abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217240862
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Over wat voor een baan hebben we het als een nevenfunctie al een integriteitsissue op zou brengen?
Daar kan ik helaas geen uitspraken over doen ivm privacy
pi_217240970
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 08:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Over wat voor een baan hebben we het als een nevenfunctie al een integriteitsissue op zou brengen?
een verzonnen baan. kijk vooral even in de post historie van deze persoon.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217241192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 17:43 schreef Silenus het volgende:

[..]
Klopt. Ik heb zelf inmiddels 14 jaar twee banen, waarvan eentje 'de echte baan' is voor 40 uur in de week en daarnaast een hobbybaan. Gemiddeld 5 uur per week, soms meer en soms minder. Belastingtechnisch is het gek genoeg erg onhandig. (Je zou zeggen dat het aangemoedigd wordt omdat er overal handjes tekort zijn)

Voordelen: het verbreedt je wereldbeeld/blik, je kent weer meer mensen, het voorkomt ook dat je een beetje vastgeroest raakt in baan A of B. Maar wat je zegt; je moet er energie van krijgen. Als het je energie kost slaat het nergens op en kun je beter lekker door het bos gaan wandelen in die tijd.
Het zit 'm inderdaad in de term hobby. Ik heb ook al m'n hele leven een hobbybaantje naast m'n grote mensen baan. Kan daardoor voorkomen dat ik wel eens drie weken iedere dag aan een stuk 'werk' maar dat voelt omdat het hobby is dus niet zo.
Als het niet je hobby is moet je het niet doen, in ieder geval niet erbij. Een dagje minder bij de baas en dan lekker iets anders (betaald) gaan doen kan voor even wel een leuke afwisseling zijn, maar ik denk niet dat dat lang houdbaar is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217242782
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:48 schreef freak1 het volgende:

[..]
een verzonnen baan. kijk vooral even in de post historie van deze persoon.
Ik ken ook de pohi van dit persoontje, vandaar dat ik nogal sceptisch ben.
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 12:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Daar kan ik helaas geen uitspraken over doen ivm privacy
Dan geloof ik geen zak van je beweringen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217248467
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2025 16:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik ken ook de pohi van dit persoontje, vandaar dat ik nogal sceptisch ben.
[..]
Dan geloof ik geen zak van je beweringen.
kijk, @pedaalemmerzak heeft per ongeluk een randje van waarheid aangeraakt want een werkgever, en zeker overheid bij bijv. politie of brandweer kan op een gegeven moment wel zeggen dat iets tegen de eed ingaat of dat dit reden kan geven om aan de integriteit te twijfelen. een politie agent die in de vrije tijd lockpick cursussen geeft of beveiliger in zijn eigen wijk is waar hij ook als politie agent werkt, tja, daar kan de werkgever, terecht, wat vraagtekens bij zetten. maar als deze agent op zaterdag lekker een aantal uur brieven wil bezorgen dan valt dat argument echt niet te maken.
en nu zijn er zeker functies waarbij je werkgever zeer kritisch gaat zijn over nevenfuncties.. arrestatie dienst, speciale functies binnen de inlichtingen dienst... kan er wel een paar bedenken..
maar....
de claim van "een nevenfunctie is een integriteits issue" is wel heel erg breed. En gezien de PoHi van het heerschap lijkt mij een uitkering met een begeleid wonen diagnose aannemelijker dan een baan met dermate veel verantwoordelijkheid en hoogte in de boom dat iedere nevenfunctie een integriteits issue op gaat leveren. en zeker geen baan waar ivm privacy geen uitspraak over gedaan kan worden.
en dank u meneer Dood,
pi_217251316
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 08:05 schreef freak1 het volgende:

[..]
kijk, @:pedaalemmerzak heeft per ongeluk een randje van waarheid aangeraakt want een werkgever, en zeker overheid bij bijv. politie of brandweer kan op een gegeven moment wel zeggen dat iets tegen de eed ingaat of dat dit reden kan geven om aan de integriteit te twijfelen. een politie agent die in de vrije tijd lockpick cursussen geeft of beveiliger in zijn eigen wijk is waar hij ook als politie agent werkt, tja, daar kan de werkgever, terecht, wat vraagtekens bij zetten. maar als deze agent op zaterdag lekker een aantal uur brieven wil bezorgen dan valt dat argument echt niet te maken.
en nu zijn er zeker functies waarbij je werkgever zeer kritisch gaat zijn over nevenfuncties.. arrestatie dienst, speciale functies binnen de inlichtingen dienst... kan er wel een paar bedenken..
maar....
de claim van "een nevenfunctie is een integriteits issue" is wel heel erg breed. En gezien de PoHi van het heerschap lijkt mij een uitkering met een begeleid wonen diagnose aannemelijker dan een baan met dermate veel verantwoordelijkheid en hoogte in de boom dat iedere nevenfunctie een integriteits issue op gaat leveren. en zeker geen baan waar ivm privacy geen uitspraak over gedaan kan worden.
Afgezien van de pohi van een bepaalde user, die mij totaal niet interesseert, kan ik me best iets voorstellen bij de bewering over integriteit en nevenfuncties.
Ik ken bijvoorbeeld een aantal gemeenteambtenaren, die zich naast hun baan als zzp'er verhuren aan een andere gemeente als adviseur. Daar gebruiken ze dus hun met overheidsgeld betaalde kennis om zich met overheidsgeld privé te laten betalen. Daar kun je best integriteitsvragen bij stellen
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_217254203
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:05 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Afgezien van de pohi van een bepaalde user, die mij totaal niet interesseert, kan ik me best iets voorstellen bij de bewering over integriteit en nevenfuncties.
Ik ken bijvoorbeeld een aantal gemeenteambtenaren, die zich naast hun baan als zzp'er verhuren aan een andere gemeente als adviseur. Daar gebruiken ze dus hun met overheidsgeld betaalde kennis om zich met overheidsgeld privé te laten betalen. Daar kun je best integriteitsvragen bij stellen
wellicht handig om meer van het topic te lezen voor je reageert.
de user in kwestie beweert dat het hebben van een 2e baan voor overheids medewerkers een integriteits issue is. per definitie. ik meld netjes dat dat niet klopt. vervolgens verduidelijkt de user die hiermee desinformatie verspreid en slecht adviseerd helemaal niets maar blijft in zijn plaatje hangen, haalt er meer onzin bij en wanneer er om een verklaring wordt gevraagd geeft hij aan dat hij daar ivm discretie dan wel geheimhouding daar niets over mag zeggen. zo ken ik er nog wel 3.

mbt integriteits issues, ik geloof ook meerdere malen aan te hebben gegeven dat er zeker integriteits issues kunnen optreden. het voorbeeld wat jij aangeeft is het schoolvoorbeeld van een nevenfunctie waarbij zeer veel vraagtekens kunnen worden gezet. qua integriteit van de werkgever om dat toe te staan maar ook qua integriteit van de werknemer om dat te doen en qua integriteit van de andere gemeejnte om daar dan ook nog eens willens en wetens aan mee te werken. dus ja, daar kun je zeker en zouden zeker vragen bij gesteld moeten worden.

het punt van de meerderheid van bijdrages in dit topic was dan ook, een nevenfunctie wanneer je bij de overheid werkt is niet per definitie een integriteits issue, maar kan dat zeker zijn.

dus dank voor het herhalen van een punt wat al veler malen gemaakt was ;)
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')