Ik wil 'm alleen overdag laten werken.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:15 schreef Eix het volgende:
Geen ervaring mee. Maar ik las dat de goedkopere varianten minder goede beveiliging hebben. Dat zou voor mij dus een belangrijk criterium zijn. Een meer dood dan levende egel tussen de bladen lijkt me ook niks.
Werkt niet alleen met GPS en "de randen" moet je hem ook inleren. 15 cm. marge aanhouden wordt aanbevolen, dat lijkt mij een aardige indicatie van de nauwkeurigheid van de positie bepaling.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 10:29 schreef borbit het volgende:
GPS is meestal ergens tussen 1 en 5 meter nauwkeurig. Denk dat een draadje nauwkeuriger de randjes meepakt.
Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:14 schreef PJ het volgende:
Tot dat Elon besluit het GPS signaal uit te zetten.
Deze vergelijking vond ik nog. Beetje blaterige stijl en Duits. Maar wel aardig overzichtje van verschillende "GPS gestuurde" maaiers.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:10 schreef Barry1986 het volgende:
Ik volg deze even. Ik ben ook geīnteresseerd en ik heb meerdere velden. Dan is van A naar B met gps gestuurd makkelijker lijkt me
Omdat boeren.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Als dit zo goed werkt waarom zie ik het boeren dan nooit gebruiken in weilanden?
Ze zijn er al wel op die schaal, https://www.omropfryslan.(...)-heb-m-nu-niet-nodigquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:25 schreef Hyaenidae het volgende:
Als dit zo goed werkt waarom zie ik het boeren dan nooit gebruiken in weilanden?
Dat is wel een serieus ander apparaat dan een standaard robotmaaier.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ze zijn er al wel op die schaal, https://www.omropfryslan.(...)-heb-m-nu-niet-nodig
[Bekijk deze YouTube-video
Cry me a river.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:58 schreef halfway het volgende:
Weg met dat gras, zeer slecht voor de biodiversiteit.
Een weiland van een paar hectare is ook een serieus ander soort grasveld dan een standaard pisveldje in een vinexachtertuin.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 19:59 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat is wel een serieus ander apparaat dan een standaard robotmaaier.
Ding heeft nu 3-4 keer gemaaid. Werkt prima.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:05 schreef Hyperdude het volgende:
Heb een Mammotion Yuka mini 800 besteld.
Lijkt de slimste, en ook nog wel te betalen, ¤1100 ongeveer.
Bekijk deze YouTube-video
Mijn veldje bleek iets kleiner dan ik had ingeschat. Dus 800m2 is genoeg.
Heeft camera en "AI", maar geen lidar. Lidar heb ik elders ook al gezien.quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:08 schreef bleiblei het volgende:
Goed om te weten! Zit er eigenlijk een camera op? Of soort van lidar? En stuurt ie data naar de cloud of kan je data binnenshuis laten? Dat laatste blijf ik wel een dingetje vinden met spullen waar een camera op zit namelijk.
Denk dat je de camera ook wel af kunt plakken. Kan 'm zo instellen dat ie hindernissen moet aanraken om te ontwijken, dan gebruikt ie de camera ook niet. Normale instelling gebruikt camera om te ontwijken.quote:Privacy Policy of Mammotion iNavi™ Service
Mammotion is committed to protecting user privacy while providing accurate positioning services. The iNavi™ system follows strict privacy protection principles, ensuring all data interactions are secure and one-way.
When the mower connects to the Mammotion cloud center, it only receives the necessary auxiliary positioning information to achieve centimeter-level accuracy. Importantly, the cloud center does not collect, receive, or store any user-related data, ensuring complete privacy and peace of mind.
For further details, please refer to the official Mammotion Privacy Policy
De husqvarna die mijn vader heeft heb ik dit weekend ook weer tot leven gewekt, de accu was na 10 jaar wel afgeschreven, de tijd dat hij maaiend doorbracht werd ook steeds korter en afgelopen winter heeft de accu schijnbaar echt de geest gegeven.quote:Op woensdag 26 maart 2025 14:53 schreef Questular het volgende:
Wij hebben een Husqvarna en dat ding werkt geweldig.
Maar je laat hem toch niet nachts maaien?quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Moet je alleen zelf uitkijken voor kanaries en egeltjes.
Dat klopt, maar het zou wel veilig kunnen met de AI, camera en LED-lamp.quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Maar je laat hem toch niet nachts maaien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |