quote:Koning weerspreekt Máxima: “Het is patat!
De eeuwige discussie over de juiste benaming voor gefrituurde aardappelstaafjes heeft een onverwachte wending gekregen. Koningin Máxima leek vrijdag tijdens een bezoek aan een buurthuis een koninklijk besluit te hebben genomen door stellig te verkondigen: “Het is friet.” Maar nu lijkt koning Willem-Alexander roet in het eten te gooien.
Tijdens een informeel moment met een groep studenten in Den Haag werd de vorst geconfronteerd met de uitspraak van zijn echtgenote. Een student vroeg hem of hij het met Máxima eens was. De koning schudde lachend zijn hoofd. “Nee hoor, bij ons thuis zeggen we gewoon ‘patat’,” zei hij met een knipoog.
Volgens Willem-Alexander is de term ‘patat’ veel logischer. “Als je het bakt in een pan, heet het patat. Bovendien heet een patatje mét niet voor niets een patatje mét,” grapte hij. De koning haalde zelfs de historische achtergrond erbij: “In veel delen van Nederland wordt het al generaties lang ‘patat’ genoemd. Dat is traditie, en als koning moet ik de tradities van ons land hoog houden.”
Of deze koninklijke onenigheid de discussie in Nederland definitief zal beslechten, valt te betwijfelen. Maar één ding is zeker: het koninklijk paar zal voortaan misschien twee benamingen op het menu moeten zetten.
Wordt vervolgd…
ChatGPTquote:
Is voor de hoerenquote:
De Nederlander bestaat nog wel, net als dat de Argentijn bestaat. Voor de rest heb ik weinig boodschap aan de mening van deze Argentijnse.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi gesproken Maxima 'de Nederlander bestaat niet' Zorreguieta.
Pommes. Pommes frites. Je moet wel zeggen wát je frituurt hè.quote:
Dat bestaat ook niet. Dat is inferieure bagger ivm patat en noemen ze 'frites' en spreek je uit als 'friet' in het NLs.quote:
Nee, een aardappel is een aardappel en patat is patat. Geen hond in Nederland zegt patat als hij een aardappel bedoelt. Dus wat zeur je nou?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:14 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En patat betekent aardappel. *Hoe* wil je die aardappel mee naar huis nemen? Gewoon rauw in de schil? Gekookt, gepoft, gebakken, gefrituurd?
Stelletje slecht duits sprekende reservebelgenquote:Op zondag 16 maart 2025 09:59 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens;
Brabant en Limburg zeggen een bepaald woord, maar verder zegt heel Nederland het andere woord. Wie heeft er dan gelijk? De rest van Nederland of het inferieure deel dat Brabant en Limburg heet?
Ga jij die slappe zooi van maccie dan maar eten.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:05 schreef Twiitch het volgende:
Patat met een frikandel
Friet met een frikandel
Ik schil deze Kanzi en maak er een appel vanquote:Op zondag 16 maart 2025 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schil ik wel een paar Agria's en maak ik er patat van.
Die limbo's gooien een lading warm vlees met jus over de frites, daar wordt het een partij zompig van!! Getverderrie.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]Jullie limbo's doen dat alleen maar om de rest te irriteren. Berehap pinda is de enige juiste naam.
Het lijkt niet eens op de Spoetnik.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Terwijl de aardappels die bij de Mac gebruikt worden echt wel uitstekend zijn. (De Innovator)quote:Op zondag 16 maart 2025 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga jij die slappe zooi van maccie dan maar eten.
Schil ik wel een paar Agria's en maak ik er patat van.
Geloof ik graag.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:25 schreef BekiekUtMoar het volgende:
[..]
Terwijl de aardappels die bij de Mac gebruikt worden echt wel uitstekend zijn. (De Innovator)
Zelf eens een flinke zak van meegekregen bij een boer in Zeeland (Ossenisse) en daar zelf friet van gemaakt, werkelijk perfect.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |