Geef me maar analoge meter dan i.p.v. slimme. Maar goed ik heb er 30 liggen dus wil van minimaal de helft af.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je gewoon een analoge meter hebt die terugdraait dan betaal je helemaal niks voor terug levering.
Die analoge krijg je niet meer, en die moeten mensen eerdaags verplicht laten vervangen voor een slimme dus dat is alleen maar uitstel van executie. Zorg wel dat je zolang mogelijk een analoge houd als je er 1 hebt.. dus bezwaar, bezwaar en nog een bezwaar.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:38 schreef Chinless het volgende:
[..]
Geef me maar analoge meter dan i.p.v. slimme. Maar goed ik heb er 30 liggen dus wil van minimaal de helft af.
Die zijn er nu al, de sneeuwbal is aan het rollen en niet meer te stoppenquote:Op zondag 16 maart 2025 16:57 schreef halfway het volgende:
Er komen landelijke uitzet dagen, kijken of ze dan nog zo'n grote bek hebben
Ja, kan je de halve zomer onder de douche gaan staan en in de winter nog niet eens de afwas kunnen doen.quote:Op zondag 16 maart 2025 17:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
P1 uitlees unit monteren en zodra en stroom terug geleverd gaat worden klik
Elektrische boiler gaat aan liefst een paar zodat je kan variëren in stroomsterkte
En tadaa gratis warm water voor wat dan ook en die boilers kosten ook niks want energie zuipers
Sluit je hierop een airco aan i.p.v. een boiler. Koelen in de zomer, verwarmen in de winter.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:59 schreef 215 het volgende:
[..]
Ja, kan je de halve zomer onder de douche gaan staan en in de winter nog niet eens de afwas kunnen doen.
Maar goed, sorry, dat is wat negatief gesteld maar het zet iets te weinig zoden aan de dijk. Ik denk aan een vergelijkbaar iets maar dan met huis verwarmen of koelen.
En terugleverkosten per dag?quote:Op maandag 17 maart 2025 16:28 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Terugleverkosten gaan alleen over gesaldeerde kWh's en zitten rond de 10ct per kWh, een gesaldeerde kWh streept nog steeds 27ct weg van je verbruik, dus netto levert een gesaldeerde kWh nog steeds zo'n 17ct op.
Over terugleveren boven de saldering worden geen terugleverkosten gerekend, en krijg je een verwaarloosbare terugleververgoeding (maar nog steeds meer dan niks).
Elke kWh die een zonnepaneel opwekt, levert dus nog steeds geld op. Afschakelen of panelen van je dak halen kan dus helemaal niet uit?
edit: Trouwens, ook extra verbruiken om maar niet terug te leveren kost je netto ook geld. Je verbruik verschuiven naar momenten met eigen opwek levert je wel flink winst op.
Geen idee hoe het daarmee zit; ik zit bij vattenfall, en ik betaal maandelijkse terugleverkosten op basis van een schaal voor mijn saldering.quote:
Waarom heb je ze dan gekocht? Om je geld kwijt te raken? Om de natuur te redden? Om een statement te maken (geld boeit me niet)?quote:Op maandag 17 maart 2025 17:27 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb een dynamisch contract, dus geen terugleververkosten. Dus krijg gewoon wat het tarief is op dat moment.
inb4: dat je op de momenten dat je meeste zon hebt het minste krijgt.
Ja klopt, maar het is alsnog meer dan 0. Daarnaast heb ik mijn panelen niet gekocht om er winst op te maken.
Als jij er voldoende verwijderd gaan die van mij weer meer geld opleveren. Dus ga vooral zo door.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:28 schreef achtja het volgende:
Want je kunt ze gewoon beter van je dak afhalen! Vandaag heb ik er 12 verwijdert..
Ah, je hebt even gezocht wat voor spanning er af komt. Al we je hier niet meer horen heb je kennelijk je huiswerk niet goed gedaan....quote:maken we straks een mooi kunstwerk mee op 12volt.
Ik bespaar er vrij veel geld mee. Wellicht dat ik ze ooit terug verdien, waarschijnlijk wel, ik let er niet echt op. Want zoals ik al zei, dat is niet mijn doel. Ons stroomverbruik is vrij hoog. Met m'n zonnepanelen kan ik iets daarop besparen. Daarnaast kan ik wellicht een klein beetje het milieu ontlasten, en dat vind ik ook wel belangrijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:28 schreef achtja het volgende:
[..]
Waarom heb je ze dan gekocht? Om je geld kwijt te raken? Om de natuur te redden? Om een statement te maken (geld boeit me niet)?
Vertel het ons! Want je kunt ze gewoon beter van je dak afhalen! Vandaag heb ik er 12 verwijdert.. maken we straks een mooi kunstwerk mee op 12volt.
Ook met een dynamisch contract saldeer je gewoon zei het op een iets andere manier. Je krijgt nu voor iedere opgewekte Kwh in ieder geval de belasting etc terug buiten de spotprijs.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:27 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik bespaar er vrij veel geld mee. Wellicht dat ik ze ooit terug verdien, waarschijnlijk wel, ik let er niet echt op. Want zoals ik al zei, dat is niet mijn doel. Ons stroomverbruik is vrij hoog. Met m'n zonnepanelen kan ik iets daarop besparen. Daarnaast kan ik wellicht een klein beetje het milieu ontlasten, en dat vind ik ook wel belangrijk.
Ik snap niet waarom ik ze eraf zou halen. Zoals ik al zei, ik heb een dynamisch contract. Ik saldeer nu al niet, dus voor mij boeit het niet.
Maak je geen illusies: een (ieder) kabinet dat uit juristen, politicologen en sociologen bestaat, komt echt niet toch een technocratisch beleid.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:26 schreef 215 het volgende:
Ik wacht af tot er een volgend kabinet is. Het huidige wiebelbeleid kan ik niks mee.
Idem, hier ook dynamische tarieven en zonnepanelen. Ja, soms levert het bijna niks op. Lekker boeiend. Over het hele jaar bezien zijn de panelen nog méér dan rendabel. Tenzij iemand mij een energieleverancier kan aanwijzen waar ik op jaarbasis 4500kWh kan afnemen voor ¤500.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:27 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb een dynamisch contract, dus geen terugleververkosten. Dus krijg gewoon wat het tarief is op dat moment.
inb4: dat je op de momenten dat je meeste zon hebt het minste krijgt.
Ja klopt, maar het is alsnog meer dan 0. Daarnaast heb ik mijn panelen niet gekocht om er winst op te maken.
En gelukkig maar.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:37 schreef blomke het volgende:
Maak je geen illusies: een (ieder) kabinet dat uit juristen, politicologen en sociologen bestaat, komt echt niet toch een technocratisch beleid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |