Dit is idd. logisch. Daarom vroeg ik het hem ook waar staat dat?quote:Op maandag 24 maart 2025 17:41 schreef William_Papadin het volgende:
Als Atheïst moet ik zeggen dat ik nooit aan God denk. Het is simpelweg er niet, die behoefte om aan een niet bestaand persoon te denken. Het is alsof je beschrijft dat iemand elke dag aan Grote Smurf aan het denken is: “Grote Smurf bestaat niet, Grote Smurf bestaat niet, Grote Smurf bestaat niet”.
Blink ik alleen uit tijdens een gesprek of zou je niet eerst de vraag aan die andere gast willen stellen waar hij het vandaan haalt dat er dingen afspeelt tussen onze oren? Hij is ermee begonnen niet ik.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat gevecht wat je beschrijft, waar heb je dat vandaan? Waar staat dat?
Nee, misverstand, ik las jouw tekst vanmiddag en stelde mijn vraag. Jij zegt: “ atheïsten duwen God steeds weg in hun hoofd.” Vandaar mijn vraag: waar staat dat of hoe weet je dat?quote:Op maandag 24 maart 2025 17:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Blink ik alleen uit tijdens een gesprek of zou je niet eerst de vraag aan die andere gast willen stellen waar hij het vandaan haalt dat er dingen afspeelt tussen onze oren? Hij is ermee begonnen niet ik.
Je bent weer niet inhoudelijk bezig. Ik ga niet in op jouw tamelijk verwarde aantijgingen.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:12 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je bent niet inhoudelijk. Dit was mijn post, waar je niet inhoudelijk op kon reageren:
Kerelx in NWS / De Ramadan begint vrijdagavond 28 februari #3
En nee ik zet hier niemand op het verkeerde been. Je post #178 in F&L is van dagen geleden, sindsdien heb je daar niks meer gepost. Post daar nu eens iets dan.![]()
![]()
Dacht ik al.
Je staat zelf geregistreerd sinds augustus vorig jaar.![]()
PS: je kan mij niks PM'en. Ik heb je geblokkeerd, omdat je mij eerder via PM zat lastig te vallen.
Dit is ironie naar aanleiding van de teksten in dit draadje vandaag?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
De ramadan is alweer bijna voorbij. Best jammer! Het was een mooie maand, met veel rust, saamhorigheid en naastenliefde. Nog een paar dagen genieten.
Ik kan jou niet helemaal volgen. Dat staat nergens. Zijn mijn eigen woorden en het is een vermoeden.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, misverstand, ik las jouw tekst vanmiddag en stelde mijn vraag. Jij zegt: “ atheïsten duwen God steeds weg in hun hoofd.” Vandaar mijn vraag: waar staat dat of hoe weet je dat?
Post 115
Onderbouw eens waar ik in die post niet inhoudelijk ben, kan je niet. Je durft het niet eens te lezen, want daar ga ik in op je vraag. Je bent behoorlijk in de war door te denken dat ik een christen, hindoe en moslim ben, daar gaat het al fout bij jou.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:58 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer niet inhoudelijk bezig. Ik ga niet in op jouw tamelijk verwarde aantijgingen.
Dan zal ik maar inhoudelijk zijn. Feit blijft dat jij niet echt afstand neemt van de seksuele aberratie van de profeet. Je blijft het maar goedpraten. Dan wordt het voor mij wel heel moeilijk om begrip te hebben voor jouw situatie.
🤒
Oké, dat begrijp ik nu. Maar ik denk niet dat dat zo is.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:27 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik kan jou niet helemaal volgen. Dat staat nergens. Zijn mijn eigen woorden en het is een vermoeden.
Je klinkt verwart. Wat is er aan de hand?quote:Op maandag 24 maart 2025 18:28 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Onderbouw eens waar ik in die post niet inhoudelijk ben, kan je niet. Je durft het niet eens te lezen, want daar ga ik in op je vraag. Je bent behoorlijk in de war door te denken dat ik een christen, hindoe en moslim ben, daar gaat het al fout bij jou.
Je bent nooit inhoudelijk en het feit blijft dat je geen afstand neemt van pedofilie en het maar blijft goedpraten. Heel triest is dat.
Maria is volgens de leer altijd maagd gebleven. Zediger dan dat wordt het niet.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:36 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Die obsessie zie ik ook bij jou heel duidelijk hoor, vooral over de hel of andere religies waar je weinig tot niets over weet. Verbaast me niet dat andere users het ook opvalt.
Je kan hetzelfde vragen met hoe het zit met Maria, hoe het zit met Rebekka, hoe het zit met de Talmoed die spreekt over het huwen van meisjes van drie jaar en een dag oud middels geslachtsgemeenschap. In de middeleeuwen was het voor de Katholieke Kerk (en in het algemeen) geldig en gangbaar om te huwen zodra je puberteit bereikte. Dit weet je allemaal zelf, maar je verbergt in discussies dit soort informatie om onwetende users te misleiden en aan te vallen.
“Mensen in de middeleeuwen die nog normen en waarden hadden”.quote:Op maandag 24 maart 2025 01:09 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Mensen uit de middeleeuwen, die nog normen en waarden hadden, zouden met net zoveel of nog meer walging kijken naar de vele seksuele perversiteiten die men vandaag de dag als "normaal" ziet. Als je kijkt wat er tegenwoordig op internet te vinden is, wat ook nog eens als "legaal" beschouwd wordt, dan is het woord 'walgelijk' nog heel zachtjes uitgedrukt. Mensen die dat als normaal zien en legaal hebben gemaakt zijn niet in de positie om moreel te oordelen over wat men vroeger wereldwijd voor millennia als normaal zag.
Daarnaast ging men indertijd een verbinding aan, een huwelijk, voor levenslang, met motieven die vooral sociaal van aard waren, i.t.t. wat men vandaag de dag voor “normaal/legaal” ziet, waarbij allerlei perverse uitspattingen botgevierd worden puur om de eigen egoïstische lusten te bevredigen en de ander als een gebruiksvoorwerp te gebruiken. Het is die mindset die je hier projecteert. Als je leest over Koning Richard II en zijn huwelijk met de 6, bijna 7, jarige Isabella dan is er nauwelijks kritiek en weet men vooral de positieve elementen ervan te benoemen. Maar bij Mohammed is het "walgelijk".
Lees een keer een boek (van seculiere historici) over het huwelijk en hoe daar door de geschiedenis heen tegen aangekeken werd. Mensen huwden in die tijd jong uit armoede. Ze leefden niet in de weelde waarin wij leven waar kinderen alle tijd krijgen om kind te zijn. Kinderen werden snel volwassen en werden op zeer jonge leeftijd geschikt geacht om te werken en te huwen. Ondanks dat was het ook normaal bij de welgestelde klasse, de adel om zeer jong (van 5, 6 jaar tot 12 jaar oud) te verloven en te huwen. Kijk je bijvoorbeeld naar Aisha die zei in overlevering: “Wanneer een meisje negen jaar oud is dan is zij volwassen, een vrouw.” Dat is hoe er indertijd naar gekeken werd, niet alleen op het Arabisch Schiereiland, maar in veel delen van de wereld.
Niet dat ik nu verwacht dat je er met nuance hiernaar zal gaan kijken overigens, want je motieven zijn bekend, die zijn niet rationeel, maar eerder emotioneel, om je onderbuikgevoel te voeden.
Echt waar? Naastenliefde voor de Joden, Christenen, de ongelovigen en de homo's?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
De ramadan is alweer bijna voorbij. Best jammer! Het was een mooie maand, met veel rust, saamhorigheid en naastenliefde. Nog een paar dagen genieten.
Je bent religieus.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:28 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Onderbouw eens waar ik in die post niet inhoudelijk ben, kan je niet. Je durft het niet eens te lezen, want daar ga ik in op je vraag. Je bent behoorlijk in de war door te denken dat ik een christen, hindoe en moslim ben, daar gaat het al fout bij jou.
Je bent nooit inhoudelijk en het feit blijft dat je geen afstand neemt van pedofilie en het maar blijft goedpraten. Heel triest is dat.
Ik ben geen PVV’er. Ik zie namelijk niet hoe etniciteit en ras – in dit geval Marokkaan zijn – een probleem is. Ik ben sociaal-democraat, secularist en humanist.quote:Op maandag 24 maart 2025 07:43 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Je hebt er totaal geen verstand van net zoals alle andere pvv-stemmers. Ik ben moslim en heb een kerstboom in huis, ik had als scholier ook een bijbel in huis en bidde mee. Mijn ouders hebben mij geleerd om iedereen met respect te behandelen, mens en natuur.
Verder over dat aanpassen: moslims verwachten niet dat je je aanpast. Ze willen begrip voor hun situatie. Wat ik wel zie is dat mensen moeite hebben met en kritiek hebben op hun gebruiken. Misschien kan je kritisch naar jezelf kijken waarom je zo denkt?
Tevens is het goed om niet iedere straat-Marokkaan of religieuze gek te associeren met de hele moslimgemeenschap, daar gaat het vaak mis als ik topics zoals deze lees. Het is blijkbaar toch best lastig voor mensen om dat te beseffen, waaronder sommige politici.
Als het dan toch over de tolerante “Nederlander” gaat: een van mijn ex-werkgevers heeft als beleid dat ze niet meer dan een kwart % mensen met een buitenlandse achtergrond aannemen. Dan hebben we het niet eens over moslims. Ook vrouwen maken geen deel uit van de top directie. Discriminatie op z’n mooist uitgedrukt. Ze zitten al jaren met personeelstekort.
Waar heb jij het over? Er zijn talloze tekenfilms met Grote Smurf. Daarmee is hij echter dan God.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:41 schreef William_Papadin het volgende:
Als Atheïst moet ik zeggen dat ik nooit aan God denk. Het is simpelweg er niet, die behoefte om aan een niet bestaand persoon te denken. Het is alsof je beschrijft dat iemand elke dag aan Grote Smurf aan het denken is: “Grote Smurf bestaat niet, Grote Smurf bestaat niet, Grote Smurf bestaat niet”.
Er zijn bar weinig atheïsten. Wel een hoop agnosten.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:00 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is niet gek. Het is alleen gek dat jij in niets gelooft. Puur en alleen omdat je met je ogen het niet gezien hebt betekent niet dat het er niet is.
Daar geeft Allah zelf antwoord op in Zijn Heilige Boek:
112:1 - 4:
Zeg: “Hij is Allah, de Enige.
Allah, de Eeuwige, de Absoluut Onbehoefte.
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.”
Punt is, het menselijke verstand is beperkt. Ja we weten veel, heel veel maar we kunnen niet alles begrijpen en omvatten.
Spacen?quote:Op maandag 24 maart 2025 00:10 schreef Werkperd het volgende:
Spaceoddy en Etto weer aan het spacen? Iemand die een stukje sociologie kent en sociologische aspecten voor zich houdt, begrijpt dat sommige zaken die in het verleden normaal waren nu niet meer van toepassing zijn. Het kwam niet alleen voor in de Arabische wereld, maar ook in Europa. Voorbeeld hoe koningshuizen deed aan huwelijken waarbij meisjes vaak onder de 12 waren. Dat was ook wijdverspreid binnen Europe onder normale burgers.
Voor de rest, wat is de maatstaf? Wie bepaalt die maatstaf? Het is vrijwel internationaal bepaald dat een persoon vanaf zijn 18de volwassen is. Op basis daarvan zijn voor die specifieke leeftijd wetten opgesteld. Dat wil echter niet zeggen dat een persoon al eerder volwassen kan zijn. Er zijn een aantal eigenschappen die een mens tot volwassen maakt en 500 of 1000 jaar geleden werd dat heel anders beoordeeld.
Weet Spaceoddy en Etto dat allemaal? Dacht het niet. Zij hebben maar één taak: Islam zoveel mogelijk in kwaad daglicht stellen en dat veelal op basis van leugens.
Dat noemen wij nu in het verdorven Westen 'pedoseksualiteit' en dat wordt bestraft.quote:Op zondag 23 maart 2025 00:58 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hier zijn enkele bekende voorbeelden van kindhuwelijken in Europa door de eeuwen heen:
Middeleeuwen en Renaissance (500-1600)
1. Isabella van Valois (1389-1409)
Isabella, de dochter van koning Karel VI van Frankrijk, trouwde op 6-jarige leeftijd met Richard II van Engeland, die toen 29 was. Het huwelijk was politiek gemotiveerd, en Isabella woonde niet direct met Richard samen.
2. Margaretha van Beaujeu (1254-1308)
Een Franse edelvrouw die rond haar 11e werd uitgehuwelijkt. Dit was destijds gebruikelijk in de adel.
3. Maria van Bourgondië (1457-1482)
Ze werd op haar 5e verloofd met Maximiliaan I van Oostenrijk en trouwde met hem op 18-jarige leeftijd. Hoewel haar huwelijk niet extreem vroeg werd voltrokken, was de verloving al op jonge leeftijd vastgelegd.
Vroegmoderne Tijd (1600-1800)
4. Maria Stuart (Mary, Queen of Scots) (1542-1587)
Verloofd op 5-jarige leeftijd met de Franse kroonprins Frans II. Ze trouwde uiteindelijk op 15-jarige leeftijd met hem en werd koningin van Frankrijk.
5. Anne de Bretagne (1477-1514)
Anne werd op 12-jarige leeftijd koningin van Frankrijk door haar huwelijk met Karel VIII.
6. Eleanor van Castilië (1241-1290)
Zij trouwde op 12-jarige leeftijd met de latere koning Eduard I van Engeland.
Moderne Tijd (1800-1900)
7. Victoria van Saksen-Coburg-Saalfeld (1786-1861)
Ze trouwde op 16-jarige leeftijd met haar neef, de hertog van Kent, en werd later de moeder van koningin Victoria.
Kindhuwelijken in Europa – Zowel Adel als Gewoon Volk
Adellijke en Koninklijke Voorbeelden
1. Blanche van Castilië (1188-1252)
Op 12-jarige leeftijd uitgehuwelijkt aan Lodewijk VIII van Frankrijk.
2. Joanna van Napels (1326-1382)
Getrouwd op 8-jarige leeftijd met haar neef Andreas van Hongarije.
3. Catherine van Aragon (1485-1536)
Op 3-jarige leeftijd verloofd met Arthur, prins van Wales. Ze trouwde hem op 15-jarige leeftijd.
4. Margaretha Tudor (1489-1541)
Op 13-jarige leeftijd getrouwd met Jacobus IV van Schotland.
5. Maria Theresa van Spanje (1638-1683)
Op 6-jarige leeftijd verloofd met Lodewijk XIV van Frankrijk; getrouwd op 22-jarige leeftijd.
Gewoon Volk en Boerenstand
Bij het gewone volk lag de huwbare leeftijd vaak hoger dan bij de adel, maar kindhuwelijken kwamen voor, vooral in tijden van economische onzekerheid of als deel van familiale afspraken.
6. Engeland (Middeleeuwen en Vroegmoderne Tijd)
Historische gegevens tonen dat het in arme gemeenschappen niet ongewoon was dat meisjes op 12-14 jaar en jongens op 14-16 jaar trouwden, vooral als er land of bezittingen in het spel waren.
7. Duitsland (1500-1700)
Onder boeren en ambachtslieden trouwden meisjes meestal rond 15-18 jaar, maar er zijn gevallen bekend waarin meisjes van 12-13 jaar huwden als de familie onder financiële druk stond.
8. Frankrijk (1600-1700)
Archieven uit Normandië en Bretagne tonen aan dat meisjes soms op 12-14 jaar werden uitgehuwelijkt, vooral in rurale gebieden.
9. Rusland (17e eeuw)
In sommige dorpen trouwden meisjes op 12-14 jaar, vooral als hun ouders landbezit veilig wilden stellen.
10. Italië (Renaissance en Vroegmoderne Tijd)
In arme regio’s van Zuid-Italië was het niet ongewoon dat meisjes van 13-15 jaar werden uitgehuwelijkt, soms aan oudere mannen, om economische redenen.
Wetgeving en Veranderingen
In Engeland was de wettelijke minimumleeftijd voor meisjes 12 jaar en voor jongens 14 jaar tot de 18e eeuw, hoewel dit later werd verhoogd.
In Frankrijk werd de minimale huwbare leeftijd pas in de 18e eeuw verhoogd naar 15 jaar voor meisjes en 18 jaar voor jongens.
In Nederland lag de praktijk rond 14-16 jaar, maar de gemiddelde trouwleeftijd voor gewone mensen steeg in de 18e en 19e eeuw.
Hoewel kindhuwelijken voorkwamen, was het voor gewone mensen gebruikelijker om pas te trouwen als ze financieel stabiel waren. Dit betekende dat de meeste huwelijken in de 16-20 jaar range vielen, met uitzonderingen.
Allemaal Islamtisch he
Niet echt; je gaat namelijk de gevangenis in daarvoor.quote:Op zondag 23 maart 2025 00:51 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Hier worden kinderen ook misbruikt. Daarom is het hier normaal.
Wat is voor jou het verschil?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Er zijn bar weinig atheïsten. Wel een hoop agnosten.
Leuk geprobeerd, maar dit geraaskal werkt sinds Fortuyn al niet meer.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:18 schreef egayalS het volgende:
[..]
Niet alleen is racisme/discriminatie/islamofobie expliciet. Wanneer je er melding van maakt wordt er zogenaamd tegen opgetreden. Maar dan gaat het gewoon verder. Maw het wordt getolereerd, omdat de mensen die deze forum runnen het wel best vinden.
Dit is zogenaamd het Ramadan topic maar kijk naar alle posts en oordeel zelf over hoeveel procent van alle posts daadwerkelijk over de ramadan gaat.
Denk je dat een atheist zeker weet dat God niet bestaat?quote:
Ja. Deed hij dat niet, was hij agnost.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:21 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Denk je dat een atheist zeker weet dat God niet bestaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |