Mijn oom is walvisvaarder geweest, op de Willem Barendszquote:Op maandag 17 maart 2025 19:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat is "ruimte" ?
Buiten dat .. questie van tijd.
Probeer maar eens aan een walvisvaarder uit te leggen dat we over 100 jaar walvissen poetsen.
Dat verklaart een hoop.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:52 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]De hele wereld op z'n kop!
Hen schoten de wolven dood?quote:Op maandag 17 maart 2025 19:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat was hier:
[ afbeelding ]
De gemoederen zijn verhit in die omgeving. Maar wij hebben zelfs geen spoor van wolven gezien
Wat blubber vet! Ik zou die verhalen over de zee, de stormen, de walvis en de mistiek weleens willen horen!quote:Op maandag 17 maart 2025 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mijn oom is walvisvaarder geweest, op de Willem Barendsz![]()
Hij is aardig op leeftijd, maar hij leeft nog.
[ afbeelding ]
vraag zijn telefoonnummerquote:Op maandag 17 maart 2025 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat blubber vet! Ik zou die verhalen over de zee, de stormen, de walvis en de mistiek weleens willen horen!
Dan kom ik naast je zitten om mee te luisteren.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat blubber vet! Ik zou die verhalen over de zee, de stormen, de walvis en de mistiek weleens willen horen!
Supervet heb er beelden van gevonden!quote:Op maandag 17 maart 2025 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Keyboard Knight
Goeiequote:
Ik heb hem niet vaak gezien. Hij woont in Australië.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat blubber vet! Ik zou die verhalen over de zee, de stromen, de walvis en de mistiek weleens willen horen!
Wie weet op een eventuele meet ooit nogquote:Op maandag 17 maart 2025 19:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Oh ja, dit is 40+quote:Op maandag 17 maart 2025 20:04 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Maillerd, dat gaat per telegraaf
quote:Op maandag 17 maart 2025 20:04 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Maillerd, dat gaat per telegraaf
Onzin, de willem barendsz is echt geslooptquote:Op maandag 17 maart 2025 19:55 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan me wel voorstellen dat de dood van Rob de Nijs deze gevoelens bij jou oproept, het is ook allemaal best heftig, de geschiedenis van de vader van je dochter, ieders verdriet daarom en vooral je schoonvader, dan word je weer even terug in de tijd gegooid, dan mag je best een traantje laten. Dikke knuffel voor jou puzziequote:Op maandag 17 maart 2025 18:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Misschien triggert de dood van Rob de Nijs iets bij mij waar ik vanmorgen al traantjes om had en wat aan de ene kant niets met Rob de Nijs te maken heeft , maar waar voor mij op een andere manier een link zit.
Vanmorgen moest ik 'ineens' denken aan de vader van mijn dochter die bij een auto ongeluk omkwam, de laatste dagen droom ik heel veel over hem, net als vannacht. Heel raar.
Of laat ik het zo zeggen: het houdt me bezig en het raakt me. Misschien omdat het over een maand precies twee jaar geleden is dat hij overleed.
Maar ik moest vanmorgen ook denken aan zijn vader (mijn ex schoonvader) en het moment dat ik hem bij het afscheid voor het eerst sinds jaren weer zag .
wij hebben een best heftig verleden met elkaar gehad en door beschuldigingen die hij over mij had gedaan maar die niet waar waren hebben mijn kinderen en ik het heel erg moeilijk gehad. Uiteindelijk heb ik hem dat jaren geleden voor mezelf 'vergeven'
Ik heb teveel mensen verbitterde mensen gezien en het is zo zonde als dingen je nog in de weg zitten en blijven hangen waardoor je niet los kan laten. (want dat is een keuze![]()
Maar goed, mijn (ex) schoonvader heeft ook Parkinson en ik wist op dat moment dat de kans groot is dat ik hem nooit meer zou/zal gaan zien,
dus ik was heel erg blij dat ik hem op de dag van het afscheid van hun kind een knuffel kon geven , hem liefkozend in zijn wangen kon knijpen en kon vertellen dat het voor mij nu goed was tussen ons. Ik ben heel erg dankbaar voor dat moment.
Hij was een markante grote man, ,plaatselijk bekend in Deventer, had een antiquariaat en kunsthandel en deed in zijn vrije tijd met zijn dochter restauratie projecten van schilderijen.
Grappig detail is dat zijn dochter jaren als conservator bij slot Zuylen heeft gewerkt
en tegenwoordig werkzaam is bij Museum Speelklok![]()
ik heb er veel over gehoord maar ben er nooit geweest, misschien gaan we dat nog doen![]()
Mijn schoonvader was een mooie man maar ook een moeilijke man en vader.
En om hem zo te zien in die conditie raakte me wel.
Traantjes om het verdrietige leven van mijn ex, en traantjes om zijn vader met Parkinson. En pas geleden kreeg mijn moeder ook te horen dat een hele goede vriend Parkinson heeft ,maar dat dat goed te behandelen is.
Terug naar het nu:
Knuffel voor jou @:sly-nl![]()
En @:Deisyy hoe gaat het met de zwangerschap van je dochter?
En gereïncarneerdquote:Op maandag 17 maart 2025 20:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Onzin, de willem barendsz is echt gesloopt
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Barendsz_(schip,_1955)quote:Op maandag 17 maart 2025 20:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
En gereïncarneerd![]()
Bekijk deze YouTube-video
Ook die is niet meer..quote:Op maandag 17 maart 2025 20:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Barendsz_(schip,_1955)
Ik zat juist naar die te zoeken, was benieuwd of ie er nog wasquote:Op maandag 17 maart 2025 20:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ook die is niet meer..![]()
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben ze er nog een zee naar genoemd
Discworldquote:Op maandag 17 maart 2025 19:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Hel ?
De hele wereld is gebouwd op een schildpad !
[ afbeelding ]
Ik heb een serie oude Eppo’s uit de jaren ‘70. Daar staat De zingende draad in.quote:
Discworldquote:Op maandag 17 maart 2025 20:52 schreef drakin het volgende:
[..]
DiscworldIk ben nu die serie aan het lezen
Kurma? Wat is nou weer een Kurma?quote:Op maandag 17 maart 2025 21:18 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
DiscworldDat ken ik dan weer niet..
Ik ken hem als Kurma
Ik ben op de Batavia geweestquote:Op maandag 17 maart 2025 21:11 schreef marcb1974 het volgende:
Is er hier iemand wel eens op de Buffel geweest?
Of de Halve Maen?
Prachtig!quote:Op maandag 17 maart 2025 21:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben op de Batavia geweest![]()
[ afbeelding ]
A'Tuin is een reïncarnatie van Kurmaquote:Op maandag 17 maart 2025 21:23 schreef drakin het volgende:
[..]
Kurma? Wat is nou weer een Kurma?
De grote A'Tuin is dit
In Harlingen ligt ook zo'n schip..quote:Op maandag 17 maart 2025 21:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat doen die Hindu's wel vaker dat reincarnerenquote:Op maandag 17 maart 2025 21:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
A'Tuin is een reïncarnatie van Kurma
Komt geen ent an zoquote:Op maandag 17 maart 2025 21:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Dat doen die Hindu's wel vaker dat reincarneren
Halve Maen lijkt eropquote:Op maandag 17 maart 2025 21:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je kan ook met een roeiboot de pacific over varen.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
D'r schoot me plots dit avontuur te binnen...
[ afbeelding ]
Tis wel een DAF van van Gend en Loos hè.. Die zinken nietquote:Op maandag 17 maart 2025 21:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je kan ook met een roeiboot de pacific over varen.
Tot je een cycloon tegenkom dan
Niet? Ze zijn toch behoorlijk gezonkenquote:Op maandag 17 maart 2025 21:57 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Tis wel een DAF van van Gend en Loos hè.. Die zinken niet
Op dit ding waren ze al 500 jaar eerder in de VSquote:Op maandag 17 maart 2025 21:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Halve Maen lijkt erop
[ afbeelding ]
En op zo'n ding zijn ze naar de VS gevaren
Ik vind deze een mooie serie.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
D'r schoot me plots dit avontuur te binnen...
[ afbeelding ]
Ja. Aoibhin en ik hebben hem gezien.quote:
Tof, ik ben wel eens op de Amsterdam geweest en de Santa maria (Barcelona) Nou ja, de replica's dan.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:18 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja. Aoibhin en ik hebben hem gezien.
De Liefde.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:43 schreef drakin het volgende:
En op de replica van de dinges die toen naar Japan ging, die werd compleet gebouwd in Makkum.
En bataviastad en scheepvaartmuseum Amsterdam hebben ook bootjes
Wat een stomme naam voor een bootquote:
Ze gingen met 4 schepen, de andere drie vergingen onderweg.quote:
Nu een lekker zonnetje maar te koud om even het raam open te zetten.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:27 schreef RedShoe het volgende:
Frisjes buiten![]()
Dat was een koude nacht..
Zon schijnt uitbundig hierquote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:32 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nu een lekker zonnetje maar te koud om even het raam open te zetten.
Hier ook maar mijn korte broek blijft vandaag nog in de kast liggen.quote:
Die van mij ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Hier ook maar mijn korte broek blijft vandaag nog in de kast liggen.
Ik hoop het,hier aan de kust is het al snel wat koeler.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:10 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Die van mij ook.
Vrijdag gaan we naar de 20 graden. Misschien dan de korte broek.
Oostenwind, was fris zonet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:27 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik hoop het,hier aan de kust is het al snel wat koeler.
Hey Marcquote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Op 105 jarige leeftijd overlijden nadat je nog gevochten hebt als piloot in 'The Battle of Britain'
https://www.nu.nl/buitenl(...)ftijd-overleden.html
Liever niet zeg..quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
Dot
Wij moeten er nog maar zien te komen
Nog een heel eind te gaan danquote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
Dot
Wij moeten er nog maar zien te komen
Oh, weet wel vrij zeker dat ik dat niet haalquote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:24 schreef marcb1974 het volgende:
Op 105 jarige leeftijd overlijden nadat je nog gevochten hebt als piloot in 'The Battle of Britain'
https://www.nu.nl/buitenl(...)ftijd-overleden.html
Erger nog, een (groot) deel zal al 85 jaar dood zijn. Die zijn 'The Battle of Britain' al niet doorgekomenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:24 schreef Domnivoor het volgende:
[..]![]()
Stel je eens voor dat je maten al 80 jaar dood zijn...
Ik haal dat ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, weet wel vrij zeker dat ik dat niet haal
Hoe kan je dat zeker weten?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oh, weet wel vrij zeker dat ik dat niet haal
Oempa-loempataal.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:56 schreef RedShoe het volgende:
Wat voor taal praten ze überhaupt met elkaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |