Vraag het aan de christenen en Druzen in Damascus die direct onder zijn beveiliging daar staanquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Is de rust nu even wedergekeerd door Israëls ingrijpen? Zijn de snorren-afscheerders even weg, en rijden ze niet meer over de lichamen van de Druzen of andere minderheden heen?
Dan lijkt me dat wel een goede uitkomst, voor dit moment.
Een oud Al Qaida leider als opperhoofd, vind ik niet perse heel bemoedigend voor een land.
Maar dat heb ik hier wel vaker geschreven. Dat we nog maar moeten afwachten wat de rechten gaan zijn van de mensen van het niet juiste geloof.
Voor Syriërs.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En toen waren het o.a de Koerden onder Assad.
En de stad Douma. Iedereen kent die beelden nog wel. Toch? Gifgas enzo.
Je punt is dat Syrië altijd al een hell on earth geweest is voor minderheden?
Maar de PVV wilde alle Syriërs met een tijdelijke verblijfsvergunning, desnoods gedwongen terugsturen en liet o.a. daarop zeer theatraal een kabinet vallen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou Alawieten, Christenen en Druzen niet terug sturen, nee. Ze worden namelijk steeds schaarser in hun Syrische habitat.
Gewone mainstream soennitische moslims uit Syrië wel.
De PVV heeft een kabinet opgeblazen o.a. omdat men niet alle Syriërs met een tijdelijke verblijfsvergunning wilde terugsturen lieverd, over kranten lezen gesproken.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:09 schreef havanagila het volgende:
[..]
Je had natuurlijk ook gewoon een willekeurige krant open kunnen slaan.
Niet alle Syriërs zijn Druzen of Alawieten, er is geen open jachtseizoen op soennitische burgers. Moeilijk he.
Zitten die daar ook al ja?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:41 schreef Fretwork het volgende:
Overigens is het verder natuurlijk sowieso nog een instabiel kruidvat daar, met extreme geweldsuitbarstingen op zn tijd, zoals tegen de druzen
Zodra Amerika vroeg aan Sharaa om zich terug te trekken deden ze dat meteen. VOor hem is niets belangrijker dan de relaties met Amerika en het WEsten te behouden.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie niet in wat er mis is met de respons van Al-Sharaa.
Nu nog de boel onder controle krijgen, maar dat dit hele gebeuren overheidsbeleid is van het nieuwe regime lijkt me totale onzin.
Er is gewoon een stelletje hooligans met wapens. En de één noemt zich HTS en de ander noemt zich Druzen. Israël heeft vooral de boel nog instabieler gemaakt. Je had toch beter op andere manieren dit kunnen proberen te oplossen. Misschien kan die nieuwe special envoy van de VS wel wat. Hij lijkt koek en ei met Sharaa.
Vooralsnog doet ie het prima in mijn ogen. Geef 'm nog steeds het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zodra Amerika vroeg aan Sharaa om zich terug te trekken deden ze dat meteen. VOor hem is niets belangrijker dan de relaties met Amerika en het WEsten te behouden.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zie niet in wat er mis is met de respons van Al-Sharaa.
Nu nog de boel onder controle krijgen, maar dat dit hele gebeuren overheidsbeleid is van het nieuwe regime lijkt me totale onzin.
Er is gewoon een stelletje hooligans met wapens. En de één noemt zich HTS en de ander noemt zich Druzen. Israël heeft vooral de boel nog instabieler gemaakt. Je had toch beter op andere manieren dit kunnen proberen te oplossen. Misschien kan die nieuwe special envoy van de VS wel wat. Hij lijkt koek en ei met Sharaa.
Men vergeet ook heel snel dat hij eigenhandig al het (echte) anti Israel verzet in syrie onschadelijk heeft gemaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vooralsnog doet ie het prima in mijn ogen. Geef 'm nog steeds het voordeel van de twijfel.
Lees gewoon een keer een boek, ik smeek je. Pinkeltje volstaat al.quote:
Syrië wordt gewoon theocratisch hellhole nummer 78.986 in die regio.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Men vergeet ook heel snel dat hij eigenhandig al het (echte) anti Israel verzet in syrie onschadelijk heeft gemaakt.
Wolf in schaapskleren kan nog steeds hoor, maar dit optreden is gewoon echt netjes. Er is niet zo veel op aan te merken m.i. (mits dat wolf in schaapskleren gebeuren, maar dat gaan we wel zien).quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
De speech,
[ twitter ]
m.i. ook terechte kritiek op Israël.
Hahahahahahaquote:Op donderdag 17 juli 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees gewoon een keer een boek, ik smeek je. Pinkeltje volstaat al.
Oprechte vraag: had jij voor deze nieuwe manifestatie van islamofascistisch geweld ooit gehoord van Druzen?
Syrië een 'pure land'.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
De speech,
[ twitter ]
m.i. ook terechte kritiek op Israël.
Je hebt voor de afgelopen dagen nog nooit van Druzen gehoord, klopt?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hahahahahaha![]()
Oké, ga iemand anders maar vervelen.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt voor de afgelopen dagen nog nooit van Druzen gehoord, klopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |