abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217831416
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 19:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht maar kan ook. Grote kans dat Syrië 2.0 ze niet fundamentalistisch genoeg is.
Het lijkt me waarschijnlijker dan dat ze zich slechts tegen minderheden keren. Daarmee geef je de regering het excuus (en de voorbereidingstijd) om je op te rollen.

Ze zijn in elk geval niet meer zo blij met hem:

Syrian leader faces challenge of foreign militants who helped him win power

Violent jihadists are getting frustrated by the new Syria

The dilemmas of post-jihadism: Syria’s interim president may lose support if Islamists deem his policies too soft
Incelfrikandel
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:54:11 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218001557
Wassim gaat een praatje met de Syrische rechter maken.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218162552
Bekijk deze YouTube-video

quote:
De gesprekken tussen Israël en Syrië over een niet-aanvalsverdrag worden steeds serieuzer. Er is draagvlak voor een beperkte deal, ondanks de pijnpunten. ‘Het is als het pellen van een ui.’
https://www.volkskrant.nl(...)enadering~b8cb9a36b/
Incelfrikandel
pi_218200653
quote:
A Syrian Death Factory Gives Up its Secrets

Under the Assad regime, Saydnaya prison became a mass-killing machine; ‘a symbol of shame for the whole world’

SAYDNAYA, Syria—Inside Bashar al-Assad’s most-notorious death factory, the hangings had become routine.

Once a month, around midnight, the guards at Saydnaya Prison would call the names of the condemned, usually dozens at a time. They wrapped nooses around their necks, then dragged tables from beneath their feet with a scraping that echoed through the building. Those in nearby cells heard a gagging sound as the men choked to death.

Then, in mid-March of 2023, the pace picked up dramatically, according to six witnesses.
“They gathered 600 people and killed them in three days, about 200 each night,” said Abdel Moneim Al-Qaid, a 37-year-old former rebel soldier who was arrested after handing himself in for what he thought was an amnesty deal with the government.

The 2023 mass killing, previously unreported, came just as the Syrian president was poised to break out of his international isolation. After more than a decade of using bombing, torture, and chemical attacks to crush an internal insurrection, Assad was deep in talks with regional players that would lead Syria to rejoin the Arab league. Some Arab states and Western officials viewed the rebellion as a lost cause, and sought to embrace Assad and freeze the conflict.

The sudden collapse of the Assad regime late last year revealed just how badly the international community miscalculated. In one of their first acts as they swept into Damascus in the predawn darkness on Dec. 8, rebels stormed the prison and shot the locks off the doors, freeing the remaining prisoners and pulling back the veil on one of the worst examples of systematic state killing since World War II.

Inside the prison, a pair of concrete buildings ringed by razor wire on a mountainside near Damascus, Assad’s regime carried out industrial-scale torture and death that likely killed tens of thousands of people over more than a decade. The regime orchestrated the killing in a bureaucratic manner rarely seen in recent history. Assad’s security apparatus kept meticulous records of the detainees’ transfer to the prison and other facilities, court documents and death certificates of those executed.

“It’s the worst atrocity of the 21st century in terms of the number killed and the way a government was directly involved,” said Stephen Rapp, a former U.S. ambassador-at-large for war crimes. “I do draw a line to the Nazis and to Soviet Russia in terms of the organized nature of state terror.”
Incelfrikandel
pi_218215438
Nog niets gepost over de "oorlog" momenteel tussen Damascus en de Druzen?
  maandag 14 juli 2025 @ 22:53:01 #56
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_218215462
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:49 schreef skysherrif het volgende:
Nog niets gepost over de "oorlog" momenteel tussen Damascus en de Druzen?
Is dat tussen Damascus (de nieuwe regering onder leiding van Al Sharaa) en de Druzen? Ik hoorde namelijk net op het journaal dat in ieder geval de meest recente ongeregeldheden gingen tussen de Druzen en de Bedoeïenen.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_218215506
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:53 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Is dat tussen Damascus (de nieuwe regering onder leiding van Al Sharaa) en de Druzen? Ik hoorde namelijk net op het journaal dat in ieder geval de meest recente ongeregeldheden gingen tussen de Druzen en de Bedoeïenen.
Klopt die 2 groepen hebben een oorlog, nouja een kleinere militiegroep van de druzen.

Waarop het syrisch leger polshoogte ging nemen en er meerdere troepen uit Damascus werden geexectueerd.

^ 1 van de betreffende fotos

Waardoor damascus het nu helemaal zat is met de druzen en hun milities en het deel gaat invallen en ontwapenen (wat imo ook gewoon de terechte keuze is, syrie kan nooit een normale staat worden als het vol zit met gewapende milities)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fotos van Syrische special forces die klaar staan om druzen steden vanavond in te vallen ^

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 15-07-2025 11:50:34 ]
  maandag 14 juli 2025 @ 23:00:51 #58
38496 Perrin
pi_218215516
Ze leren het ook nooit daar.
  maandag 14 juli 2025 @ 23:04:56 #59
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_218215546
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 22:59 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Klopt die 2 groepen hebben een oorlog, nouja een kleinere militiegroep van de druzen.

Waarop het syrisch leger polshoogte ging nemen en er meerdere troepen uit Damascus werden geexectueerd.

[ afbeelding ]

^ 1 van de betreffende fotos

Waardoor damascus het nu helemaal zat is met de druzen en hun milities en het deel gaat invallen en ontwapenen (wat imo ook gewoon de terechte keuze is, syrie kan nooit een normale staat worden als het vol zit met gewapende milities)

[ afbeelding ]

Fotos van Syrische special forces die klaar staan om druzen steden vanavond in te vallen ^
Enige logische keuze lijkt me dit inderdaad. Los van de vraag tot welke etnische of religieuze groep de daders behoren. Hoor desalniettemin graag van anderen waarom dit geen goed besluit zou zijn volgens hen.
  maandag 14 juli 2025 @ 23:06:49 #60
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_218215559
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 23:00 schreef Perrin het volgende:
Ze leren het ook nooit daar.
Probleem ligt vooral bij de heren Sykes en Picot.
pi_218215560
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 23:04 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Enige logische keuze lijkt me dit inderdaad. Los van de vraag tot welke etnische of religieuze groep de daders behoren. Hoor desalniettemin graag van anderen waarom dit geen goed besluit zou zijn volgens hen.
Objectief gezien kan het behoorlijke implicaties meebrengen, deze druzengroep is heel goed bevriend met Israel, dus dit kan het hele vredesproces waar Jolaani en Israel nu inzitten wel bemoeilijken.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 01:12:53 #62
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_218216029
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 23:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Objectief gezien kan het behoorlijke implicaties meebrengen, deze druzengroep is heel goed bevriend met Israel, dus dit kan het hele vredesproces waar Jolaani en Israel nu inzitten wel bemoeilijken.
Klopt maar je moet ergens een grens trekken, niet in de laatste plaats voor de veiligheid van de Druzen zelf voor ze een paria worden zoals de Alawieten dat nu al zijn vanwege hun link met Assad die door Rusland en Iran in het zadel werd gehouden.
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 11:50:37 #63
8781 crew  Frutsel
pi_218219917
Ach, de dictator van de wereld die over alles en iedereen de baas wil spelen gaat ingrijpen in Syrië.

Zucht... Israël......
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 17:53:18 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218221868
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 23:06 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Probleem ligt vooral bij de heren Sykes en Picot.
In de 100 jaar sinds die heren wisten ze het zelf niet normaal op te lossen? Zegt meer over de mensen dan over die twee als je het mij vraagt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 17:57:40 #66
38496 Perrin
pi_218221905
Gaat Israël de Druzen nu gebruiken om Syrië te verdelen?
  dinsdag 15 juli 2025 @ 17:58:10 #67
38496 Perrin
pi_218221907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 17:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
In de 100 jaar sinds die heren wisten ze het zelf niet normaal op te lossen? Zegt meer over de mensen dan over die twee als je het mij vraagt.
Het is altijd de schuld van anderen :(
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 17:59:53 #68
3928 Ulx
pi_218221919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 17:57 schreef Perrin het volgende:
Gaat Israël de Druzen nu gebruiken om Syrië te verdelen?
Druzen wonen in Israel vooral op de Golan hoogvlakte. Moeten die mensen worden uitgeleverd? Of moeten ze etnisch gezuiverd worden als Syrië dat gebied wil hebben?

Vragen....vragen....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 18:02:18 #69
38496 Perrin
pi_218221936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 17:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Druzen wonen in Israel vooral op de Golan hoogvlakte. Moeten die mensen worden uitgeleverd? Of moeten ze etnisch gezuiverd worden als Syrië dat gebied wil hebben?

Vragen....vragen....
Leuke vragen maar een groep regeringssoldaten uitmoorden is natuurlijk niet heel constructief.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 18:03:49 #70
3928 Ulx
pi_218221942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Leuke vragen maar een groep regeringssoldaten uitmoorden is natuurlijk niet heel constructief.
Dus? Hadden ze een 7 oktober moeten doen?
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 18:05:02 #71
3928 Ulx
pi_218221948
Ik denk dat het verstandig is een tweestatenplossing te doen. In Syrië.

Een staat voor de Druzen, en een staat voor de rest.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 18:05:31 #72
38496 Perrin
pi_218221950
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus? Hadden ze een 7 oktober moeten doen?
Wat bedoel je?
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 18:06:17 #73
3928 Ulx
pi_218221957
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Nou ja, dan krijg je toch sympathie en recht op een eigen staat?
  dinsdag 15 juli 2025 @ 18:06:23 #74
38496 Perrin
pi_218221958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:05 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat het verstandig is een tweestatenplossing te doen. In Syrië.

Een staat voor de Druzen, en een staat voor de rest.
Ik denk dat het verstandig is dat ze dat zelf oplossen zonder inmenging van Israël.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 18:06:41 #75
38496 Perrin
pi_218221959
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, dan krijg je toch sympathie en recht op een eigen staat?
Eh niet van mij.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 18:08:36 #76
3928 Ulx
pi_218221968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat het verstandig is dat ze dat zelf oplossen zonder inmenging van Israël.
De hele wereld bemoeit zich met Gaza, zeker de Arabische en Iran, dus waarom zou een land met een flinke hoeveelheid Druzen als Israel zich dan niet mee mogen bemoeien met dit gebeuren?
  dinsdag 15 juli 2025 @ 18:11:15 #77
38496 Perrin
pi_218221977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
De hele wereld bemoeit zich met Gaza, zeker de Arabische en Iran, dus waarom zou een land met een flinke hoeveelheid Druzen als Israel zich dan niet mee mogen bemoeien met dit gebeuren?
Wat vind jij van Rusland dat zich met Oekraïne bemoeit?
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juli 2025 @ 18:14:53 #78
3928 Ulx
pi_218222023
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 18:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat vind jij van Rusland dat zich met Oekraïne bemoeit?
Zit Assad niet in Rusland?
pi_218223328
quote:
De IDF verdedigt Druzen tegen het Syrische leger
https://niw.nl/de-idf-verdedigt-druzen-tegen-het-syrische-leger/

De Israëlische luchtmacht heeft intensieve luchtaanvallen uitgevoerd tegen het uit islamisten en jihadisten bestaande Syrische regeringsleger, dat de aanval heeft ingezet in de door Druzen gecontroleerde zuidelijke stad Sweida. Daar woedden de afgelopen weken felle gevechten tussen Druzische en bedoeïenenmilities.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 22:00:46 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218223904
Behoorlijk zorgwekkende beelden van Druze mannen die worden mishandeld en bij wie de baard dan wel snor wordt afgeschoren (of zelfs getrokken). Beelden die doen denken aan soortgelijke taferelen een eeuw geleden in Europa.

twitter

twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 23:34:45 #81
236264 crew  capricia
pi_218224628
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
Behoorlijk zorgwekkende beelden van Druze mannen die worden mishandeld en bij wie de baard dan wel snor wordt afgeschoren (of zelfs getrokken). Beelden die doen denken aan soortgelijke taferelen een eeuw geleden in Europa.

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Thanks!
Ik wilde net vragen wat er aan de hand is. Zie veel hele nare beelden op X voorbij komen. En bij de NOS (nog) niets.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 00:18:27 #82
236264 crew  capricia
pi_218224760
Een inclusief Syrië...
Dit is toch wel heel naief hoor.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218224821
Bedankt Casper.
pi_218225307
Ik denk vooral dat het onderscheid gemaakt moet worden tussen de staat Syrië en de clans en groepen die her en der nog niet onder controle zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 16 juli 2025 @ 10:03:22 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218226543
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 23:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks!
Ik wilde net vragen wat er aan de hand is. Zie veel hele nare beelden op X voorbij komen. En bij de NOS (nog) niets.
Bij de NOS had men hier een nogal algemeen artikel over geschreven hoe er 'gewelddadige confrontaties' waren tussen Druze en Bedoeïenen (nou dat klopt als eerste al niet, want je kunt duidelijk zien dat in een aantal gevallen troepen van de Syrische beleidsbepalers erbij betrokken zijn) vanwege 'diepgewortelde etnische tegenstellingen en spanningen over land en water'. Daarbij schuiven ze een Marokkaanse Nederlander naar voren als een vermeend Midden-Oosten-kenner.

Maar het daadwerkelijke geweld gaat men vervolgens niet op in, geen beelden, niets. Zoals men zoals we weten bij de oorlog tussen de Palestijnen en Israël wél doet. Dat komt natuurlijk omdat dit niet aansluit bij het gewenste narratief, dit zou immers een veel te negatief beeld wekken bij de lezer over moslims en de Islam. Daarom blijft het ook maar bij één artikeltje, dat ook niet bovenaan wordt gezet op de pagina maar ergens in de tussenrubrieken eronder.

Veel Westerse landen binnen de internationale gemeenschappen proberen (waaronder schijnbaar Nederland) zich vervolgens in te beelden dat de nieuwe regering van Syrië voor verbetering zal gaan zorgen en voor een 'inclusief' Syrië zal zorgen.

Alsof het idee van 'inclusiviteit' zoals omarmd wordt in veel progressieve contreien in het Westen, ook überhaupt maar op de agenda staat in de Arabische en Islamitische wereld. Natuurlijk niet, hardhandige onderdrukking en vervolging van etnische en religieuze minderheden is daar de absolute norm.

Het is dus allemaal weer zo ontzettend naïef en leidt dus ook tot een gebrek aan transparante berichtgeving, omdat sommige dingen gewoon worden achtergehouden voor de lezer. De etnische en religieuze minderheden in zulke gebieden zijn daarvan het grote slachtoffer. Die kunnen immers rustig worden getrakteerd op geweld en zelfs grootschalige slachtpartijen en weinig tot geen Westerse media de daders verantwoordelijk zal houden.

De pijnlijke realiteit is dat het Westerse type mens dat zich vaak wil onderscheiden met slogans als 'Ik sta voor mensenrechten' of 'Ik geef om het internationale recht' of 'Ik ben gewoon tegen oorlogsmisdaden' dan ineens nergens meer te vinden is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218226669
VS heeft Israël opgedragen om niet op Syrië te gaan schieten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 11:03:39 #87
236264 crew  capricia
pi_218226974
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2025 10:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bij de NOS had men hier een nogal algemeen artikel over geschreven hoe er 'gewelddadige confrontaties' waren tussen Druze en Bedoeïenen (nou dat klopt als eerste al niet, want je kunt duidelijk zien dat in een aantal gevallen troepen van de Syrische beleidsbepalers erbij betrokken zijn) vanwege 'diepgewortelde etnische tegenstellingen en spanningen over land en water'. Daarbij schuiven ze een Marokkaanse Nederlander naar voren als een vermeend Midden-Oosten-kenner.

Maar het daadwerkelijke geweld gaat men vervolgens niet op in, geen beelden, niets. Zoals men zoals we weten bij de oorlog tussen de Palestijnen en Israël wél doet. Dat komt natuurlijk omdat dit niet aansluit bij het gewenste narratief, dit zou immers een veel te negatief beeld wekken bij de lezer over moslims en de Islam. Daarom blijft het ook maar bij één artikeltje, dat ook niet bovenaan wordt gezet op de pagina maar ergens in de tussenrubrieken eronder.

Veel Westerse landen binnen de internationale gemeenschappen proberen (waaronder schijnbaar Nederland) zich vervolgens in te beelden dat de nieuwe regering van Syrië voor verbetering zal gaan zorgen en voor een 'inclusief' Syrië zal zorgen.

Alsof het idee van 'inclusiviteit' zoals omarmd wordt in veel progressieve contreien in het Westen, ook überhaupt maar op de agenda staat in de Arabische en Islamitische wereld. Natuurlijk niet, hardhandige onderdrukking en vervolging van etnische en religieuze minderheden is daar de absolute norm.

Het is dus allemaal weer zo ontzettend naïef en leidt dus ook tot een gebrek aan transparante berichtgeving, omdat sommige dingen gewoon worden achtergehouden voor de lezer. De etnische en religieuze minderheden in zulke gebieden zijn daarvan het grote slachtoffer. Die kunnen immers rustig worden getrakteerd op geweld en zelfs grootschalige slachtpartijen en weinig tot geen Westerse media de daders verantwoordelijk zal houden.

De pijnlijke realiteit is dat het Westerse type mens dat zich vaak wil onderscheiden met slogans als 'Ik sta voor mensenrechten' of 'Ik geef om het internationale recht' of 'Ik ben gewoon tegen oorlogsmisdaden' dan ineens nergens meer te vinden is.
Eerst de Alawieten, en ook de christenen en dan nu de Druzen.
Het is wel duidelijk waar het oud-IS-opperhoofd en zijn handlangers mee bezig zijn.

Geen ruimte voor andere geloven en minderheden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218227323
Mooi die genocide van de gematigden HTS'ers, jammer dat Israël ingrijpt.
pi_218227328
Druze in Israel declare a strike, urge community to prepare to cross into Syria to help brethren
https://www.timesofisrael(...)ia-to-help-brethren/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 woensdag 16 juli 2025 @ 12:08:56 #90
3928 Ulx
pi_218227553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:44 schreef Aether het volgende:
Druze in Israel declare a strike, urge community to prepare to cross into Syria to help brethren
https://www.timesofisrael(...)ia-to-help-brethren/
"Druzen zijn Europese kolonisten" in 5....4....3.....
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 14:17:03 #91
236264 crew  capricia
pi_218228740
Dit zijn toch gewoon IS-praktijken. :r
En HTS krijgt miljarden vanuit de EU. Bah.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze stoppen niet. Kennelijk moeten alle Druzen dood.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218229024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 14:17 schreef capricia het volgende:
Dit zijn toch gewoon IS-praktijken. :r
En HTS krijgt miljarden vanuit de EU. Bah.

SPOILER
En ze stoppen niet. Kennelijk moeten alle Druzen dood.
[ x ]
Stelletje smeerlappen :r

Maar eens een jihadist, altijd een jihadist.

Het was natuurlijk ontzettend naïef om ondanks alle mooie woorden en beloftes te geloven dat dat jihadistisch tuig opeens voorbeeldige bette burgers en politici zouden worden met respect voor andere overtuigingen.

Het ene bloeddorstige monster is omgeruild voor een ander bloeddorstig monster.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218229154
Israël valt weer eens een onafhankelijk land aan...

[ Bericht 1% gewijzigd door bianconeri op 16-07-2025 23:44:42 ]
pi_218229535
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 14:56 schreef bianconeri het volgende:
Israël valt weer eens een onafhankelijk lans aan...
Gelukkig wel ja.
pi_218229586
Bizar hoe Netanyahu maar de ene na de andere lont in kruitvaten blijft steken in plaats van te deescaleren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 16 juli 2025 @ 15:37:34 #97
38496 Perrin
pi_218229591
Wat een puinzooi weten die Syriërs er weer van te maken :N En Israël natuurlijk.
pi_218229614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 15:37 schreef TheVulture het volgende:
Bizar hoe Netanyahu maar de ene na de andere lont in kruitvaten blijft steken in plaats van te deescaleren
Dit is de-escaleren, duidelijk maken dat het Syrische leger heel snel weg moet uit het zuiden van Syrië (en specifiek uit de buurt blijven van de Golanhoogte). Dit zal ook wel getelefoneerd zijn met Amerika die daar in de buurt ook nog een basis heeft liggen en geen zin heeft in het Syrische leger in het zuiden.
  woensdag 16 juli 2025 @ 15:41:06 #99
38496 Perrin
pi_218229632
Getelefoneerd met Amerika?

Israël is het schoothondje van de VS. Die laten geen militaire scheet zonder goedkeuring van de VS.
pi_218229726
Netanyahu zal wal met Trump gebeld hebben. Trump gaat straks weer die bommenwerpers die kant op sturen. Deze gasten willen de wereld laten zien hoe machtig ze zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')