Dan heb jij dus de beelden niet gezien van Sunnieten en regeringstroepen die werden afgeslacht door remnanten van Assad en Alawieten waar dat allemaal mee begon.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De beelden van toen hebben iets totaal anders hebben laten zien, namelijk niet dat er Soennitische minderheden, maar talloze Alawieten zijn afgeslacht. Ook toen stelde de regering van Julani dat dit 'bestraft' zou worden.
Misschien dat Israel contact zou kunnen zoeken met Jolaani om te kijken hoe ze dit kunnen oplossen, nadat deze al meerdere malen heeft aangegeven normale relaties te willen hebben met Israel.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Druzen moeten gewoon niet worden aangevallen. Hoe lang heeft Damascus de tijd gehad om hun shit te regelen?
Het is niet Israel's probleem dat de huidige Syrische leiders steun nodig hebben van allerlei fucked up jihadi's.
Willen jullie weer decennia gaan pappen en nathouden of zo?
Nee hoor, wat we hier simpelweg weer eens zien is de ware aard van de Islamisme.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:27 schreef Nexum het volgende:
Tja dit is wat je dus krijgt als je de Britten en de Fransen na WO I willekeurige grenzen laat trekken met geen enkel respect en kennis van de groeperingen die er woonden. Syrië moet hier al decennialang mee dealen.
Assad was een dictator maar zijn macht was totaal niet legitiem, wat volkomen logisch is als je iemand uit een minderheidsgroepering als staatshoofd neerzet in een dominant soennitisch land.
Vervolgens stoot je die man van zijn troontje af, maar vervang je hem met iemand die een geschiedenis heeft van bloedlustige aanvallen op diezelfde minderheden. Dat werkt dus ook niet.
Syrië is een failed state.
Er was al veel langer een oorlog bezig tegen de Druzen, die worden al heel lang bestreden. Zelfs de Palestijnen hebben minder lang problemen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Beste ULX dit begon allemaal met de Druzen (Hijri) die aanvielen.
Dat er daarna niet goed te praten zaken zijn voorgevallen door soenische extremisten is niet goed te praten, maar ga de zaken niet verdraaien.
Er is helemaal geen oorlog met de druzen, immers staan de meeste Druzen aan de kant van Damascus.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er was al veel langer een oorlog bezig tegen de Druzen, die worden al heel lang bestreden. Zelfs de Palestijnen hebben minder lang problemen.
Dus het is gewoon verdediging.
Maargoed ik hoor jou zeggen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er was al veel langer een oorlog bezig tegen de Druzen, die worden al heel lang bestreden. Zelfs de Palestijnen hebben minder lang problemen.
Dus het is gewoon verdediging.
Aldus Damascus.quote:Op woensdag 16 juli 2025 18:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Er is helemaal geen oorlog met de druzen, immers staan de meeste Druzen aan de kant van Damascus.
Ben je nu ineens pro-Israel geworden?quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maargoed ik hoor jou zeggen.
Er speelt al langer een conflict.
Een bepaalde minderheid valt troepen en burgers van een staat aan, executeert hen en neemt gijzelaars.
Die staat trekt vervolgens het gebied in om orde te herstellen.
Hmmmm, waar heb ik dat eerder gezien en waar sta jij in dat conflict hmmmmmmmm
We merken het wel als mensen zoals Howard zich gaan melden in het topic hè?quote:Op woensdag 16 juli 2025 17:40 schreef Fretwork het volgende:
Kan een PVVer mij hier uitleggen waarom:
- Syrië is sinds de afzetting van Assad een veilige staat, elke Syrische asielzoeker moet terug.
- Israël heeft gelijk met het aanvallen van Damascus, vanwege de onveilige situatie voor Syrische burgers
Naast elkaar kunnen bestaan?
Bedankt alvast hè
Dat is nog steeds beter dan wegkijken als je club een minderheid aan het afslachten is lijkt me.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ah dus je ziet in hoe hypocriet je bent.
Mooie post om zowel hier als in een ander topic te pinnenquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is nog steeds beter dan wegkijken als je club een minderheid aan het afslachten is lijkt me.
Israel loopt zelf te zuiveren in de Gazaquote:Op woensdag 16 juli 2025 21:11 schreef havanagila het volgende:
[..]
Een etnische zuivering tegenwerken is ook al vermoeiend?
Als het op de Druzen moet worden toegestaan is dat toch geen probleem meer?quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:44 schreef Cryptonees het volgende:
[..]
Israel loopt zelf te zuiveren in de Gaza
Dit.quote:
quote:
En intussen miljarden krijgen van de EU...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |