abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217153221
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Yeah right, het komt allemaal zomaar ineens uit de lucht vallen, net voordat hij zich kandidaat gaat stellen voor de presidentsverkiezingen. Wat een toeval.
En corruptie en omkoping, dat kennen ze niet in Turkije en daar doet Erdogan niet aan. :+

Geloof je het zelf??
Strijd tegen georganiseerde misdaad is iets dat niet slechts over een nacht ijs gaat. Bij zo'n grootschalige corruptie is tijd nodig voor onderzoek en verzamelen van zoveel mogelijk harde bewijzen en dat kan jaren duren. Zijn universitaire diploma is zelfs nep en dat is een vereiste om president te kunnen worden.

Verder is hij op ondemocratische wijze presidentskandidaat geworden door sleutelfiguren binnen zijn eigen partij uit de weg te ruimen. Zijn eigen partij kamt met onderlinge machtsstrijd. Aanhang oproepen de straten op te gaan en geweld te gebruiken tegen politie is geen democratie maar anarchisme.

Sinds wanneer ken jij de Turkse politiek en binnenlandse aangelegenheden van Turkije beter dan ik??
  zondag 23 maart 2025 @ 13:02:46 #227
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217153261
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 12:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Strijd tegen georganiseerde misdaad is iets dat niet slechts over een nacht ijs gaat. Bij zo'n grootschalige corruptie is tijd nodig voor onderzoek en verzamelen van zoveel mogelijk harde bewijzen en dat kan jaren duren. Zijn universitaire diploma is zelfs nep en dat is een vereiste om president te kunnen worden.

Verder is hij op ondemocratische wijze presidentskandidaat geworden door sleutelfiguren binnen zijn eigen partij uit de weg te ruimen. Zijn eigen partij kamt met onderlinge machtsstrijd. Aanhang oproepen de straten op te gaan en geweld te gebruiken tegen politie is geen democratie maar anarchisme.

Sinds wanneer ken jij de Turkse politiek en binnenlandse aangelegenheden van Turkije beter dan ik??
Heb je betrouwbare bronnen voor je beweringen?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 23 maart 2025 @ 13:06:03 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217153290
twitter
  zondag 23 maart 2025 @ 13:50:47 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217153707
quote:

[..]

jij vind wel goed plan dat Erdogan , de oppositie in de gevangenis gooit vlak voor de verkiezingen
Om burgemeester van Istanbul te worden dat was wel goed dan

Nu krijgen we verkiezingen met maar een kandidaat dus, kiezen tussen erdogan en erdogan

de man zal t niet overleven denk ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217154702
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Betrouwbare bronnen? De tenachterstelling van het OM.

Ik denk eerder jij aar jouzelf moet kijken aangezien je dingen roept zonder bewijzen.
  zondag 23 maart 2025 @ 15:44:30 #231
323876 michaelmoore
pi_217154722
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 15:40 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Betrouwbare bronnen? De tenachterstelling van het OM.

Ik denk eerder jij aar jouzelf moet kijken aangezien je dingen roept zonder bewijzen.
als die burgemeester nu beloof dat ie niet met de presidentverkiezingen mee doet dan hoeven ze hem, niet dood te maken toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2025 15:52:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 maart 2025 @ 16:02:38 #232
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_217154894
De Erdoturkjes zijn weer in grote getale aanwezig om hun dictator te steunen zie ik wel. :')
  zondag 23 maart 2025 @ 16:07:50 #233
323876 michaelmoore
pi_217154959
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:02 schreef RealistAtheist het volgende:
De Erdoturkjes zijn weer in grote getale aanwezig om hun dictator te steunen zie ik wel. :')
dat zijn platteland turken , achtergebleven volk , die zijn hier naartoe gekomen om dom werk te doen

die weten niet beter dan dat er een sultan Erdo is
verkiezingen dat is voor de stadse Turken die naar school zijn geweest

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2025 17:12:24 ]
pi_217154964
quote:

[..]

In Turkije loopt de onderwereld en de bovenwereld kris kras door elkaar heen. Dat deze corruptiezaak tegen İmamoğlu een kern van waarheid heeft kan ik me voorstellen. Maar feit is dat Turkije door en door corrupt is en dat men off the record illegaal dingen voor elkaar krijgt eigenlijk "normaal" is.

Wat imo dit vooral een politieke afrekingen maakt is de timing. İmamoğlu ahad zich kandidaat gesteld op een merkwaardige manier drie jaar voor de verkiezingen en zonder dat er in intern verkiezingen waren, waarop dus deze operatie werd gestart.

Ik vermoed dat het draaiboek om hem aan te pakken al klaar stond. En dat de trigger van de start zijn gekke kandidaat stelling was.

Hoe dan ook standaard praktijken van de powers that be in Turkije zoals we het altijd gewend zijn die hun politieke tegenstanders de pas afsnijden. Of het nou het leger was/is met hun vele coups, of de secularisten die Erdogan in de cel gooiden omdat hij een gedicht voorlas, of de gulenisten die aanvankelijk via justitie een coup wilden plegen tegen Erdogan om later een militaire coup te proberen of nu Erdogan met dit gebeuren.

Het is allemaal dezelfde shite. Het zijn kenmerken van een maatschappij dat in de kern simpelweg democratisch heel zwak is. Ja dit geldt uiteraard ook voor de CHP van İmamoğlu.

#bananenrepubliek
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 maart 2025 @ 17:20:47 #235
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_217155664
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zijn zitvlak.

Aanklacht is voor 99,99% gebaseerd op een geheime getuige en dan nog staan er alleen maar uitspraken in zoals "ik heb gehoord dat..." en "ik denk dat ...". Er is geen hard bewijs, maar in Turkije geldt helaas geen "je bent onschuldig totdat men kan bewijzen dat je schuldig bent". Als Erdogan je wil opruimen, dan ben je gewoon schuldig.

Hoe dit hele gebeuren in gang is gezet en hoe het verloopt is gewoon een kopie van zoveel andere grote rechtzaken in Turkije, zoals Ergenekon en Balyoz, waar onterecht allerlei hoge militairen werden vastgezet, of het gebeuren omtrent Fenerbahce, waarin ze Fenerbahce in handen wilden krijgen, om zo een fanbase van 35 miljoen supporters te kunnen sturen. Al die zaken hadden bijvoorbeeld dezelfde officieren van justitie en dezelfde rechters. Nu zitten juist die officeren van justitie en rechters vast, of zijn ze voortvluchtig.

Nu gebeurt weer precies hetzelfde. Umit Ozdag, Ekrem Imamoglu en andere belangrijke politieke tegenstanders worden vastgezet. Heel toevallig is het weer één officier van justitie die al die zaken leidt en heel toevallig is het allemaal weer gebaseerd op geheime getuigen.

Wat betreft de diploma van Ekrem Imamoglu. Er is geen enkel bewijs dat het nep is, of dat het onterecht is verkregen. Ook in het besluit van de universiteit van Istanbul wordt niet duidelijk uitgelegd waarom het ongeldig is verklaard. Het is gewoon heel duidelijk dat het van hogerhand is opgelegd. Anders zouden zij het uitgebreid onderbouwen en het iedereen duidelijk maken dat het een terechte beslissing is.

AKP roept nu de hele tijd dat demonstraties onwettig zijn, terwijl juist de besluiten om demonstraties te verbieden onwettig zijn. Het gaat tegen de grondwet in.

Ik denk echter dat geschiedenis zich nu weer gaat herhalen. Erdogan werd ook groot, nadat de toenmalige macht hem in de gevangenis had gegooid n.a.v. het voorlezen van een gedicht. Nu is Erdogan geworden waar hij zogenaamd vanaf het begon tegen wilde strijden. Als hij straks eindelijk weg is komen er waarschijnlijk weer seculieren aan de macht die het omgekeerde gaan doen en Turkije weer niet veel verder gaat komen.
pi_217155859
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 16:08 schreef egayalS het volgende:

[..]
In Turkije loopt de onderwereld en de bovenwereld kris kras door elkaar heen. Dat deze corruptiezaak tegen İmamoğlu een kern van waarheid heeft kan ik me voorstellen. Maar feit is dat Turkije door en door corrupt is en dat men off the record illegaal dingen voor elkaar krijgt eigenlijk "normaal" is.

Wat imo dit vooral een politieke afrekingen maakt is de timing. İmamoğlu ahad zich kandidaat gesteld op een merkwaardige manier drie jaar voor de verkiezingen en zonder dat er in intern verkiezingen waren, waarop dus deze operatie werd gestart.

Ik vermoed dat het draaiboek om hem aan te pakken al klaar stond. En dat de trigger van de start zijn gekke kandidaat stelling was.

Hoe dan ook standaard praktijken van de powers that be in Turkije zoals we het altijd gewend zijn die hun politieke tegenstanders de pas afsnijden. Of het nou het leger was/is met hun vele coups, of de secularisten die Erdogan in de cel gooiden omdat hij een gedicht voorlas, of de gulenisten die aanvankelijk via justitie een coup wilden plegen tegen Erdogan om later een militaire coup te proberen of nu Erdogan met dit gebeuren.

Het is allemaal dezelfde shite. Het zijn kenmerken van een maatschappij dat in de kern simpelweg democratisch heel zwak is. Ja dit geldt uiteraard ook voor de CHP van İmamoğlu.

#bananenrepubliek
Hoe je het wendt of keert, Erdogan heeft tot nu alle verkiezingen eerlijk gewonnen. In die tijd zijn er talloze pogingen gedaan om hem op ondemocratische wijze omver te krijgen maar allen zijn mislukt.

Turkije vecht tegen een groep die zich beschouwt als ''beschermer van de republiek''. Een groep die in Turkije talloze keren op diverse onrechtmatige manieren de macht heeft afgepakt van democratisch verkozen conservatieven. Erdogan heeft hier verandering in gebracht door democratie juist te versterken.

Imamoglu zit met corruptie tot aan aan de nok toe vol. Het gaat niet alleen om geld maar ook om zaken die het staatsbelang zelfs in gevaar brengt. Timing? Iedereen kan daar iets van maken. De verkiezingen zijn pas over 3 jaar.

Corruptie heb je overal. Zelfs in Nederland en in hoge mate ook. Hier is het systeem alleen anders en worden deze corrupte figuren vanuit hogerhand vrijwel altijd beschermt.
  zondag 23 maart 2025 @ 17:41:47 #237
438527 MissButterflyy
pi_217155880
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 17:40 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hoe je het wendt of keert, Erdogan heeft tot nu alle verkiezingen eerlijk gewonnen. In die tijd zijn er talloze pogingen gedaan om hem op ondemocratische wijze omver te krijgen maar allen zijn mislukt.

Turkije vecht tegen een groep die zich beschouwt als ''beschermer van de republiek''. Een groep die in Turkije talloze keren op diverse onrechtmatige manieren de macht heeft afgepakt van democratisch verkozen conservatieven. Erdogan heeft hier verandering in gebracht door democratie juist te versterken.

Imamoglu zit met corruptie tot aan aan de nok toe vol. Het gaat niet alleen om geld maar ook om zaken die het staatsbelang zelfs in gevaar brengt. Timing? Iedereen kan daar iets van maken. De verkiezingen zijn pas over 3 jaar.

Corruptie heb je overal. Zelfs in Nederland en in hoge mate ook. Hier is het systeem alleen anders en worden deze corrupte figuren vanuit hogerhand vrijwel altijd beschermt.
Ach, dit zal Putin ook allemaal zeggen.
pi_217156080
En dan zijn er mensen die nog op Erdogan stemmen :')
  zondag 23 maart 2025 @ 18:07:37 #239
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217156112
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:03 schreef havanagila het volgende:
Er hebben ook mensen op Trump gestemd.
Heel vreemd.
pi_217156138
Jullie vergeten allemaal dat Imamoglu is gesnitcht door een ander chp lid. Hahahahahaha grappig politiek spel deze chp
pi_217156143
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:03 schreef havanagila het volgende:
Jazeker. En mijn volgende stem gaat weer naar hem als hij weer president kan worden
pi_217156173
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 18:10 schreef Policy2 het volgende:

[..]
Jazeker. En mijn volgende stem gaat weer naar hem als hij weer president kan worden
En nog trots zijn ook. Gefeliciteerd met het faciliteren van wannabe dictator.
  zondag 23 maart 2025 @ 18:16:41 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217156201
quote:

[..]
En laat mij raden als derde generatie Turk ga je op hem stemmen?
pi_217156692
Heel goed, opsluiten, sleutel weggooien en nooit meer vrij laten komen.
Dat zal hem leren!

it's ok to stem op de heer Erdoğan :!

[ Bericht 25% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 23-03-2025 19:30:27 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 maart 2025 @ 19:01:39 #245
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_217156724
quote:
Jullie vergeten allemaal dat Imamoglu is gesnitcht door een ander chp lid. Hahahahahaha grappig politiek spel deze chp
Waar heb jij het over? Bijna alles is gebaseerd op één geheime getuige, dus jij denkt te weten dat dit een CHP-lid is? Wat een onzin _O-
  zondag 23 maart 2025 @ 19:38:10 #246
323876 michaelmoore
pi_217157154
quote:

[..]
voor Turkije is het goed als Erdogan opstapt, je mag niet je politiek tegenstanders opsluiten

Poetin niet en Erdogan ook niet

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 23-03-2025 20:02:40 ]
pi_217157800
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 19:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor Turkije is het goed als Erdogan opstapt, je mag niet je politiek tegenstanders opsluiten

Poetin niet en Erdogan ook niet
Erdo was ooit ook burgemeester van Istanbul.

1998 wordt Erdogan veroordeeld tot tien maanden gevangenisstraf, omdat hij een gedicht voordraagt, met daarin deze zin:

"Democratie is slechts de trein die wij nemen tot we op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten. Koepels onze helmen. Moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten."

Hij uit zich dus voor het Turkije van toen te religieus, grondwettelijke scheiding kerk en staat sinds Ataturk. Het kost hem zijn burgemeesterschap, maar na vier maanden werd hij weer vrijgelaten.

Böhmerman en zijn geitenneukersvoordracht, iemand?
  zondag 23 maart 2025 @ 20:15:47 #248
438527 MissButterflyy
pi_217157884
In April 2024 leed Erdogan nog een nederlaag, en kijk eens welke naam toen al veel stemmen won… Te toevallig allemaal.

https://nos.nl/artikel/25(...)n-de-turkse-politiek
pi_217157951
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 17:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach, dit zal Putin ook allemaal zeggen.
Niet met elkaar te vergelijken.
pi_217157991
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
In April 2024 leed Erdogan nog een nederlaag, en kijk eens welke naam toen al veel stemmen won… Te toevallig allemaal.

https://nos.nl/artikel/25(...)n-de-turkse-politiek
Hij was toch een dictator? Hoe kan het zo zijn dat in een dictatuur de belangrijkste steden weggeven worden aan oppositie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')