Vreemde zaak. Als ze niet uitgeleverd wordt, ontloopt ze dan ook vervolging?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 22:32 schreef Nober het volgende:
» Er is al 146 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Nog geen uitzetting van moord verdachte Amerikaanse: onduidelijk of ze doodstraf krijgt
[..]
Misschien kunnen ze in de VS ook strafzaken voeren zonder dat de verdachte erbij is zoals in Nederland en België?quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 23:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Vreemde zaak. Als ze niet uitgeleverd wordt, ontloopt ze dan ook vervolging?
Doe maar niet want dat is niet leuk voor de moslims gezien de koran dat verbied.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:17 schreef Chadi het volgende:
Terecht ook. Ze worden daar enorm beperkt nu en de volgende stap is deze groep vervolgen. Laat ze dus maar hierheen komen.
Tja, in bepaalde contreien zijn mensen ervan overtuigt dat LHBTQ en de Islam prima te combineren is. Die ga je helaas ook niet van gedachten veranderen wat dit betreft.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:30 schreef Gia het volgende:
Europa is rap aan het verislamiseren. Denken ze hier veiliger te zijn?
En waar moeten ze opgevangen worden als ze met honderden hierheen komen? In Ter Apel? Zal wel goedkomen!
Wat een islamfobische en racistische post.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:30 schreef Gia het volgende:
Europa is rap aan het verislamiseren. Denken ze hier veiliger te zijn?
En waar moeten ze opgevangen worden als ze met honderden hierheen komen? In Ter Apel? Zal wel goedkomen!
Vreselijke post dit.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in bepaalde contreien zijn mensen ervan overtuigt dat LHBTQ en de Islam prima te combineren is. Die ga je helaas ook niet van gedachten veranderen wat dit betreft.
Werkelijk?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat een islamfobische en racistische post.
[..]
Vreselijke post dit.
Dat is hun religie en daar moeten we accepteren en tolerant voor zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:40 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Werkelijk?
Racistisch of réalistisch?
Het geweld tegen lhbtq-mensen komt voornamelijk uit 1 hoek.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)erlandse-achtergrond
En dat weggemoffelde rapport van Groot-Wassink zegt ook genoeg..
Ik werk met collega's met islamitisch geloof. Velen praten zonder schaamte negatief over lhbtq'ers....
Onzin, mensen met een geloof verklaarden iedereen met geen geloof voor gek en slecht, terwijl zij nooit gestudeerd hebben voor de artsentitel plus de titel criminoloog.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 14:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is hun religie en daar moeten we accepteren en tolerant voor zijn.
Dus? JIj tolereert moslims niet?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Onzin, mensen met een geloof verklaarden iedereen met geen geloof voor gek en slecht, terwijl zij nooit gestudeerd hebben voor de artsentitel plus de titel criminoloog.
Wat is dat nou weer voor dronken aardbei gelul? Wat voor titels matigen die zich aan en geef eens bewijs?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb niks met mensen met een geloof, omdat die zich o.a. titels aanmatigen.
Waarom zou ik dat iemand bewijzen, die heel vijandig een vraag stelt, en mij al meerdere malen heeft beledigd?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 16:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor dronken aardbei gelul? Wat voor titels matigen die zich aan en geef eens bewijs?
Denk dat Nederland verplicht is om haar uit televeren, wat ook logisch is natuurlijk want anders zitten allerlei moordverdachten lekker veilig in Nederlandquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 23:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Vreemde zaak. Als ze niet uitgeleverd wordt, ontloopt ze dan ook vervolging?
Dat roep ik al sinds Trump begonnen is om Europa te pesten met tariffs en dergelijke. Maar dan ook alle Russen en sympathisanten. En Israeliers en sympathisanten.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
Alle Amerikanen en sympathisanten het land uit, onmiddelijk.
En Palestijnen en sympathisanten.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat roep ik al sinds Trump begonnen is om Europa te pesten met tariffs en dergelijke. Maar dan ook alle Russen en sympathisanten. En Israeliers en sympathisanten.
Sorry, ik vergat dat dit NWS is en dat elke post verplicht anti-islam moet zijn, ongeacht of je het over onschuldige slachtoffers van een genocide hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En Palestijnen en sympathisanten.
Goede zaak we hebben hier al genoeg aan onze eigen gestoorde burgers.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:08 schreef ReplaR het volgende:
Dat valt me nog mee: "Nederlandse staat vindt leed Amerikaanse trans vrouw onvoldoende voor asiel"
https://www.nu.nl/binnenl(...)ende-voor-asiel.html
Daar sta ik niet onwelwillend tegenover.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat roep ik al sinds Trump begonnen is om Europa te pesten met tariffs en dergelijke. Maar dan ook alle Russen en sympathisanten. En Israeliers en sympathisanten.
Je bent de enige hier die het over de islam hebt.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 20:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, ik vergat dat dit NWS is en dat elke post verplicht anti-islam moet zijn, ongeacht of je het over onschuldige slachtoffers van een genocide hebt.
Ja, maar deze malloot die liegt over dat na Zwarte Amerikanen trans categorie 2 is die het meest wordt vermoord door de politie (in de praktijk zijn het Blanke Amerikanen en in vrijwel alle gevallen omdat ze een bedreiging vormden, want de politie gaat er niet op uit om random burger te doden, zelfs daar niet) gaat natuurlijk in beroep, en daarna nog eens en nog eens…quote:Op woensdag 20 augustus 2025 18:08 schreef ReplaR het volgende:
Dat valt me nog mee: "Nederlandse staat vindt leed Amerikaanse trans vrouw onvoldoende voor asiel"
https://www.nu.nl/binnenl(...)ende-voor-asiel.html
Nee! Natuurlijk niet.quote:Op maandag 17 november 2025 20:03 schreef Aether het volgende:
Rechtbank Den Haag: 'Transmensen die VS ontvluchten zijn GÉÉN vluchteling'
https://www.geenstijl.nl/5186883/trans-vluchtelingen
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2025:21447
En dit is eigenlijk heel tragisch. Niet alleen wat betreft dit soort zorgkosten, maar ook wat betreft veel meer reguliere zorg kunnen een boel Amerikanen zich die niet veroorloven. Het gaat dan ook niet alleen om dat ze in bijvoorbeeld San Francisco veilig zouden zijn, maar dat ze daar dan in alle veiligheid geen behandeling krijgen nog steeds.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee! Natuurlijk niet.
Het zijn aandachtzoekers, meer niet.
En hopen op gratis zorgkosten voor transitie...
En de zorgkosten vergoed…quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:53 schreef HowardRoark het volgende:
Prima, mensen met genderdysforie zijn dan ook geen vluchtelingen.
Deze mensen hebben zo hun eigen persoonlijke problematiek in de acceptatie van hun daadwerkelijke geslacht, dat kan ook in de VS worden verlicht met de juiste zorg en begeleiding.
De enige reden waarom deze mensen naar Nederland 'vluchten' is omdat men denkt hier meer kans heeft de fantasie over hun geslacht in stand te kunnen houden en tevens aanspraak te maken op allerlei potjes uit de sociale voorzieningen.
Dat de zorg in de VS duur is en voor velen slecht toegankelijk is natuurlijk geen reden om dan maar misbruik te maken van de voorzieningen hier.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dit is eigenlijk heel tragisch. Niet alleen wat betreft dit soort zorgkosten, maar ook wat betreft veel meer reguliere zorg kunnen een boel Amerikanen zich die niet veroorloven. Het gaat dan ook niet alleen om dat ze in bijvoorbeeld San Francisco veilig zouden zijn, maar dat ze daar dan in alle veiligheid geen behandeling krijgen nog steeds.
"Ja maar transgenders zijn aandachtszoekers en het is geen echt probleem en op GeenStijl stond dat..."
Dat is een andere discussie. De discussie over een medische behandeling is tussen degene met het medische probleem en haar medische behandelaars, niet met Pritt en de Tateoïden.
Tja, dat krijg je als mensen wanhopig genoeg zijn en als Nederland ben je verplicht om tijdens de procedure medische zorg te geven. Er is alle reden om dat systeem te gebruiken als onderliggende partij. Of het wenselijk is is een tweede.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat de zorg in de VS duur is en voor velen slecht toegankelijk is natuurlijk geen reden om dan maar misbruik te maken van de voorzieningen hier.
Ik vind persoonlijk dat medische behandeling niet onder het kopje persoonlijk gewin valt maar onder overleven, maar dat vind ik ook van bijvoorbeeld Afghaanse vrouwen. Als ik Afghaanse was en dochters had, dan zou ik ik weet niet wat doen om ge/misbruik te maken van dit systeem om te voorkomen dat ze daar zonder onderwijs, toegang tot medische behandelingen of basale rechten in het algemeen zitten.quote:Het is werkelijk schaamteloos dat een systeem wat is opgezet voor wat de Joden in overkomen in de tweede wereldoorlog door mensen misbruikt wordt voor persoonlijk gewin.
In transitie gaan heeft niets te maken met overleven.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je als mensen wanhopig genoeg zijn en als Nederland ben je verplicht om tijdens de procedure medische zorg te geven. Er is alle reden om dat systeem te gebruiken als onderliggende partij. Of het wenselijk is is een tweede.
[..]
Ik vind persoonlijk dat medische behandeling niet onder het kopje persoonlijk gewin valt maar onder overleven, maar dat vind ik ook van bijvoorbeeld Afghaanse vrouwen. Als ik Afghaanse was en dochters had, dan zou ik ik weet niet wat doen om ge/misbruik te maken van dit systeem om te voorkomen dat ze daar zonder onderwijs, toegang tot medische behandelingen of basale rechten in het algemeen zitten.
Eens trouwens dat het systeem op de schop moet. Het is ontworpen voor de situatie wat betreft ontheemden in een naoorlogs Europa (en niet alleen voor Joden) en die situatie bestaat niet meer. In mijn beoogde hervormde systeem zou trouwens ruimhartig plek zijn voor mensen die medische behandelingen nodig hebben die in hun land van herkomst niet bereikbaar zijn.
Geen van beiden. Opvang in de regio moet de norm zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wie hebben jullie liever, Amerikaanse geslachte of M-oosten gelovigen als vluchtelingen... die we gaan verwelkomen!
Liever helemaal niks.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wie hebben jullie liever, Amerikaanse geslachte of M-oosten gelovigen als vluchtelingen... die we gaan verwelkomen!
Die discussie over medische noodzaak is er eentje voor medische professionals. Volgens mij is het verband tussen suïcidaliteit in verband met kwaliteit van leven en het moeten leven in een lichaam met het verkeerde geslacht wel aardig aangetoond inmiddels. De comorbiditeit met andere afwijkingen is daarin ook iets waar door de artsen gelaveerd mag worden en niet door leken met een mening.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In transitie gaan heeft niets te maken met overleven.
Dat vind ik altijd een discussie met een dood eindpunt, want het komt altijd neer op "pas als wij zelf alles op orde hebben is er ruimte voor hulp aan anderen" zonder duidelijke kaders wanneer het stadium van "op orde" nog wordt bereikt.quote:En we kunnen niet alle mensen in de wereld medische hulp bieden. We moeten al vaak genoeg nee zeggen tegen de inwoners hier.
Dat lijkt me ook een mooie. Ironisch gezien is dat precies een van die onderwerpen waarbij die discussie van "eerst wijzelf en dan anderen" altijd naar voren komt. "Dan hebben ze maar wat meer honger in Afrika" onlangs nog.quote:Beter zorg je via ontwikkelingshulp voor betere medische zorg in landen waar dat thans niet op orde is.
Transitie is een keus.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die discussie over medische noodzaak is er eentje voor medische professionals. Volgens mij is het verband tussen suïcidaliteit in verband met kwaliteit van leven en het moeten leven in een lichaam met het verkeerde geslacht wel aardig aangetoond inmiddels. De comorbiditeit met andere afwijkingen is daarin ook iets waar door de artsen gelaveerd mag worden en niet door leken met een mening.
[..]
Dat vind ik altijd een discussie met een dood eindpunt, want het komt altijd neer op "pas als wij zelf alles op orde hebben is er ruimte voor hulp aan anderen" zonder duidelijke kaders wanneer het stadium van "op orde" nog wordt bereikt.
[..]
Dat lijkt me ook een mooie. Ironisch gezien is dat precies een van die onderwerpen waarbij die discussie van "eerst wijzelf en dan anderen" altijd naar voren komt. "Dan hebben ze maar wat meer honger in Afrika" onlangs nog.
Eens trouwens dat je niet alle mensen medische hulp kunt bieden, maar de praktijk is nu dus dat mensen om noodzakelijke medische hulp te krijgen hier asiel moeten aanvragen. Ik ken persoonlijk twee nierpatiënten die geweigerd werden overal via de reguliere weg en mochten kiezen tussen doodgaan en hier dan via de asielprocedure zorg krijgen. Als we het hier op orde hadden gehad, dan waren ze gekomen voor behandeling, tijdelijk, en weer teruggegaan. Nu wonen ze beiden hier want anders was na de eerste ronde aan behandelingen en weer teruggaan de deur weer gesloten. En oh ja, bij de ene is door wanbeleid bij het COA toen de zorg zodanig vertraagd dat uiteindelijk een transplantatie nodig was. Dus zo is er onnodig een donornier gebruikt.
Dus ja, dit systeem moet op de schop. Het is wanstaltig dat we de technologie en de infrastructuur hebben om mensen te redden en dat het dan neerkomt op dit soort bureaucratische gedrochten en verspilling.
Dan heb je pech. Lichamelijk ben je verder gezond.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En als je de keuze niet hebt om in transitie te gaan?
Ja want geestelijke problematiek is denkbeeldig en daar hoeven we niks mee want die heeft 0 consequenties.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Lichamelijk ben je verder gezond.
Staat los van dat je lichamelijk gezond bent. Verder doet 99% aan aandachthoererij.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja want geestelijke problematiek is denkbeeldig en daar hoeven we niks mee want die heeft 0 consequenties.
Het klopt dat suïcide hoger is bij de groep met genderdysforie, maar deze blijft gelijk na transitie.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die discussie over medische noodzaak is er eentje voor medische professionals. Volgens mij is het verband tussen suïcidaliteit in verband met kwaliteit van leven en het moeten leven in een lichaam met het verkeerde geslacht wel aardig aangetoond inmiddels. De comorbiditeit met andere afwijkingen is daarin ook iets waar door de artsen gelaveerd mag worden en niet door leken met een mening.
[..]
Dat vind ik altijd een discussie met een dood eindpunt, want het komt altijd neer op "pas als wij zelf alles op orde hebben is er ruimte voor hulp aan anderen" zonder duidelijke kaders wanneer het stadium van "op orde" nog wordt bereikt.
[..]
Dat lijkt me ook een mooie. Ironisch gezien is dat precies een van die onderwerpen waarbij die discussie van "eerst wijzelf en dan anderen" altijd naar voren komt. "Dan hebben ze maar wat meer honger in Afrika" onlangs nog.
Eens trouwens dat je niet alle mensen medische hulp kunt bieden, maar de praktijk is nu dus dat mensen om noodzakelijke medische hulp te krijgen hier asiel moeten aanvragen. Ik ken persoonlijk twee nierpatiënten die geweigerd werden overal via de reguliere weg en mochten kiezen tussen doodgaan en hier dan via de asielprocedure zorg krijgen. Als we het hier op orde hadden gehad, dan waren ze gekomen voor behandeling, tijdelijk, en weer teruggegaan. Nu wonen ze beiden hier want anders was na de eerste ronde aan behandelingen en weer teruggaan de deur weer gesloten. En oh ja, bij de ene is door wanbeleid bij het COA toen de zorg zodanig vertraagd dat uiteindelijk een transplantatie nodig was. Dus zo is er onnodig een donornier gebruikt.
Dus ja, dit systeem moet op de schop. Het is wanstaltig dat we de technologie en de infrastructuur hebben om mensen te redden en dat het dan neerkomt op dit soort bureaucratische gedrochten en verspilling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |