abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217134065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja dat privé spitten geen werk spitten is, zóver was ik echt zelf ook al wel :') 8)7
en exact daar zit het verschil.
quote:
[..]
Spitten = spitten, een uur = een uur, 10 m2 = 10 m2, van werkspitten word je echt niet moeër dan van privespitten..
Bij privespitten kan je stoppen, bij werkspitten heb je iemand die zegt of je dag klaar is. Of je meer moe word er van of niet is niet relevant. Het gaat er om dat het werk is.

Voor iemand die 3x minimumloon ontvangt is een goed deel van de atw meestal niet van toepassing. Maar die uren zijn hetzelfde. Hoezo is het voor diegene niet van toepassing?

Dat is in principe net zo een arbitraire scheiding, ze zijn er nu eenmaal.
pi_217134615
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
en exact daar zit het verschil.
[..]
Bij privespitten kan je stoppen, bij werkspitten heb je iemand die zegt of je dag klaar is. Of je meer moe word er van of niet is niet relevant. Het gaat er om dat het werk is.

Voor iemand die 3x minimumloon ontvangt is een goed deel van de atw meestal niet van toepassing. Maar die uren zijn hetzelfde. Hoezo is het voor diegene niet van toepassing?

Dat is in principe net zo een arbitraire scheiding, ze zijn er nu eenmaal.
Hier gaan wij samen niet uitkomen :N
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217134700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Hier gaan wij samen niet uitkomen :N
Ik denk het niet, maar ik mis ook wat je wil bereiken. ik begrijp best dat je even moe zal worden van beiden, maar dat is voor de wetgeving gewoon niet relevant. Omdat de wetgeving er een ander uitgangspunt bij heeft. Maarja, denk dat je gelijk hebt.
pi_217134833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik denk het niet, maar ik mis ook wat je wil bereiken. ik begrijp best dat je even moe zal worden van beiden, maar dat is voor de wetgeving gewoon niet relevant. Omdat de wetgeving er een ander uitgangspunt bij heeft. Maarja, denk dat je gelijk hebt.
Het ging mij er alleen maar om dat ik, na 5 dagen achter elkaar werken voor m'n baas, zelf wel bepaal wat ik op m'n vrije zaterdag (=privétijd!) ga doen; betaald of onbetaald (da's niet eens relevant).

Niet meer, niet minder.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217135424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:16 schreef r_one het volgende:

[..]
Het ging mij er alleen maar om dat ik, na 5 dagen achter elkaar werken voor m'n baas, zelf wel bepaal wat ik op m'n vrije zaterdag (=privétijd!) ga doen; betaald of onbetaald (da's niet eens relevant).

Niet meer, niet minder.
Check. Nouja als regelgeving jou niet tegenhoud, dan heb je helemaal gelijk. Voor sommige mensen is het verschil tussen betaald of onbetaald wel relevant, maar voor jou niet.
pi_217135447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Check. Nouja als regelgeving jou niet tegenhoud, dan heb je helemaal gelijk. Voor sommige mensen is het verschil tussen betaald of onbetaald wel relevant, maar voor jou niet.
Alleen relevant voor de portemonnee.
.
pi_217141391
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 21:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Alleen relevant voor de portemonnee.
zullen we de discussie dan gewoon beslecht met het al reeds eerder gequote wetsartikel?

qua moeheid is er geen enkel verschil tusssen betaald en onbetaald. helemaal mee eens. en hoe hard je werkt moet je lekker zelf weten en hoe snel en hoeveel rust je neemt ook.

wettelijk gezien mag jij gemiddeld maximaal 48 uur per week werken.
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden
dus als jij op je vrije zaterdag lekker 8 uur betaald wilt werken dan mag dat wettelijk. klip en klaar.
je mag zelfs 15 uur bijbeunen in je weekend, edoch max 4 weken achter elkaar.

dus elke zaterdag betaald 8 uur lang je tuin omspitten, is absoluut toegestaan, wettelijk gezien, en je werkgever zal daar zeer goede objectieve argumenten voor moeten aanvoeren om dat niet toe te staan.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217143795
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:53 schreef freak1 het volgende:

[..]
zullen we de discussie dan gewoon beslecht met het al reeds eerder gequote wetsartikel?

Ik vind het helemaal prima:Y
.
pi_217182921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
zucht
zucht
zucht
zucht
zucht

ik weet niet wat voor leerprobleem je hebt maar je wilt het gewoon niet begrijpen
los van dat je het aan je werkgever moet melden omdat je werkgever verplicht is om toezicht te houden op de arbeidstijden wet, kan je werkgever er verder niet zoveel mee.

dus om heel exact te zijn, als jij tegen je werkgever zegt, ik werk nog 8 uur per week bij een andere werkgever, is dat al helemaal prima.

geef gewoon toe dat je ernaast zat en dan zijn we er ook weer klaar mee.
als jij aan je werkgever meld ik werk nog 8 uur ernaast dan kunnen ze hoog of laag springen maar daar hebben ze in essentie niks van te vinden, tenzij ze op een onafhankelijke manier kunnen aantonen dat het je huidige werkzaamheden in de weg zit.

al je punten van "oh maar je mag maar 40 uur werken" en "je moet een weekend hebben" ik heb je alle linkjes van de rijksoverheid gegeven. gewoon kappen met trollen.
Wat voor issues heb jij eigenlijk dat je op elke reactie als een dwaas er op in gaat? Echt elk topic waarin jij reageert wordt naar de klote geholpen.
pi_217182937
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 01:54 schreef Daksijs het volgende:

[..]
Wat voor issues heb jij eigenlijk dat je op elke reactie als een dwaas er op in gaat? Echt elk topic waarin jij reageert wordt naar de klote geholpen.
Wie ben jij dan nou weer? :?
.
pi_217182945
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 02:13 schreef r_one het volgende:

[..]
Wie ben jij dan nou weer? :?
Doet dat er toe?
pi_217182957
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 02:21 schreef Daksijs het volgende:

[..]
Doet dat er toe?
Jazeker wel.

Je flamet een vaste WGR-user maar jou ben ik nog nooit tegengekomen hier in WGR. Werkelijk nog nóóit.

@freak1 wel, zeer frequent .... boeiende discussies doorgaans
.
pi_217182967
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 02:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Jazeker wel.

Je flamet een vaste WGR-user maar jou ben ik nog nooit tegengekomen hier in WGR. Werkelijk nog nóóit.

@:freak1 wel, zeer frequent
En hoe zou dat nou komen? Ik lees hier heel vaak mee, maar met dit soort reacties is de lol om mee te reageren wel weg. Ja natuurlijk heeft hij inhoudelijk gelijk, maar denk je dat het leuk is om mee te reageren voor anderen buiten het vaste kliekje wat nog over is? Maar goed.. ik zit net ook even fb te lezen want dit is meer een discussie voor daar maar blijkbaar een probleem wat al langer speelt en heel graag in stand wordt gehouden
pi_217182983
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 02:43 schreef Daksijs het volgende:

[..]
En hoe zou dat nou komen? Ik lees hier heel vaak mee, maar met dit soort reacties is de lol om mee te reageren wel weg. Ja natuurlijk heeft hij inhoudelijk gelijk, maar denk je dat het leuk is om mee te reageren voor anderen buiten het vaste kliekje wat nog over is?
Dan zul je mij gegarandeerd ook wel tot dat 'vaste kliekje' (moeten) rekenen maar ik voel me toch echt niet aangesproken als je het hebt over "als een dwaas elk topic naar de klote helpen"
quote:
Maar goed.. ik zit net ook even fb te lezen want dit is meer een discussie voor daar maar blijkbaar een probleem wat al langer speelt en heel graag in stand wordt gehouden
Linkje? Of kun je aangeven waar in FB je hier aan refereert?
.
pi_217183276
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 02:43 schreef Daksijs het volgende:

[..]
En hoe zou dat nou komen? Ik lees hier heel vaak mee, maar met dit soort reacties is de lol om mee te reageren wel weg. Ja natuurlijk heeft hij inhoudelijk gelijk, maar denk je dat het leuk is om mee te reageren voor anderen buiten het vaste kliekje wat nog over is? Maar goed.. ik zit net ook even fb te lezen want dit is meer een discussie voor daar maar blijkbaar een probleem wat al langer speelt en heel graag in stand wordt gehouden
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2025 01:54 schreef Daksijs het volgende:

[..]
ik combineer ze maar even :)

jammer dat je lol eraf gaat. ik ga bijzonder slecht op kansloze reacties in WGR. en als je dan toch zo nodig mij eruit wil pakken, trek dan even de discussie in zijn geheel mee. als je zo nodig wilt ageren tegen reactie #62 kijk dan ook even naar #43 en verder. je cherry picked er even mijn 4e reactie op exact hetzelfde onderwerp eruit, waarbij er al 2 keer een linkje naar rijksoverheid en andere officiele sites is gegeven waarbij er staat dat er wettelijk geregeld is dat je naast je baan prima nog een baan mag hebben en dat je je werkgever moet informeren ivm arbeidstijdenwet en je werkgever daar enkel met een objectief argument iets tegen kan doen.
vervolgens blijven dezelfde mensen in het ouwe wijven praatje hangen dat dat niet mag zonder enige bronvermelding en de meest bijzondere drogredenen erbij halen (zoals een integriteitsbeleid). dan ben ik er bij de 4e post wel klaar mee.

en ik weet vermoedelijk wel waar je aan refereert bij fb, dat zijn meerdere fb topics, o.a. gestart door mij, dat er in steeds meer WGR topics de discussie kapot gemaakt wordt door mensen die claimen de waarheid in pacht te hebben zonder daar enige onderbouwing voor te kunnen voeren en zeer slecht gaan op correcties. En, naar mijn mening en gelukkig ook die van enkele andere vaste stamgasten hier, daar mensen serieus mee in problemen brengen. en dan hebben we het over zaken die ook hier in dit topic weer naar boven komen zoals dat je extra belasting betaald als je 2 banen hebt, dat je werkgever een 2e baan moet goedkeuren en dat je werkgever allerlei dingetjes mag bepalen die boven de wet zouden staan. en vergeet het storneren niet.

dus als je je wilt irriteren aan zaken of mij aan wilt spreken op reacties, helemaal prima. ik sta open voor alle vormen van feedback en leer graag meer. maar pak dan de hele discussie mee en niet een vermoeide reactie van mij omdat er iemand loopt te trollen.
en dank u meneer Dood,
pi_217183294
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 02:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Jazeker wel.

@:freak1 wel, zeer frequent .... boeiende discussies doorgaans
:S___D

achtja wat moet je ermee. ik ben graag in WGR om mensen inhoudelijk proberen te helpen en dingen te leren. dat ik slecht ga op desinformatie en dat anderen daar aanstoot aan nemen helpt hopelijk met het terugdringen van desinformatie.
en dank u meneer Dood,
pi_217183606
Ik overweeg zelf om van 5 dagen naar 4 te gaan en 1 dag + zaterdag mijneigen garage bedrijf te starten. Ruimte, gereedschap en alles heb ik al. Alleen wil ik nog een opleiding tot apk keurmeester doen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_217193316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
Klopt. Mijn vrouw had jaren geleden een extra baantje naast haar normale baan.Mocht ze elk jaar honderden Euro's extra aftikken aan de belastingdienst.
Corporate translator
pi_217194155
Interessante topic. Ik zit precies in zo'n fase om een hybride werksituatie voor mezelf te creëren. De eerste stap heb ik gezet: mijn full-time kantoorbaan omgezet in een part-time job. Van het salaris kan ik ok leven. In feite heb ik 2 dagen over in de week, en ik wil graag iets met mijn handen doen. Heb me opgegeven voor een houtbewerkingscursus. Ik zit ook te kijken voor een horeca baantje. Het geld boeit me minder, ik wil gewoon iets heel anders doen dan kantoorwerk. Het moet vooral leuk zijn en ik moet in beweging zijn.
pi_217195272
Ik ben een tijd sportinstructeur/trainer geweest naast mijn vaste kantoorbaan, maar heb dat eigenlijk altijd meer gezien als betaalde hobby dan als extra baan. Ik denk dat je het zo ook vooral moet zien, financieel is het vaak minder interessant.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
  donderdag 27 maart 2025 @ 13:00:48 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217195675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik ben een tijd sportinstructeur/trainer geweest naast mijn vaste kantoorbaan, maar heb dat eigenlijk altijd meer gezien als betaalde hobby dan als extra baan. Ik denk dat je het zo ook vooral moet zien, financieel is het vaak minder interessant.
Ik denk dat het ook voor je belastbaarheid zaak is om als je al zoiets doet, het in elk geval leuk moet zijn zodat je niet afbrandt. Hier ook een fulltime kantoorbaan en ernaast semiprofessioneel muzikant. Het is niet veel wat je ermee verdient en het kost veel tijd en moeite. Ik zou dat nooit kunnen doen als het werkzaamheden waren zoals op kantoor.
pi_217196031
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook voor je belastbaarheid zaak is om als je al zoiets doet, het in elk geval leuk moet zijn zodat je niet afbrandt. Hier ook een fulltime kantoorbaan en ernaast semiprofessioneel muzikant. Het is niet veel wat je ermee verdient en het kost veel tijd en moeite. Ik zou dat nooit kunnen doen als het werkzaamheden waren zoals op kantoor.
idd. ik zie vaak mensen de fout maken naast hun kantoorbaan soorgelijke dingetjes ernaast te doen, als zzp'er of vrijwilligerswerk in een bestuur of zo. Maar dan denk ik, ga dan iets heel anders doen wat je echt leuk vindt.
  donderdag 27 maart 2025 @ 14:35:45 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217196560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:41 schreef Homey het volgende:

[..]
idd. ik zie vaak mensen de fout maken naast hun kantoorbaan soorgelijke dingetjes ernaast te doen, als zzp'er of vrijwilligerswerk in een bestuur of zo. Maar dan denk ik, ga dan iets heel anders doen wat je echt leuk vindt.
Nou ja, als ze het echt leuk vinden is het natuurlijk geen probleem. Veel zzp'ers in mijn omgeving zijn zo gefaseerd overgegaan naar hun eigen ding, vanuit fulltime met een beetje erbij naar parttime naar meer focus op hun eigen ding en uiteindelijk zonder zijwieltjes volledig met hun eigen onderneming bezig, en volledig is vaak ook meer dan fulltime.

Als iemand daar de lol in en energie voor heeft, helemaal prima.
  vrijdag 28 maart 2025 @ 17:43:33 #124
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_217209983
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Klopt. Ik heb zelf inmiddels 14 jaar twee banen, waarvan eentje 'de echte baan' is voor 40 uur in de week en daarnaast een hobbybaan. Gemiddeld 5 uur per week, soms meer en soms minder. Belastingtechnisch is het gek genoeg erg onhandig. (Je zou zeggen dat het aangemoedigd wordt omdat er overal handjes tekort zijn)

Voordelen: het verbreedt je wereldbeeld/blik, je kent weer meer mensen, het voorkomt ook dat je een beetje vastgeroest raakt in baan A of B. Maar wat je zegt; je moet er energie van krijgen. Als het je energie kost slaat het nergens op en kun je beter lekker door het bos gaan wandelen in die tijd.
Gourmetten of steengrillen?
pi_217225558
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
Over wat voor een baan hebben we het als een nevenfunctie al een integriteitsissue op zou brengen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')