Veel te dun snijden vanwege korte bereidingstijd en daarna te lang laten liggen voor jij het in je handen krijgt als klant. Hierdoor wordt de friet zacht en buigzaam en kan je er bijna weer een aardappel van kleien.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geloof ik graag.
Wat doen ze er dan bij de maccie mee dat het van die gore shit wordt. Zonde.
De Innovator is niet te koop in de winkel want exclusief voor de Mac geteeld.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mijn favo is agria dus. Heb die nog niet zien liggen hier in de buurt. Als ik de kans heb neem ik ze wel mee. Dank.
Stoofvlees is heerlijk maar de combinatie met friet vind ik ook niks.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:22 schreef BekiekUtMoar het volgende:
[..]
Die limbo's gooien een lading warm vlees met jus over de frites, daar wordt het een partij zompig van!! Getverderrie.
Pindasaus/mayo en uitjes daarentegen is duidelijk de beste keuze.
Maar het is en blijft wel friet/frites.
Fontane komt in de buurt.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:40 schreef BekiekUtMoar het volgende:
[..]
De Innovator is niet te koop in de winkel want exclusief voor de Mac geteeld.
Een paar domme, koppige, dikke nekkerige provincies zeggen een bepaald woord maar verder zegt heel de wereld (incl de uitvinders) het andere woord. Wie heeft er dan gelijk? De rest van de wereld of het inferieure deel dat Holland heet?quote:Op zondag 16 maart 2025 09:59 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens;
Brabant en Limburg zeggen een bepaald woord, maar verder zegt heel Nederland het andere woord. Wie heeft er dan gelijk? De rest van Nederland of het inferieure deel dat Brabant en Limburg heet?
Friet goulash met zoete mayonaisequote:Op zondag 16 maart 2025 10:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Stoofvlees is heerlijk maar de combinatie met friet vind ik ook niks.
We waren het even eens met elkaar maar nu ga je te ver.quote:
Onze zoete mayonaise is wel anders dan die van jullie. Het is geen frietsaus he?quote:Op zondag 16 maart 2025 11:02 schreef matigeuser het volgende:
[..]
We waren het even eens met elkaar maar nu ga je te ver.
Friet behoort gegeten te worden op de volgende wijze. Volgens traditioneel Belgisch recept:
- Vers gesneden en van de juiste aardappelsoort
- Gefrituurd (2x bakken) in ossewit
- Licht zouten
- Met dikke, zure mayonaise
Aangezien dit in Nederland amper te vinden is, ben ik sinds vorig jaar weer zelf gaan bakken. Vrijwel elke snackbar gooit gewoon een fabriekszak Aviko in hun plantaardige olie, wat zoete mayo erbij en dan mag je bijna 4 euro aftikken. En het smaakt saai en vooral, ambachtsloos.
Mwah, ik mag de combinatie wel, maar dan wel apart, niet het vlees op de friet.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Stoofvlees is heerlijk maar de combinatie met friet vind ik ook niks.
Wel hoor. Bijvoorbeeld Van Ree in Hoorn met hun snackbars. Maar die bakken dan ook patat.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:02 schreef matigeuser het volgende:
[..]
We waren het even eens met elkaar maar nu ga je te ver.
Friet behoort gegeten te worden op de volgende wijze. Volgens traditioneel Belgisch recept:
- Vers gesneden en van de juiste aardappelsoort
- Gefrituurd (2x bakken) in ossewit
- Licht zouten
- Met dikke, zure mayonaise
Aangezien dit in Nederland amper te vinden is, ben ik sinds vorig jaar weer zelf gaan bakken. Vrijwel elke snackbar gooit gewoon een fabriekszak Aviko in hun plantaardige olie, wat zoete mayo erbij en dan mag je bijna 4 euro aftikken. En het smaakt saai en vooral, ambachtsloos.
Ik haal hier anders in een klein stadje in Brabant ook FRIETaardappels bij de boer hoor.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel hoor. Bijvoorbeeld Van Ree in Hoorn met hun snackbars. Maar die bakken dan ook patat.
https://www.vanreepatat.nl/onze-aardappels/
Goed bezig! Zo hoort het. Ik persoonlijk haal de schil er wel af, anders vind ik ze te zoet smaken. Maar voor de rest krijg je een matigeuser-seal-of-approval.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Of je het nu patat of friet wil noemen, ik heb net aardappels gesneden (schil eraan gelaten) en die worden straks in Ossewit voorgebakken. Koelen dan af tot vanavond en dan afgebakken. Goddelijk met zure mayonaise.
Ga je rustig opwinden over of het nu friet of patat is, maar als je dan vervolgens diepvries uit de airfryer eet kan ik je alleen maar uitlachen.
Ik ben geen Belg mocht je dat denken. Het woord frietsaus wil ik niet eens horen. Wat een verschrikking is dat.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Onze zoete mayonaise is wel anders dan die van jullie. Het is geen frietsaus he?
Schil zoet? Is me nog niet opgevallen. Wat ik wel doe is ze lang spoelen, in zout water. Dat trekt vocht er uit en de suikers als de aardappelen oud zijn. De schil geeft meer smaak vind ik.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:03 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Goed bezig! Zo hoort het. Ik persoonlijk haal de schil er wel af, anders vind ik ze te zoet smaken. Maar voor de rest krijg je een matigeuser-seal-of-approval.
Oh ja, jij was dat.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
https://suno.com/song/4b5f4579-422f-472d-af00-bcf2b610cd06?sh=YILZnXYLAQRaqfDm
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 18:53 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk deze van een andere Fokker: https://suno.com/song/4b5f4579-422f-472d-af00-bcf2b610cd06
Werkt trouwens ook goed als barbershop merk ik.![]()
Één zo'n klein rood stipje in een grote blauwe vlek bij Maastricht, je krijgt er bijna een Asterix gevoel vanquote:Op zaterdag 15 maart 2025 06:26 schreef raptorix het volgende:
Ik heb dit onderzocht op basis van gerechten die je bij Thuisbezorgd kunt bestellen, het is gewoon patat.
[ afbeelding ]
Friet klinkt wel elitair?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:
En natuurlijk zal Máxima nooit zeggen dat ze patat gaat eten. Dat klinkt niet elitair genoeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |