Ga er maar vanuit dat, dat de collinfondsen zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:05 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Bij stemming vind ik dat een nadeel, ik ga er vanuit (hoeft niet zo te zijn) dat een grote geldschieter inner circle is. De kans is groter dat die meer in het voordeel van de ondernemer stemt.
(wat ik mij wel afvraag is of die grote geldschieters mogelijk de Collin fondsen zijn)
Mooi moment om daar eens navraag over de doen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:21 schreef quepos het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat, dat de collinfondsen zijn.
Dus bij problemen zal intensief beheer extra zijn best doen.
Ik heb hem meegenomen voor mijn basisbedrag.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 17:42 schreef peterc het volgende:
Nu we het toch over HCN hebben onze 400 Burgerme-man uit Amersfoort. Mij nog niet helder waarom de ondernemer gekozen heeft voor een faillissement als je het bericht van HCN leest. Denk dat belastingdienst & huur ook mee spelen.
37 terms vd 48 voldaan (180k / 8%) dus nu ongev 74% afgelost, rest nog ongev 47k hoofdsom. Indien overname door was gegaan zou nog vd totale vordering 30% resteren.
Incl de ontv rente zit ik op ongev 90%, dus no big bleeder.
Ook benieuwd hoe onze HCN 401 +561 family-franchise-snack-mannen uit Breda waarvan de street-jump ter ziele is gegaan het verder vergaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zag toevallig van de Burgerme het volgende voorbij komen, geen idee of jullie nog een vordering hebben:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit wordt een kleine correctie op mijn box3
Datum
Kenmerk
Omschrijving
19-03-2025
15.nho.24.43.F.1333.1.25
Faillissement omgezet in schuldsanering op 18 maart 2025
Ja, de ondernemer is hoofdelijk aansprakelijk, natuurlijk valt van een kale kip niks te plukken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:48 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Zag toevallig van de Burgerme het volgende voorbij komen, geen idee of jullie nog een vordering hebben:
Datum
Kenmerk
Omschrijving
19-03-2025
15.nho.24.43.F.1333.1.25
Faillissement omgezet in schuldsanering op 18 maart 2025
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:24 schreef zeeland6 het volgende:
Een nieuwe weinig zeggende update van GVE over Comfort projectenWederom een kl*te mail van dit waardeloze platform.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In vorige mails zou er zo goed als een koper zijn en dan nu weer dit
quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:24 schreef zeeland6 het volgende:
Een nieuwe weinig zeggende update van GVE over Comfort projectenZe gebruiken heel veel woorden om te zeggen dat de inleg foetsie is...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Er wordt links en rechts fors extern geld aangetrokken, waarbij hij toch geen misselijk dividend krijgt vanuit Fincoquote:Op woensdag 19 maart 2025 13:00 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project t.b.v. aflossing leningen en werkkapitaal met 1e hypotheek op garages:
Iconic Ventures B.V.
¤ 1.000.000 | 8,5 % rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/iconic-ventures-b-v/
Een garage met een waarde van ¤450.000. In andere plaatsen koop je daar best een aardig huisje van, in Amsterdam een garage. Is dit trouwens de garage uit dit artikel? https://pureluxe.nl/2021/09/amsterdamse-parkeergarage-vraagprijs/ Daar wordt gesproken over nummer 19 H, in de pitch is het 19 1quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:00 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project t.b.v. aflossing leningen en werkkapitaal met 1e hypotheek op garages:
Iconic Ventures B.V.
Met een 1e hypotheekquote:Op woensdag 19 maart 2025 13:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze gebruiken heel veel woorden om te zeggen dat de inleg foetsie is...
Ik ken de naam van het project wel (hier al vaak voorbij gekomen) maar inhoudelijk ken ik het project niet.quote:
Hypotheek op onverkoopbare panden. Zouden ontwikkelt worden naar zorgwoningen, maar niet gebeurd. Zou me niets verbazen als groot deel inderdaad afgebroken moet worden door een nieuwe ontwikkelaar, wat de prijs natuurlijk drukt, want sloop, vergunning aanvragen, nieuwbouw.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik ken de naam van het project wel (hier al vaak voorbij gekomen) maar inhoudelijk ken ik het project niet.
Als dit een project was met een 1e hypotheek, wat is hier dan zo geweldig mis gegaan?
Ik denk dan aan een KoMetje (hypotheek niet gevestigd) of pand afgebroken (zoals bij Collin project Haitsma). Dat laatste project ken ik dan helaas weer wel heel goed.
volgens mij is de boodschap duidelijk: weg investering. Voor mij allang geen GvE meerquote:Op woensdag 19 maart 2025 12:51 schreef quepos het volgende:
[..]
Wederom een kl*te mail van dit waardeloze platform.
In vorige mails zou er zo goed als een koper zijn en dan nu weer dit
150% LTV en dan ook nog Amsterdamse parkeerplaatsen. Die maak je niet zomaar te gelde bij problemen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:00 schreef Horsemen het volgende:
Iconic Ventures B.V.
Staat toch al op 81%. En er was recent al een andere in Almere, die deed er een volle dag over.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:56 schreef Ricky86 het volgende:
Op*s*ag M*n loopt nog niet helemaal lekker vol. Ik vind het niet erg als daar nog een rente verhoginkje tegenaan gegooid wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Maak van stond te koop maar staat te koop. PC Hoofdstraat 228 85. Het is dat ik op vakantie ben anders zou ik Collin een belletje gevenquote:Op woensdag 19 maart 2025 15:58 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
150% LTV en dan ook nog Amsterdamse parkeerplaatsen. Die maak je niet zomaar te gelde bij problemen.
https://www.ameo.nl/nl/wo(...)035b3abb7902314714f6
Stond zelfs te koop voor 195k ipv getaxeerde 300k.
ik parkeer even ergens anders
Ik zit er ook niet in maar zo te lezen gaat de mail alleen over de hoofdelijke aansprakelijkheid, waar dus niks uit te verwachten valt. Over een hypothecaire zekerheid wordt niks gemeld, mogelijk loopt dat nog.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik ken de naam van het project wel (hier al vaak voorbij gekomen) maar inhoudelijk ken ik het project niet.
Als dit een project was met een 1e hypotheek, wat is hier dan zo geweldig mis gegaan?
Ik denk dan aan een KoMetje (hypotheek niet gevestigd) of pand afgebroken (zoals bij Collin project Haitsma). Dat laatste project ken ik dan helaas weer wel heel goed.
Bij zo'n kwalificatie zou ik toch een 1e hypotheek verwachten, of minstens een goed dekkende tweede, maar de zekerheden bestaan alleen uit hoofdelijke aansprakelijkheid, momenteel materieel door overwaarde op een woning, en verpanding van debiteuren. Daarnaast loopt er ook nog een vorige lening.quote:Gezien de ruimschoots toereikende dekking kwalificeren wij het risico voor het onderdeel ‘Zekerheden’ als: Laag.
Nee, ik ben gewoon een eerlijk en oprecht persoon. Zouden meer mensen moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:17 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Je bent ambtenaar/BOA/politieagent waarschijnlijk. Lekker heel je leven alle regeltjes nauw volgen, losbol.
Het lijkt erop dat degene op de PC Hoofdstraat te koop staat. Voor ruim een ton onder de genoemde taxatiewaarde.quote:Op donderdag 20 maart 2025 00:28 schreef ovdm het volgende:
Ik ben echt geschokt van de vraagprijs van de garage in Amsterdam. Op basis van die bedragen denk je eerst aan iets wat voor mij echt in de categorie o/g valt. Iets van een mini-parkeergarage of een autogarage(werkplaats) ofzo, maar het is potverdikke een postzegel om je auto droog te kunnen stallen.
Pure gebakken lucht. Beleggen in een bubbel gaat goed, tot dat het fout gaat......
Ik laat deze graag aan mij voorbij gaan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |