Dat doen niet alleen “extreme” moslims, maar ook gematigden. Het lijkt me logisch dat je het boek leest als je jezelf als ‘gelovige’ ziet. Ik zie moslims op dit gebied, in discussies, niet voor lawaai zorgen, ik zie extreemrechts/verkapte racisten voor lawaai zorgen en uitlokken, ook in dit topic zie je dat heel goed, maar daar heb je dan een blinde vlek voor. Een andere groep die voor lawaai zorgt zijn Marokkaanse hangjongeren of liberalen die juist nooit het boek hebben opengeslagen, laat staan daarover discussiëren, en daarom er ook niet naar leven. Je verwijten zijn dus geheel misplaatst.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:28 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Weet je wat ik vervelend vind van sommige extreme moslims. Ze lezen het boek van tig jaar geleden letterlijk nog en gaan daarover de discussie aan. De moslims die in Nederland voor lawaai zorgen is dezelfde groep, altijd superaanwezig en het gaat nergens over. Altijd een grote mond maar dan zelf niet “echt” volgens de Islamitische normen en waarden leven zoals: wees een goed mens, help de armen, gedraag je goed, steel niet van anderen en leef bescheiden en niet gulzig. Dus een moslima met hoofddoek die teveel eet, met dure tassen, kilo make-up en die luidruchtig door de straten loopt en geen respect kent staat haaks op islamitische normen en waarden. Het enige waar deze groep zich mee bezighoudt lijkt wel bidden en met hoofddoek rondlopen. Alsof dat je een goede moslim maakt. Het is ook maar wat je vsn je ouders en omgeving leert. Dus ook moslims moeten opnieuw opgevoed worden.
De mannen die dan ook nog vrouwen mishandelen of als minderwaardig zien, verplichtingen opleggen, schreeuwen, kattenkwaad uithalen en geen veilige omgeving bieden staan ook haaks op die islamitische normen en waarden. Maar wel bidden en aan de ramadan doen in de hoop dat god je vergeeft.. zo werkt dat niet. Ik snap dan ook dat mensen in Nederland compleet in de war zijn en beelden hebben bij deze groep. Het gaat uiteindelijk ook om cultuur: sommige groepen zijn agressief en eisen dingen op terwijl ze zich misdragen in de maatschappij. Ik erger me - moslim zijnde - ook aan die groep. Zo kortzichtig en gefocust op de arabische geschiedenis en niet op de eigen ontwikkeling en het leven als een goed mens met respect voor mens en natuur. Hier kan ik dus niet tegen.
Als ik niet inhoudelijk ben, onderbouw het eens dan. Je roept het als een kleuter alleen maar en spartelt. Ik verwijs naar wetenschappelijke historische boeken over huwelijken in de oudheid en middeleeuwen. Waar kom jij mee? Niks. Je vraag heb ik al beantwoord. Waarom ben jij een voorstander van pedofilie en necrofilie? Dat is toch pervers? Zeg gewoon dat wat jij doet niet kan.quote:Op maandag 24 maart 2025 12:16 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer niet inhoudelijk.
Dan ben ik dat dan maar dus mijn vraag is waarom jij zo'n groot voorstander bent van pedofilie in een religieuze context? Dat is toch krankzinnig?
Zeg nou gewoon dat wat die profeet heeft gedaan, niet door de beugel kan. Dan zijn we weer vriendjes. OK?
Dit dus.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:18 schreef egayalS het volgende:
[..]
Niet alleen is racisme/discriminatie/islamofobie expliciet. Wanneer je er melding van maakt wordt er zogenaamd tegen opgetreden. Maar dan gaat het gewoon verder. Maw het wordt getolereerd, omdat de mensen die deze forum runnen het wel best vinden.
Dit is zogenaamd het Ramadan topic maar kijk naar alle posts en oordeel zelf over hoeveel procent van alle posts daadwerkelijk over de ramadan gaat.
Het kan niet door de beugel. Verbaast mij niet, want mannen an sich zijn goor en neuken alles wat lekker jong is (als ze de kans krijgen en de 1 jonger dan de ander).quote:Op maandag 24 maart 2025 12:16 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Je bent weer niet inhoudelijk.
Dan ben ik dat dan maar dus mijn vraag is waarom jij zo'n groot voorstander bent van pedofilie in een religieuze context? Dat is toch krankzinnig?
Zeg nou gewoon dat wat die profeet heeft gedaan, niet door de beugel kan. Dan zijn we weer vriendjes. OK?
Weer geen inhoudelijke reactie.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:50 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Als ik niet inhoudelijk ben, onderbouw het eens dan. Je roept het als een kleuter alleen maar en spartelt. Ik verwijs naar wetenschappelijke historische boeken over huwelijken in de oudheid en middeleeuwen. Waar kom jij mee? Niks. Je vraag heb ik al beantwoord. Waarom ben jij een voorstander van pedofilie en necrofilie? Dat is toch pervers? Zeg gewoon dat wat jij doet niet kan.
Het is niet gek. Het is alleen gek dat jij in niets gelooft. Puur en alleen omdat je met je ogen het niet gezien hebt betekent niet dat het er niet is.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Niemand wordt boos als je in gekke dingen gelooft maar ik ben er van overtuigd dat je het helemaal mis hebt. Na je dood is er helemaal niks meer en ben je al snel vergeten. Niemand weet meer dan dat je ooit eens (bewust) op aarde hebt rond gelopen. Is het niet na 50 jaar dan zeker na 100.000 jaar hetgeen een schijntje is in de context van de meedogenloze oneindigheid van tijd en ruimte.
En de Almachtige van jou, wie heeft hem dan geschapen? Elk gevolg heeft een oorzaak, toch?
Klopt allemaal wat je zegt, zeker je opmerking dat het menselijk verstand beperkt is. Maar het hele godsidee is één grote aanname zonder een fundamentele onderbouwing. Het stemmetje in je hoofd is geen Opperwezen dat tot jou spreekt, het is je ego dat wil dat jij je happy voelt. Het zijn niets anders dan atomen, moleculen en subatomaire deeltjes tezamen met complexe hersenprocessen waardoor je een subjectieve, persoonlijke ervaring van "God" krijgt. Met een objectieve waarheid heeft het niets van doenquote:Op maandag 24 maart 2025 15:00 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is niet gek. Het is alleen gek dat jij in niets gelooft. Puur en alleen omdat je met je ogen het niet gezien hebt betekent niet dat het er niet is.
Daar geeft Allah zelf antwoord op in Zijn Heilige Boek:
112:1 - 4:
Zeg: “Hij is Allah, de Enige.
Allah, de Eeuwige, de Absoluut Onbehoefte.
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.”
Punt is, het menselijke verstand is beperkt. Ja we weten veel, heel veel maar we kunnen niet alles begrijpen en omvatten.
Ik heb nooit de behoefte gehad aan kleine kleutertjes, vele mannen ook niet. Sommigen wel en die worden berecht en bestraft. En zo hoort het.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:31 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Het kan niet door de beugel. Verbaast mij niet, want mannen an sich zijn goor en neuken alles wat lekker jong is (als ze de kans krijgen en de 1 jonger dan de ander).
En nu?
Vele blanke, christelijke, joodse mannen ook. Maar islam is erger he.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:12 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik heb nooit de behoefte gehad aan kleine kleutertjes, vele mannen ook niet. Sommigen wel en die worden berecht en bestraft. En zo hoort het.
Nee hoor, maar wat wel erg is dat gelovigen de seksuele perversiteiten van hun geestelijk leiders goedpraten.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:16 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Vele blanke, christelijke, joodse mannen ook. Maar islam is erger he.
Dat kan prima zonder kinderen neuken nu goed te keuren.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:21 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar wat wel erg is dat gelovigen de seksuele perversiteiten van hun geestelijk leiders goedpraten.
@:Kerelx kletst en kletst maar uiteindelijk vind hij het allemaal goed te verklaren "in historisch, cultureel en religieus perspectief".
Je hoeft niet boos te worden. Je onderbouwt weer niks. Het blijft lastig voor je om te discussiëren zonder ChatGPT. Stel je vraag gewoon aan ChatGPT waar je normaal gesproken zo graag gebruik van maakt, maar nu ineens niet. Je vraag heb ik uitgebreid beantwoord, je hebt alleen moeite met lezen en inhoudelijk reageren en spartelt als een vis op het land. Waarom ben jij een voorstander van pedofilie en necrofilie? Dat is pervers. Je moet gewoon geen vunzige dingen doen op het internet en dat projecteren, ouwe snoepert.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:37 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Weer geen inhoudelijke reactie.
Dan zal ik het maar weer doen. Nee, je hebt nog helemaal niet gezegd dat je pedofilie onder alle omstandigheden afwijst. Ik wel. Wie is er nou pervers?
Zeg nou gewoon dat die profeet hele vunzige dingen deed met kleine meisjes en dan vind ik je weer ok. Maar nu heb ik grote twijfels bij jouw gevoel van zedelijkheid.
Je moet niet serieus ingaan op @Bassie48, die is momenteel geband uit F&L vanwege zijn geklier en getrol daar en zwerft nu hier doelloos rond. In Januari was hij zelfs enkele weken geband van het forum.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:00 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is niet gek. Het is alleen gek dat jij in niets gelooft. Puur en alleen omdat je met je ogen het niet gezien hebt betekent niet dat het er niet is.
Daar geeft Allah zelf antwoord op in Zijn Heilige Boek:
112:1 - 4:
Zeg: “Hij is Allah, de Enige.
Allah, de Eeuwige, de Absoluut Onbehoefte.
Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
En niemand is Hem in enig opzicht gelijk.”
Punt is, het menselijke verstand is beperkt. Ja we weten veel, heel veel maar we kunnen niet alles begrijpen en omvatten.
Het is geen aanname. Het Boek van Allah is voor ons de fundamentele onderbouwing voor het bewijs van Zijn Bestaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:09 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt allemaal wat je zegt, zeker je opmerking dat het menselijk verstand beperkt is. Maar het hele godsidee is één grote aanname zonder een fundamentele onderbouwing. Het stemmetje in je hoofd is geen Opperwezen dat tot jou spreekt, het is je ego dat wil dat jij je happy voelt. Het zijn niets anders dan atomen, moleculen en subatomaire deeltjes tezamen met complexe hersenprocessen waardoor je een subjectieve, persoonlijke ervaring van "God" krijgt. Met een objectieve waarheid heeft het niets van doen
Zo kijk ik er naar ..... en ook de wetenschap waar ik in "geloof".
“Het innerlijke van een atheïst kun je zien als een lege holte. Doorgaans zijn leven gebaseerd op het continu ontkennen van God. Een dagelijkse bezigheid en gevecht in je hoofd ''God bestaat niet, God bestaat niet, God bestaat niet..''quote:Op maandag 24 maart 2025 16:12 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het is geen aanname. Het Boek van Allah is voor ons de fundamentele onderbouwing voor het bewijs van Zijn Bestaan.
Het innerlijke van een atheïst kun je zien als een lege holte. Doorgaans zijn leven gebaseerd op het continu ontkennen van God. Een dagelijkse bezigheid en gevecht in je hoofd ''God bestaat niet, God bestaat niet, God bestaat niet..''
Ik ben volledig gerelaxt maar daarentegen zie ik bij jou een vorm van drang waarbij je iets probeert op te leggen aan gelovigen.
Jij gebruikt wetenschap als vorm van ontkenning. Bij ons versterkt wetenschap juist het geloof in de schepping.
Maar hier is dit topic niet voor bedoelt. Hetgeen waar jij naar streeft is meer een welles nietes spel. Nergens voor nodig.
Doe dit lekker via dmquote:Op maandag 24 maart 2025 16:22 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wanneer word je nou eens inhoudelijk? Je zit hier iedereen op het verkeerde been te zetten: zie post #178 van "ons" topic. Waarschijnlijk kan je als je bent ingelogd die post niet lezen omdat jou de toegang is geweigerd tot het forum F&L. Dus dan maar even uitloggen, svp.
De enige die voortdurend wordt geband in zijn korte leven (geregistreerd op 31-12-2024) ben jij.
Hier op klikken:
We maken ons bestaan hier op aarde ook veel te belangrijk hè. Precies wat je zegt, in zijn totaliteit zijn we slechts een minuscule voetnoot in de hele aardse geschiedenis. En met dat in het achterhoofd zitten hele volksstammen elkaar te overtuigen mbt religies, goden, waarheden, noem maar op en met alle gevolgen van dien (ook op een internetforum als deze). Het is krankzinnig, best grappig maar ook triest.quote:Op maandag 24 maart 2025 13:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Niemand wordt boos als je in gekke dingen gelooft maar ik ben er van overtuigd dat je het helemaal mis hebt. Na je dood is er helemaal niks meer en ben je al snel vergeten. Niemand weet meer dan dat je ooit eens (bewust) op aarde hebt rond gelopen. Is het niet na 50 jaar dan zeker na 100.000 jaar hetgeen een schijntje is in de context van de meedogenloze oneindigheid van tijd en ruimte.
En de Almachtige van jou, wie heeft hem dan geschapen? Elk gevolg heeft een oorzaak, toch?
Je bent niet inhoudelijk. Dit was mijn post, waar je niet inhoudelijk op kon reageren:quote:
Jij bent ook rete irritant zeg.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:12 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je bent niet inhoudelijk. Dit was mijn post, waar je niet inhoudelijk op kon reageren:
Kerelx in NWS / De Ramadan begint vrijdagavond 28 februari #3
En nee ik zet hier niemand op het verkeerde been. Je post #178 in F&L is van dagen geleden, sindsdien heb je daar niks meer gepost. Post daar nu eens iets dan.![]()
![]()
Dacht ik al.
Je staat zelf geregistreerd sinds augustus vorig jaar.![]()
PS: je kan mij niks PM'en. Ik heb je geblokkeerd, omdat je mij eerder via PM zat lastig te vallen.
Wat?quote:Op maandag 24 maart 2025 16:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
“Het innerlijke van een atheïst kun je zien als een lege holte. Doorgaans zijn leven gebaseerd op het continu ontkennen van God. Een dagelijkse bezigheid en gevecht in je hoofd ''God bestaat niet, God bestaat niet, God bestaat niet..''
Waar staat dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |