Een gewone step dat zou ik nog overwegen, mijn zoontje heeft er 1 en ik zie mezelf wel naar de winkel steppen met hem.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Begrijpelijk. Uiteraard is een fiets (zeker in NL) waarschijnlijk meest voor de hand liggende keuze.
Echter, deze dingen gaan ook gewoon 25 km/u net als een e-bike (die van mij gaat zelfs 30 dankzij een kleine software-tweak) en ze kosten vaak een stuk minder dan een e-bike.
Mijne was bijv 450 euro nieuw, voor dat geld heb je niet snel een e-bike geloof ik.
Plus het is lekker lui, je geeft "gas" en je gaat gewoon, het is ook veel leuker om op rond te cruisen dan een fiets vind ik. Het helpt in mijn geval ook niet dat ik fietsen kut vind![]()
Lol, die plaatjes van die 'goedgekeurde' stepsquote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:36 schreef herverwijderd het volgende:
Ik doe dat ook gewoon op de fiets, maar hier de regels voor die steps in Nederland, kennelijk zijn alleen deze goedgekeurd:
https://www.rdw.nl/partic(...)e-step-de-weg-op-mag
Ik zou zelf geen step overwegen want eerlijk.... ik ben daar te schijterig voor. Ik weet dat je op de fiets niet minder kwetsbaar bent, maar zo'n klein stepje... nee, dat zou ik niet aandurven
Leuk over strak egaal asfalt, zodra het losse stenen zijn of er hobbels in het asfalt zitten trillen je nieren je lijf uit.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Begrijpelijk. Uiteraard is een fiets (zeker in NL) waarschijnlijk meest voor de hand liggende keuze.
Echter, deze dingen gaan ook gewoon 25 km/u net als een e-bike (die van mij gaat zelfs 30 dankzij een kleine software-tweak) en ze kosten vaak een stuk minder dan een e-bike.
Mijne was bijv 450 euro nieuw, voor dat geld heb je niet snel een e-bike geloof ik.
Plus het is lekker lui, je geeft "gas" en je gaat gewoon, het is ook veel leuker om op rond te cruisen dan een fiets vind ik. Het helpt in mijn geval ook niet dat ik fietsen kut vind![]()
Hand uitsteken kan wel hoor, maar meestal doe ik het idd nietquote:Op vrijdag 21 maart 2025 19:46 schreef Sorella het volgende:
Wat ik me nu afvraag he als ik ze zie steppen op zo,n stepje, hoe gaan jullie de bocht om ? als je je hand uitsteekt om de mensen achter je te laten weten dat je afslaat dan ga je toch onderuit ? of steken jullie je hand gewoon niet uit ?
Heel vlug dan zeker ?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 22:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hand uitsteken kan wel hoor, maar meestal doe ik het idd niet
Mja het gaat wel hoor, maar je hebt gelijk dat het instabiel kan worden.quote:
Tsja.. en e-bikes/fatbikes die min of meer even hard gaan en waarmee ook zat ongelukken gebeuren zijn wél oke en mogen wél zonder verplichte verzekering en helmloos overal de weg op. Dat is beetje met twee maten meten vind ik. 🤷🏻quote:Op zaterdag 22 maart 2025 11:14 schreef Farenji het volgende:
Met 30 km/u met kleine mini kutwieltjes en slechte remmen op een smal plankje door het drukke verkeer crossen, tja. Genoeg mensen die als voetganger aangereden zijn door die dingen en dan rijden die gasten meestal snel weg omdat ze volledig onverzekerd zijn. Ik vind het daarom wel terecht dat je verplicht verzekerd moet zijn en dat die dingen ook een kenteken-verplichting hebben.
Ik heb het niet over opgevoerde fatbikes gehad, daar vind ik ook wel wat van. Maar gewone niet opgevoerde ebikes gaan niet harder dan dan 25km/u tenzij je zelf harder trapt, en hebben grotere wielen, een zadel, betere remmen. Dat is een heel ander verhaal dan puny opgevoerde stepjes van ali.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja.. en e-bikes/fatbikes die min of meer even hard gaan en waarmee ook zat ongelukken gebeuren zijn wél oke en mogen wél zonder verplichte verzekering en helmloos overal de weg op. Dat is beetje met twee maten meten vind ik. 🤷🏻
Mijn stepje komt niet van Ali, is van Segway. Heeft een prima rem en fel hallogeen licht voor en achter. Het is ook gewoon hoe je er op rijdt he... ik rijd gewoon netjes en haal geen geke moves uit ofzo.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb het niet over opgevoerde fatbikes gehad, daar vind ik ook wel wat van. Maar gewone niet opgevoerde ebikes gaan niet harder dan dan 25km/u tenzij je zelf harder trapt, en hebben grotere wielen, een zadel, betere remmen. Dat is een heel ander verhaal dan puny opgevoerde stepjes van ali.
Als je een stedentrip doet is zo'n step wel handiger meenemen dan een fiets.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 09:14 schreef Questular het volgende:
Ik zou er nooit eentje overwegen, voor zo een afstanden hebben ze fietsen uitgevonden.
quote:Segway is recalling about 220,000 Segway scooters sold nationwide because the product's folding mechanism can fail while in use, posing a fall hazard that has left 20 people with injuries including broken bones, bruises and lacerations, the company said Thursday.
...
The recall involves all Segway Ninebot Max G3OP and Max G30LP KickScooters
Het echte probleem is m.i. dat het allemaal zonder uitzondering volstrekte rotzooi is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tsja.. en e-bikes/fatbikes die min of meer even hard gaan en waarmee ook zat ongelukken gebeuren zijn wél oke en mogen wél zonder verplichte verzekering en helmloos overal de weg op. Dat is beetje met twee maten meten vind ik. 🤷🏻
Ok mr negative.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het echte probleem is m.i. dat het allemaal zonder uitzondering volstrekte rotzooi is.
Zeer schadelijk door de energie die het kost om deze gimmicks te produceren.
Wat we zeker weten: binnen 2 jaar horen we niks meer over je stepje omdat ie dan reeds lang met de vuilnisman is meegegeven. Het is troep. Bende.
Vermeld hier nog even hoe het eind 2026 met het arme stepje is.
Dokter Doom noemen ze me op het werk. En soms thuis ook.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok mr negative.
Ik heb het stepje eind 2022 gekocht en rijd er nog steeds probleemloos op.
Heb je waarschijnlijk een punt ja. Echter, dit is helaas een beetje inherent aan de huidige wegwerp-maatschappij...quote:Op maandag 24 maart 2025 19:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
We horen wel hoe het ermee gaat t.z.t.
Het is zo niet degelijk en gebouwd om snel kapot te gaan.
Misschien niet op het platteland waar je over 5km grindweg moet maar in de randstad zie je ze overal hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:23 schreef capricia het volgende:
Stepjes zijn geen ding in NL. Ik zie ze nooit.
Vooralsnog, de overheid is nog bezig met een infrastructuur op te bouwen, de wet is nog niet geheel dichtgetimmerd en heeft nog haken en ogen. De politie heeft op het moment nog te weinig opgeleid mankracht met kennis van zaken en te weinig middelen om landelijk gericht op te treden. Dus die paar testbanken die ze nu hebben laten bouwen en toegepast worden zijn nog in de testfase. En die worden nu op knelpunten ingezet hoofdzakelijk in de grotere steden in de Randstad waar de meeste overlast en gevaar bestaat.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:28 schreef SuperNeger het volgende:
rondrijden en blijkbaar kan het gewoon
Wat dan wel interessant is, is om te kijken hoe het in de buurlanden gaat. Zelfs in Duitsland, misschien nog wel een strenger land dan NL qua regelgeving, zijn de e-steps toegestaan op de weg. Zij het uiteraard met regelgeving. Ook daar in grote drukke steden zoals Keulen, Hamburg, Berlijn rijden ze gewoon rond in het verkeer.quote:Op woensdag 9 april 2025 09:27 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Vooralsnog, de overheid is nog bezig met een infrastructuur op te bouwen, de wet is nog niet geheel dichtgetimmerd en heeft nog haken en ogen. De politie heeft op het moment nog te weinig opgeleid mankracht met kennis van zaken en te weinig middelen om landelijk gericht op te treden. Dus die paar testbanken die ze nu hebben laten bouwen en toegepast worden zijn nog in de testfase. En die worden nu op knelpunten ingezet hoofdzakelijk in de grotere steden in de Randstad waar de meeste overlast en gevaar bestaat.
Je kunt wel stellen van de 10 agenten die er rondrijden zit er maar 1 tussen die weet waar hij naar kijkt wanneer het elektrische fiets betreft. Met te weinig blauw op straat is de kans niet erg groot dat je die ene wout over de tenen rijdt.
De rest ziet alleen maar een fiets of step en snapt verder niets... Dus ze moeten intern cursussen gaan uitrollen en of nieuwe generatie agentjes adequaat opleiden en dat kost tijd... Dus het is niet dat ze nu door de vinger kijken met een gedoogbeleid, de meesten agenten op straat weten nog niet waar te kijken en wat de nieuwe wetten precies inhouden.
De dag gaat komen dat ze daar klaar mee zijn om de populatie die zich nu veilig waant en rond toert op die gevallen af te romen... En dat roedel jachthonden dat dan opgeleid de straat op gestuurd wordt moet zichzelf allemaal terug betalen. Het wordt alleen maar drukker met die dingen en de justitie zal het laatste lachen. Die agentjes gaan er komen en zijn nu nog in de maak...
Zoals het er nu voorstaat krijg je bij controle een waarschuwing, de gelegenheid om het in orde te maken en een bon van +/- ¤ 300. 2de overtreding in beslagname en verbaal voor onverzekerd rondrijden, daar gaat de rechter dan over en is kassa. Weet je uit de controles te blijven maar bouw je onverhoopt een ongelukje waar politie wordt bijgehaald is het sowieso al kassa want dan wordt je zonder meer aansprakelijk gesteld ondanks je niet verzekerd bent. Dan geldt de wet schuld of niet, de lul, want jij had daar helemaal niet mogen zijn met dat ding, dan was het niet gebeurd, dus schuld en klaar.
Hier tussen de hunebedden zie ik ze wel regelmatig.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:23 schreef capricia het volgende:
Stepjes zijn geen ding in NL. Ik zie ze nooit.
Gewoon een fiets/ normale ebike des te meer.
Geen vervuild straatbeeld met overal van die huurstepjes ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |