ook geen gekke insteek. Ik vind Tesla's ook overrated, als je puur naar de kwaliteit van de auto's kijkt. Qua batterijtechnologie, connectivity en laadinfrastructuur lopen of liepen ze mijns inziens wel ver voor op de concurrentie.

Maar het punt was dat bepaalde mensen (ik bedoel jou niet) het succes van Tesla simpelweg niet willen toeschrijven aan het beleid van Musk, omdat ze het een klootzak vinden. En dat houdt in dat de man zo neergezet moet worden dat hii geen enkele kwaliteit of visie heeft. Dat hij het slechts gekocht heeft en er verder niet zoveel mee te maken heeft. En dat vinden mensen (waaronder ik) niet terecht en buiten elke realiteit.
Het probleem hiermee is natuurlijk, dat al die mensen die Musk een revolutionaire visionair vinden, geen artikelen gaan lezen die dat in twijfel trekken. Mensen blijven meestal in hun bubbel zitten totdat ze er niet meer onderuit kunnen.

Mijn probleem is voornamelijk dat ik ver vooruit loop en dus meestal ~10 jaar voor gek uitgemaakt word, totdat de rest er ook achter is.
pi_217170045
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gek dat iemand die er wel verstand van heeft, zoals Munro, daar wezenlijk anders over denkt dan ene Vliegbaard van Fok!
Je bedoelt de Munro, die begon met alles Tesla en Musk af te kraken, wat hem weinig volgers en veel hoon opleverde. En dus omschakelde naar dat allemaal de hemel in prijzen?
pi_217170244
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Is dat jouw stelling?
IK heb nooit gezegd dat Tesla door het putje gaat.
En ja verkoop cijfers in de week van een lancering gebruiken als maatstaf om dat tegen de rest van de concurrentie af te zetten is niet echt een graadmeter. Jaarcijfers zeggen al een stuk meer.

Weetje; voor iemand die sinds 2021 (als ik het goed begrijp) 7 Tesla’s heeft gekocht, meerdere Audi’s en Porsches heeft gekocht vind ik dat je een bijzonder bekrompen manier van communiceren en objectieve beoordeling hebt. Sorry dat ik het zeg maar ik begin behoorlijk aan je verhaal te twijfelen.
  maandag 24 maart 2025 @ 22:02:48 #135
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217170329
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het probleem hiermee is natuurlijk, dat al die mensen die Musk een revolutionaire visionair vinden, geen artikelen gaan lezen die dat in twijfel trekken. Mensen blijven meestal in hun bubbel zitten totdat ze er niet meer onderuit kunnen.

Mijn probleem is voornamelijk dat ik ver vooruit loop en dus meestal ~10 jaar voor gek uitgemaakt word, totdat de rest er ook achter is.
Nee, het gaat niet eens om hem een revolutionaire visionair te noemen. Dat hoef je niet te vinden. Het probleem is dat sommige mensen zijn aandeel in het succes van Tesla of zijn andere bedrijven volledig ontkennen, vanuit antipathie. Zodanig dat het niet meer realistisch is.

Voor de rest overschat je jezelf schromelijk. Je impliceert namelijk dat je zo goed als een onbegrepen genie bent.
  maandag 24 maart 2025 @ 22:30:46 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217170675
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De kwaliteit van Tesla’s is flink omhoog gegaan. Ja, de eerste Model S (en de opvolgende in het vorige decennium ook wel) had best wat kuren.

De Model 3 was al beter, maar de eerste versie had ook wel kuren. De eerste refresh (eind 2021) was zonder meer goed. De MY uit Berlijn was echt goed. 0 fehler auto. Mijn eerste ooit. Zelfs de Porsches hadden wel eens wat.

Maar goed, zo’n reputatie raak je niet makkelijk kwijt.

Waar Tesla in achterblijft is een bepaalde mate van afwerking. Het is niet zoals bij Audi en Porsche dat men echt de inzittenden wil verwennen. Het is veel meer no nonsense. Niet in het minst omdat verwennerij extra gewicht betekent. Ik mis het dan ook niet.

Daar staat tegenover dat ik geen auto gereden heb met zoveel gezeik als een Audi. Indertijd had ik er twee gekocht. Mijn hemel. Die stonden bwvs vaker bij de dealer dan in mijn garage.
Ik doelde inderdaad vooral op de afwerking. Naden die niet goed aansluiten, karig interieur, dat soort werk. Vriend van mij heeft ook een model S, lak die binnen de kortste keren afbladderde. Het type problemen dat veel autofabrikanten enkele decennia terug hadden.

Ze hebben zich mijns inziens voornamelijk geconcentreerd op de zaken die ik noemde: batterijtechnologie, connectivity, laadinfrastructuur. Daarin blonken of blinken ze uit. Kijk je naar het voertuig zelf, zie je dat het nog geen autobouwer is met enkele decennia trial and error op dat vlak. Maar goed, inmiddels is dst misschien sterk verbeterd.
pi_217170717
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is wel heel zwartwit: het dalen of stijgen van de autoverkoop verbinden aan 1 oorzaak.
Ja, nu wel.
pi_217170735
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Tuurlijk. Iedereen is gek, behalve jij.
pi_217170759
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
IK heb nooit gezegd dat Tesla door het putje gaat.
En ja verkoop cijfers in de week van een lancering gebruiken als maatstaf om dat tegen de rest van de concurrentie af te zetten is niet echt een graadmeter. Jaarcijfers zeggen al een stuk meer.

Weetje; voor iemand die sinds 2021 (als ik het goed begrijp) 7 Tesla’s heeft gekocht, meerdere Audi’s en Porsches heeft gekocht vind ik dat je een bijzonder bekrompen manier van communiceren en objectieve beoordeling hebt. Sorry dat ik het zeg maar ik begin behoorlijk aan je verhaal te twijfelen.
Waarom hoor ik jou nu pas over kijken naar langere termijn?

En de eerste Tesla kocht ik in 2013. Geen idee hoe je bij 2021 komt.

Hoe een objectieve beoordeling een probleem is ontgaat mij ook. En jouw twijfel interesseert mij al helemaal geen ene reet.
pi_217170762
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, het gaat niet eens om hem een revolutionaire visionair te noemen. Dat hoef je niet te vinden. Het probleem is dat sommige mensen zijn aandeel in het succes van Tesla of zijn andere bedrijven volledig ontkennen, vanuit antipathie. Zodanig dat het niet meer realistisch is.

Voor de rest overschat je jezelf schromelijk. Je impliceert namelijk dat je zo goed als een onbegrepen genie bent.
Spot on!
pi_217170787
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik doelde inderdaad vooral op de afwerking. Naden die niet goed aansluiten, karig interieur, dat soort werk. Vriend van mij heeft ook een model S, lak die binnen de kortste keren afbladderde. Het type problemen dat veel autofabrikanten enkele decennia terug hadden.

Ze hebben zich mijns inziens voornamelijk geconcentreerd op de zaken die ik noemde: batterijtechnologie, connectivity, laadinfrastructuur. Daarin blonken of blinken ze uit. Kijk je naar het voertuig zelf, zie je dat het nog geen autobouwer is met enkele decennia trial and error op dat vlak. Maar goed, inmiddels is dst misschien sterk verbeterd.
Gelukkig wel. En het is ook niet zo gek dat gebrek aan ervaring je soms de das omdoet. Aan de andere kant helpt het je weer omdat je dan niet in de valkuil trapt van ‘omdat we het nu eenmaal zo doen’.
  maandag 24 maart 2025 @ 23:00:42 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217170895
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gelukkig wel. En het is ook niet zo gek dat gebrek aan ervaring je soms de das omdoet. Aan de andere kant helpt het je weer omdat je dan niet in de valkuil trapt van ‘omdat we het nu eenmaal zo doen’.
Dat klopt. 'Disruptive' zijn kan je heel veel succes opleveren en er zelfs voor zorgen dat je gerenommeerde merken binnen de kortste keren van de kaart veegt.
pi_217171058
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:02 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik heb daar hierboven een filmpje over gepost.
pi_217171062
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Iedereen is gek, behalve jij.
Niet iedereen. Maar de mensen die heel erg neoliberaal bezig zijn hebben er absoluut niet over nagedacht, of willen nog veel rijker worden ten koste van de rest van de bevolking.
  maandag 24 maart 2025 @ 23:45:33 #145
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171071
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb daar hierboven een filmpje over gepost.
Ja, en?
pi_217171076
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:45 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, en?
Je hebt het niet gekeken, neem ik aan? Want het komt van iemand die niet dezelfde gevoelens en denkbeelden heeft bij Telsa/Musk als jij? Dus het is automatisch troep?
  maandag 24 maart 2025 @ 23:56:01 #147
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171084
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt het niet gekeken, neem ik aan? Want het komt van iemand die niet dezelfde gevoelens en denkbeelden heeft bij Telsa/Musk als jij? Dus het is automatisch troep?
Ik heb het even aangeklikt en een beetje gescrold, aangezien het 40 minuten duurt. Daarin zie ik echter: "why has Elon Musk become such an insufferable asshole? The answer is: he has always been."

Dat is natuurlijk nogal een vooringenomenheid en subjectief begrip van waaruit alles verder beredeneerd wordt. Maar goed, misschien kun jij de kernpunten opnoemen?

Iedereen heeft het volste recht om hem een enorme klootzak te vinden hoor. Het vertroebelt echter een beetje de blik op de realiteit en dat is waar het hier om gaat. Want zelfs de grootste klootzakken op aarde kunnen alsnog kwaliteiten bezitten om iets succesvol te maken. Hoezeer mensen die twee concepten onverenigbaar vinden en denken vanuit het standpunt: "als iemand een klootzak is, dan is het onmogelijk dat hij goede kwaliteiten op andere vlakken heeft."
pi_217171091
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb het even aangeklikt en een beetje gescrold, aangezien het 40 minuten duurt. Daarin zie ik echter: "why has Elon Musk become such an insufferable asshole? The answer is: he has always been."

Dat is natuurlijk nogal een vooringenomenheid en subjectief begrip van waaruit alles verder beredeneerd wordt. Maar goed, misschien kun jij de kernpunten opnoemen?

Iedereen heeft het volste recht om hem een enorme klootzak te vinden hoor. Het vertroebelt echter een beetje de blik op de realiteit en dat is waar het hier om gaat. Want zelfs de grootste klootzakken op aarde kunnen alsnog kwaliteiten bezitten om iets succesvol te maken. Hoezeer mensen die twee concepten onverenigbaar vinden en denken vanuit het standpunt: "als iemand een klootzak is, dan is het onmogelijk dat hij goede kwaliteiten op andere vlakken heeft."
Het gaat er maar om, dat dat filmpje het ook probeert te bewijzen. Dat gaat jou en @VEM2012 niet overtuigen dat jullie God ook slechte kanten heeft, natuurlijk. Maar het is ook niet voor jullie bedoeld.
  maandag 24 maart 2025 @ 23:59:50 #149
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171093
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om, dat dat filmpje het ook probeert te bewijzen. Dat gaat jou en @:VEM2012 niet overtuigen dat jullie God ook slechte kanten heeft, natuurlijk. Maar het is ook niet voor jullie bedoeld.
Denk je nu echt dat ik niet snap dat Musk ook slechte kanten heeft? Het is een mens, niemand is perfect.
pi_217171098
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 23:59 schreef Repentless het volgende:

[..]
Denk je nu echt dat ik niet snap dat Musk ook slechte kanten heeft? Het is een mens, niemand is perfect.
Heel goed. Dat is de eerste stap naar acceptatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')