We hebben reserves. Overigens was er voor stikstof ook veel geld beschikbaar maar dat heeft BBB vakkundig de nek omgedraaid.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor flink investeren in defensie maar hoe makkelijk men ineens geld kan vrijmaken dat er zogenaamd niet was als het gaat om de noden van de burger stoort mij echt enorm.
Het laat maar weer eens zien dat burgers vooral lastig zijn voor politici en dat je die niet hoeft te helpen ondanks dat ze hun positie te danken hebben aan diezelfde burgers.
Dat niemand in de media daar een issue van maakt stoort mij misschien nog wel het meeste.
We hebben aan het begin van het jaar nog een lastenverlichting gehad.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leningen die uiteindelijk terugbetaald moeten worden. Maar voor structurele lastenverlichtingen in combinatie met bezuinigen op de overheid is nooit een optie.
we hebben nul komma nul reservesquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
We hebben reserves. Overigens was er voor stikstof ook veel geld beschikbaar maar dat heeft BBB vakkundig de nek omgedraaid.
Geld en leencapaciteit bedoelde ik.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
we hebben nul komma nul reserves
wat we nog hadden is naar oekraine gegaan en wat we hadden was te weinig om te doen wat we moeten doen in de wereld
maar
we hebben genoeg om tegen iederen te zeggen 'kom niet hier want we neuken je in je kont'
niet omdat er niets is maar omdat we geen zin hebben om iemand tegen zijn wil in in zijn kont te neuken en dat stralen we nu wel uit
Als rusland letland binnenvalt dan hebben ze dat verovert.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:29 schreef sp3c het volgende:
als Rusland nu Letland binnenvalt dan zijn we over 5 of 10 jaar klaar om ze eruit te trappen
dan is kaliningrad weer Duitsland en de rest van Oekraine weer Oekrains, maar in de 5 tot 10 jaar gaan er heel veel mensen dood die niet dood hadden hoeven te gaan en die doden gaan op het rapport van Rutte en zijn vrinden
jij gaat je er sowieso niet mee bemoeienquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als rusland letland binnenvalt dan hebben ze dat verovert.
Wij gaan pas iets doen als Polen in gevaar komt. Pas dan ga ik mij ook er ook mee bemoeien.
Het kan. Ze zijn ook lid van het gemenebest. Dus hulp krijgen ze wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:54 schreef jcdragon het volgende:
Straks gaat Trump een deal met Poetin maken. Poetin mag Oekraine hebben en Trump mag Groenland voor 1 euro 'kopen'. Ik denk wel dat de EU nu echt voor zichzelf moet kunnen zorgen. En als de VS Canada gaat annexeren geldt Artikel 5 dan ook?
Klopt. Ik sla op de vlucht naar zuid-amerika als er stront aan de knikker komt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij gaat je er sowieso niet mee bemoeien
als Rusland Letland binnenvalt gaan ze met de navo troepen in Letland moeten vechten, dan is het wo3
gaan ze niet doen en jij gaat sowieso niets doen
Niet alleen op rapport bij Rutte hoor. Die komen op het rapport bij 90% van de Nederlands. bijna niemand was tegen de bezuinigingen op defensie de afgelopen 30 jaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:29 schreef sp3c het volgende:
als Rusland nu Letland binnenvalt dan zijn we over 5 of 10 jaar klaar om ze eruit te trappen
dan is kaliningrad weer Duitsland en de rest van Oekraine weer Oekrains, maar in de 5 tot 10 jaar gaan er heel veel mensen dood die niet dood hadden hoeven te gaan en die doden gaan op het rapport van Rutte en zijn vrinden
Dit dus. De sheeple laten zich weer handig leiden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:20 schreef Starhopper het volgende:
Haha en dat investeren ze zeker in Amerikaanse wapens?Slim hoor
Gewoon 2%. Dat is prima.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ontwapening sinds 1991 heeft West Europa naar schatting zo'n 4000 miljard euro bespaard. Dus als we er nu 30-50 miljard in investeren om de boel weer werkend te krijgen is dat een koopje.
Laat het CPB dat niet horen. Die worden helemaal viesgek.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nah, da's om de boel werkend te houden.
Gewoon de staatsschuld wat omhoog. Kan makkelijk.
Alles kan.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nah, da's om de boel werkend te houden.
Gewoon de staatsschuld wat omhoog. Kan makkelijk.
Oh hahaquote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
Weer een bedrijf uit keten van defensie producten die Nl verlaat. https://www.telegraaf.nl/(...)er-ons-geen-defensie
Gaat goed hoor.
We gaan de russen wel te lijf met ezeltjes en scheppen en tanks van piepschuim.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:10 schreef theunderdog het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)er-ons-geen-defensie
Nee, gaat lekker dit. Misschien beter om eerst bedrijven te houden die essentieel zijn voor defensie, voordat je gaat praten over hoeveel je eraan wil uitgeven..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |