quote:AMSTERDAM - Wethouder Alexander Scholtes (Zorg) maakt zich ’grote zorgen’ nu er op één school in Nieuw-West zestien kinderen geïnfecteerd blijken met mazelen.
Vier van hen werden opgenomen in het ziekenhuis.
Omdat de bron nog steeds te achterhalen is, spreekt de GGD niet van een uitbraak maar een cluster.
Niettemin is de verwachting dat er nog meer kinderen op de basisschool in Nieuw-West besmet zullen raken. En dat terwijl kinderen op die leeftijd al lang gevaccineerd kunnen zijn.
Laat je kind alsjeblieft vaccineren.
Mazelen is geen onschuldige kinderziekte en kan ernstige gevolgen hebben”, roept Scholtes op. „
Vaccineren is veilig, gratis en kan dankzij onze wijkgerichte aanpak gewoon om de hoek.
Het is een keuze die je zelf maakt, maar wel één met impact – niet alleen voor je eigen kind, maar ook voor anderen.
Alleen zo krijgen we de vaccinatiegraad met z’n allen omhoog.”
Fors meer gevallen van mazelen: clusters op vier basisscholen
Kinderen krijgen normaal de eerste vaccinatie tegen mazelen al bij veertien maanden, de tweede volgt tegenwoordig op driejarige leeftijd.
Tot zes maanden zijn kinderen nog beschermd vanuit de zwangerschap.
Ouders die zich zorgen maken over kinderen tussen de zes en veertien maanden die bijvoorbeeld mee gaan naar school met het brengen van hun broer of zus, kunnen eventueel aankloppen voor vervroegde vaccinatie. „
Dit is een specifiek advies op maat”, aldus de woordvoerder.
van de republiek Amsterdamquote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wederom met dank aan wappie-ouders. Waarschijnlijk van die zweverige GL types.
Nieuw west, dan heb je het over mocro's volgens mij.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk niet dat in Nieuw West veel GL-stemmers wonen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat is de oudere generatie ? mijn moeder is 84 en ingeent tegen de mazelen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:08 schreef Bargehassus het volgende:
Overigens, de oudere generatie is ook niet ingeent tegen mazelen.
Dat is veranderd en dat is prima.
Ik ben van 1969. Geen idee of het een plaatselijk dingetje was maar ik weet vrij zeker dat als mijn ouders de mogelijkheid hadden gehad, dat ze het wel hadden laten doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:13 schreef Sorella het volgende:
[..]
Wat is de oudere generatie ? mijn moeder is 84 en ingeent tegen de mazelen.
Mazelen was vanaf cohort 1975.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:15 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik ben van 1969. Geen idee of het een plaatselijk dingetje was maar ik weet vrij zeker dat als mijn ouders de mogelijkheid hadden gehad, dat ze het wel hadden laten doen.
ik ben 72 en ook ingeent tegen van alles en nog watquote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:13 schreef Sorella het volgende:
[..]
Wat is de oudere generatie ? mijn moeder is 84 en ingeent tegen de mazelen.
Als iedereen binnen dat cluster zich aan de richtlijnen gaat houden niet. Gaan ze morgen lekker naar de ballenbak, dan wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:27 schreef tesssssssss het volgende:
"Omdat de bron nog steeds te achterhalen is, spreekt de GGD niet van een uitbraak maar een cluster."
Oh, dat wist ik niet. Kan het dan nog steeds een uitbraak worden, of kan dat dan niet meer?
Aantal gevallen van mazelen loopt snel op; ook cluster op basisschool in Brabantquote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)inderen-geinfecteerd
Uitbraak mazelen op scholen in amsterdam
Basisschool Amsterdam Nieuw-West blijkt brandhaard mazelen: 16 kinderen geïnfecteerd
https://www.rivm.nl/mazelen
[..]
quote:Zeker zeventien mensen die in 2025 besmet raakten, hebben het virus opgelopen in Marokko. Van drie mensen is bekend dat ze ziek zijn geworden in Roemenië. In beide landen zijn grote epidemieën gaande. ,,In Marokko zijn tienduizenden mensen met mazelen gemeld en meer dan honderd mensen overleden”, schrijft het RIVM daarover.
jij wilt het niet hebben en je kinderen zeker nietquote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Maakt dat wat uit dan, mazelen krijgen?
quote:Waarom zijn mazelen gevaarlijk?
Bij mazelen kan soms ook middenoorontsteking voorkomen. In ernstige gevallen krijgt iemand longontsteking of hersenontsteking.
Heel soms veroorzaakt mazelen een hersenontsteking die pas jaren na de mazelen begint.
Deze late vorm van hersenontsteking is dodelijk.
Uhhh lullig voor de kinderen...quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:06 schreef Sorella het volgende:
Lullig voor de ouders waarvan hun kind de mazelen heeft gekregen omdat ze niet ingeent zijn maar laat ze maar betalen voor de kosten die huisarts en (hopelijk niet) misschien ziekenhuis gemaakt heeft incl. medicijnen. Hadden ze hun kind(eren) maar moeten laten inenten.
Iedereen is toch ingeëntquote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij wilt het niet hebben en je kinderen zeker niet
Maar er gaan niet veel kinderen meer dood aan, dat is de reden dat men denkt dat vaccinatie onzin is
[..]
kennellijk nietquote:
Ja maar hoe meer mensn niet inenten des te meer van die wappies hebben pech wegens verhoogde vatbaarheidquote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dan hebben een paar van die achtergestelden pech. En door!
Ja dus?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 16:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar hoe meer mensn niet inenten des te meer van die wappies hebben pech wegens verhoogde vatbaarheid
vaak erg dom super links volk, di eook verhalen van soros en pizza shops lezen en autonoom zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |