https://www.telegraaf.nl/(...)e-leeftijd-overledenquote:Rob de Nijs is zondag op 82-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson. Familie van de zanger bevestigde zijn dood in een verklaring.
Correctie.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:26 schreef GereDathan het volgende:
Zelf had ik niet zoveel met Rob de Nijs. Maar het was onmiskenbaar 1 van de grotere artiesten van ons land de afgelopen 50 60 jaar. Op een vervelende manier moeten overlijden, gun je niemand.
Ik vind het al opvallend dat blijkbaar zijn vrouw en kind bij zijn overlijden waren. Maar hij heeft nog 2 kinderenquote:
Zoontje van 13.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:43 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind het al opvallend dat blijkbaar zijn vrouw en kind bij zijn overlijden waren. Maar hij heeft nog 2 kinderen
Was maar het B-kantje. Rob de Nijs en de Lords, en voor Sonja deed hij alles.quote:
Schijnt dat Boudewijn de Groot vroeger beetje een hekel aan de Nijs had. Zo'n nummer als Malle Babbe bijvoorbeeld, was eigenlijk voor de Groot geschreven. En met name op die hele oude albums van Rob de Nijs staan volgens mij nog wel meer nummers van Lennaert Nijgh die in eerste instantie voor de Groot waren geschreven. Maar dat weet ik niet zeker want Boudewijn de Groot vind ik echt kutmuziek. Op Kinderballade na dan maar dat is geschreven door Gerrit Komrij.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:21 schreef yessie234 het volgende:
De samenwerking met tekstschrijver Lennert Nijgh heeft hele mooie liedjes opgeleverd. Uit 1973, Jan Klaassen, met een heus clipje erbij
Bekijk deze YouTube-video
"Geen mens die van Jan Klaassen ooit iets teruggevonden heeft, Maar alle kinderen kennen hem, hij is niet dood, hij leeft!"
Album In de Uren van de Middag van Rob de Nijs, die LP was samen met Nijgh en de Groot. Of ze daardoor een hekel aan elkaar kregen.....Boudewijn de Groot is ook zo'n troubadour uit die tijd, maar dat Kennerermerduinen Nederlands en engagement, dat moet je kunnen verteren.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:32 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Schijnt dat Boudewijn de Groot vroeger beetje een hekel aan de Nijs had. Zo'n nummer als Malle Babbe bijvoorbeeld, was eigenlijk voor de Groot geschreven. En met name op die hele oude albums van Rob de Nijs staan volgens mij nog wel meer nummers van Lennaert Nijgh die in eerste instantie voor de Groot waren geschreven. Maar dat weet ik niet zeker want Boudewijn de Groot vind ik echt kutmuziek. Op Kinderballade na dan maar dat is geschreven door Gerrit Komrij.
Ja, maar toen was er net zo'n Boudewijn de Groot revival gaande in Nederland als ik het me goed herinner. Volgens mij had hij toen net na jaren radiostilte een album met nieuw werk uitgebracht. Maar ik trek z'n stem gewoon niet nee.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:55 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Album In de Uren van de Middag van Rob de Nijs, die LP was samen met Nijgh en de Groot. Of ze daardoor een hekel aan elkaar kregen.....Boudewijn de Groot is ook zo'n troubadour uit die tijd, maar dat Kennerermerduinen Nederlands en engagement, dat moet je kunnen verteren.
De Avond (ik geloof) heeft Boudewijn de Groot nog een nr 1 notering in de de top 2000 opgeleverd, maar Rob de Nijs zette het als eerst op LP.
quote:
Als 13 jaar geleden net is dan wel.quote:
Trieste zaak.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |