Sommige mensen zijn al gekwetst van het woord "kut" of "fuck" an sich, en dan zullen er ook nog figuren bij zijn die niet snappen dat "Fuck off spray" geen persoonlijk parfum is, en het dus geen persoonlijke sneer is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:24 schreef Donna het volgende:
Vreemde cadeautjes, maar hoe is dat kwetsend voor een chronisch zieke collega?
Die voelde zich al kut denk ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:24 schreef Donna het volgende:
Vooral niks beters te doen, lijkt me toch behoorlijk wat werk in te zitten. Geen idee waarom je zoveel moeite zou doen en zeker niet als dit nog het gevolg kan zijn. Lekker cashen en door naar de volgende, genoeg vraag in de zorg.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:40 schreef Nattekat het volgende:
Er zit echt een steekje bij je los als je dit bedenkt
Maar ze heeft het wel mooi voor elkaar nu.
Op welke manier dan zelfsquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:41 schreef Starhopper het volgende:
WTFEen kaartje met 'Kut dat ik wegga' lijkt mij voldoende. Dit is echt overkill en ik snap ook wel dat het kwetsend kan zijn.
Als het nou een beetje te maken had met haar afscheid had ik het misschien nog kunnen waarderen. Maar wat zij allemaal bij haar pakket heeft gestopt slaat nergens opquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:49 schreef Lenny77 het volgende:
Wat een flauwe kul.
Ik zou er eens hard mee kunnen lachen![]()
Mensen kunnen letterlijk niets meer verdragen
Dat is thans echte verpleegkunde humor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als het nou een beetje te maken had met haar afscheid had ik het misschien nog kunnen waarderen. Maar wat zij allemaal bij haar pakket heeft gestopt slaat nergens op
Ja, want op de verpleegafdeling werken alleen vrouwenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:56 schreef thedeedster het volgende:
Samengevat; vrouwen hebben geen humor.
Sommige vrouwen hebben geen humor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:56 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb het niet over de reacties. Het is gewoon niet grappig.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, want op de verpleegafdeling werken alleen vrouwen
Ah ok, sorry. Ik heb zo'n idee dat ze al niet zo'n beste band had met haar collega's en dit was haar ultieme moment om dat duidelijk te makenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:58 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de reacties. Het is gewoon niet grappig.
Misschien hadden we er bij moeten zijn.
Ook als je chronisch ziek bent kan je een cunt zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:24 schreef Donna het volgende:
is. labiel is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:58 schreef TwenteFC het volgende:
een groep aan collega's die mentaal zo labiel zijn.
En toch trainen de meeste mannen hun vieze piemel op niet vieze grieten. Alsof dat humor is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:56 schreef thedeedster het volgende:
Doet me denken aan stukjes bij een bruiloft.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah ok, sorry. Ik heb zo'n idee dat ze al niet zo'n beste band had met haar collega's en dit was haar ultieme moment om dat duidelijk te maken
Als je hem geregeld onder de lauwe kraan afspoelt dan vinden de vieze grieten er w.s. niks van hoor. Lekker hartig smaakje. Umami wellicht.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:08 schreef torentje het volgende:
[..]
En toch trainen de meeste mannen hun vieze piemel op niet vieze grieten. Alsof dat humor is.
De werkgever heeft met ontslag op staande voet willen onderstrepen dat dergelijke uitlatingen in de beslotenheid van de werkvloer niet getolereerd worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:24 schreef Donna het volgende:
Al die lieve Foksters toveren telkens weer een glimlach op mijn gezicht.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sommige vrouwen hebben geen humor.
Het waren vast geen FOK!sters
Jij bent voortdurend dronken en/of combineert dat met een zieke geest en bovendien altijd met een shitload aan overbodige tekst. Echt hoor. Ga eens op je handen zitten en spui niet altijd al die kots in 1 keer.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:15 schreef yessie234 het volgende:
Dan ondertussen een baarmoeder van een stuk slachtvee met een grappig briefje erbij in haar kleedkastje leggen, op het moment dat er "storing" is bij de bewakingscamera in de kleedkamer.
Het is met huidige wetgeving zo, dat met dit type humor in de zorg, je de werkneemster moet gaan laten klagen over onveilige, kwetsende werkomstandigheden.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij bent voortdurend dronken en/of combineert dat met een zieke geest en bovendien altijd met een shitload aan overbodige tekst. Echt hoor. Ga eens op je handen zitten en spui niet altijd al die kots in 1 keer.
Dat is gewoon te zwaar voor de mainstream gebruiker van het forum. Pure vervuiling.
Ik vermoed dat jij nog weleens een bloederig paardenhoofd in je bed gaat vinden. Misschien dat je dan wat nederiger wordt. En eens wat bescheidener gaat reaguren.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:26 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is met huidige wetgeving zo, dat met dit type humor in de zorg, je de werkneemster moet gaan laten klagen over onveilige, kwetsende werkomstandigheden.
Want heeft mevrouw dat zelf niet uitgelokt, met haar eigen gedrag? Dan heeft mevrouw ook zelf gevraagd om zo'n reactie.
Management vaardigheden, het zo draaien dat de werkgever de baas is op de werkvloer, en niet de rechter.
Dat zou anders zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah ok, sorry. Ik heb zo'n idee dat ze al niet zo'n beste band had met haar collega's en dit was haar ultieme moment om dat duidelijk te maken
Dat bescheidenheidpuntje is nu net wat ter discussie staat bij deze medewerkster.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij nog weleens een bloederig paardenhoofd in je bed gaat vinden. Misschien dat je dan wat nederiger wordt. En eens wat bescheidener gaat reaguren.
Man man wat een bagger. Dit met alle respect uiteraard zoals altijd.
quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:41 schreef yessie234 het volgende:
van de kutjes-met-baarmoeder-kaartjes medewerkster
Ok. Helder hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:41 schreef yessie234 het volgende:
Het aan het janken krijgen van de kutjeskaartjes medewerkster
Voor deze had ze beter zelf die fuck-off spray kunnen gebruiken.quote:Sommige collega’s voelen zich beledigd of gekwetst, vooral een collega die langdurig ziek is door long covid en een ander met een ernstig zieke zoon.
Sadisme in de zorg is een moeilijk punt om bespreekbaar te houden , binnen en buiten de zorg.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Ok. Helder hoor.Dan zitten we op 1 lijn. Ik was al even bang dat ik het niet goed begreep.
![]()
Niet nodig want ik ken een paar mannen met long covid en die doen heel normaal...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:12 schreef Twiitch het volgende:
Die met long covid zijn altijd hetzelfde slag volklouter verzuurde weeïge kutjes hebben dat opgelopen. Is daar al ooit eens onderzoek naar gedaan??
Sadismequote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:18 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Sadisme in de zorg is een moeilijk punt om bespreekbaar te houden , binnen en buiten de zorg.
Maar medewerkers die zich op dergelijke wijze afreageren op collega's, is doorgaans een teken dat er veel meer met deze persoon "aan de hand is".
Een gedragssignaal waar leidinggevenden, alert op moeten zijn, en vaardig in het onderdrukken ervan.
Hoe kom je van zo'n medewerker af, zonder zelf de financiële pijn te voelen.
Een gesprekje met de baas over hoe ze het in haar hoofd haalde 28 dergelijke kaartjes te knutselen, hoeft niet langer dan twee minuten te duren.
Ik snap best dat in woede besloten wordt tot ontslag op staande voet. Maar om ethische grenzen te bewaken, kan je misschien beter een koekje van eigen deeg uitdelen aan dit werknemers type, dan de kwestie op het bord van de rechter te leggen anno 2025.
De samenleving verruwd en verhard. Zeker in de zorg moeten de grenzen bewaakt worden, en blijkbaar kan dat niet meer via de route die de werkgever koos, namelijk die via de rechter.
Dat je hier nog serieus op in gaat...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sadisme![]()
Gewoon wat zwarte humor. Om om te kunnen gaan met de dagelijkse ellende en het leed.
Ik ken deze zaak vanaf de zijlijn en uit wat er over gemeld wordt, maar ik heb het vermoeden dat er een luidruchtig groepsgevoel op die afdeling zich aan het manifesteren is.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Sadisme![]()
Gewoon wat zwarte humor. Om om te kunnen gaan met de dagelijkse ellende en het leed.
Precies, zo'n wijf terugpakken met een grap die op de laatste pagina van haar moppenboek staat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:10 schreef Hexagon het volgende:
Dat mens heeft een zeer raar gevoel voor humor. Maar op staande voet ontslaan is ook niet nodig.
Alstublieft zeg..quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:06 schreef yessie234 het volgende:
Omgang met dagelijkse ellende en met de mantel der humor bedekken. Ach weet je, in de nazi concentratie kampen werd ook onderling wat af gelachen bij de kampleiding.
Later, met name in de psychiatrie en het gevangeniswezen ook. Gedrag dat zich door pure aanleg tot kwaadaardigheid van mensen laat verklaren
Jij bent zo'n collega die het heel persoonlijk opvat.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:15 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Precies, zo'n wijf terugpakken met een grap die op de laatste pagina van haar moppenboek staat.
En krijst voor ontslagquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij bent zo'n collega die het heel persoonlijk opvat.
Nee promotie, ik heb een hele lijst van gesignaleerd sadisme in de zorg.quote:
Ik werk zelf in de zorg.. geen sadisme in mijn omgeving hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:25 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Nee promotie, ik heb een hele lijst van gesignaleerd sadisme in de zorg.
Wordt je niet vrolijk, zelfs een beetje zwartgallig van, maar gelukkig kan ik nog hele leuke grappen bedenken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |