Naar. Naar.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:41 schreef DrMarten het volgende:
Dit is gewoon pijnlijk om na te kijkenSCHIET NOU OP!!!
Maar Astrid reageert ook traag, hij zegt een letter, maar ze wacht tot het nog eens gezegd wordt. Niet handig als het om seconden gaat.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:41 schreef DrMarten het volgende:
Dit is gewoon pijnlijk om na te kijkenSCHIET NOU OP!!!
Veel andere vragen ook. Radar, sonar, rif, Albanie.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:57 schreef DrMarten het volgende:
De muziekvragen zijn wel van een heel simpel niveau deze keer.
Zelfs ik herkende die. En Lionel Ritchie ook al. Terwijl die laatste vraag nooit mijn sterkste punt is, en ik bij Pubquizen maar halfhalf aan die ronde meedoe.quote:
Ik wist hem al bij 'voormalig lid van de Commodores', maar dat is een beetje mijn tijd. Whitney Houston was nog veel makkelijker.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zelfs ik herkende die. En Lionel Ritchie ook al. Terwijl die laatste vraag nooit mijn sterkste punt is, en ik bij Pubquizen maar halfhalf aan die ronde meedoe.
Albanië werd extra makkelijk door de hoofdstad te noemen. Ergens in groep 7 of 8 leer je alle Europese landen met hun hoofdsteden. Bij Kaapverdië voegt de hoofdstad weinig toe.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Veel andere vragen ook. Radar, sonar, rif, Albanie.
Klopt. Als je niet gewoon alle landen van Europa en de meeste van de Amerika's en Azie kent met hun hoofdsteden zou je in zo'n quiz niet zoveel te zoeken moeten hebben. Ik dacht eerst Montenegro omdat ik niet goed op zat te letten en een moeilijker vraag verwachtte. De connectie met Olympische atleten sloeg ook nergens op want dat is niet waardoor we dat weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Albanië werd extra makkelijk door de hoofdstad te noemen. Ergens in groep 7 of 8 leer je alle Europese landen met hun hoofdsteden. Bij Kaapverdië voegt de hoofdstad weinig toe.
Van zo'n postbode of een jongere deelnemer kan ik het me nog wel voorstellen, maar voor de meeste kandidaten is 1500 euro mislopen niet iets wat ook maar enige invloed heeft op wat ze kunnen doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:09 schreef BobW het volgende:
De derde ronde moeten ze gewoon verplichten.
Je meldt je toch aan om te kunnen spelen, wat maakt dat geld nou uit.
Als het nou om miljoenen ging.
Echt een zeldzaam onnozele opzoeker. ‘Ik ben niet goed met computers’. Waarom geef je je dan op? Hoe kwam dit team in godsnaam door de voorselectie heen? Elke Wiki-vraag vindt hij toch niet. 70 euro weg voor 1 antwoord, ongelofelijk.quote:
Precies. Ik zit te wachten op een team dat zegt: de laatste keren dat een team de derde ronde speelde kregen ze ineens veel moeilijkere vragen. Dat is namelijk zo en voor mijn gevoel durven teams het daarom niet meer. Of in elk geval kreeg het eerste ronde team dan vaak absurd makkelijke vragen. Ik zou dan ook gewoon die drie rooitjes pakken. Is toch makkelijk verdiend.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Als je niet gewoon alle landen van Europa en de meeste van de Amerika's en Azie kent met hun hoofdsteden zou je in zo'n quiz niet zoveel te zoeken moeten hebben. Ik dacht eerst Montenegro omdat ik niet goed op zat te letten en een moeilijker vraag verwachtte. De connectie met Olympische atleten sloeg ook nergens op want dat is niet waardoor we dat weten.
[..]
Van zo'n postbode of een jongere deelnemer kan ik het me nog wel voorstellen, maar voor de meeste kandidaten is 1500 euro mislopen niet iets wat ook maar enige invloed heeft op wat ze kunnen doen.
Ik denk dat door het lage niveau die kortere speeltijd ook veel belangrijker is geworden, een goed team kan niet meer het verschil maken op parate kennis en ik denk dan ook dat 3e rondes veel vaker verloren worden dan vroeger.
Ook dat nog eens, dat is waar ook. Wat ik bedoelde is dat als de vragen in het algemeen makkelijker zijn, je als goed team meer de leiden hebt van de kortere speeltijd tegen een niet zo goed team. Maar daar komt deze onzekerheid dan nog eens bovenop.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies. Ik zit te wachten op een team dat zegt: de laatste keren dat een team de derde ronde speelde kregen ze ineens veel moeilijkere vragen. Dat is namelijk zo en voor mijn gevoel durven teams het daarom niet meer. Of in elk geval kreeg het eerste ronde team dan vaak absurd makkelijke vragen. Ik zou dan ook gewoon die drie rooitjes pakken. Is toch makkelijk verdiend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |