abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2025 @ 20:53:01 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217122075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom sleep je dat 'zonen van Cham' er dan bij, waar heb je dat vandaan?
O.a. jouw kerk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217122078
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:52 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ok, sorry, dan had ik dat mis. Ik lees niet iedere post van je, maar ik dacht echt dat je iedere letter letterlijk neem. Ik neem dat terug.
Bedankt.
pi_217122081
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
O.a. jouw kerk.
Waar staat dat dan en waarom is het relevant?
  donderdag 20 maart 2025 @ 20:54:30 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217122107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar staat dat dan en waarom is het relevant?
Omdat het aantoont dat geen enkele kerk sola scriptura, maar traditie-based is.

Dit vond ik nog wel het leukst:

The prophecy of Noah did not determine the character and destiny of his sons. But it showed what would be the result of the path they had chosen and the character they had developed. As a rule, children inherit the dispositions and tendencies of their parents and imitate their example. Thus the corruption and irreverence of Ham were reproduced in his posterity, bringing a curse upon them for many generations

Dit is de werkwijze die jij ook inzet en waarom elke discussie in feite volstrekt zinloos is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217122507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat het aantoont dat geen enkele kerk sola scriptura, maar traditie-based is.

Dit vond ik nog wel het leukst:

The prophecy of Noah did not determine the character and destiny of his sons. But it showed what would be the result of the path they had chosen and the character they had developed. As a rule, children inherit the dispositions and tendencies of their parents and imitate their example. Thus the corruption and irreverence of Ham were reproduced in his posterity, bringing a curse upon them for many generations

Dit is de werkwijze die jij ook inzet en waarom elke discussie in feite volstrekt zinloos is.
Waar staat daar iets over Afrikanen?

Verder klopt het gewoon wat ze zegt. Wat ze beschrijft noemen we epigenetica en leren op basis van voorbeeld. En inderdaad, het gedrag van de ouders kan het gedrag en de levensloop van de kinderen zeer negatief beïnvloeden. Als de bijbel het over een 'vloek' heeft, of dat 'God de zonden van de ouders tot de derde en vierde generatie straft', wordt dat ermee bedoeld: de gevolgen van onze daden hebben een negatieve invloed op de mensen die we beïnvloeden, waaronder onze kinderen.

Dus ik weet niet wat je punt is.
  donderdag 20 maart 2025 @ 21:28:24 #206
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_217122950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wauw, ik zal voor je bidden vriend.
Bewaar dat maar voor de kinderen onder het puin van door oorlog verwoeste steden.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 20 maart 2025 @ 22:38:31 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217124490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar staat daar iets over Afrikanen?

Verder klopt het gewoon wat ze zegt. Wat ze beschrijft noemen we epigenetica en leren op basis van voorbeeld. En inderdaad, het gedrag van de ouders kan het gedrag en de levensloop van de kinderen zeer negatief beïnvloeden. Als de bijbel het over een 'vloek' heeft, of dat 'God de zonden van de ouders tot de derde en vierde generatie straft', wordt dat ermee bedoeld: de gevolgen van onze daden hebben een negatieve invloed op de mensen die we beïnvloeden, waaronder onze kinderen.

Dus ik weet niet wat je punt is.
To repeople the desolate earth, which the Flood had so lately swept from its moral corruption, God had preserved but one family, the household of Noah, to whom He had declared, “Thee have I seen righteous before me in this generation.” Yet in the three sons of Noah was speedily developed the same great distinction seen in the world before the Flood. In Shem, Ham, and Japheth, who were to be the founders of the human race, was foreshadowed the character of their posterity.

The posterity of Canaan descended to the most degrading forms of heathenism. Though the prophetic curse had doomed them to slavery, the doom was withheld for centuries. God bore with their impiety and corruption until they passed the limits of divine forbearance. Then they were dispossessed, and became bondmen to the descendants of Shem and Japheth

Noem eens al die niet-Afrikaanse slaven in Amerika t.t.v. White.

BTW: een keur aan pausen had al ver voor White en haar debiele 'curse of Ham' traditie afstand genomen van slavernij van gekleurde mensen.

Plus: welke werken van Luther en Calvijn heb je gelezen

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-03-2025 22:56:08 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:08:22 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217124920
George Carlin had het door
Bekijk deze YouTube-video

"No woman would or could fuck things up like this".

Preach, brotherman.

"Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But he loves you!
"

Meer 'sprituele wijsheid' dan 10.000 eeuwenoude zogenaamd spirituele boeken bij elkaar.

Fraude... bedrog...

[ Bericht 15% gewijzigd door EttovanBelgie op 20-03-2025 23:38:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
To repeople the desolate earth, which the Flood had so lately swept from its moral corruption, God had preserved but one family, the household of Noah, to whom He had declared, “Thee have I seen righteous before me in this generation.” Yet in the three sons of Noah was speedily developed the same great distinction seen in the world before the Flood. In Shem, Ham, and Japheth, who were to be the founders of the human race, was foreshadowed the character of their posterity.

The posterity of Canaan descended to the most degrading forms of heathenism. Though the prophetic curse had doomed them to slavery, the doom was withheld for centuries. God bore with their impiety and corruption until they passed the limits of divine forbearance. Then they were dispossessed, and became bondmen to the descendants of Shem and Japheth

Noem eens al die niet-Afrikaanse slaven in Amerika t.t.v. White.

BTW: een keur aan pausen had al ver voor White en haar debiele 'curse of Ham' traditie afstand genomen van slavernij van gekleurde mensen.

Plus: welke werken van Luther en Calvijn heb je gelezen
Tjonge jonge jonge.

Waar staat daar dat het over Afrikanen gaat?

Kanaän werd de vader van de ... rara ... Kanaänieten en co.

Waar woonden die? In ... Kanaän en omgeving.

En door wie werden die 'dispossessed'? Door de ... Israëlieten, oftewel de Semieten, de nakomelingen van Shem, toen zij bezit namen van Kanaän. Nadat God honderden jaren hun afgoderijen en bijbehorende zonden had verdragen.

Deze tekst gaat echt totaal niet over Afrikanen. Dat lees je er puur zelf in op basis van... tja, op basis van wat eigenlijk? Niet op basis van de betekenis van de woorden.

Het maakt echt geen fluit uit hoeveel boeken je leest als je op deze manier met teksten omgaat.
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:51:57 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Tjonge jonge jonge.

Waar staat daar dat het over Afrikanen gaat?

Kanaän werd de vader van de ... rara ... Kanaänieten en co.

Waar woonden die? In ... Kanaän en omgeving.

En door wie werden die 'dispossessed'? Door de ... Israëlieten, oftewel de Semieten, de nakomelingen van Shem. Nadat God honderden jaren hun afgoderijen en bijbehorende zonden had verdragen.

Deze tekst gaat echt totaal niet over Afrikanen. Dat lees je er puur zelf in op basis van... tja, op basis van wat eigenlijk? Niet op basis van de betekenis van de woorden.
Zeg dat tegen al die figuren (White incluis) die maar wat graag 'Afrika' lazen in 'Ham'.

Ik zie verder geen concrete antwoorden op mijn vragen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg dat tegen al die figuren (White incluis) die maar wat graag 'Afrika' lazen in 'Ham'.

Ik zie verder geen concrete antwoorden op mijn vragen.
Het maakt geen fluit uit hoeveel boeken je leest als je als zo met teksten omgaat.

Ik ga hier geen wedstrijdje doen over hoeveel of welke boeken ik heb gelezen. Alsof dat iets bewijst of relevant is?
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:55:45 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125241
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het maakt geen fluit uit hoeveel boeken je leest als je als zo met teksten uitgaat.

Ik ga hier geen wedstrijdje doen over hoeveel of welke boeken ik heb gelezen. Alsof dat iets bewijst of relevant is?
Klopt; daarom is het zo absurd dat veel christelijke - vooral protestantse - kerken de vloek van Ham gebruikt hebben als rechtvaardiging voor slavernij, apartheid en Jim Crow.

Verder; voor iemand die steeds de loftrompet uitsteekt over die reformatie (ik spreek liever van deformatie), is het logisch om aan te nemen dat diegene de basale werken van Luther en Calvijn bestudeerd heeft
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125243
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt; daarom is het zo absurd dat veel christelijke - vooral protestantse - kerken de vloek van Ham gebruikt hebben als rechtvaardiging voor slavernij, apartheid en Jim Crow.

Verder; voor iemand die steeds de loftrompet uitsteekt over die reformatie (ik spreek liever van deformatie), is het logisch om aan te nemen dat diegene de basale werken van Luther en Calvijn bestudeerd heeft
Man, waar ben je nou op uit. Je wilt Ellen White van racisme betichten volgens mij. Dat lukt je niet. Houd er toch mee op.
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:58:29 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125250
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Man, waar ben je nou op uit. Je wilt Ellen White van racisme betichten volgens mij. Dat lukt je niet. Houd er toch mee op.
Nee, ik zeg dat zij net als die lieden voor haar uitging van een tradtionele anti-negroïde lezing. Ze week wat dat betreft niet af van veel Amerikaanse protestanten.

Waarmee ik mijn stelling onderbouw dat sola scriptura absolute bs is.

Maar ongetwijfeld is er ergens iemand die alsnog die traditie weet om te vormen tot soort lezing dat de zonen van Ham slaven werden van Sem, ook al is er in de hele geschiedenis geen greintje bewijs voor een dergelijke vorm van slavernij te vinden. Zeker niet op een schaal zoals veronderstelt in die vloek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat zij net als die lieden voor haar uitging van een tradtionele anti-negroïde lezing.

Waarmee ik mijn stelling onderbouw dat sola scriptura absolute bs is.

Maar ongetwijfeld is er ergens iemand die alsnog die traditie weet om te vormen tot soort lezing dat de zonen van Ham slaven werden van Sem, ook al is er in de hele geschiedenis geen greintje bewijs voor een dergelijke vorm van slavernij te vinden. Zeker niet op een schaal zoals veronderstelt in die vloek.
Ja, en je bent niet goed wijs.
  donderdag 20 maart 2025 @ 23:59:32 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125256
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, en je bent niet goed wijs.
Want?

We komen nu op het terrein van Amerikanistiek. I am ready.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125260
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Want?
Omdat je een haatdragend mannetje bent die niet leest wat er staat maar wat ie wil lezen om zijn eigen haat te rechtvaardigen.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 00:00:48 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125263
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Omdat je een haatdragend mannetje bent die niet leest wat er staat maar wat ie wil lezen om zijn eigen haat te rechtvaardigen.
Welke haat?

Als ik haat zou hebben zou ik allerlei gemeenschappen en kerken verwijten satanisch en duivels te zijn, denk ik.

Kun je op croften: nooit gedaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke haat?
Jegens een profeet van God die je zonder enige reden van racisme wil betichten. Je bent echt niet goed wijs. Ik citeer hier letterlijk boven nog hoe zij zich tegen racisme uitsprak. En dan blijf je dit volhouden. Het is werkelijk niet te geloven, met je 'anti-negroïde lezing'. Bah, ik word hier echt misselijk van, dit soort pure blinde haat. Blijf jezelf vooral op de borst kloppen over je vermeende moraliteit, want dit is gewoon smerig en misselijkmakend.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 00:03:47 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jegens een profeet van God die je zonder enige reden van racisme wil betichten. Je bent echt niet goed wijs. Ik citeer hier letterlijk boven nog hoe zij zich tegen racisme uitsprak. En dan blijf je dit volhouden. Het is werkelijk niet te geloven, met je 'anti-negroïde lezing'. Bah, ik word hier echt misselijk van, dit soort pure blinde haat. Blijf jezelf vooral op de borst kloppen over je vermeende moraliteit, want dit is gewoon smerig en misselijkmakend.
Zou je kunnen quoten waar ik White een racist noem?

Dat zeg ik namelijk niet.

Ik zeg dat zij de standaard, TRADITIONELE lezing van de Ham-vloek gewoon napapegaaide.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125291
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou je kunnen quoten waar ik White een racist noem?

Dat zeg ik namelijk niet.

Ik zeg dat zij de standaard, TRADITIONELE lezing van de Ham-vloek gewoon napapegaaide.
Je kunt het bekijken. Ik praat niet met mensen die zo omgaan met de waarheid. Je kunt een hele bibliotheek lezen, dat geneest je niet van je vooringenomenheid en blindheid. Ik wens je het beste.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 00:05:27 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je kunt het bekijken. Ik praat niet met mensen die zo omgaan met de waarheid. Je kunt een hele bibliotheek lezen, dat geneest je niet van je vooringenomenheid en blindheid. Ik wens je het beste.
Ik bekijk graag een quote waarin ik White een racist noem.

Nooit gedaan.

Kerken verder ook nooit duivels of demonisch of satanisch genoemd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217125303
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik bekijk graag een quote waarin ik White een racist noem.

Nooit gedaan.

Kerken verder ook nooit duivels of demonisch of satanisch genoemd.
Doe toch niet zo schijnheilig.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 00:08:22 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125307
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Doe toch niet zo schijnheilig.
Toon die schijnheiligheid aan met letterlijke quotes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 maart 2025 @ 00:19:45 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217125347
Goed leesvoer:

Goed om dit virulent anti-RKK topic te benoemen: de grootste voorstanders van slavernij, apartheid en Jim Crow vond men in de protestantse, vnl calvinistische hoek. Dat betekent niet dat in diezelfde hoek tegengeluiden te horen waren (integendeel), ik wil alleen maar aangeven dat wat 'onderdrukking' betreft, de 'reformatie' niet zaligmakend is gebleken.

Laat ons ook niet vergeten dat in Zuid-Afrika de knechting van zwarten gepaard ging met approbatie van de 'Gereformeerde kerk' aldaar.

Reformatie? Deformatie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')