Strijd tegen georganiseerde misdaad is iets dat niet slechts over een nacht ijs gaat. Bij zo'n grootschalige corruptie is tijd nodig voor onderzoek en verzamelen van zoveel mogelijk harde bewijzen en dat kan jaren duren. Zijn universitaire diploma is zelfs nep en dat is een vereiste om president te kunnen worden.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Yeah right, het komt allemaal zomaar ineens uit de lucht vallen, net voordat hij zich kandidaat gaat stellen voor de presidentsverkiezingen. Wat een toeval.
En corruptie en omkoping, dat kennen ze niet in Turkije en daar doet Erdogan niet aan.
Geloof je het zelf??

Heb je betrouwbare bronnen voor je beweringen?quote:Op zondag 23 maart 2025 12:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Strijd tegen georganiseerde misdaad is iets dat niet slechts over een nacht ijs gaat. Bij zo'n grootschalige corruptie is tijd nodig voor onderzoek en verzamelen van zoveel mogelijk harde bewijzen en dat kan jaren duren. Zijn universitaire diploma is zelfs nep en dat is een vereiste om president te kunnen worden.
Verder is hij op ondemocratische wijze presidentskandidaat geworden door sleutelfiguren binnen zijn eigen partij uit de weg te ruimen. Zijn eigen partij kamt met onderlinge machtsstrijd. Aanhang oproepen de straten op te gaan en geweld te gebruiken tegen politie is geen democratie maar anarchisme.
Sinds wanneer ken jij de Turkse politiek en binnenlandse aangelegenheden van Turkije beter dan ik??

jij vind wel goed plan dat Erdogan , de oppositie in de gevangenis gooit vlak voor de verkiezingenquote:Op zondag 23 maart 2025 12:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Strijd tegen georganiseerde misdaad is iets dat niet slechts over een nacht ijs gaat. Bij zo'n grootschalige corruptie is tijd nodig voor onderzoek en verzamelen van zoveel mogelijk harde bewijzen en dat kan jaren duren. Zijn universitaire diploma is zelfs nep en dat is een vereiste om president te kunnen worden.
Verder is hij op ondemocratische wijze presidentskandidaat geworden door sleutelfiguren binnen zijn eigen partij uit de weg te ruimen. Zijn eigen partij kamt met onderlinge machtsstrijd. Aanhang oproepen de straten op te gaan en geweld te gebruiken tegen politie is geen democratie maar anarchisme.
Sinds wanneer ken jij de Turkse politiek en binnenlandse aangelegenheden van Turkije beter dan ik??

Betrouwbare bronnen? De tenachterstelling van het OM.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je betrouwbare bronnen voor je beweringen?

als die burgemeester nu beloof dat ie niet met de presidentverkiezingen mee doet dan hoeven ze hem, niet dood te maken toch?quote:Op zondag 23 maart 2025 15:40 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Betrouwbare bronnen? De tenachterstelling van het OM.
Ik denk eerder jij aar jouzelf moet kijken aangezien je dingen roept zonder bewijzen.

dat zijn platteland turken , achtergebleven volk , die zijn hier naartoe gekomen om dom werk te doenquote:Op zondag 23 maart 2025 16:02 schreef RealistAtheist het volgende:
De Erdoturkjes zijn weer in grote getale aanwezig om hun dictator te steunen zie ik wel.

In Turkije loopt de onderwereld en de bovenwereld kris kras door elkaar heen. Dat deze corruptiezaak tegen İmamoğlu een kern van waarheid heeft kan ik me voorstellen. Maar feit is dat Turkije door en door corrupt is en dat men off the record illegaal dingen voor elkaar krijgt eigenlijk "normaal" is.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]

Evenstar

Evenstar

Zijn zitvlak.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je betrouwbare bronnen voor je beweringen?

Hoe je het wendt of keert, Erdogan heeft tot nu alle verkiezingen eerlijk gewonnen. In die tijd zijn er talloze pogingen gedaan om hem op ondemocratische wijze omver te krijgen maar allen zijn mislukt.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:08 schreef egayalS het volgende:
[..]
In Turkije loopt de onderwereld en de bovenwereld kris kras door elkaar heen. Dat deze corruptiezaak tegen İmamoğlu een kern van waarheid heeft kan ik me voorstellen. Maar feit is dat Turkije door en door corrupt is en dat men off the record illegaal dingen voor elkaar krijgt eigenlijk "normaal" is.
Wat imo dit vooral een politieke afrekingen maakt is de timing. İmamoğlu ahad zich kandidaat gesteld op een merkwaardige manier drie jaar voor de verkiezingen en zonder dat er in intern verkiezingen waren, waarop dus deze operatie werd gestart.
Ik vermoed dat het draaiboek om hem aan te pakken al klaar stond. En dat de trigger van de start zijn gekke kandidaat stelling was.
Hoe dan ook standaard praktijken van de powers that be in Turkije zoals we het altijd gewend zijn die hun politieke tegenstanders de pas afsnijden. Of het nou het leger was/is met hun vele coups, of de secularisten die Erdogan in de cel gooiden omdat hij een gedicht voorlas, of de gulenisten die aanvankelijk via justitie een coup wilden plegen tegen Erdogan om later een militaire coup te proberen of nu Erdogan met dit gebeuren.
Het is allemaal dezelfde shite. Het zijn kenmerken van een maatschappij dat in de kern simpelweg democratisch heel zwak is. Ja dit geldt uiteraard ook voor de CHP van İmamoğlu.
#bananenrepubliek

Ach, dit zal Putin ook allemaal zeggen.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:40 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert, Erdogan heeft tot nu alle verkiezingen eerlijk gewonnen. In die tijd zijn er talloze pogingen gedaan om hem op ondemocratische wijze omver te krijgen maar allen zijn mislukt.
Turkije vecht tegen een groep die zich beschouwt als ''beschermer van de republiek''. Een groep die in Turkije talloze keren op diverse onrechtmatige manieren de macht heeft afgepakt van democratisch verkozen conservatieven. Erdogan heeft hier verandering in gebracht door democratie juist te versterken.
Imamoglu zit met corruptie tot aan aan de nok toe vol. Het gaat niet alleen om geld maar ook om zaken die het staatsbelang zelfs in gevaar brengt. Timing? Iedereen kan daar iets van maken. De verkiezingen zijn pas over 3 jaar.
Corruptie heb je overal. Zelfs in Nederland en in hoge mate ook. Hier is het systeem alleen anders en worden deze corrupte figuren vanuit hogerhand vrijwel altijd beschermt.

Er hebben ook mensen op Trump gestemd.quote:Op zondag 23 maart 2025 18:03 schreef havanagila het volgende:
En dan zijn er mensen die nog op Erdogan stemmen

Jazeker. En mijn volgende stem gaat weer naar hem als hij weer president kan wordenquote:Op zondag 23 maart 2025 18:03 schreef havanagila het volgende:
En dan zijn er mensen die nog op Erdogan stemmen

En nog trots zijn ook. Gefeliciteerd met het faciliteren van wannabe dictator.quote:Op zondag 23 maart 2025 18:10 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Jazeker. En mijn volgende stem gaat weer naar hem als hij weer president kan worden

En laat mij raden als derde generatie Turk ga je op hem stemmen?quote:Op zondag 23 maart 2025 18:10 schreef Policy2 het volgende:
[..]
Jazeker. En mijn volgende stem gaat weer naar hem als hij weer president kan worden

Evenstar

Evenstar

Waar heb jij het over? Bijna alles is gebaseerd op één geheime getuige, dus jij denkt te weten dat dit een CHP-lid is? Wat een onzinquote:Op zondag 23 maart 2025 18:10 schreef Policy2 het volgende:
Jullie vergeten allemaal dat Imamoglu is gesnitcht door een ander chp lid. Hahahahahaha grappig politiek spel deze chp

voor Turkije is het goed als Erdogan opstapt, je mag niet je politiek tegenstanders opsluitenquote:Op zondag 23 maart 2025 18:10 schreef Policy2 het volgende:
[..]

Erdo was ooit ook burgemeester van Istanbul.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor Turkije is het goed als Erdogan opstapt, je mag niet je politiek tegenstanders opsluiten
Poetin niet en Erdogan ook niet

Niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zondag 23 maart 2025 17:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, dit zal Putin ook allemaal zeggen.

Hij was toch een dictator? Hoe kan het zo zijn dat in een dictatuur de belangrijkste steden weggeven worden aan oppositie?quote:Op zondag 23 maart 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
In April 2024 leed Erdogan nog een nederlaag, en kijk eens welke naam toen al veel stemmen won… Te toevallig allemaal.
https://nos.nl/artikel/25(...)n-de-turkse-politiek

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |