Goed, betreft de term 'autistisch' wil ik je tegemoet komen en heb je een valide punt. Ik zal die term weghalen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen 'vinden'. Jij concludeert dat iemand 'raar' doet op een forum en drukt daar dan zeer discutabel een diagnose op. Daarmee alle mensen met daadwerkelijk die diagnose trouwens ook wegzettend als mensen raar en afwijkend gedrag.
Gewoon niet doen. Noem iemand een aandachtszoeker, een troll, een aansteller, een zeikerd of wat dan ook, als je dat graag wil. Maar gebruik geen echte diagnoses om mensen mee neer te zetten als raar, zoals jij nu doet. Want je beschadigt zo mensen die die diagnose daadwerkelijk hebben.
Als je daar niet aan voldoet, heb je gefaald.quote:We zijn pas geslaagd als we de de perfecte partner vinden, fit en gespierd zijn, het mooiste huis kopen, knallen bij de aller leukste baan, veel tijd doorbrengen met heel veel vrienden, de knapste kids krijgen én perfect opvoeden. En dat natuurlijk allemaal tegelijkertijd en alles met een lach op je gezicht.
Ik zou zijn pohi dan toch ff doornemen als ik jou was.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
TS lijkt me trouwens iemand zoals je ze bij heel veel mensen van begin 20 tot begin 30 momenteel ziet: zwaar onzeker over letterlijk alles, met (dankzij social media) perfecte plaatjes waar je aan moet voldoen (leuk huis, leuke partner, leuke kinderen) en zich afvragend wat de hele zin van het leven is. Daarmee typeer je een heel deel van die leeftijdsgroep.
En ja, die onzekerheid uit zich vaak in negatief denken over jezelf en soms ook in de gekste oplossingen: 'als ik dit maar doe en daar maar aan voldoe, dan word ik vast gelukkig'. Nogmaals: ik spreek wekelijks met een groep uit deze leeftijdscategorie en je ziet het bij bijna allemaal.
Ben het met je eens. Ik geloof dat TS gewoon wil zeuren om maar te zeuren. Of een troll is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou zijn pohi dan toch ff doornemen als ik jou was.
Het is vast een deel onzekerheid, maar het alleen daarop gooien geef je hem echt teveel voordeel van de twijfel vind ik.Meerdere mensen hebben namelijk geprobeerd hem van oprecht en goedbedoeld advies te voorzien in allerlei topics (incl ondergetekende) en niet 1 keer, nee TIG keren. En daar reageert hij praktisch in alle gevallen op door, het ofwel af te ketsen dat het niet kan, ofwel hij spreekt zichzelf enorm tegen waardoor je letterlijk 'ragebait' uit gooit. Beetje alsof ik een topic open:
- Ik wil graag leren vissen, lijkt me een goede hobby, hoe kan ik leren vissen?
- Meerdere reacties: Zo kan het, je kan dit doen, je kan dat doen, ik heb het zo gedaan en dat werkte voor mij heel goed.
- Ik: Mja, eigenlijk houd ik nergens van. Tevens kom ik niet graag buiten de deur. Hoe los ik dit op?dan ga je dus ragecomments uitlokken. En daarnaast zijn er nog tal van andere voorbeelden waarmee hij door bepaalde opmerkingen te maken mensen in het harnas jaagt. De lijst is lang, geloof me.
Anyway, ik geloof best dat jij met jongeren werkt die struggelen met dit soort "perfecte plaatje" issues, dat geloof ik oprecht. Maar er moet ook een deel zelfreflectie (en dat woord is in dit topic ook al paar keer met sarcastische ondertoon gevallen...goh) in iemand zitten om in te zien dat diens gedrag op een gegeven moment bepaalde reacties en houdingen bij mensen gaat uitlokken. Dat lijkt er bij TS totaal niet in te zitten, dus ja... dan is het een beetje van, het houdt een keer op. 🤷♀️
Nou doe je zelf exact hetzelfde: online een diagnose stellen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:13 schreef Hanca het volgende:
TS lijkt me trouwens iemand zoals je ze bij heel veel mensen van begin 20 tot begin 30 momenteel ziet: zwaar onzeker over letterlijk alles, met (dankzij social media) perfecte plaatjes waar je aan moet voldoen (leuk huis, leuke partner, leuke kinderen) en zich afvragend wat de hele zin van het leven is. Daarmee typeer je een heel deel van die leeftijdsgroep.
En ja, die onzekerheid uit zich vaak in negatief denken over jezelf en soms ook in de gekste oplossingen: 'als ik dit maar doe en daar maar aan voldoe, dan word ik vast gelukkig'. Nogmaals: ik spreek wekelijks met een groep uit deze leeftijdscategorie en je ziet het bij bijna allemaal.
Zie ook hier:
https://www.rtl.nl/econom(...)uitgeputte-generatie
https://trajectum.hu.nl/r(...)-angst-of-depressie/
https://fonkelzorg.nl/quarter-life-crisis-twintigers-dertigers/
https://delevenskeuzeclub.nl/twintigers-dertigers/
[..]
Als je daar niet aan voldoet, heb je gefaald.
Onzekerheid is geen diagnose, volgens mij. En ik geef vooral aan dat een hele generatie zo is, met bronnen. Dat lijkt me niet zo schokkend.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou doe je zelf exact hetzelfde: online een diagnose stellen.
Ik vind dat niet kunnen
Wat is er mis met autisme?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je mag het voor hem opnemen als je dat nodig vindt, maakt mij niets uit. En het autistische spectrum kent heel erg veel vormen en gradaties, dat zou jij ook moeten weten. Daarnaast slaat mijn opmerking 'serious issues' niet alleen op de mogelijkheid dat TS autistisch is maar op zijn gehele staat zoals hij deze beschrijft. Je leest het zodoende nogal met oogkleppen heb ik het idee. Misschien eerst even de hele waslijst aan 'issues' die hij zelf over zichzelf omschrijft doorlezen in al zijn topics en dan nog een keer terugkomen om hem te verdedigen
Ik zie weinig verschil tussen Dicks "ik denk" en jouw "lijkt me".quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzekerheid is geen diagnose, volgens mij. En ik geef vooral aan dat een hele generatie zo is, met bronnen. Dat lijkt me niet zo schokkend.
Dat mag zijn maar Dick dacht ook wat 'echt'.quote:Ik denk echt dat deze eerste echte social media generatie in ontzettend veel verschilt met alle voorgaande generaties. Elk uur het perfecte plaatje voor je neus krijgen en daar zelf ook aan mee moeten doen, dat heeft geen andere generatie ooit meegemaakt.
Hoezo ben ik nu ineens gevaarlijkquote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
tisch' wil ik je tegemoet komen en heb je een valide punt. Ik zal die term weghalen.
Maar een narcist en/of sociopaat? Dat zijn imho ook gewoon nare en gevaarlijke typen mensen waarvoor gewaarschuwd mag worden. Als TS deze eigenschappen heeft, en gebaseerd op zijn manier van posten acht ik die kans aanwezig, dan vind ik het niet onterecht dat ik deze te
Waar stelt hij dat er wat mis mee is? En waar zie jij discriminatie?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat is er mis met autisme?
Je bent nogal validistisch (= discriminatie jegens mensen met een beperking, in dit geval autismespectrumstoornis). Ga eens bij jezelf te rade wat jij zo erg vindt aan autistische mensen dat je dit soort negatieve off topic onzin in dit topic meent te moeten neerzetten, en dat nog met een blauw naampje ook. @:yvonne zou zich moeten schamen voor je.
Op de weg?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Hoezo ben ik nu ineens gevaarlijk![]()
![]()
Onzekerheid herkennen (wat zich vertaalt in veel vragen op een forum, dat doet TS) is totaal wat anders dan een stempel als autisme of zelfs sociopaat er op plakken. Als je dat niet ziet, dan weet je niet wat zo'n stempel met iemand kan doen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zie weinig verschil tussen Dicks "ik denk" en jouw "lijkt me".
Als je Dick een diagnose toedicht, mag je datzelfde ook op jezelf betrekken.
En jij kent TS ook niet IRL dus elke theorie over hem mag je, ongeacht symptoom, ongeacht bronnen, ongeacht vergelijkingsgroep, aanmerken als een(zelfde) 'diagnose'.
[..]
Dat mag zijn maar Dick dacht ook wat 'echt'.
Dat heeft- ie al weggehaald.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Waar stelt hij dat er wat mis mee is? En waar zie jij discriminatie?
Ook daar niet, ik heb immers gewoon een Nederlands rijbewijs B dat gewoon geldig is net zoals jij.quote:
Hij stelt dan ook niet dat TS zo is (feit), maar dat hij denkt dat TS het wel eens zou kunnen zijn (mening).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzekerheid herkennen (wat zich vertaalt in veel vragen op een forum, dat doet TS) is totaal wat anders dan een stempel als autisme of zelfs sociopaat er op plakken. Als je dat niet ziet, dan weet je niet wat zo'n stempel met iemand kan doen.
Of iemand autistisch is of niet, is geen mening.
En dus rij je bij donker zonder lichtquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ook daar niet, ik heb immers gewoon een Nederlands rijbewijs B dat gewoon geldig is net zoals jij.
En wat als TS helemaal niet onzeker is maar gewoon een ordinaire troll? Dan geef jij hem de label hij is onzeker.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzekerheid herkennen (wat zich vertaalt in veel vragen op een forum, dat doet TS) is totaal wat anders dan een stempel als autisme of zelfs sociopaat er op plakken. Als je dat niet ziet, dan weet je niet wat zo'n stempel met iemand kan doen.
Of iemand autistisch is of niet, is geen mening.
In het begin was ik het een keertje vergeten dat gaat nu wel beter gelukkig.quote:
Nee, je kunt niet denken dat iemand dat is omdat hij afwijkend is. Gewoon niet. Dat gestrooi met dergelijke diagnoses is ontzettend pijnlijk voor iemand die die diagnose heeft. Het is niets anders dan schelden met kanker of mensen beoordelen op hun huidskleur. Het kan gewoon echt niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij stelt dan ook niet dat TS zo is (feit), maar dat hij denkt dat TS het wel eens zou kunnen zijn (mening).
Wezenlijk verschil.
Dat is natuurlijk wel wat anders dan discriminatie jegens mensen met een autismespectrumstoornis hè.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:12 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
En wat als TS helemaal niet onzeker is maar gewoon een ordinaire troll? Dan geef jij hem de label hij is onzeker.
Had 'm al wel gezien. Nog niet eens zo slecht, deze typering.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat heeft- ie al weggehaald.
Er stond eerst dit:
tevens denk ik dat TS zwaar autistisch ofwel narcistisch/sociopaat moet zijn, want ofwel alles wat hij zegt over zichzelf en zijn manier van reageren is oprecht zoals hij is = zwaar autistisch in mijn optiek. Ofwel hij trollt en trollt en trollt en is al jaren obsessief een persona online aan het neerzetten omdat hij geilt op de (negatieve) aandacht die hij op die manier krijgt, en zichzelf op die manier somehow beter kan voelen over zichzelf = narcistisch/sociopathisch gedrag. Either way, this dude has some serious issues if you ask me
Dus je discrimineert op basis van een beperking.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Had 'm al wel gezien. Nog niet eens zo slecht, deze typering.
Tenminste, dat denk ik![]()
Je hebt toch een Nederlands rijbewijs B dat gewoon geldig is? Dan heb je ook geleerd dat je 's avonds met gedimd groot licht moet rijden. Verschuilen achter "ik wist niet eens" bladiebla past niet bij het pronken met een kersvers rijbewijs.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Met rijles hadden we automatische verlichting en ik wist niet eens dat dat geen standaardfunctie is op veel auto's.
Niet zo zielig doen. Je weet heel goed waar je mee bezig bent (al jaren).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel wat anders dan discriminatie jegens mensen met een autismespectrumstoornis hè.
Gewoon wel. Je kunt ook overreageren, het is gewoon een aandoening die is opgenomen in de DSM-V.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet denken dat iemand dat is omdat hij afwijkend is. Gewoon niet.
Nou nou nou, daar maak je nog wel een vergelijk zeg. Ik ga er niet eens serieus op in. Je slaat nogal door.quote:Dat gestrooi met dergelijke diagnoses is ontzettend pijnlijk voor iemand die die diagnose heeft. Het is niets anders dan schelden met kanker of mensen beoordelen op hun huidskleur.
Ik discrimineer jou niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je discrimineert op basis van een beperking.
Blijkbaar mag dat gewoon op dit forum.
Ok dit mag in het rijbewijs/rijlestopic en is hier verder niet van toepassingquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:16 schreef r_one het volgende:
och een Nederlands rijbewijs B dat gewoon geldig is? Dan heb je ook geleerd dat je 's avonds met gedimd groot licht moet rijden. V
Namelijk?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:17 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Niet zo zielig doen. Je weet heel goed waar je mee bezig bent (al jaren).
Broederquote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Maak je niet druk TS Ben zelf ook een zelfverklaard autistische sociopaat en dat is eigenlijk prima toeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |