Is goed meneer Hamas.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Was jouw argument niet dat een Pride-optocht niets uitmaakt en alleen 'onzekere mannetjes' zich daar druk over maken?
Nou, als het allemaal toch niets uitmaakt, dan is het toch prima dat men Hongarije op democratische wijze besluit dit niet meer te willen? Meer dan genoeg homo's en lesbiennes gaan daar toch niet heen en voelen zich er ook niet thuis.
En het is tegenwoordig ook helaas meer een samenkomen dat om zelfgekozen geslachten, vulgair gedrag en ander radicaal progressivisme gaat dan dat homo's en lesbiennes nog centraal staan. Dat is erg jammer, want vroeger was het best een goed initiatief.
[..]
Tja, democratie telt voor progressief links alleen als de uitkomsten hun bevallen. Maar als er op een democratische wijze voor conservatief beleid wordt gekozen is dat 'fascisme' zo vindt men.
Ik vind het vooral bijzonder hoe mensen die nog nooit bij een pride zijn geweest hun fantasie beeld van de Amsterdamse projecteren op prides overal ter wereld.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 01:10 schreef Seven. het volgende:
Wat ik altijd zo gek vind is dat mensen de Pride aanstootgevend vinden en niet geschikt voor kinderen. Maar een Braziliaanse carnaval (in Rotterdam) dan geen enkel probleem vinden.
Ja, kerkklokken en trekkers. Beste vergelijking ooit.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Net zoals die boeren op hun trekkers met hun abnormale drang naar aandacht.
Of die kerken met hun kerklokken en hun drang naar aandacht. Smerig![]()
![]()
Helemaal geen sprake van, men wil geen vulgair gedrag in de straat. Niemand wordt 'onderdrukt'. Als ik in Boedapest ben, ervaar ik daar nul onderdrukking.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:45 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wie is ziedend volgens jou!? Orban en gelijkgestemden die zich kwaad maken om een paar homo's of mensen die homo-onderdrukking niet okay vinden!?
Wie maakt dit argument hier?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 01:10 schreef Seven. het volgende:
Wat ik altijd zo gek vind is dat mensen de Pride aanstootgevend vinden en niet geschikt voor kinderen. Maar een Braziliaanse carnaval (in Rotterdam) dan geen enkel probleem vinden.
Goed punt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 06:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder hoe mensen die nog nooit bij een pride zijn geweest hun fantasie beeld van de Amsterdamse projecteren op prides overal ter wereld.
Ja, over Braziliaans carnaval zit je ook boven de kast met stoom uit de oren te typen op Fok?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helemaal geen sprake van, men wil geen vulgair gedrag in de straat. Niemand wordt 'onderdrukt'. Als ik in Boedapest ben, ervaar ik daar nul onderdrukking.
[..]
Wie maakt dit argument hier?
Ik heb mij veel vaker uitgesproken tegen ordinair gedrag in het algemeen op publieke plekken, lang niet alleen als dit bij Prides gebeurd. Wel ben ik daar simpelweg een stuk feller mee, omdat ik mij oprecht zorgen maak over de backlash die zulk gedrag op een gegeven moment gaat hebben.
Het is voornamelijk erg opmerkelijk dat je denkt dat mensen het stoom bij mensen uit de oren zou komen, alleen maar omdat deze kritiek hebben op gedrag tijdens een Pride.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, over Braziliaans carnaval zit je ook boven de kast met stoom uit de oren te typen op Fok?
En jij bent een pauper die alleen maar kan klagen op "rijke" mensen die volgens jouw altijd oneerlijk aan hun geld komen.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:32 schreef torentje het volgende:
Homoseksuelen zijn net als nationalisten veel te opdringerig. Het is dus een prima zaak dat die twee partijen elkaar dwarszitten.
Je bent de laatste 20 jaar wel eens bij een pride wezen kijken?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is voornamelijk erg opmerkelijk dat je denkt dat mensen het stoom bij mensen uit de oren zou komen, alleen maar omdat deze kritiek hebben op gedrag tijdens een Pride.
En zoals ik al aangeef heb ik vaker kritiek geleverd op vulgair gedrag in publiek, als ik mij niet vergis ook eens bij een carnaval optocht, maar toen werd ik meteen als racist weggezet, immers betrof het ook een aantal mensen van kleur. Dan mag je ook al geen kritiek leveren.
Ik ben wat dit betreft dus vrij consistent, ordinair gedrag zal ik bekritiseren, maar we zien wel dat kritiek soms heel gevoelig ligt bij sommigen.
Als ik in Turkije de toerist uithang ervaar ik ook gene onderdrukking. Topkerel die Erdogan!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helemaal geen sprake van, men wil geen vulgair gedrag in de straat. Niemand wordt 'onderdrukt'. Als ik in Boedapest ben, ervaar ik daar nul onderdrukking.
"Backlash", oftewel gewoon goedpraten van dit soort repressie en daarna degene die het ondergaat de schuld geven. We kennen je truukjes onderhand wel.quote:Ik heb mij veel vaker uitgesproken tegen ordinair gedrag in het algemeen op publieke plekken, lang niet alleen als dit bij Prides gebeurd. Wel ben ik daar simpelweg een stuk feller mee, omdat ik mij oprecht zorgen maak over de backlash die zulk gedrag op een gegeven moment gaat hebben.
Je snapt denk ik het punt van de pride tochten niet, dat is juist om aan te tonen dat het in sommige landen nog hard nodig is om als homoseksueel normale erkenning te krijgen.quote:Op maandag 17 maart 2025 23:04 schreef Lemmeb het volgende:
Intens trieste faggotry natuurlijk, die "Pride-optochten". Aandachttrekkerij van de meest irritante, weerzinwekkende soort.
Maar ik vind wel meer dingen heel triest. En om die allemaal te willen verbieden gaat wel wat ver.
Echter kan ik er ook niet wakker van liggen. Als de Hongaren geen grote groepen krijsende flikkers door hun straten willen, dan moeten ze dat lekker zelf weten.
Welke onderdrukking zou je daar dan moeten ervaren? Je valt toch niet binnen de lhbt-categorieën?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik in Turkije de toerist uithang ervaar ik ook gene onderdrukking. Topkerel die Erdogan!
Nee hoor, als mensen herhaaldelijk op verwerpelijke of discutabele manieren gedragen, kan dit gevolgen hebben. Dat heeft ook niets met repressie te maken. Misschien moet je eens beginnen met uit te leggen wat jij zo fijn vindt aan naakte mensen door de straat en mannen die aan pup play doen?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Backlash", oftewel gewoon goedpraten van dit soort repressie en daarna degene die het ondergaat de schuld geven. We kennen je truukjes onderhand wel.
Ik was toevallig dit jaar op vakantie tijdens de grootste gay fetish party van Europa, idd veel mensen die pup play deden, de grap is dat er geen enkele beveiliging of politie nodig is op een feest waar duizenden op afkomen, het is inderdaad maar wat je beschaving noemt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke onderdrukking zou je daar dan moeten ervaren? Je valt toch niet binnen de lhbt-categorieën?
[..]
Nee hoor, als mensen herhaaldelijk op verwerpelijke of discutabele manieren gedragen, kan dit gevolgen hebben. Dat heeft ook niets met repressie te maken. Misschien moet je eens beginnen met uit te leggen wat jij zo fijn vindt aan naakte mensen door de straat en mannen die aan pup play doen?
En dat bewerkstellig je dus niet door naakt met een hondenmasker door de straten te rennen. Dat wekt juist afkeer op bij weldenkende mensen. Helemaal in een land dat iets traditioneler is, zoals Hongarije.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt denk ik het punt van de pride tochten niet, dat is juist om aan te tonen dat het in sommige landen nog hard nodig is om als homoseksueel normale erkenning te krijgen.
En zij wonen nota bene in een klein dorpje, geen grote stad.quote:Homo en Joods in het land van Orbán? Ik voel me er thuis
Hun tweede huis bleek te staan in een nogal Orbán-getrouw dorp. In plaats van de gevreesde ingegooide ramen en bekladde muren werden docent Jacob Eikelboom en zijn Joodse vriend Lino er welkom geheten met wijn, soep en pannekoeken.
...
Ah een n=1 voorbeeld, man man.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat bewerkstellig je dus niet door naakt met een hondenmasker door de straten te rennen. Dat wekt juist afkeer op bij weldenkende mensen. Helemaal in een land dat iets traditioneler is, zoals Hongarije.
Verder hebben homo's hier niets te vrezen, zie bijvoorbeeld dit artikel van Trouw:
[..]
En zij wonen nota bene in een klein dorpje, geen grote stad.
Precies wat je zelf doet in je vorige post.quote:
Ja op Gran Canaria.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Precies wat je zelf doet in je vorige post.
Waar was dit trouwens, Gran Canaria neem ik aan?
Tja, daar heb je inderdaad de Fetish Pride. Bizar als je mij vraagt, maar ja, wel een prima locatie natuurlijk en genoeg mooie mannen in Spanje. Alleen jammer als men dan vervolgens als een idioot, gemaskerd (en waarschijnlijk flink gedrogeerd) als een puppy door de straten gaat. Dat is allemaal niet nodig en gewoon vulgair.quote:
Ik heb er niets mee, maar ik snap niet hoe je hier aan kunt storen, ik vind voetbalsupporters doorgaans een stuk storender.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar heb je inderdaad de Fetish Pride. Bizar als je mij vraagt, maar ja, wel een prima locatie natuurlijk en genoeg mooie mannen in Spanje. Alleen jammer als men dan vervolgens als een idioot, gemaskerd (en waarschijnlijk flink gedrogeerd) als een puppy door de straten gaat. Dat is allemaal niet nodig en gewoon vulgair.
Die zijn dan ook heel erg storend en soms ook nog vandalistisch en gewelddadig. Dat vormt eigenlijk wel een uitstekend voorbeeld van hoe ook gedrag tot een negatief stereotype weet te leiden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb er niets mee, maar ik snap niet hoe je hier aan kunt storen, ik vind voetbalsupporters doorgaans een stuk storender.
Gezien het grote publiek van heteros tijdens de Pride in Amsterdam storen mensen zich er helemaal niet zo aan, daarnaast is het allemaal vrij braaf, je ziet er echt geen gasten meer seks hebben, of uberhaupt naakt zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 07:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn dan ook heel erg storend en soms ook nog vandalistisch en gewelddadig. Dat vormt eigenlijk wel een uitstekend voorbeeld van hoe ook gedrag tot een negatief stereotype weet te leiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |